InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Tips voor een goede kledingstyling

Tips voor een goede kledingstyling

We willen er allemaal graag goed uitzien. Maar als je goed gekleed wil gaan, is styling het moeilijkste onderdeel. Het draait namelijk niet alleen om de kleding die je draagt, maar ook om alle accessoires die daarbij horen. Je kunt daarbij denken aan sieraden, schoenen, je kapsel en make-up. Volg onderstaande tips en je ziet er bij elke gelegenheid oogverblindend uit. Er zijn vele factoren die een rol spelen bij de styling. Het gaat daarbij bijvoorbeeld ook om accessoires, sieraden, schoenen, je kapsel en make-up. Een goede balans vinden is belangrijk.

Styling hangt samen met een aantal factoren

Je persoonlijkheid

Je leven gaat in fases, dus ook je persoonlijkheid. Tijdens bepaalde perioden in je leven heb je behoefte aan bepaalde kleding. Iemand die graag in het middelpunt van de belangstelling staat, kan dit laten blijken door opvallende kleuren, dessins of verrassende kleding te kiezen. Iemand die graag minder opvalt, kiest vaak voor onopvallende kleuren en modellen. De kleding die je draagt heeft invloed op jezelf en je omgeving

Je bui

Waaraan heb je vandaag behoefte? Wanneer je vermoeid bent en zoveel mogelijk met rust gelaten wil worden, kan je outfit niet zoveel schelen. Wanneer je vermoeid bent, kan een vrolijke outfit je over de streep trekken en je oppeppen.

De gelegenheid

Waar ga je vandaag naartoe of wie ga je vandaag ontmoeten? Pas je aan aan de gelegenheid waar je naar tie gaat, maar behoud wel je eigen stijl.

De mode

Bewust of onbewust laten we ons toch leiden door de mode. We laten ons door de omgeving sturen of "iets kan" of niet.

Accessoires op en rond het gezicht

De accessoires op en rond je gezicht bepalen het eindresultaat. Daarbij is het belangrijk te weten wat er goed staat bij je vorm gezicht.

Ovaal/eivormig gezicht

Dit is een gezicht voor aparte kapsels en opvallende accessoires, zoals hoeden. Wanneer je een fijn en smal gezicht hebt, kun je beter geen hele grote accessoires kiezen.

Rond gezicht

Bij een rond gezicht staan korte kapsels meestal het mooist, evenals kleine oorbellen. Ronde of diepe halslijnen en in de lengte gedragen sjaaltjes en kettingen staan ook erg goed.

Vierkant gezicht

Vooral rechte lijnen in de accessoires op en rond het gezicht staan goed bij een vierkant gezicht. Je kunt hierbij denken aan een brilmontuur met rechte lijnen.

Lang gezicht

Vooral kapsels kunnen het gezicht minder lang laten lijken. Door te werken met horizontale lijnen, zoals een pony of boblijn lijkt je lange gezicht korter. Kettingen en sjaals kunnen prima wat korter om het gezicht gedragen worden.

Peervormig gezicht

Een peervormig gezicht heeft een smal voorhoofd en loopt naar beneden breder uit. De kaak is behoorlijk breed. Kapsels die aan de bovenkant een verbreding geven en diepe halslijnen of blouses met het bovenste knoopjes open staan heel mooi. Gebruik liever geen grote oorbellen.

Hartvormig gezicht

Dit gezicht heeft een breed voorhoofd en opvallende jukbeenderen met een smalle kin. Bij dit gezicht staan hoeden, petjes en grote oorbellen heel mooi.

Diamantvormig gezicht

Dit gezicht heeft een smal voorhoofd en een smalle kin. De jukbeenderen zijn breder. Het kapsel kan voor balans zorgen; een verbreding ter hoogte van het voorhoofd en kin.

Make-up

Make-up is in feite ook een accessoire. Het kan het totaalbeeld helemaal veranderen. Wanneer je rommelig of opvallend opgemaakt bent, doet dat afbreuk aan je totale uitstraling. Felle kleuren en glimmende make-up zijn feestelijk. Natuurtinten en matte make-up staan rustiger. Wanneer je veel make-up draagt, is het verstandiger om was rustiger om te gaan met accessoires. De kleuren van je make-up hoeven niet dezelfde kleuren te zijn als je kleding. Maar let wel op dat je warme met warme kleuren en koele met koele kleuren combineert.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kleding die bij jóu past: kledingadviesKleding die bij jóu past: kledingadviesDe juiste kledingkeuze geeft je zelfvertrouwen, zelfrespect, een gevoel van welzijn, en een succesvol uiterlijk. De juis…
Trouwen; Styling van het huwelijkTrouwen; Styling van het huwelijkJe gaat trouwen! De mooiste dag van je leven komt eraan. Uiteraard met je grootste liefde en lieve familie en vrienden o…
Tips voor spannen of inkorten van de fietskettingTips voor spannen of inkorten van de fietskettingFietskettingen worden langer naarmate ze ouder worden. Dit is in feite het gevolg van een slijtageproces. Het spannen va…
Met de motor op vakantie: Wat neem ik mee?Met de motor op vakantie: Wat neem ik mee?Met de motor op reis gaan is een goede beslissing, je bent zeer mobiel en je geniet veel meer van de omgeving. Maar je n…
Fietsketting smerenFietsketting smerenHet is natuurlijk belangrijk als u gaat fietsen dat de ketting lekker soepel loopt. Hiervoor is het noodzakelijk dat u d…
Bronnen en referenties
  • Kleding genoeg: Merel van 't Wout

Reageer op het artikel "Tips voor een goede kledingstyling"

Infoteur: Mk18
Laatste update: 09-06-2015
Subrubriek: Mode
Special: Kledingstijl
Schrijf mee!