InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Congres Jehova’s Getuigen in Assen in 2011

Congres Jehova’s Getuigen in Assen in 2011

Jehova’s uit Nederland kwamen in augustus bijeen in Assen voor het jaarlijkse congres. Het Jehova’s congres voor het noorden van het land vond voor het eerst in Assen plaats. De boodschap van het Jehova’s Congres was dat God binnen afzienbare tijd op aarde zal regeren. Op het congres in Assen kwamen 5849 mensen af.

Noordelijke districtscongres van de Jehova’s Getuigen in 2011

Op 12 augustus begon het noordelijke districtscongres van de Jehova’s Getuigen in Assen. Deze vond plaats in de TT-Hall in Assen waar normaliter motoren spinnen. In Nederland zijn overigens 5 districtscongressen voor de ongeveer 30.000 gelovigen. In Assen krijgen de gelovigen 47 toespraken te horen gedurende drie dagen. Ook kinderen luisteren naar deze toespraken, want een aparte opvang is er niet voor ze. De toespraken worden verlevendigd met interviews, gesprekjes en een soort toneelstuk.

Waarom verhuisde het congres van de Jehova’s Getuigen van Heerenveen naar Assen?

Het congres van de Jehova’s Getuigen in het Noorden van het land verhuisde van Heerenveen naar Assen omdat er bij Thialf steeds grotere parkeerproblemen ontstonden.

“Satan is de vader van de leugen, een moordenaar”

Satan neemt een belangrijke plaats in in de toespraken tijdens het Jehova’s Getuigen Congres in Assen. Zo wordt er door verschillende sprekers gewaarschuwd voor Satan die de gelovigen altijd probeert te ondermijnen. “Hij is de vader van de leugen, een moordenaar en meedogenloos, zegt de Bijbel,” zegt een van de sprekers.

Gods Koninkrijk komt

Overigens is het thema van de districtsbijeenkomst van de Jehova’s Getuigen in augustus in Assen Gods Koninkrijk komt. Voor Jehova’s Getuigen is het Koninkrijk een echte regering die binnen afzienbare tijd in actie zal komen ten gunste van personen die zich eraan onderwerpen en tegen personen die dat weigeren, aldus de achtergrondinformatie. Centraal staat dat Jezus heeft aangegeven dat op de tekenen van de tijd moet worden gelet. Het toenemende aantallen natuurrampen en de oorlogen zouden zulke tekenen zijn. Volgens de sprekers op het congres is duidelijk dat er binnen onafzienbare tijd zal worden ingegrepen, omdat mensen de aarde langzaam maar zeker aan het kapot maken zijn.

Wat geloven Jehova’s Getuigen over de hemel?

Jehova’s Getuigen geloven dat in de hemel al de regering van Gods Koninkrijk zetelt en dat deze regering de aarde ooit helemaal zal besturen. Tot dat moment moeten de Jehova’s Getuigen leven naar de principes die God de Getuigen heeft gegeven. Dat Satan daarbij altijd op de loer ligt, blijkt uit alle toespraken. Verder willen Jehova’s Getuigen hun geloof graag verspreiden om er zo voor te zorgen dat ongelovigen worden gered en mogelijk ook worden opgenomen in het Koninkrijk. Daartoe moeten de velddiensten zoals ze bij de Jehova’s worden genoemd door de gelovigen worden volgehouden. Deze velddiensten zijn evangelisaties waarbij de Getuigen van deur naar deur gaan om mensen door middel van gesprekken te informeren over de Jehova’s Getuigen. Dit moeten ze blijven doen totdat Jezus zegt dat het klaar is, aldus de bijeenkomsten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Friesch Dagblad
  • Leeuwarder Courant
  • Wachttoren
  • Uitnodiging Jehova's Getuigen

Reageer op het artikel "Congres Jehova’s Getuigen in Assen in 2011"

Infoteur: Singalees
Gepubliceerd: 14-08-2011
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!