InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Voedsel en zwangerschap

Voedsel en zwangerschap

Voedsel en zwangerschap De moderne mens acht zich superieur aan traditioneel levende volkeren. Dat is onterecht. Er zijn veel terreinen waarop traditioneel levende mensen uitblinken. In traditionele culturen let men heel goed op het voedsel van de aanstaande moeder. Dat begint soms al maanden voor de zwangerschap en gaat door tot in de periode waarin borstvoeding gegeven wordt. Traditionele culturen zijn veel meer op gezond voedsel voor moeders gespitst dan westerlingen. Natuurlijk heeft de moderne, westerse mens de beschikking op technologie, computers en communicatie-apparatuur. Maar dat is geen standaard voor het welzijn in de samenleving. Er zijn veel meer belangrijke zaken die de levensstandaard bepalen.

Inhoud:

Etnische volken lezen westerling de les

Etnische volken zoals de Eskimo´s, Indianen, Papua´s, Polynesiërs en Afrikanen blinken in vele opzichten uit boven de westerse mens. Zelfs in het uiterlijk. Veel mensen denken dat Aboriginals, Papua´s en traditioneel levende Afrikanen er minder mooi uit zien, maar dat beeld klopt niet. In feite is het zo dat wanneer mensen overstappen op westers voedsel, zoals witmeelproducten, suiker, margarine, bewerkte oliën en blikgroenten, er een degeneratie optreedt. Deze degeneratie uit zich onder andere in de vorming van een versmalde tandboog en klompvoeten. Wat het gezicht betreft kan er sprake zijn een onderbeet of overbeet van de kaak; de bovenste en onderste tandenrijen passen niet meer goed op elkaar. Traditioneel levende mensen zijn extra gevoelig voor deze degeneratie door voeding.

Geen rassenonderscheid

Het is onjuist om te denken dat deze degeneratie komt door het verschil in ras. In feite zijn er vele blanken gedegenereerd, maar nemen we dat als heel normaal aan. Het is niet normaal om een smal gezicht te hebben, zoals vrijwel iedere blanke heeft. Daarnaast is het niet normaal om dubbele tanden te hebben; de tandboog van vrijwel alle blanken mensen is misvormd; daarom hebben we een beugel nodig in de jeugd. Deze misvorming komt door degeneratie door inferieur voedsel wat de ouders gegeten hebben. Wanneer de westerling overschakelt op gezond voedsel zullen zijn kinderen deze problemen niet krijgen.

Biologisch-dynamisch

Vrouwen die leven van traditioneel voedsel eten biologisch-dynamisch. Ze verbouwen zelf hun voedsel. Aanstaande moeders worden opgeleid om extra gezond voedsel te eten voordat ze kinderen gaan baren, tijdens de zwangerschap en tijdens het zogen. De westerse mensen vertellen elkaar nauwelijks dat moeders op hun voeding moeten letten. Bij traditioneel levende mensen over heel de wereld zijn er allerlei gewoonten ontstaan die ervoor zorgen dat de moeder zo gezond mogelijk leeft, met als doel een gezond kind probleem te baren. Traditioneel levende mensen doen soms maar een half uur over de bevalling. In het westen wordt het als gewoon geacht dat een bevalling moeizaam kan zijn, terwijl dit een vorm van degeneratie is.

Geen suiker en geen wit meel

Zodra een moeder overschakelt op suiker en witmeelproducten, is de kans groot dat ze grote problemen krijgt met de bevalling. Overigens dienen in veel culturen niet alleen de moeders maar ook de vaders op hun voedsel te letten. Daarnaast wordt het als belangrijke regel gezien om minstens twee tot vier jaar tussen het krijgen van kinderen te houden zodat het moederlichaam zich kan herstellen. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat als een moeder grote problemen had met de bevalling van het eerste kind, de bevalling van het tweede kind een stuk soepeler kon plaats vinden als er extra op de voedselinname werd gelet.

Voor een zwangere vrouw is het zeer verstandig om uitsluitend vers, biologisch voedsel te eten en alles wat in potjes, doosjes, blikjes, zakjes en pakjes zit te laten staan.

Calcium tijdens zwangerschap

Een voorbeeld van calciuminname, wat vele traditioneel levende moeders voor en tijdens de zwangerschap innemen is te vinden in Suriname. Calcium is nodig voor de gezonde aanmaak van het beendergestel van de baby. Op elke medicijnmarkt in Suriname kun je een bol kopen die is opgegraven uit een kalklaag. Een ander voorbeeld zijn de Masai. Vrouwen mochten slechts huwen als de koeien het jonge, snelgroeiende gras opaten. Jong gras leidt er namelijk toe dat koeienmelk veel meer gezonde omega 3 vetten bevat. Voordat de Masaï meisjes gingen trouwen moest men eerst een aantal maanden extra gezonde melk drinken. Een Polynesische vrouw vertelde aan de dorpsoudste dat ze in verwachting waarna er een feestelijke bijeenkomst werd georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst werden sommige mannen opgedragen om dagelijks krab uit zee te vissen voor de aanstaande moeder. Krab is een dier waarin veel voedingsstoffen zitten.

Calcium wordt overal ter wereld ingenomen

Ook in Fiji maken de daar woonachtige Melanesiërs speciaal lange omwegen om krab te vangen die als voedsel dient voor, tijdens en na de zwangerschap. In krab zitten veel mineralen. Zwangere eskimomoeders eten extra veel viseitjes. Afrikaanse volken hebben als gewoonte dat de zwangere vrouw extra mineraalrijke as van de waterhyacint eet. In Nederland wordt tegenwoordig ook geadviseerd om extra calcium in te nemen. Daarnaast zegt men dat het goed is om synthetische vitamine D in te nemen maar er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat dit goed is. Bovendien zegt men nooit dat het niet goed is om diverse kunstmatige E-nummers in te nemen aangezien deze de calciumbalans verstoren. Er is een groot aantal E-nummers dat beslist niet door zwangere vrouwen mag worden gegeten, maar daarover worden Nederlanders niet onderwezen. Dat is één van de redenen dat in Nederland en andere westerse landen steeds vaker kinderen met een fysieke of psychische achterstand worden geboren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Boek: Voeding en fysieke degeneratie, Weston Price

Reageer op het artikel "Voedsel en zwangerschap"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 18-07-2013
Subrubriek: Zwangerschap
Special: Zwangerschap
Medische informatie…
Schrijf mee!