InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Trends voor geboortekaartjes

Trends voor geboortekaartjes

Trends voor geboortekaartjes Negen maanden lang heb je de tijd om er over na te denken. De inrichting van de babykamer, babynamen en natuurlijk over het geboortekaartje. Je kan naar de drukker gaan en daar boeken halen. Je vindt een heel assortiment aan kaartjes. Heel prettig is dat je het kaartje zelf ziet en niet een plaatje. Maar vaak kom je in de boeken ook dezelfde kaartjes tegen. Daarnaast heb je natuurlijk het internet. Zo veel keus op zo veel verschillende sites. Misschien wel te veel? Om je op weg te helpen lees je hieronder de trends met betrekking tot geboortekaartjes. Misschien dat dit helpt bij het kiezen.

Trends geboortekaartjes

De afgelopen 4 jaar vinden we al ‘de uil’ terug op het geboortekaartje. Je vindt de vogel in verschillende soorten en maten en in verschillende kleuren. De uil is zo populair omdat hij veelzijdig is. Een uil kan lief zijn maar ook schattig of stoer. Daarnaast staat de uil voor wijsheid en dat spreekt veel ouders aan. Een andere trend zijn de stoere geboortekaartjes. Dit zijn kaartjes met sloophout of betonlook. Ook kom je kaartjes van spijkerstof tegen. Hierbij vind je vooral de kleuren zwart, wit en bruin. Het wordt allemaal steeds minder zoet en vooral meer stoer en robuust. Ook zijn er enkele nieuwe trends wat formaat betreft. Het gaat vooral om de vraag naar het ‘niet-vierkant’ kaartje. Liggend, staand, rechthoek, tweeluik of zelfs hartvormig is mogelijk vandaag de dag. Jij bepaalt zelf hoe gek, of niet gek, jij het wilt maken. De trend die nu in opkomst is, is die van de robots en de vosjes. Het gaat om kaartjes met een printje waarop dan de robot of het vosje komt.

Trends babyshowerkaartjes

Een babyshower wordt vaak georganiseerd door een vriendin van de zwangere vrouw. Als jij dit bent, ben je ook verantwoordelijk voor de uitnodigingen. Hiervoor zijn eigenlijk geen nieuwe trends maar wel een paar suggesties. Je kan mensen uitnodigen per e-mail. Ben je een beetje handig met de computer dan kan je zelf een leuke uitnodiging maken en deze per mail versturen. Denk er hierbij wel aan dat je van alle gasten een goed e-mail adres moet hebben. Het scheelt in ieder geval geld. Ja kan ook zelf een kaartje maken. Op internet heb je tegenwoordig genoeg sites waar je zelf kaartjes kan maken. Bedenk goed hoeveel kaartjes je nodig hebt. En bedenk hoeveel geld je wil uitgeven aan uitnodigingen.

Trends kraamfeestkaartjes

Een kraamfeest geef je na de geboorte zodat alle visite tegelijk komt. Voor de uitnodigingen hiervan heb je verschillende mogelijkheden. Wat je veel ziet is een klein vierkant kaartje dat meegestuurd wordt met het geboortekaartje. Deze kaartjes zijn helemaal in stijl met het geboortekaartje en je kan ze in verschillende formaten bestellen. Voordeel is dat je zelf kan bepalen wie je wel of niet wilt uitnodigen voor je kraamfeest. Je hebt ook kleine kaartje die je met behulp van een lintje of speldje vast kan maken aan je geboortekaartje. Daarnaast zie je vaak dat mensen het al laten drukken in hun geboortekaartje. Je hoeft dan geen apart kaartje te bestellen. Nadeel is dat iedereen die je een geboortekaartje stuurt ook op je kraamfeest kan komen. Het kan zijn dat dit niet is wat je wilt. Tenslotte kan je een apart kaartje maken. Je kan hier dan een foto van de baby opzetten. Je moet er wel rekening mee houden dat je dan dus twee kaartjes moet versturen. Je geboortekaartje maar daarna dus ook nog de uitnodiging voor het kraamfeest. Uiteindelijk is een kaartje je eigen keus. Wat uiteraard blijft zijn de vrolijke, kleurige kaartjes. Ook de gepersonaliseerde kaartje met bijvoorbeeld een foto blijven. Denk er vooral aan dat je het zelf in de hand hebt. Je kan een bestaand kaartje kiezen maar je kan natuurlijk ook je kaartje geheel zelf ontwerpen. Veel succes!

Lees verder

© 2013 - 2019 Annemieke83, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.allesovergeboortekaartjes.nl
Infoteur: Annemieke83
Gepubliceerd: 07-11-2013
Subrubriek: Zwangerschap
Special: Trends
Medische informatie…
Schrijf mee!