InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > Hoog cholesterol leidt niet tot hartaanval

Hoog cholesterol leidt niet tot hartaanval

Hoog cholesterol leidt niet tot hartaanval 75% van de mensen die een hartaanval krijgen hebben een normale LDL en HDL cholesterolspiegel. Het feit dat artsen mensen vertellen dat cholesterolspiegels een indicatie zijn voor hart- en vaatziekten is niet op wetenschappelijke feiten gebaseerd. Bij een onderzoek van 1000 personen boven de 70 is geen enkele relatie tussen cholesterol en ziekenhuisopname wegens hart-en vaatproblemen.

Inhoud:

Hoge of lage cholesterol

Er zijn legio onderzoeken gedaan die naar het feit wijzen dat cholesterol en hart- en vaatziekten niets met elkaar van doen hebben. In Finland en Rusland is het algemeen aanvaarde wetenschap dat verhoogde cholesterolspiegels geen risicofactor zijn voor hartproblemen. In die landen zegt men juist het omgekeerde: verlaagde cholesterolspiegels zijn een risicofactor voor hart- en vaatziekten.

Verdeeldheid in de wetenschap

Zoals gebruikelijk in de geneeskunde en voedingswetenschap is hetgeen als vast feit wordt aangenomen heftig bekritiseerd door andere onderzoekers en wetenschappers. Ook in Nederland beginnen steeds meer mensen het idee dat cholesterolspiegels iets zeggen over de kans op hart- en vaatziekten te verwerpen. Doordat via internet onderzoeken vrijelijk beschikbaar zijn, kan iedereen met een beetje leergierige geest en wetenschappelijke achtergrond zelf de waarheid uitzoeken.

Verplichte onderzoekvervalsing

Een onderzoek wat in Amsterdam werd uitgevoerd stelt heel duidelijk: het meten van het aantal LDL-deeltjes leidt niet tot een risico-inschatting ten aanzien van hart- en vaatziekten. De onderzoeker is echter door de algemeen aanvaarde hypothese verplicht om te schrijven dat LDL-cholesterol tot hart- en vaatziekten leiden! Een enorme tegenspraak. De waarheid is dat zijn eigen meting klopt en de algemeen aanvaarde visie een dwaling is. Het promotie-onderzoek is gedaan door El-Harchoui en zijn promotor was professor Kastelen.

Cholesterol vervoert belangrijke cellen

Cholesterol vervoert essentiële vetzuren in de vorm van omega 3 en omega 6 vetten naar alle cellen in het lichaam. Elke lichaamscel heeft cholesterol nodig. Vooral de hersenen bestaan uit cholesterol. Te weinig cholesterol kan voor geheugenstoornissen zorgen. Hier staat opgesomd waar cholesterol goed voor is:
  • Geheugen,
  • Seksualiteit want cholesterol is de bouwsteen van vele hormonen,
  • Spijsvertering omdat galzuur uit cholesterol bestaat,
  • Botaanmaak, want vitamine D is pas opneembaar als we genoeg cholesterol hebben,
  • Energieaanmaak omdat cortisol, een bijnierhormoon vooral bestaat uit cholesterol,
  • Het hart, want te weinig cholesterol verstoort de uitwisseling van kalium en natrium wat slecht is voor het hart,
  • Tegen kanker, met name omdat cholesterol omega 3 en omega 6 eiwitten vervoert die kanker tegenwerken door meer zuurstof in de lichaamscel toe te laten,
  • Spieropbouw omdat cholesterol nodig is voor natuurlijke anabole steroïden die de spieropbouw verzorgen.

Uit dit rijtje blijkt dat cholesterol belangrijk is voor het menselijk lichaam, Veel professoren vinden het onbegrijpelijk dat de geneeskunde wordt geregeerd door farmaceutische fabrikanten die een onjuist beeld schetsen van de oorzaak van hart- en vaatziekten.

Cholesterolverlagers zijn kankerverwekkers!

Dr. Thomas Newmann en prof. dr. Stephan Hulley van de universiteit van San Francisco ontdekten in 1993 dat alle fibraten en statines, geneesmiddelen die worden voorgeschreven bij hart- en vaatziekten potentiële kankerverwekkers zijn. Ze openbaarden hun onderzoek in de ‘Journal of the American Medical Association’. Deze professoren waarschuwen alle artsen ter wereld om geen of weinig statines voor te schrijven. De vernietigende medicijnen ´statines´ blijven echter gewoon voorgeschreven worden door artsen; dat is geen wonder want ze krijgen geld van de fabrikanten als ze pillen voorschrijven.

Normaal cholesterolniveau en toch hartaanval

Vanaf 1994 laat de American Medical Association weten dat 50 tot 70% van de slachtoffers van een hartaanval normale cholesterolniveaus heeft. Een groeiende groep wetenschappers is ervan overtuigd dat cholesterolniveaus helemaal niets zeggen over de kans op het krijgen van een hartaanval. Het wordt tijd dat de cholesterolleugen aan de wereld wordt uitgelegd en dat de statineszwendel wordt ontmaskerd. Ten faveure van hun eigen portemonnee weet de farmaceutische industrie middels uitgebreide reclamecampagnes mensen met slechte medicijnen op te zadelen.
Gerelateerde artikelen
Wat doet cholesterol met je lichaam?Wat doet cholesterol met je lichaam?Wat moet je allemaal weten van je cholesterol in je lichaam? Hoe vaak moet je het laten checken? Wat zijn de symptomen?…
Smoothies en sappen voor het hart en tegen cholesterolSmoothies en sappen voor het hart en tegen cholesterolEen gezond hart hangt nauw samen met een goed cholesterol niveau. Door om de twee dagen één van deze sappen of smoothies…
Wanneer heb je een cholesterolverlagend middel nodigWanneer heb je een cholesterolverlagend middel nodigCholesterol is een van de bouwstoffen die een mens nodig heeft voor cellen en hormonen en wordt door het lichaam zelf én…
Bronnen en referenties
  • PDF: Cholesterol, de mythe ontmaskerd
  • http://www.europa-nu.nl/id/viab7e3dsgrc/agenda/meten_ldl_cholesterol_leidt_niet_tot?ctx=vhk5itfgo7zy&v=1
  • Boek: Brian Peskin, Het verzwegen verhaal van kanker

Reageer op het artikel "Hoog cholesterol leidt niet tot hartaanval"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 23-07-2013
Subrubriek: Ziekten
Medische informatie…
Schrijf mee!