Seks met je collega: wel of niet doen?

We kunnen ons allemaal wel iets voorstellen bij seks op het werk. Als het nu gaat om de cliché seks fantasie over de secretaresse van de baas of om ‘genomen te worden door je bazin. Iets wat je natuurlijk niet kunt weigeren. Maar wat speelt zich echt af op de werkvloer? Soms heb je het niet in de hand. Van de ene op de andere dag valt hij of zij je op of wordt je voorgesteld aan een nieuwe collega. De vonk slaat meteen over en je zou er alles aan willen doen om een afspraak te maken. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. Je rationele wieltjes spinnen door je hoofd: het moet stiekem. Niemand mag het weten. En dat maakt het extra spannend. Bovendien loop je het risico om afgewezen te worden. De vraag is hoe gaat die ander dan met jouw gevoelens om? Wordt het de komende weken gespreksonderwerp nummer één bij de koffieautomaat? Mogelijk durf je om die reden niet eens te laten merken dat je verliefd bent.

Als het wederzijds is

Is het wel wederzijds, dan volgt een spannend bijna kat en muisspel. Je andere collega’s zullen wellicht iets aan jullie merken. Hoe lang houd je dit stil? En hoe ga je met elkaar om? Spreek je af in het damestoilet voor een snelle vrijpartij? Vind je het spannend om betrapt te worden? Misschien verzetten jullie je zo tegen je baas: lekker in zijn tijd samen seksen. Mogelijk ben je echt verliefd en hoop je zo op een mooie toekomst voor jullie beiden. Dan zal je waarschijnlijk de seks bewaren als jullie thuis zijn. Blijft er weinig over van al die fantasieën.

Vreemdgaan

Thuis is het allemaal even niet zo leuk en de seks is op het moment al helemaal niks. En dan loopt zij daar met haar korte rokje, hoge hakken, witte doorkijkbloes en die sexy lange lok langs haar gezicht met de rood gestifte lippen. Een zin uit een fout romannetje? Het is bekend dat mannen vele malen per uur aan seks denken, vrouwen ontkennen dit liever… Zo’n verleidelijke dame op de werkvloer is dan de uitnodiging voor vreemdgaan en je lekker te laten gaan. Gewoon omdat het kan. Een verliefdheid om de seks. Of soms gewoon een uitlaadklep: even stoom afblazen. En dan ’s avonds weer naar huis naar je oude vertrouwde partner.

Toch schijnt het te werken

Veel relaties ontstaan op het werk. Voornamelijk wanneer men na een scheiding of langdurige relatie weer beschikbaar is op de singlemarkt. Je gaat meestal minder op stap dan dat je vroeger deed en je vrienden zijn vaak gesetteld en drinken liever een rosétje op balkon. De vijver met beschikbare vissen is beperkt en vaak ontmoet je dan eenvoudiger iemand op je werk dan daarbuiten. Daarnaast sta je dan ook meer open voor iemand die je eigenlijk al langer kent en die dan ook erg aardig blijkt. Of die je ineens heel anders gaat bekijken na dat laatste personeelsfeest. Val je ineens als een blok voor elkaar. Word je de volgende dag wakker in elkaars armen.
© 2008 - 2020 Hoptunaa, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Seks met je collega: wel of niet doen?"

Reacties

Boelie, 02-11-2012 14:57 #3
Idd heel spannend, zeker als niemand van je collega's het weet… en trouwens wat je buiten de werkuren met mekaar doet of afspreekt daar heeft niemand zaken me, maar het is idd meestal wel om stoom af te blazen en gewoon omdat je mekaar superaantrekkelijk vindt.

Claire, 19-10-2012 13:42 #2
Niet op de werkvloer, maar wel met een collega. Geen verliefdheid of zo van toepassing. Gewoon gezelligheid en seks. Niemand weet het, dus maakt het wel leuk als we samen werken. Toch iets wat wij lekker wel weten en de rest niet haha.

Judith, 19-06-2012 19:33 #1
Wel met collega geen sex op het werk, dat is verboden op het werk.
Beter buiten het kantoor, thuis of in de auto, als beiden elkaar lief zijn. dan genieten ze ervan.

Infoteur: Hoptunaa
Laatste update: 27-05-2008
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!