InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Stier en Vissen

Overeenkomsten tussen Stier en Vissen

Overeenkomsten tussen Stier en Vissen Stier en Vissen lijken op het eerste gezicht tegengestelde tekens. Hun karakters komen niet direct met elkaar overeen. Toch is er een zekere aantrekkingskracht. Om een termijn op lange termijn te kunnen opbouwen moet er dus zowel bij de een als bij de ander water in de wijn gedaan worden.

De sterke Stier

De stier is altijd het symbool van kracht, doorzetting en mannelijkheid geweest. Een stier is kalm als hij met rust wordt gelaten maar als men hem stoort of lastig valt moet je voor je leven rennen omdat hij je zal aanvallen. Hetzelfde geldt voor de Stier als sterrenteken: wie onder dit teken is geboren is kalm van aard, maar als hij boos wordt kan hij zichzelf niet meer in de hand houden en blijf je best uit zijn buurt.

Vastberaden en recht op zijn doel af, dat is de Stier ten voeten uit en daardoor contrasteert hij zo fel met andere sterrenbeelden.

Wispelturige Vissen

Vissen is mysterieus en intrigerend. Mensen die onder dit sterrenteken zijn geboren zijn talentrijk en creatief, waardoor ze hun leven lang blijven ploeteren en zwoegen. Wispelturigheid is hun aangeboren. Vissen wordt in de astrologie voorgesteld door een tekening met twee vissen: een die naar beneden wijst een andere naar boven. Dit geeft perfect de geestesgesteldheid van zulke personen weer: ze zijn nogal verward en kunnen niet goed kiezen of beslissingen treffen.

Uitersten verzoenen

Uitersten voelen zich tot elkaar aangetrokken. Dit is het geval met een Stier en Vissen. Ze brengen bij elkaar het beste naar boven, vooral als het de fysieke behoeften betreft. De warmte en tederheid van Vissen verzacht het onvermogen van Stier om zich aan te passen aan verandering in het leven, terwijl de stabiliteit en de rustige aanpak van Stier Vissen helpt om zich op zijn eigen talenten te concentreren. Hij voelt zich beschermd door de stoere Stier.

Opgepast evenwel: jaloezie, kans op ontrouw en dominantie maken het samenzijn met Stier bij momenten ondraaglijk. Als je dus met een Stier optrekt, treedt hem met fluwelen handschoenen tegemoet. Vissen daarentegen weet nooit wat hij wil in het leven, hij verandert voortdurend van gedacht. Zijn sentimentele natuur veroorzaakt soms wrevel.
Begrip en emotionele stabiliteit kunnen de relatie tussen beiden inniger maken.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Een relatie beginnen is doorgaans makkelijk, maar als het erop aankomt de relatie gaande te houden wordt het al een stuk moeilijker. Een relatie kan niet werken zonder kwaliteitsvolle momenten. Het is belangrijk dat Stier begrijpt dat hij empathie moet opbrengen voor Vissen en dat Vissen van zijn kant zijn partner moet aanvaarden zoals hij is, want Stieren hebben er een hekel aan zichzelf te moeten verklaren.
  • De band tussen beiden kan danig op de proef worden gesteld ten gevolge van de overdreven verwachtingen van Stier. Anderzijds irriteert het Stier dat Vissen zo moeilijk beslissingen kan treffen. De sleutel tot hun geluk zal terug te vinden zijn in een evenwicht tussen intimiteit en realiteit. Aanvaard elkaars zwakke punten en probeer jezelf te verbeteren.
  • Vissen, probeer niet voor iedereen goed te doen: je kan niet iedereen tevreden stellen. Probeer niet meer zo hard je best te doen voor iedereen en investeer meer tijd om je partner te plezieren. Dat zal je relatie ten goede komen.
  • Beste Stier, wees niet zo hard voor jezelf en je partner. Neem het leven zoals het zich aanbiedt. Geniet van de spontaneïteit en durf ervoor te gaan.
  • Zowel Stier als Vissen moeten elkaars emotionele en esthetische behoeften respecteren.

Bekende koppels zijn: Penelope Cruz (Stier) en Javier Bardem (Vissen); Tony Parker (Stier) en Eva Longoria (Vissen); David Gest (Stier) en Liza Minnelli (Vissen) en Geoffrey Arend (Vissen), Chris Brown (Stier) en Rihanna (Vissen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Stier (Taurus)Het sterrenbeeld Stier is een teken uit de astrologie dat wordt gekenmerkt door een persoonlijkheid vol van vastberadenh…
Overeenkomsten tussen Stier en WeegschaalOvereenkomsten tussen Stier en WeegschaalZowel Stier als Weegschaal worden gedomineerd door de planeet Venus zodat een samengaan tussen de twee gestuurd wordt do…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Stier en Vissen"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 28-05-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Vissen
Schrijf mee!