InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Verslaving > Jellinek Retreat Curaçao: afkicken van je verslaving

Jellinek Retreat Curaçao: afkicken van je verslaving

Jellinek Retreat Curaçao: afkicken van je verslaving Wie last heeft van een verslaving, of dit nu gaat om drugs, alcohol of gokken heeft vaak meer moeite om hier van af te komen wanneer hij in zijn normale omgeving verblijft. Het is dan moeilijker om je oude gewoontes achter je te laten en er zullen invloeden zijn die je in een afkickperiode liever buiten de deur wilt houden. Het Jellinek Retreat Curaçao biedt hiervoor een uitkomst. Je vindt er dezelfde Nederlandstalige therapie als thuis maar dan in een aantrekkelijke omgeving.

Over Jellinek Retreat Curaçao

De Jellinek kliniek op Curaçao is de enige Nederlandstalige kliniek voor verslavingszorg in het buitenland. Je kunt er terecht voor het afkicken van diverse verslavingen alsmede voor de behandeling van angstklachten, depressie, een burn-out of obesitas. Jellinek biedt je de kans om je problemen aan te pakken vanaf een prachtig eiland met een aangenaam klimaat waarbij je letterlijk en figuurlijk afstand neemt van de probleemsituatie en de omgeving waarin zich dit afspeelt. Je vindt er echt de tijd voor jezelf.

Binnen de kliniek wordt er gewerkt volgens een holistische visie. Dit houdt in dat je lichaam en geest centraal staan. De behandeling die je krijgt is gestoeld op wetenschappelijk onderbouwde cognitieve gedragstherapie met bewezen resultaten. Omdat het niet alleen gaat om je mindset maar ook om de gezondheid van je lichaam word je binnen de retreat de mogelijkheid geboden lekker te sporten, gezond te eten en je goed te ontspannen. Je krijgt er bovendien echt het gevoel dat jij centraal staat. Je maakt deel uit van een kleine groep patiënten en volgt therapie in een intieme setting waarin je intensief contact hebt met het behandelteam.

Je kunt in de Jellinek Retreat Curaçao terecht voor behandeling van de volgende verslavingen:
  • Alcoholverslaving
  • Gokverslaving
  • Cocaïneverslaving
  • Cannabisverslaving

Alcoholverslaving

Je hebt last van een alcoholverslaving wanneer je overmatig alcohol gebruikt en als een gevolg daarvan te maken hebt met een combinatie van de volgende symptomen:
  • Een verminderd functioneren op je werk
  • Gevoel van eenzaamheid
  • Het gevoel dat niets belangrijker is dan het nuttigen van alcohol
  • Problemen in de relationele sfeer
  • Smoesjes verzinnen om drankgebruik goed te praten en drank verstoppen

Gokverslaving

Je hebt last van een gokverslaving wanneer je overmatig gokt en als een gevolg daarvan te maken hebt met een combinatie van de volgende symptomen:
  • Het niet kunnen weerstaan van de drang om te gokken
  • Het niet uit je hoofd kunnen zetten van aan gokken gerelateerde activiteiten
  • Het onvermogen om je uitgavenpatroon te verminderen
  • Een toename van de gokfrequentie bij problemen in het dagelijks leven
  • Een onnatuurlijk gokpatroon (bijvoorbeeld gokken midden in de nacht, na een feestje waar het al laat geworden was, na een financiële tegenslag, etc.)

Cocaïneverslaving

Je hebt last van een cocaïneverslaving wanneer je overmatig cocaïne gebruikt en als een gevolg daarvan te maken hebt met een combinatie van de volgende symptomen:
  • Het onmogelijk uit je hoofd kunnen zetten van het gebruik van cocaïne
  • Het aanhoudende gevoel dat niets in de wereld belangrijker is het gebruik van cocaïne
  • Onverschilligheid tegenover de hoge kosten
  • Ontwenningsverschijnselen bij tijdelijk stoppen met gebruik
  • Schade aan het neustussenschot als gevolg van overmatig cocaïnegebruik

Cannabisverslaving

Je hebt last van een cannabisverslaving wanneer je overmatig cannabis gebruikt en als een gevolg daarvan te maken hebt met een combinatie van de volgende symptomen:
  • Moeite met concentreren
  • Het onmogelijk uit je hoofd kunnen zetten van het gebruik van cannabis, continu high of stoned willen zijn
  • Onverschilligheid tegenover de hoge kosten van cannabisgebruik

De behandelmethode van Jellinek

Hoe word je in het Jellinek Retreat op Curaçao geholpen met het te lijf gaan van je verslaving? Dit doet men door een combinatie van de volgende behandelonderdelen:
  • Een uitgebreid onderzoek door een psycholoog en verslavingsarts en indien nodig bloedonderzoek
  • Een ontgifting (detoxificatie) waarbij het lichaam gereinigd wordt
  • Individuele therapie en groepstherapie met mensen die dezelfde verslaving hebben
  • Aandacht voor de gezondheid in de vorm van gezond eten en verantwoord sporten
  • Ontspanningsoefeningen in de vorm van massage, yoga en amusante groepsactiviteiten
  • Nazorg bij terugkomst in Nederland

Vergoeding door de zorgverzekering

De hoogte van de vergoeding die je van je zorgverzekering krijgt voor een behandeling in het Jellinek Retreat is afhankelijk van je aanvullende verzekering. Het wordt niet gedekt onder het basispakket. Buiten de vergoeding die je krijgt van je zorgverzekering geldt er voor een behandeling van vier weken een particuliere bijdrage van € 3000 euro welke nooit vergoed wordt. Daarnaast moet je zelf je reis naar Curaçao regelen en bekostigen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
VerslavingskliniekVerslavingskliniekEr is een veelheid aan zaken waaraan mensen verslaafd kunnen raken, de bekenste zijn: drugs, alcohol, gokken, games, med…
Afkicken van verslaving: voordelen van de ontwenningskliniekAfkicken van verslaving: voordelen van de ontwenningskliniekVerslaafden proberen soms op eigen houtje van hun verslaving af te geraken. Dit vergt echter veel discipline en een ster…
Online alcoholbehandelingTwee procent van de Nederlandse bevolking krijgt op een moment in het leven een alcoholverslaving. Toch zoekt slechts ee…
Teveel alcohol: van kater tot misbruik en alcoholverslavingTeveel alcohol: van kater tot misbruik en alcoholverslavingAlcohol wordt door sommigen beschouwd als een maatschappelijk aanvaarde drug. Bij een overdreven gebruik van alcohol kan…
Bronnen en referenties
  • www.jellinekretreat.nl

Reageer op het artikel "Jellinek Retreat Curaçao: afkicken van je verslaving"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 10-11-2019
Subrubriek: Verslaving
Medische informatie…
Schrijf mee!