InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Waarom mannen betalen voor seks

Waarom mannen betalen voor seks

Voor de meeste mannen betekent het niks om een prostituee op te zoeken. En moeten vrouwen zich pas zorgen maken als de man vreemdgaat. De diensten van een prostituee hebben niks met liefde te maken zeggen ze, het gaat alleen om de seks.
Eén op de vier mannen heeft ooit al eens gebruik gemaakt van een prostituee. Dit kan een raamprostituee, callgirl of een chique club zijn. Grote kans dus dat jij je bed al eens gedeeld hebt met een hoerenloper. Dit bewijst wel weer dat niet alleen vieze oude mannetjes prostituees opzoeken, maar dat het vaak ook gewone, nette en aantrekkelijke mannen zijn.

Waarom naar een prostituee?

Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom mannen naar een prostituee zouden gaan, maar ik zal er een aantal op een rij zetten:
  • omdat ze af en toe een lolletje willen hebben en niet hun vriendin willen belazeren.
  • omdat ze uit zijn geweest en nog iets leuks willen ter afsluiting.
  • omdat hun vriendin een weekend weg is en hij één keer in zijn leven zoiets geprobeerd wil hebben.
  • omdat het spannend is.
  • omdat ze relatieproblemen hebben en toch graag seks willen.
  • omdat hun vriendin op seksueel gebied iets niet uitvoeren wil (bv. pijpen) en ze dit toch graag willen.
  • omdat ze helemaal geen seks meer hebben in hun bestaande relatie.

Betaalde seks heeft vaak niks met verliefdheid te maken, al zullen veel vrouwen daar anders over denken. Dit komt omdat mannen en vrouwen anders tegen seks aankijken. Voor een vrouw is het bijna altijd noodzakelijk om verliefd te zijn en een band te voelen met diegene waarmee het bed gedeeld wordt. Mannen zien het gaan naar prostituees voornamelijk als een zakelijke transactie. Je koopt een dienst van een prostituee en daarna is het klaar.

Geen gezeur achteraf

De meeste mannen voelen zich beter bij een leuke spontane prostituee dan bij een bloedmooie prostituee. Vaak voelen ze zich bij een hele mooie vrouw erg onzeker en zijn ze niet op hun gemak, bij een minder mooie vrouw voelen ze zich wel op hun gemak. Daarom hebben de leuke vrouwen ook meer klanten dan de mooie vrouwen.

Voor mannen is het vaak een ideale oplossing om naar de hoeren te gaan. Vooral als hij gewoon wat wil uitproberen of wat vaker seks wil hebben. Ze gaan naar de hoeren, ze hebben seks zoals zij dat willen. Daarna komt de rekening en zijn ze klaar. Geen gezeur dus achteraf van vrouwen die verliefd worden, nachtelijke sms'jes en noem maar op. Niemand die er achter komt en zijn mond voorbij praat.

Nog 5 redenen waarom mannen betalen voor seks

  • Omdat prostituees inspelen op de behoeftes van de man, bv. als ze gepijpt willen worden, worden ze gepijpt.
  • Ze worden bij een prostituee niet afgewezen.
  • Om zijn zelfvertrouwen op te krikken, een prostituee zal nooit zeggen dat hij niks voorstelt in bed.
  • Voor de tederheid en het luisterend oor.
  • Omdat hun eigen partner sommige seksuele handelingen niet uit wil voeren.
Gerelateerde artikelen
Ruilseks onder jongerenHet lijkt alsof jongeren steeds makkelijker omgaan met seks en steeds minder seksuele moraal kennen. De berichtgeving in…
Daten met de verkeerde, fout vriendje, de loverboyDaten met de verkeerde, fout vriendje, de loverboyDe loverboy is niet nieuw. Met 'love' heeft hij niets te maken. Vroeger noemde men loverboys gewoon pooiers. Ineens werd…
nieuws uitgelichtProstituee vaak vogelvrijProstituees waren eigenlijk tot 2010 bijna vogelvrij. Mensenhandel, veel te jongen meisjes die achter de ramen werden ge…
Aids en ProstitutieMensen werkzaam in de prostitutie worden vaak gezien als een groep die een vergroot risico loopt om besmet te raken met…
recensie'Black & White & Sex', de striptease van de sexHet woord “sex” in een filmtitel noemen is vaak een goedkoop lokkertje om mensen te trekken naar je film. Vaak komt er i…

Reageer op het artikel "Waarom mannen betalen voor seks"

Reacties

Annika, 31-08-2015 21:57 #16
Ik was zelf ooit een gedwongen hoer en leerde mijn huidige man kennen. Ben ondertussen 25 jaar getrouwd. Trouw aan hem maar andersom is een probleem.

Peter, 15-07-2015 14:15 #15
Waarom moeten wij toch allemaal een mening hebben over wat anderen doen? Elk mens is alleen verantwoording schuldig aan zichzelf! En dat is absolute waarheid!

Jane, 06-04-2015 09:08 #14
Sorry, hoor ik lees deze reacties nu allemaal en der gaat een gedachte maar niet weg uit mijn hoofd. Vinden al die kerels het niet ontzettend smerig om naar een hoer te gaan? Ik bedoel, net voor hun heeft je weet niet wie derop gelegen, is ze nog nat van die andere vent. Heeft ze een andere piemel in der mond gehad. En die kerels willen dan nog met der zoenene ook. En wat ik ook niet snap is dat die kerels een k*t willen likken die al ik weet niet hoeveel vieze piemels heeft gehad. Je hoeft alleen maar te denken aan al die ziektes. Geen hoer doet dit werk voor haar plezier.

Sorry hoor maar ik heb het gevoel dat als kerels met sex bezig zijn dat ze dan gewoon veranderen in dieren waarvoor het allemaal niks uitmaakt. Als een teefje gedekt moet worden staan die reutjes der ook gewoon omheen om te wachten tot ze ook eroverheen kunnen gaan. Maar dan heb je het over dieren.
Als ik daaraan denk moet ik gewoon over me nek. Ik ben verbaast dat niemand eerder aan dit soort dingen gedacht heb.

Erwin, 29-01-2015 12:34 #13
Aardig artikel, maar wel heel kort door de bocht. Onze klanten zijn namelijk VROUWEN die betalen voor sex met een MAN (gigolo)! Mirjam, de auteur van dit artikel wekt de indruk dat dit welhaast niet kan, of niet voorkomt. Nou, wel degelijk. Wij bestaan er van. Vrouwen hebben evenveel interesse als mannen in gewoon fijne, ongecompliceerde sex. En velen zijn graag bereid om daarvoor te betalen. Wat denk je anders van alle dating sites waarvoor betaald moet worden? Ja het klopt dat de seksualiteit van vrouwen geheel anders in elkaar steekt dan bij mannen. Voor een vrouw verloopt de route naar ongeremde sex in eerste instantie veel meer via de hersenen. En inderdaad, geld betalen voor goede sex is voor veel vrouwen een hoge drempel! Maar veel vrouwen verrassen zichzelf als ze die drempel over zijn gegaan…

Man, 15-01-2015 10:34 #12
Ik heb dit artikel net gelezen in de Engelse Cosmopolitan. En het valt heel erg op, dat een van de voornaamste redenen angstvallig UIT het artikel wordt gehouden om ons mannen een schuldgevoel aan te praten. Vooral een deel van de ondertitel is een pertinente leugen: "when casual sex is easy to come by for free." Dat is helemaal niet makkelijk, als dat zo was, waren alle prostituees werkeloos.

De reden is hier wel genoemd in de reacties. Ook ik ben een van de types die slecht contact legt met vrouwen, ik heb welgeteld één relatie gehad (ik heb haar via het internet leren kennen en had het lef om haar 1800 km zuidelijker te versieren). Waarom had ik daar meer lef? Ze kennen me daar niet, ze spreken er geen Nederlands (en hun Engels is ook niet al te best), dus omstanders verstaan me toch niet. Maar goed, het is niet zo erg om een blauwtje (=afgang) te lopen als de kans op bekenden (hoeven geen vrienden te zijn) in de buurt te hebben heel erg klein is. Maar ik liep dus geen blauwtje. Vanwege haar (nogal conservatieve) geloofsovertuiging, had ik haar verteld dat ik nog geen seks had gehad (ik was 33 op dat moment, wie gelooft dat?) vanwege dat "geen seks voor het huwelijk gedoe". Een leugentje om bestwil dus. Ik heb haar OP GEEN ENKEL moment belazerd (terwijl je daar met een langeafstandsrelatie makkelijk de kans voor krijgt),
omdat vreemdgaan TEGEN MIJN PRINCIPES is, dit zal ik NOOIT doen. Mijn hoerenbezoek was en is dus uitsluitend gebeurd op momenten dat ik GEEN relatie had.
Men mag er bij zo'n onderzoek ook wel eens van uitgaan, dat een man biologisch zodanig ingesteld is, dat hij op zijn tijd seks moet hebben, anders raakt hij gefrustreerd (Is het misbruik in de katholieke kerk daar niet het grote schoolvoorbeeld van?). Ondanks de geloofsovertuiging (Jehova's getuige, ik ben zelf rooms-katholiek gedoopt, maar ik geloof niet) van mijn ex-vriendin ging ze wel vrij ver in seksueel gedrag, alleen het echte werk durfde ze niet (ze zei tegen me dat ze welde wilde, maar dat ze het "fout" vond en dat heb ik gewoon geaccepteerd en ik heb er nooit op aangedrongen). Toch heb ik de tijd van mijn leven gehad, omdat er iets bij zat, wat er bij prostitueebezoek absoluut niet bij zit: PASSIE. Ik was tenslotte echt verliefd op haar. En ondanks dat het echte werk er niet bij zat, eindigden alle vrijpartijen in een bevredigend resultaat. Op een gegeven moment kreeg ze toch uit me geperst dat ik wel al seks had gehad en dat dan ook nog met een prostituee. Als het met een (eerdere) vriendin was geweest, had ze er geen probleem mee gehad zei ze. Ik ben er zelf na 8 jaar nog steeds niet van overtuigd dat dat de echte reden was om het uit te maken, maar dat ze hiertoe gedwongen is door in ieder geval haar vader en broer (haar moeder is overleden). Ik was al "fout" omdat ik een internet date was en dat ik "rooms-katholiek" ben. Ze heeft haar relatie met mij vrij lang geheim gehouden en dat was natuurlijk niet voor niets.

Danya, 01-08-2014 09:49 #11
Stelletje goedkope hoerelopers zijn jullie ;-) Iedereen moet het voor zichzelf weten maar in de wetenschap dat er veel vrouwen illegaal in dit circuit zitten en niet fijn vinden wat ze doen ( mensenhandel ) vind ik eerlijk gezegd niet okay, daarnaast ben ik benieuwd wat mannen ervan vinden als hun vrouw stiekem naar een betaalde toyboy gaat omdat die ook eens doet wat zij wil en ze zijn vieze sokken en onderbroeken tenminste niet hoeft te wassen is voor mij ook een minder lust opwekkende gedachte… mijn ervaring is dat mannen aangeven daar niet zo blij mee zijn, eigenlijk heel hypocriet dus, zelf wel doen…

Mario, 04-01-2014 19:58 #10
Ben zelf nooit zo'n rokkenjager geweest. Ben altijd "een-kat-uit-de-boomkijker" geweest, want was altijd bang voor afwijzing. Als ik iets vernederend vind dan is het wel een afwijzing. Het heeft ook met luiheid te maken. Al die moeite die je moet doen om contact te leggen met een vrouw… poeh. poeh. Ben uiteindelijk wel getrouwd in 2000, maar eind 2002 was het al weer over. Mijn ex wilde moeder worden en ik wilde de verantwoordelijkheid niet. Ook stond ik niet te wachten op het inleveren van mijn relatieve vrijheid en de kosten van het opvoeden van kinderen. Ben sindsdien nog steeds vrijgezel, maar wel behoefte aan avontuurlijke seks. Dan kom je al gauw terecht in de wereld van de betalende seks. Het bevalt me prima. Het kost dan wel wat, maar het zo gemakkelijk. Inderdaad geen gezeur en gezeik en je krijgt wat je wilt. Ik ga er in ieder geval voorlopig mee door!

Stefdev, 29-09-2013 21:18 #9
Al zeer lang vrijgezel en vanaf mijn 27e begonnen met het bezoeken van prostituees wat ik nu wekelijks doe. Voor mij is de voornaamste reden dat de vrouwen die ik in het echt leuk vind, mij niet leuk vinden. De vrouwen die mij wel leuk vonden waren mijn type niet, waardoor je dus vrijgezel blijft. Wandel wekelijks in de Duitse rosse buurten waar ik tussen de 2 a 3 vrouwen per avond bezoek (soms meer als er trio's tussen zitten). Elke keer voel je de spanning door je lichaam gieren als je in de auto stapt (iets wat bij een relatie naar een tijdje overgaat). Zeker al meer dan 400 prostituees bezocht, maar met sommige prostituees krijg je een band. Er zitten soms ware fotomodellen tussen die je sex kunnen geven waar ik nog steeds rode oortjes van krijg. Bezoek voornamelijk bizarrladies waar je sex krijgt die bij veel vrouwen onbekend is.
Sommige prostituees al meer dan 50x bezocht en vaak praat je dan wat na met een drankje in onbetaalde tijd.

Na een avondje prostitutiebezoek voel ik mij intens gelukkig. Jammer genoeg is vaak de dag erop die gevoel net andersom, omdat je dan een bepaalde prostituee het liefst zo snel als mogelijk weer wil bezoeken.

Peter, 09-09-2013 13:08 #8
Ik mis nog wel wat redenen. Ik ben al jaren hoerenloper en ga simpelweg omdat ik geen relatie heb en altijd moeite heb gehad om vrouwen aan te spreken. Bij mannen is de behoefte aan seks met een ander (Vrouw/Man kunnen ook mannelijke prostituees zijn) erg groot. Geen gezeur achteraf ben ik overigens niet met je eens. Simpelweg omdat ik met enige regelmaat met een kater (schuldgevoel) weer naar huis ga.

Jop, 23-03-2013 13:41 #7
Waar ik zelf op dit moment tegen aan loop is het volgende:
de maatschappij van vandaag vindt dat sex geld oplevert, dus alles wat met sex te maken heeft moet je voor betalen.
maar wat nou als je geen geld hebt, maar wel de behoeft in sex?
doordat je net uit een relatie bent of om andere reden, en gebonden bent aan een uitkering?
dan val je dus door de mand, en krijg je te maken met depressie,
waardoor je moet aankloppen bij officiele instanties. die melden dat betaalde sex het makkelijkste is, maar dan kom je weer bij het begin, hoe kom je aan sex op die manier, als je geen geld hebt.
het is een vicieuze cirkel die niet ophoudt, tenzij je geld hebt.

Hoi, 07-08-2012 21:07 #6
Dat denk ik ook peter.
Ik proef bitterheid

Peter Luvwoman, 07-08-2012 11:30 #5
@Jaja dat zijn ook redenen indd, zulke figuren zijn er ook.
Maar vraag me af waarom jij alleen zulke negatieve redenen neerzet.
Je lijkt er op deze manier ergens nogal mee te zitten.

Jaja, 11-06-2012 23:37 #4
Een man gaat naar de hoeren omdat hij geen tijd heeft voor een vrouw met alle emoties en behoeftes erbij, omdat hij niet kan versieren, omdat ie geen blauwtje wilt lopen, omdat hij zich niet druk hoeft te maken of de vrouw het naar haar zin heeft en zo dus nooit zal weten dat hij ronduit slecht in bed is, en omdat ie eigenlijk erg onzeker is…

Michael, 28-03-2012 13:26 #3
Ik zeg altijd, wil je goed ergens in worden dan moet je trainen. Naar de hoeren is een prima manier om beter te worden, keer op keer. Je leert het snelst. Daarnaast krijgen vrouwen rond hun 30ste een natuurlijke drang om kinderen te krijgen. Als man ligt daarom de druk voornamelijk op dat je moet binden met de vrouw. Daar heb ik voorlopig geen behoefte aan. Niet iedereen is in voor een avontuurtje, dan is voor mannen die dat wel willen naar de hoeren gaan het makkelijkst. Alleen de reactie van een hoer is anders, maar je hoeft niet te wachten tot een vrouw 'ja' zegt. De enige reden waarom ik ga is omdat het kan.

Isabella (infoteur), 03-09-2008 14:53 #2
Ja dat is je gelukt hoor! Vond het daarom ook een leuk artikel.

Isabella (infoteur), 01-09-2008 14:10 #1
Ik had precies dit artikel laatst in de Cosmopolitan gelezen. Moest wel lachen toen ik het las in de Cosmo:-). Reactie infoteur, 01-09-2008
Hoi,
Ja ik las het ook in de cosmo, en vond het zo'n leuk artikel dat ik het geprobeerd heb om het zo goed mogelijk samen te vatten, omdat juist hierover ook niet zo heel veel informatie te vinden is.

Infoteur: Mirjam
Gepubliceerd: 14-08-2008
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 16
Medische informatie…
Schrijf mee!