InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Alles over spirituele genezing

Alles over spirituele genezing

Spirituele geneeswijzen gaan uit van geloof in universele levensenergie. Deze energie kan uw evenwicht herstellen als dat is verstoort. Er zijn veel verschillende spirituele geneeswijzen, van handoplegging tot kleurentherapie. Allemaal zijn ze ontstaan uit het idee dat bij sommige ziektes geen medicijnen of operaties nodig zijn. Christen vragen god om iemand beter te maken. Chinese genezers zeggen dat ontzichtbare energie, ofwel Chi, in balans moet worden gebracht. Beide partijen geloven dat er onzichtbare krachten zijn die ons helpen, in wat voor vorm dan ook.

Genezende gedachten

Of deze energie nu afkomstig is van een hoger wezen of deel uitmaakt van de natuur, in beide gevallen kunt u leren hoe u deze krachten benut. Door de energie in uw lichaam te laten stromen, voelt u zich gezonder en fitter.

chakra / Bron: Mpan, Wikimedia Commons (CC0)chakra / Bron: Mpan, Wikimedia Commons (CC0)

De energiecentra van het lichaam

(De betekenis van de chakra's, van boven naar beneden)
  • Kruinchakra- Centrum van onze intelligentie. Blokkades kunnen ons logisch denken verstoren.
  • Voorhoofdchakra- Ook wel het derde oog genoemd. Centrum van ons helderziende vermogen en intuïtie. Blokkades veroorzaken een rusteloos gevoel.
  • Keelchakra- Centrum van verbale en non-verbale communicatie. Blokkades kunnen leiden tot dominant of verwaand gedrag.
  • Hartchakra- Centrum van de liefde. Blokkades leiden tot egoïsme.
  • Zonnevlekchakra- Ook wel navelchakra genoemd. Centrum van onze persoonlijkheid en emoties. Blokkades kunnen maagklachten veroorzaken.
  • Heiligbeenchakra- Centrum van sensualiteit en seksualiteit. Blokkades kunnen leiden tot obsessieve properheid.
  • Basischakra- Centrum van geestelijke en lichamelijke kracht. Blokkades kunnen agressie en psychische problemen veroorzaken.

Levensenergie stroomt door ons lijf, maar in elk van de hoofdchakra's kunnen blokkades ontstaan.

Genezende energie

Alle spirituele geneeswijzen gaan uit van het geloof in een universele levensenergie. Deze energie komt voor in alle levende wezens en zelfs levensloze objecten, zoals kristallen en stenen. De onzichtbare helende energie wordt Chi genoemd (een term uit de chinese geneeskunde). Chi stroomt door ons lichaam en heeft een geneeskrachtige en herstellende werking. Blokkades in de Chi-stroom leiden tot ziekten. Vandaar dat veel geneeswijzen - van kristaltherapie tot Reiki en Shiatsu - zich richten op het herstellen van de energiestroom. Met het blote oog is levensenergie niet waarneembaar, hoewel sommigen menen dat onze aura feitelijk onze energie is. met de zogeheten Kirliaanse fototechniek kunnen aura's worden vastgelegd.
© 2007 - 2018 Biancab, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Chakra's en de TarotChakra's en de TarotEr zijn in ons lichaam zeven grote chakra's te vinden. Deze zeven verschillende chakra’s zijn verbonden met de grote en…
De zeven hoofdchakra'sDe zeven hoofdchakra'sIn ons lichaam zijn zeven hoofdchakra’s en 40 secundaire chakra’s te vinden. Sommige mensen kunnen deze chakra's zien do…
Paranormale geneeswijzenParanormale geneeswijzen zijn geneeswijzen die gebruik maken van technieken die wetenschappelijk niet of nog niet kunnen…
Alternatieve geneeswijzen: ReikiAlternatieve geneeswijzen: ReikiReiki is een alternatieve geneeswijze die uit Japan is komen overwaaien. Het is een geneeswijze die meer en meer wordt b…
De Thymusklier activerenDe thymusklier (Grieks = thymos = levensenergie), ook wel zwezerik genoemd, is een tweekwabbige klier en ligt boven in d…
Bronnen en referenties
  • Afbeelding bron 1: Mpan, Wikimedia Commons (CC0)

Reageer op het artikel "Alles over spirituele genezing"

Infoteur: Biancab
Gepubliceerd: 22-06-2007
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!