InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden!

Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden!

Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden! Wie verliefd is, trekt anderen mensen aan. Als we graag willen dat anderen mensen verliefd op ons worden, moeten we zorgen dat we onszelf leuk vinden! Iemand die verliefd is, is aantrekkelijk. Hoe aantrekkelijk ben jij? Ben jij emotioneel klaar om verliefd te zijn, zodat je nog aantrekkelijker bent? Iemand diep in de ogen kijken kan een begin zijn van een nieuwe verliefdheid. Zijn er nog andere manieren om iemand verliefd op je te laten worden?

Liefde

Wie verliefd is, trekt andere mensen aan. Kijk maar eens om je heen: zodra iemand uit je naaste omgeving verliefd was geworden, werd hij of zij een magneet voor het andere geslacht. Als je verliefd bent, trek je andere mensen aan. Je straalt van blijdschap en van liefde, je straalt positieve kracht uit, iets wat het andere geslacht erg aantrekkelijk vind! Negatieve mensen met hangende schouders en een neergeslagen blik stralen naar hun omgeving uit:”Laat me met rust.!” Welke boodschappen zendt jij uit naar je omgeving? Straal je liefde uit, dat aantrekkelijk word ervaren door het andere geslacht, of heb je een teneergeslagen houding dat anderen juist weg houdt?

Lichaamstaal

Wat is de lichaamstaal van iemand die verliefd is? Iemand die verliefd is staat in vuur en vlam. Hartslag gaat sneller, ademhaling gaat sneller. Hormonen gieren door het lichaam. De productie van het verliefdheidshormoon gaat op volle toeren. Iemand die verliefd is, is bijzonder aantrekkelijk. Iemand die verliefd is, trekt andere mensen aan. Hoe je iedereen verliefd op je laat worden? Door verliefd te zijn!

Hormonen

Zodra iemand verliefd is wordt er een chemisch stofje in de hersenen aangemaakt: phenylethylamine (PEA). Alleen iemand die verliefd is, heeft dit verliefdheidshormoon waardoor we typische kenmerken van verliefdheid gaan vertonen, zoals:
  • Vlinders in de buik,
  • Knikkende knieën,
  • Zwetende handpalmen,
  • Blozen,
  • Stotteren,
  • Droge mond en
  • Gevoelens van opwinding.
Om anderen verliefd op jou te laten worden, moet je eerst zelf verliefd zijn. Handig zou het zijn als dit chemische verliefdheidstofje, PEA, ook zonder dat je verliefd bent aangemaakt kan worden. Helaas word PEA alleen aangemaakt als je verliefd bent en tot op heden is PEA nog niet te koop in pilvorm.

Aantrekkingskracht

Hoe trek je anderen aan? Hoe aantrekkelijk ben jij voor anderen? Als jij niet aantrekkelijk bent, trek je geen andere mensen aan. Aantrekkelijk zijn kan op vele manieren, en niet alleen het uiterlijk word bedoeld met aantrekkelijk. De wet van aantrekkingskracht moeten er duidelijk overeenkomsten zijn tussen jezelf en anderen. Overeenkomsten zoals emotionele aantrekkingskracht. Ben jij emotioneel klaar om verliefd te zijn? Onbewust zend je signalen uit naar je omgeving, als jij emotioneel niet klaar bent om verliefd te zijn, zal je minder aantrekkelijk gevonden worden.

Angst

Het chemische verliefdheidstofje PEA word alleen aangemaakt als je verliefd wordt. Een manier om heel dicht in de buurt te komen van de aanmaak van dit chemische stofje, is door angst en schrik. Angstige momenten beleven en flink schrikken geven de hersenen zo´n prikkel, dat er iets van PEA aangemaakt word, waardoor je op een ander kan vallen.

Doordringende blik

Verliefdheid overkomt je. Meestal begon het door oogcontact. Intens oogcontact hebben kan het begin zijn van een verliefdheid. Een doordringende blik die in de ziel van de ander mag en kan kijken, zal gevoelens van verliefdheid opwekken. Niet iedereen is echter gediend van een doordringende blik! Een doordringende blik kan als zeer dreigend ervaren worden. Niet iedereen is er zich van bewust dat een doordringende blik ook een blik kan zijn van een verliefd persoon! Iemand diep in de ogen kijken, veroorzaakt een sterk emotioneel gevoel, soms gepaard met een elektrische schok. Dit gevoel kan het begin zijn van de aanmaak van PEA.

Grote ogen

Wetenschappers hebben uitgevonden dat we anderen aantrekkelijker vinden als ze grotere ogen hebben. Een kenmerk van verliefdheid is dat diegene die verliefd is vergrote pupillen heeft. Als het licht gedimd word vergroten je pupillen ook. Probeer er gebruik van te maken: door iemand verliefd op je te laten worden door het licht te dimmen.
Gerelateerde artikelen
Chemie van de liefdeChemie van de liefdeIs de chemie van de liefde een metafoor, of gebeurt er chemisch inderdaad iets met de mens als we verliefd worden? Wat g…
Is de ander verliefd op jou?Is de ander verliefd op jou?Jij bent verliefd, maar is de ander ook verliefd op jou? Wil je weten of hij of zij jou leuk vindt? Hoe ontdek je of de…
Aantrekkingskracht, wat is aantrekkelijk?Aantrekkingskracht, wat is aantrekkelijk?Aantrekkingskracht tussen mensen is rationeel niet te verklaren. Aantrekkingskracht is vooral een chemisch proces. Welke…
Liefdesverdriet, de hel van het afkickenLiefdesverdriet, de hel van het afkickenDe wetenschap is er eindelijk achter, liefde is een chemisch proces in onze hersenen. Wanneer we verliefd zijn maken onz…
Bronnen en referenties
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/32188-op-zoek-naar-de-liefde.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/55235-is-de-ander-verliefd-op-jou.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/60414-aantrekkingskracht-wat-is-aantrekkelijk.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/61171-aantrekkingskracht-waarom-we-iemand-leuk-vinden.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/62776-doordringende-blik-diep-in-de-ogen-kijken-van-de-ander.html
  • http://www.ebookpoint.nl/verliefd/

Reageer op het artikel "Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden!"

Reacties

Anoniem, 15-09-2017 12:35 #5
Ik ben verliefd op iemand, die de wereld over reist (voor werk) en woont aan de andere kant van de wereld. Hij heeft een vrouw en 2 kinderen. Ikzelf heb een vriend en een dochter… Ik haat vreemdgaan en ben er echt tegen! Degene op wie ik verliefd ben komt binnenkort weer naar NL, maar ik heb nu geen contact met hem. Ik weet ook niet zeker of het nog wederzijds is. ik krijg mijn verliefde gevoelens niet onder controle en ben verliefd en verdrietig tegelijkertijd.
Help… hoe kom ik hier overheen?

Happy123, 27-10-2015 20:51 #4
Ik snap jullie allemaal

Help Mij! +. Reageer Hier Op Aub!, 17-05-2015 00:42 #3
Ik zie degene waar ik smoor- maar dan ook smoorverliefd op ben maar 1 keer in een dag, 5 keer per week
Ik heb pas al mijn moed bij elkaar gerapen en haar email gevraagd, zij kende mij, en ik haar nog niet, dus voor haar was het een heel vreemde jongen die voor haar stond. Via email heb ik 7 dagen lang gechat, op de 7de dag heb ik haar nummer gevraagd, ze gaf me het! Al snel wist ze dat ik verliefd op haar was, we waren zelfs even een koppel! Maar zij bleek niet op mij te zijn en had ja gezegd op mijn aanzoek om mij niet te kwetsen, ze deed het toen toch dus ik snap niet waarom iemand dat zou doen, ze was blijkbaar op iemand met een naam die 1 letter verschilt van de mijne, ik heb nog wel contact met haar maar alleen via sms, ik heb haar eigenlijk maar 2x aangesproken
Ik heb nu een gevoel dat ze al het contact wil verbreken door minder en minder te antwoorden
Wat kan ik doen?

Daphney, 20-04-2015 19:41 #2
Ik denk dat een of twee jongen/s op me zijn maar ze zeggen van niet een heb ik al verkering gevraagt maar hij zij nee maar de ander moet ik doen wens me succes a.u.b. ik denk dat hij nee zegt maar ja ik probeert het gewoon groetjes

Een Hopeloos Verliefd Meisje, 06-04-2015 10:41 #1
Help! Ik ben heeeel erg verliefd, maar ik kan hem bijna nooit zien. Volgend jaar al helemaal! En er is veel (ik bedoel HEEL VEEL) oogcontact tussen ons. Ik ben al veel te weten gekomen over hem, maar het doet pijn als ik weet dat ik hem straks bijna niet of zelfs nooot meer kan zien.

Infoteur: Roberta
Laatste update: 04-06-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 5
Schrijf mee!