InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Ben ik zwanger? De eerste tekenen

Ben ik zwanger? De eerste tekenen

Ben ik zwanger? De eerste tekenen Ben je zwanger of ben je het niet? Dit is een populaire vraag bij vrouwen die proberen zwanger te raken (of juist niet). Het is altijd een spannend moment voordat je een zwangerschapstest doet. Er zijn veel soorten kenmerken en symptomen, maar voor sommige vrouwen blijft het toch nog onzeker. Wat zijn nu die eerste zwangerschapstekenen? Al vanaf de eerste dag van de bevruchting, maakt je lichaam allerlei veranderingen door. De hieronder genoemde symptomen kunnen eerder of later in de zwangerschap komen. Ze zijn ook heel normaal om tijdens de zwangerschap te ervaren. Het kan zelfs zijn dat sommige symptomen gedurende de hele zwangerschap voor komen. Soms zijn de symptomen ook te verzachten.

Het uitblijven van de menstruatie

Dit in één van de belangrijkste en vooral het duidelijkste teken van een zwangerschap. Er zijn vrouwen die wel menstrueren, maar dat is lichter en korter dan de normale periode.

Gevoelige en opgezwollen borsten

Je kunt gevoelige, gespannen borsten en tepels hebben. Dit kan als pijnlijk worden ervaren. Het gebeurt meestal rond de derde week na de conceptie of wanneer je een week over tijd bent. Je borsten kunnen opgezwollen aanvoelen, net als rond de tijd dat normaal gesproken je menstruatie moet komen. Je tepels kunnen ook donkerder en groter worden. Dit is een gevolg van hormonale veranderingen. Er wordt gezegd dat de donkere tepels, de baby helpt om de tepels te vinden voor de voeding. Baby’s zien namelijk alleen donker en licht.

Vermoeidheid

In de eerste weken van de zwangerschap kun je, je heel moe voelen. Veel vrouwen hebben dan meer behoefte aan slaap. Er vinden enorme veranderingen in je lichaam plaats. De hormoonhuishouding in je lichaam wijzigt zich. Bovendien ontwikkelt zich, in een snel tempo, een kindje en dat vergt veel van je lichaam. Geef toe aan de vermoeidheid. Neem overdag veel rust en zorg voor een goede nachtrust. Dat is het enige wat je ertegen kunt doen.

Misselijkheid

Vooral in de eerste drie maanden van de zwangerschap, kun je last hebben van misselijkheid
en overgeven. ’s Ochtends bij het opstaan kan het al meteen misgaan. Probeer voor het opstaan wat te eten, zoals een crackertje of beschuitje. Van de misselijkheid hoef je niet alleen ’s ochtends last te hebben, want misselijkheid kan op elke tijdstip van de dag voor komen. Niet eten maakt het meestal erger. Begin met een lichte ontbijt en probeer het eten over meerdere maaltijden te verdelen. Het is beter om 6 kleine maaltijden op een dag te nuttigen, dan drie grote maaltijden. Soms gebeurt het dat er totaal geen eten of drinken in de maag blijft. Dit is niet goed. Neem dan contact op met de huisarts of verloskundige. Het kan ook zijn dat je helemaal geen trek hebt in eten en bijna niks binnen krijgt. Je kunt dan wat Bouillon nemen. Dit is licht en werkt als een opkikkertje.

Vaak plassen

Tijdens 5 á 6 weken zwangerschap kan het zijn dat je vaker dan normaal moet plassen. Naarmate de baarmoeder groeit komt er meer druk op de blaas. Ook heeft het te maken met de veranderingen van de hormonen.

Moeilijke stoelgang

Vroeg in de zwangerschap kun je al last krijgen van je darmen. Deze werken dan wat trager en je krijgt daardoor last van verstoppingen. Vezelrijke voeding en genoeg drinken, ongeveer 2 liter per dag, kan helpen. Verder is het belangrijk dat je dagelijks voldoende lichaamsbeweging hebt. Lichaamsbeweging is belangrijk voor de stoelgang.

Stemmingswisselingen

Je kunt zonder reden boos, verdrietig of heel blij zijn. Je emoties kunnen sterk wisselen. Schaam je hier niet voor en het gaat vanzelf over. Bovendien kan een huilbui ontspannend werken.

Voor ieder vrouw zijn deze symptomen anders, want sommige vrouwen zullen niet alle symptomen ervaren en andere vrouwen ervaren juist helemaal niets van de symptomen. Het is vaak een combinatie van deze kenmerken die je een gevoel geven dat je zwanger bent. Om zekerheid te krijgen kun je beter een zwangerschapstest doen, deze test bied 95% zekerheid. Kleurt het stripje blauw dan kan je ervan uitgaan dat je zwanger bent. Zo ben je van de onzekerheid af en kun je, je richten op je zwangerschap en je kindje.

Lees verder

© 2008 - 2014 Emen, gepubliceerd in Zwangerschap (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Zwanger jouwpagina.
Gerelateerde artikelen
Symptomen van zwangerschapSymptomen van zwangerschapAls je zwanger bent, dan wordt heel je hormoonhuishouding op zijn kop gezet. Het is namelijk best een ingrijpende verand…
Kan ik nu zwanger zijn?Kan ik nu zwanger zijn?Zelfs soms als mensen veilig hebben gevreeën vragen ze zich nog af of ze wellicht zwanger, het kan zijn dat als u het ec…
Negatieve zwangerschapstest: toch zwanger?Negatieve zwangerschapstest: toch zwanger?Het doen van een zwangerschapstest is voor veel vrouwen een spannende aangelegenheid: zal je wel zwanger zijn of toch ni…

Reageer op het artikel "Ben ik zwanger? De eerste tekenen"

Reacties

Kelly, 03-06-2014 14:58 #50
Beste allemaal,  

Ik zit even in een dubio. Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. Ik ben daarom dan ook september 2013 gestopt met de pil. Mijn menstruatie is erna regelmatig geweest gewoon om de 28 dagen, maar wel flink 7 dagen bloeden. Nu afgelopen april was ik maar 4 dagen menstruerend en weinig bloed. Mijn borsten zijn flink gegroeid en heb last van maagzuur. Nu afgelopen mei 2014 was ik 4 dagen overtijd (ik deed een dansje) en deed een test, deze was negatief en helaas is mijn menstruatie door gebroken. Alleen ik ben het wel minder. Ik snap er geen snars meer van. Duid dit op zwanger maar is mijn hcg nog niet sterk? Maar kan je dan wel last hebben van misselijk, maagzuur en grote borsten als je hcg niet sterk genoeg is?

Blondie, 28-04-2014 22:12 #49
Hallo,
ik ben sinds een paar weken gestopt met de pil. 3 weken na stoppen ben ik ongesteld geworden. Nu had ik 23e ongesteld moeten worden, ik heb echter 1dag heel licht bloedverlies gehad. Nu heb ik sinds gisteren gevoelige borsten vooral de tepels zijn gevoelig. Verder merk ik niets maar zit nu wel van zal ik zwanger kunnen zijn? Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Lindsey, 16-02-2014 12:52 #48
Ik ben 43 jaar gesteriliseerd met filsie clipjes zo een 13 jaar geleden, ben nu 7 dagen overtijd, heb al een paar testen gedaan eerder maar die geven negatief aan. toch heb ik last van misselijkheid, last van me borsten en vreemd gevoel in de buik, veel meer plassen. kan ik dan toch zwanger zijn?

, 09-01-2014 21:22 #47
Ik had even een vraagje. Ik heb nu al een paar dagen menstruatiepijn maar geen menstruatie, normaal word ik elke 4 weken ongesteld maar nu ben ik al een paar dagen over tijd. Heb nu ongeveer 4 maanden geleden voor het laatst seks gehad ben in de tussentijd wel ongesteld geweest. heb binnen 24 uur na de laatste keer seks een morning after pil genomen. zou het dan toch kunnen zijn dat ik zwanger ben?

C., 01-12-2013 01:20 #46
Voor de jongere dames die niet zwanger willen worden is de pil of spiraal het beste. Condooms scheuren vaak. Voor het zingen de kerk uit gaan is niet veilig, vooral als je niet aan de pil bent! Binnen 72 uur kan je de morning afterpil gebruiken, binnen 24 uur het is het effectiefst. Anders nog binnen 10 dagen een spiraal laten plaatsen!

Ano, 01-10-2013 22:52 #45
Hee, ik ben een meisje van 14 jaar en ik en mijn vriend hebben het zonder condoom gedaan. ja dat is heel dom maar hij is niet in mij gekomen en het is al een tijd geleden maar ik moet nu ongeveer ontsteld worden en ben het nog steeds niet, maar ik heb geen van deze kenmerken alleen pijn in mijn onderrug wat ik bij ongesteldheid ook heb. wat moet ik nu doen?

Anoniem, 03-07-2013 13:06 #44
Hallo, ik zit aan de pil maar ik had pas een klein foutje gemaakt. Ik had rond deze tijd seks gehad maar hij was niet in mij klaargekomen. Ik heb nu steken in mijn eierstokken, is dit een symptoom van zwangerschap?

Onzeker Meisje, 21-10-2012 19:57 #43
Hallo ik heb voor het eerst sex gehad met me vriend maar ben bang dat ik zwager ben. Ik ben nog maar 15 en zit daar niet op te wachten. We hebben het zonder condoom gedaan, ik weet het is niet slim maar voor dat hij kwam hielt hij hem der uit. lk moet wel vaak naar de wc, maar veder heb ik niet iets herkenbaars. het is pas een dag geleden. Wil je me helpen waar ik op zo moeten letten of wat ik zou moeten doen?
Gr. onzeker meisje

Anoniem, 05-09-2012 16:29 #42
Hallo, ik ben een meisje van 15, ik heb een vriendje. Maar ik heb seks gehad zonder condoom, ik heb er heel veel spijt van. Ik slik de pil niet. Me vriend is niet in mij klaar gekomen, maar je hebt ook voor vocht. Dus ik weet het gewoon allemaal even niet meer. Er is natuurlijk een (grote) kans dat ik zwanger ben. Wanneer kan je zo'n test doen? Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

Lindsey, 21-08-2012 12:52 #41
Hallo, ik heb in mei een miskraam gehad met 8 weken, zijn nu weer hard bezig met proberen! Heb in juni, juli, & ook 3 aug mijn menstruatie gehad 16 aug mijn eisprong. Maar heb sinds 3 dagen flink gevoelige tepels, mijn vriend mag er niet aan komen want doet zeer! Zijn dit misschien voortekens van toch weer een zwangerschap?! Gr lindsey

Anoniem, 30-07-2012 20:42 #40
Hoi ik hoop dat jullie ff met me mee willen denken. ik ben een tijdje niet aan de pil geweest. maar werd iedere keer netjes om de 29 dagen ongesteld.in juni moest ik pas de 7 ongesteld worden en toen werd de 4de ongesteld. nu moest ik 2 juli ongesteld worden maar werd dit niet zelf 2 testen gedaan en de ha een test maar niet zwanger.moest afw88.na 2 weken had ik het gevoel dat ik mijn ei had en heb toen onbeschermde sex gehad met mijn vriend. heb daarna een m.a.p geslikt en 5 dagen later werd ik ongesteld, dat was maar weinig. toen ben ik wel met de pil begonnen moet nu nog een paar dagen van deze strip. maar heb echt het idee dat ik zwanger ben.hoe groot achten jullie de kans dat ik zwanger ben? want ik weet het ff allemaal niet meer.alvast bedankt

Soufi, 19-07-2012 10:44 #39
Hey hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben altijd regelmatig ongesteld, precies 28 dagen ertussen. Nu ben ik na 21 dagen ongesteld geworden, althans bloedverlies want het voelde niet aan als ongesteldheid. Bij mijn 1ste kind heb ik dit ook gehad en toen bleek dit innesteling zijn geweest. Echter nu 5 dagen na mijn eigenlijke ongesteldheid blijf ik negatief testen, echter zijn mijn borsten zo opgezwollen dat ik wel denk dat ik zwanger alleen die stomme testen zeggen van niet.
Kan iemand mij vertellen of ze dit al eens gehad hebben?

Yazzz, 10-05-2012 20:28 #38
Hallo, ik ben 3 april gaan menstrueren en heb na 2 weken gevoelige borsten gekregen. Ik heb een cyclus van 24 dagen, nu heb ik vanaf 18 april gevoelige borsten. Ik had op 26 april ongesteld moeten worden maar op 28 april verloor ik wat bloed, eerst donker toen wat helder bloed, daarna wat donkerbloed. Bij elkaar opgeteld nog geen 3 inlegkruisjes, maar ben misselijk bij vlagen. Even zijn mijn gevoelige borsten weggegaan maar na 1 dag was het weer terug. Het is niet de hele dag, soms gaat het weer weg en dan denk ik oké ga nu menstrueren. Heb krampjes, mijn darmen rommelen, heb last van gassen even zo netjes gezegd, vaak plassen. Heb wel getest op maandag 30 april maar negatief en overdags. Zit onder de puistjes op men lichaam en er lopen nu duidelijk 2 aderen op beide borsten, ze zijn ook aan de zijkant wat kan dit zijn? Op 20 mei zou ik weer moeten menstrueren kan ik dan toch zwanger zijn?

Ramona, 23-04-2012 13:03 #37
Hallo Ik ben 5 jaar terug gesteriliseerd. Normaal ben ik precies op tijd met de menstruatie. Nu ben ik precies 1 week eroverheen geworden. Ik was daarvoor al erg moe, veel plassen, gevoelige borsten wat nu nog is. Normaal is mijn menstruatie heviger dan wat ik nu heb. Wat kan het zijn?

Annoniem, 07-04-2012 23:56 #36
Ik heb enkele weken geleden een test gedaan maar die was negatief. Ik twijfel of ik zwanger zou zijn. ik voel mij 's morgens af en toe eens misselijk, ik ben een klein beetje verdikt, en moet vaker plassen, mijn maandstonden blijven uitgesteld, mijn borsten doen meer pijn anders en ben veel sneller moe. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben?

Serenity, 06-04-2012 02:17 #35
Ben sinds dec 2011 begonnen aan de prikpil dat ging goed. Begin feb werd k ongesteld wel netjes de volgende prikpil gehaald. En het bloede stopte. Eind feb werd k opeens weer ongesteld snapte er niks van en in overleg met de huisarst ben k in maart begonnen aan de pil (dit naast de prikpil die k al had) dat ging goed en t bloede stopte na de 3weken ben k ook netjes weer gestopt maar tot mijn verbazing werd k weer ongesteld. Ik heb t gevoel dat de prikpil niet meer werkt. Nu zijn we inmiddels bijna 2, 5 week verder en me borsten zijn super gevoeling en me onderbuik voelt anders. Ik ben nu echt in de war. Kan toch niet zijn dat ik zwanger ben of wel?

Ns, 01-04-2012 10:57 #34
Ik heb nu al 3 keer rare menstruatie gehad 1e paar druppels 2 en 3e heel klein beetje normaal ben ik zeker 5 a 6 dagen flink ongesteld. Aders op me borsten zeer duidelijk gevoelig heeeel erg moe en misselijk en ik heb echt het idee dat ik een baby in mijn buik voel waar ik me hand ook leg voel ik bewegingen… de testen zijn alleen negatief '? Reactie infoteur, 01-04-2012
Je zou ervoor kunnen kiezen om een bloedtest te doen, neem hiervoor contact op met de huisarts.

Bambi, 29-03-2012 08:44 #33
Ben in stopweek niet ongesteld worden, drie negatieve testen maar wel allerlei symptomen dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Moet ik nu wel of niet aan de pil weer gaan, help wat te doen. Had alleen wat bruinig afscheiding heel licht slijmig. Heb ook vooral in de avond wat stekende pijn onder in buik. Zou ik toch zwanger kunnen zijn en wanneer zou ik dan test kunnen doen? Ben nu 10 dagen overtijd! Reactie infoteur, 31-03-2012
Je kunt al een test doen!

?., 26-03-2012 22:22 #32
Ik ben nu al 5, 5 jaar bij mijn vriend en heb ook al die tijd netjes de pil geslikt. Nu kon ik er altijd de klok op gelijk zetten dat ik maandag op dinsdagnacht ongi werd. Alleen de laatste 3 maand gebeurt het dat ik telkens later ongi word, ben de laatste keer pas op vrijdag ongo geworden. Ook merk ik de laatste tijd dat ik veel vaker moe ben en last heb van emotinele buien (kwaad worden zonder reden bv). Heb ook last van gevoelige borsten en tepels. Kan ik zwanger zijn? Reactie infoteur, 27-03-2012
Er bestaat een mogelijkheid dat je zwanger bent, doe een test om het zeker te weten.

Denise, 20-03-2012 19:23 #31
Hallo, ik heb een vraag. Ik was op een vrijdag vor het laatst ongesteld, en ben vergeten de pil vergeten, heb die zaterdag daarna en die zondag sex gehad, heb ik nu veel kans om zwanger te zijn? Heb die zondag daarna al een test gedaan, waarbij ik 1 paarse streep kreeg en 1 transparante streep, die de volgende dag van de test verdwenen was. Mag ik er van uit gaan dat mijn kans groot is dat ik zwanger ben. Zou het zeker niet erg vinden!

Denise

Babette, 18-03-2012 17:18 #30
Hallo,
ik zit met een dilemma en hoop dat iemand mij hier kan informeren?
Ik word morge geopereerd endan krijg ik een epidurale anesthesie
(ruggenprik) nou ben ik er vandaag achter gekomen dat ik 4 weken en 3 dagen zwanger ben kan de ruggenprik dan schadelijk zijn voor mijn baby?

Groetjes Reactie infoteur, 19-03-2012
Babette,

Het is sowieso de vraag of het goed is de operatie uit te voeren, terwijl je zwanger bent. Breng in ieder geval de arts en het ziekenhuis op de hoogte zij zullen je ongetwijfeld advies geven.

Suusje, 29-02-2012 17:43 #29
Hoi, ik ben al sinds 6 maanden gericht bezig om zwanger te raken, waavan we nu 1 maand met ovulatie testen hebben gewerkt.
Mijn laaste periode was begin feb en we hebben op de vruchtbare dagen geklust. Nu heb ik sinds vorige week rare klachten, misselijkheid komt en gaat met vlagen, pijnlijke borsten, erg gevoelig voor geurtjes, wisselende stemming, sommige dingen ruiken in eens erg zuur? gerommel in mijn buik. vorige week en deze week last gehad van ongi achtige krampen.
Vrijdag is mijn nod en ik heb vandaag getest ( natuurlijk te vroeg! ) en deze was negatief.

Gezien deze symptomen zou heb kunnen dat ik zwanger ben?
Wie heeft dit ook gehad?

Elles, 06-12-2011 22:17 #28
Hai, ik heb een vraag, vorige maand tijdens mijn menstruatie periode ben ik ipv 1 week, 2 weken ongesteld geweest. Moet ik nu om mijn volgende menstruatie periode uit te rekenen tellen vanaf de eerste dag van mijn menstruatie, of tellen vanaf de 2e week?

Shantal, 27-11-2011 19:31 #27
Ik had een vraagje ik heb een week terug geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend. Maar ik lees bijna overal dat je de test pas kan doen als je over tijd bent. Nou is het zo dat ik echt vaak duizelig en misselijk ben. Is dit een teken? Kan ik de test toch gaan doen? Reactie infoteur, 08-12-2011
Als je te vroeg test kan het zijn dat je geen betrouwbare uitslag krijgt. Je kunt een redelijk betrouwbare uitslag op de zwangerschapstest verwachten vanaf de dag dat je je menstruatie verwacht of als je over tijd bent. Er is wel een zwangerschapstest (sesitest) die je zo'n 4 dagen voor de uitgerekende dag van je menstruatie kunt gebruiken. Door de hoge gevoeligheid van de zwangerschapstest kun je al zeer vroeg in de cyclus een testresultaat hebben. Succes!

Petra, 08-11-2011 17:12 #26
Heee,
Ik zit ongeveer een week nu met symptone zoals denken dat je ongesteld word en soms misselijk, sneller moe, maagzuur, steken in de buurt van lies en zij en last van de onderug. Vandaag of morgen zou mijn menstruatie moeten komen dus het is erg spannend en afwachten. Wat het gekke is meestal als ik ongesteld moet worden heb ik geen buikpijn dat komt vaak pas als ik al ongesteld ben. dus ben benieuwd of er nou een kleine komt wachten duurt zo verschrikkelijk lang!

Zehra, 28-10-2011 22:13 #25
Ik heb een week geleden geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend, en dit was niet veilig… is het raar dat je dan binnen die week al symptomen hebt van zwangerschap? die misselijkheid, diarree, veel plassen op een dag, heb ik nu ook allemaal, en als ik eet dan heb ik hele tijd het gevoel dat ik moet overgeven, en heb de afgelopen drie dagen bijna niks gegeten, zijn dit tekens voor zwangerschap? of kan dit helemaal niet?

Maria, 31-07-2011 14:36 #24
Ik heb een meer dan een jaar geleden min siraal eruit laten halen verder geen abticonceptie gebruikt omdat ik alleen was. Mijn periodes bleven weg en op aaanraden van de dokter maar aan de pil gegaan ook met de pil word ik nauwelijks of niet ongesteld. Nu ben ik onlangs op 15 juli ongesteld geweest en dat na 7 maanden geen periodes gehad te hebben. Nu heb ik op 27 juli onveilige sex gehad met mijn a.s man. Maar nu is mijn vraag zou ik zwanger kunnen zijn want ik weet niet hoe mijn cyclus is. En ik weet ook niet wanneer ik moet testen omdat ik mijn regels maar 1x heb gehad in de laatste 8 maanden!

Marjo, 31-05-2011 18:28 #23
Ik heb sinds zaterdag last van erg pijnlijke tepels en pijnlijke borsten ook zijn de aderen van mijn borsten duidelijker zichtbaar maar ben nog niet overtijd kan ik toch ondanks dat zwanger zijn.

Carla, 01-05-2011 12:43 #22
Kan iemand mij helpen. Ik heb ongeveer 4 weken geleden geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend. En sindsdien voel ik me best wel raar. De eerste 2 weken was ik voornamelijk erg moe en ik werd niet ongesteld. op het moment heb ik erg pijnlijke borsten en heel veel hoofdpijn. en al vanaf het begin heeft mijn darm een probleem met zijn werk. En de eierstokken (gevoel dat zij het zijn) geven lichte steekjes, erg vervelend. Ik heb zon zwangerschapstest gedaan van de kruidvat (ik vermoed niet erg goed want ik kon geen plastic bekertje vinden, dan maar in een plastic bordje want ik moest en zou het weten wat de test zou zeggen!) Daarna kwam er een grote negatief uit. Ik weet dus echt niet wat ik nu dus mankeer. Want ik word er zelf niet goed van…

Lily, 22-03-2011 15:36 #21
Kan iemand mij helpen. ik vind het vaag. Ik heb 25 februari een MAP genomen omdat er iets evrkeerds was gegaan met condoom. Nu was dat precies dag 16 dus leek het mij het meest verstandigste om een MAP te slikken. Ik ben vervolgens heel misselijk geweest de twee weken erop. opgezette buik, pijnlijke borsten enz enz. Nu reageer ik altijd wel heftig op hormonen :-). Gelukkig werd ik precies op het juiste moment ongesteld (net zo hevig als altijd) dus mijn zorgen waren (dacht ik voorbij). Ik braaf aan de pil begonnen diezelfde dag want ik dacht ik ga niet meer zo in de stress schieten. Nou ik werd me toch misselijk, depressief moe en naar na 3 dgn dat ik er na een week weer mee ben gestopt en ik herinnerde me ook weer waarom ik er destijds mee was gestopt. nu is het drie dagen later en ik ben kapot. misselijk en mijn buik is zo ontzettend opgezet niet normaal meer. Pijn in mijn onderbuik heb ik er nu ook bij en mijn broek krijg ik amper dicht. Kunt u mij vertellen wat dit allemaal is?

Patricia, 11-03-2011 16:20 #20
Ik ben al 5 weken overtijd 4 test en allemaal negatief.
ik heb gelezen dat kalmeringsmiddelen een negatieve uitslag kan geven, weet iemand hier misschien meer over

M., 16-11-2010 18:20 #19
14 dagen terug moest ik ongesteld worden, maar het s'avonds enkel een beetje bloed gehad, en ben toen weer begonnen met de pil. maar de volgende dag was ik niet meer ongesteld maar ben gewoon door blijven slikken. Ik ben s'ochtends misselijk en heel moe. ik kan de hele dag wel slapen. ben ik zwanger?

C., 16-10-2010 14:37 #18
Hallo.ik ben nu een paar weken over tijd.nu slik ik ook medicijnen waardoor ik af en toe ook niet door ongesteld wordt.maar ik moet de laatste tijd zoveel naar de toilet terwijl ik niet veel drink en slapen kan ik de laatste tijd over dag ook heel goed.en de laatste paar weken ook overdag en snachts goed misselijk geweest alleen niet overgegeven.wel neiging tot. kan ik zwanger zijn? Reactie infoteur, 17-10-2010
Ook hier om uitsluitsel te krijgen, kan je beter een zwangerschapstest doen of naar de huisarts gaan.
Succes.

Judith, 26-09-2010 11:42 #17
Hallo, Ik ben Judith en ik ben 16 jaar. Ik herken verschillende symptomen die hierboven worden geschreven; 'Vermoeidheid, Misselijkheid en vaak plassen' maar ik kan ONMOGELIJK zwanger zijn want ik heb helemaal geen geslachtsgemeenschap of iets in die richting gehad! Deze symptomen heb ik nu al 2 weken, wat kan het dan zijn? Heeft iemand hetzelfde gehad?

Dina, 09-08-2010 14:02 #16
Momenteel heb ik een lat relatie. We hebben nooit echt sex gehad. Althans hij is altijd is noot echt bij mij naar binnen geweest. Ik ben toch zwanger geraakt. Nou hebben we samen goed gepraat en toch gekozen voor een abortuspil. Ik durf het nit eruit t laten zuigen omdat ik eigenlijk nooit iets naar binnen heb gehad. Nou is mijn vraag als ik de abortuspil krijg en de vrucht wordt afgestoten, doet dit dan pijn of wat moet ik mij hierbij voorstellen. Momenteel ben ik 5.5 week zwanger. as vrijdag mot ik naar en abortuskliniek.

Sabrina, 03-07-2010 23:50 #15
Ben ik zwanger? Wie kan me helpen. Normaal moet ik nu ongesteld worden, maar ik heb meer een gevoel dat ik zwanger ben. Ik ben al een paar dagen misselijk, pijn in linkerzij, diaree een paar dagen, en in mijne buik is er al precies een kindje aan het stappen. Van deze morgen heb ik al een op geblazen buik, staat precies op springen en ook misselijk, en mijn maag keren. Kan iemand mij helpen aub. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat niet. kan iemand me daar een antwoordt op geven. Alvast bedankt :-)

An, 08-05-2010 04:39 #14
Hallo Samantha, als je er heel zeker van wil zijn of het zo is kan je een ochtendurine inleveren bij je dokter en binnen een half uur heb je je antwoord. Als je liever zelf wil testen, ga dan naar een drogist en haal een zwangerschapstest. Groetjes en succes! )

Samantha, 07-05-2010 03:00 #13
Hoii… Ik ben 22 jaar en heb nu al bijna een half jaar een relatie
ik ben nu al minstens 3 maanden gestopt met de pil omdat ik met me vriend same hebben besloten om een baby nemen… maar na telkens proberen werd ik tog maar weer ongesteld. mijn laatste menstruatie was gestopt op 13 april
nu heb ik al minstens een week lang last van misselijkheid & kleine krampjes/steken in mijn onderbuik
Maar tog moet ik afwachten of ik volgendeweek ongesteld moet worden.
Dus ken het dan zijn dat ik eindelijk zwanger ben?

Gr samantha :-*

Amanda, 12-04-2010 23:01 #12
Hallo, kan iemand mij even helpen haha, ik ben denk ik al overtijd ben ongeveer 10 maart ongesteld geworden en nu is het 12 april en weet dus niet of het normaal is dat ik nu nog steeds niet ongi ben? Heb al een week menstruatiepijn en elke keer denk ik ja nu komt het, maar dan ben ik nog niet ongi, ik heb ook pijlijke borsten de melkklieren zijn opgezet en heb daar nooit last van als ik ongi moet worden! Alleen last van me tepels! Ben niet overdreven moe ofzo werd afgelopen nacht ook wakker van een heele erge stekende pijn in me buik ik slik de pil niet en ben altijd regelmatig ongesteld hen 27 maart wel onveilig sex gehad weet niet of je dan vruchtbaar ben? heeft iemand dit ook meegemaakt? Alvast bedankt

Sdra, 09-04-2010 09:33 #11
Ik heb sinds september 2008 het mirenaspiraal. Sindsdien niet meer ongesteld geweest.
Twee weken geleden ineens ongesteld geworden, gepaard met menstruatiepijn. Ook tijdens en na de seks contactbloeding. Pijnlijke tepels, soort spierpijn in mijn borsten. Ik kreeg commentaar van mijn zusje dat mijn borsten groter leken (ik heb nog steeds cup D). Naar de huisarts geweest, die dacht aan chlamydia. Test gedaan, was negatief gelukkig.
Vanmorgen een uitstrijkje gedaan bij de huisarts, kwam bruine afscheiding. Ze meldde dat mijn baarmoeder iets gekanteld was, zei er verder niks over. Over 3 weken de uitslag.
Nu ik zit zo lees, vind ik zwangerschap ook een optie?! Alleen heb ik een spiraal! Reactie infoteur, 09-04-2010
Hallo,
Wat vervelend voor je. Om een zwangerschap uit te sluiten, kan je een zwangerschapstest doen. Als je dat niet vertrouwt dan kan je beter naar je huisarts gaan. Ik wens je veel succes! Hou je me op de hoogte?

Little-Mickey, 05-04-2010 15:59 #10
Ik ben al 6 jaar samen met mijn vriend en gebruik al 10 jaar de pil (diane) omdat ik nu therapie ga doen voor mijn huid ben ik (tijdelijk) gestopt met de pil en we hebben wel 2 keer onveilig sex gehad. Sinds een paar dagen voel ik een drukkend/spannen gevoel in mijn onderbuik. Ik heb een test gedaan die negatief was, kan het toch wezen dat de test te vroeg was en ik wel zwanger ben? (sinds ik ben gestopt met de pil 1,5 week geleden) ben ik nog niet ongesteld geworden… Reactie infoteur, 08-04-2010
Hallo,

Het kan zijn dat de test te vroeg was. Maar om zekerheid te hebben, raad ik je aan om bij je huisarts langs te gaan.
Succes!

V1991, 02-03-2010 14:37 #9
Ik ben 3 jaar samen met mijn vriend, altijd de pil gebruikt (niet altijd even netjes). Maar nu ben ik opeens duizelig, moet vaak plassen, zeer pijnlijke borsten, een cup-maat erbij, een pijnlijke opgezette onderbuik, en het lijkt alsof mijn baarmoeder groter wordt. Ik ben wel ongesteld geweest… Reactie infoteur, 03-03-2010
Ik raad je aan om een zwangerschapstest te doen, dan weet je het zeker. Succes!

Veerle, 18-02-2010 19:20 #8
Ik heb sinds enkele weken Enorme "menstruatiepijn", maar in plaats van constipatie heb ik dat ik meer naar het groot toilet moet, ook meer plassen, als ik de wc nog maar zie of water voel dan moet ik al urineren. heb ook een misselijk gevoel smorgends en val tegen 2u smiddags in slaap omdat ik moe ben, ik kan ook gemakkelijk 3 maaltijde per dag op ete en vroeger nog geen 2:).
ben ik nu zwanger? Reactie infoteur, 19-02-2010
Hoi Veerle,

Ik raad je aan om een zwangerschapstest te doen.

Ab1994 (infoteur), 31-01-2010 14:39 #7
Ik heb 5/6 weken terug seks gehad met mijn inmiddels exvriend.
Maar ik ben nu steeds wat licht in mijn hoofd, en misselijk.
Ook is mijn bh maat inmiddels een maat groter geworden, en ik heb
pijnlijke tepels.

Ik raad je aan een zwangerschapstest te doen.

Rabbit, 25-01-2010 22:45 #6
De dokter heb ik niet verkeerd begrepen, want hij heeft het elke keer als ik een nieuwe pil kreeg zo gezegd. Na hoeveel tijd kan je een zwangerschapstest doen voor het beste resultaat? Hoor het wel weer. Reactie infoteur, 26-01-2010
Je kunt een test doen wanneer je ongeveer 6 dagen overtijd bent. De zwangerschapstest test de hoeveelheid hcg (zwangerschapshormoon) in je urine. Als je de test te vroeg doet, is er een grote kans dat het aangeeft dat je niet zwanger bent.

Je zou een kunnen googelen, naar welke zwangerschapstesten er allemaal zijn. Er is namelijk ook een test die je al 4 dagen voor je volgende menstruatie kunt gebruiken! Zo heb je sneller zekerheid.

Rabbit, 25-01-2010 18:34 #5
Hey,

Ik ben sinds donderdag weer opnieuw begonnen met een andere pil. De dokter zei dat als je op de laatste dag van de menstruatie de eerste pil neemt van de strip dat je dan meteen veilig bent. Ik heb dus van het weekend seks gehad met mijn vriend. En ik heb heel erg last van mijn borsten en tepels en ook dat ik me wat misselijk voel. Op internet las ik ook dat je juist op de eerste dag van de menstruatie moet beginnen met de pil. "Bedankt dokter"

Wie kan mij helpen? Kan ik nu zwanger zijn? Reactie infoteur, 25-01-2010
Hallo,

Het klopt dat je juist de eerste dag van je menstruatie met de pil begint. Of je hebt de dokter verkeerd begrepen, of het is een nieuwe soort pil, waarbij je wel op de laatste dag van je menstruatie moet beginnen. Maar dat betwijfel ik. Het is wel verstandig om altijd de bijsluiter te lezen, voordat je met de pil of aan een medicijn begint.

De kans is heel klein dat je nu al zwanger bent van afgelopen weekend. Als je inderdaad zwanger bent, dan moet dat eerder zijn gebeurd. Ik raad je aan om een zwangerschapstest te doen.

Veel succes!

Rolanda, 16-06-2009 13:46 #4
Ik heb bijna alle symptonen die hierboven staan. 3x een test gedaan die allemaal negatief waren + het feit dat ik ongesteld ben geworden na 2 weken overtijd te zijn geweest. (Het was alleen wel minder erg en korter dan normaal) Nu zegt een vriendin van me dat ik nog een test moet doen. Terwijl het allemaal ook stress kan zijn. Ik weet niet meer wat ik doen moet! Help!

Femke, 08-03-2009 19:59 #3
Zijn er ook vrouwen die deze punten wel hebben, maar toch niet zwanger zijn?

Emen, 25-10-2008 14:36 #2
Klopt, er zijn vrouwen die een druk in de onderbuik voelen, een gespannen gevoel. In het begin heb je daar nog geen last van. Dat komt iets later (dat heeft dan met het groeiproces te maken), maar dan weet je vaak al dat je in verwachting bent.

Hikari (infoteur), 24-10-2008 16:57 #1
Een goed geschreven artikel! Wat ik me afvraag, daar hoor ik ook veel vrouwen over, is dat ze een druk op de onderbuik voelen, in de buurt van de baarmoeder / eierstokken. Kan dit ook een teken van zwangerschap zijn, of is dit gewoon toeval?

Ga zo door met het schrijven van artikelen! Groet, Hikari

Infoteur: Emen
Subrubriek: Zwangerschap
Special: Zwangerschap
Reacties: 50
Medische informatie…
Schrijf mee!