InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Je eigen gezichtsmaskers maken, voor alle huidtypen!

Je eigen gezichtsmaskers maken, voor alle huidtypen!

Je eigen gezichtsmaskers maken, voor alle huidtypen! Je kan naar een dure schoonheidspecialist gaan of prijzige maskers kopen bij een luxe drogist, maar het kan ook allemaal wat goedkoper en met hetzelfde resultaat! Hier wat tips en trucks om thuis lekker onderuit te gaan met een heerlijk gezichtsmaskertje op.

Gezichtsmaskers

Je kan gewoon huis tuin en keuken spullen gebruiken voor je eigen gemaakte hydraterende gezichtsmaskers voor je gezicht. Heb je een vette, acne huid, dan werken modder en uit klei gebaseerde maskers het beste om je huid weer in balans te krijgen. Droge huid is weer te verhelpen met hydraterende maskers gemaakt uit, honing en oliën. Groene thee en Ginseng zijn weer heerlijk voor een weelderige zachte ontspannen huid.

De meeste maskers (zelfgemaakte of andere) moeten gedurende 10 a 15 minuten op je gezicht blijven, gevolgd met reinigen en een dun laagje dag of nacht crème.

Recepten voor gezichtsmaskers

Hier zijn wat recepten voor verschillende huidtypen:

Honing yoghurt masker

Deze heerlijke masker is heel gemakkelijk te maken met maar 2 ingrediënten.
  • Huidtypen: Alle huidtypen.
  • Benodigdheden: 1 theelepel honing ( eventjes een minuutje in de magnetron voor harde honingsoorten) en 1 theelepel yoghurt (geen dieet of light maar gewone yoghurt).
  • Bereiding: Mix de twee ingrediënten samen en smeer het dan royaal over je gezicht. Laat het dan voor 15 minuten op je gezicht. Was daarna je gezicht met een gestoomde washandje. Droge huid? Doe dan 2 theelepels honing in plaats van 1. Vette huid? Doe dan enkele druppels limoensap erbij.

Gezichtsmasker van kattenzand

Gezichtsmasker gemaakt van kattenzand, met een duurzame werking (geen grap!). In kattenzand zit hetzelfde soort klei dat ze in dure spa's ook gebruiken voor hun kleimasker.[/H]
  • Huidtypen: Alle huidtypen.
  • Benodigdheden: 1 zak kattenzand (moet bestaan uit 100% natuurlijke klei), water, enkele druppels van je favoriete essentiële oliën.
  • Bereiding: Mix de water met wat eetlepels kattenzand en enkele druppels essentiële oliën bij elkaar (De oliën gebruiken we om het wat minder katachtig te maken en wat lekkerder te laten ruiken). Doe het dan royaal over je gezicht en laat het voor 15 minuten. Was het dan eraf!

Banana masker

Banana masker voor de vette huid. Deze masker ontspant de huid.
  • Huidtypen: Vette huid.
  • Benodigdheden: 1 banaan, het liefst een rijpe, 1 theelepel honing, een sinaasappel of limoen.
  • Bereiding: Mix de banaan en de honing samen, breng wat druppels van de sinaasappel of limoen eraan toe. Breng het voor 15 minuten toe aan je gezicht. Reinig je gezicht voor het aanbrengen goed.

Wortel masker

Wortel masker, goed voor een onzuivere huid.
  • Huidtypen: Onzuivere huid.
  • Benodigdheden: 2 tot 3 grote wortels, 2 en half eetlepels honing.
  • Bereiding: Kook de wortels en als ze gaar zijn dan pureer je ze. Mix het met de honing en als het op jouw temperatuur is doe het dan voor 15 minuten op je gezicht. Was het later met koud water eraf.

Perzik masker

Perzik masker voor de normale huid.
  • Huidtypen: Normale huid.
  • Benodigdheden: 1 middelgrote perzik, 1 eetlepel honing en havermeel.
  • Bereiding: Kook de perzik zodra het zacht genoeg is pureer het dan met je vork. Meng dan de honing en havermeel toe zodat het een stevig, glad en dik goedje wordt. Doe het dan voor 10 minuten op gezicht en was het dan met gekoelde water af.

Avocado masker

Avocado masker voor de droge huid.
  • Huidtypen: Droge huid.
  • Benodigdheden: Een halve avocado en half klein kopje honing.
  • Bereiding: Een klassiek recept voor een droge huid. Pureer de avocado in een schaal en roer er dan de honing doorheen. Smeer het dan over je gezicht en laat het 10 minuten zitten. Reinig je gezicht later met een gekoelde washandje.

Melk masker

Melk masker voor de droge huid.
  • Huidtypen: Droge huid.
  • Benodigdheden: 1 theelepel poedermelk, 1 theelepel honing, 1 theelepel Aloë Vera gel en 2 druppels essentiële olie.
  • Bereiding: Mix de ingrediënten goed met elkaar. Laat het dan op je gezicht voor 15 minuten, was het daarna af met een warme washandje. Dit recept is goed twee personen.

Suiker masker

Goed werkende gezichtsmaker voor de wat oudere huidtypen.
  • Huidtypen: Oudere huidtypen.
  • Benodigdheden: 2 theelepels suiker en 3 theelepels warm water.
  • Bereiding: Roer de suiker in het warme water totdat het geheel gesmolten is. Kijk goed dat alle klontjes verdwenen zijn anders kan het je huid beschadigen. Breng het dan aan op je gezicht en masseer het goed in met draaiende bewegingen. Reinig het dan met een stomende washandje (eventjes in de magnetron, kijk uit dat het niet te heet is).

Yoghurt masker

Yoghurt masker voor de gevoelige of verbrande huid.
  • Huidtypen: Gevoelige of verbrande huid.
  • Benodigdheden: 1 kopje koude yoghurt, een halve kopje havermout.
  • Bereiding: Doe de ingrediënten bij elkaar en mix het. Smeer het op je gezicht en laat het 15 minuten intrekken. Was het af met een gestoomde washandje (verwarmd in de magnetron). Je kan ook voor de verandering het havermout vervangen door eieren (zonder de eigeel).

Wil je meer te weten komen over je beauty bekijk dan eens deze website: www.beautynieuws.nl
© 2007 - 2014 Glam, gepubliceerd in Beauty (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gezichtsmasker: een vergelijkings reportageWil je een frisse en gezond ogende gezichtshuid? Dan is het een idee om wekelijks een gezichtsmasker te gebruiken. Het i…
Gezichtsmaskers, een extra oppepper voor je huidEen stralende huid willen we allemaal. Dit is te bereiken door dagelijks de huid goed te reinigen en in te smeren met cr…
Vitamine gezichtmaskersDe vitaminen A, B en E worden het meest verwerkt in gezichtsmaskers, heerlijk om uw huid eens extra te verwennen.
Natuurlijk masker van kiwi en papaja en peeling maskerNatuurlijk masker van kiwi en papaja en peeling maskerZelf een masker voor de huid maken. Het kan . Zelf een gel masker maken dat de fruitzuren van kiwi en papaja bevat zorgt…
Gezichtmaskers met kruidenGezichtmaskers zijn een grote traktatie waarmee u, uw huid kunt verwennen. Een masker voedt, reinigt en geeft uw huid ee…

Reageer op het artikel "Je eigen gezichtsmaskers maken, voor alle huidtypen!"

Reacties

Indy, 17-10-2012 00:24 #21
Wij hebben het suikermasker geprobeerd. Het werkte echt en scrupte goed daarna was onze huid helemaal glad en zacht… dankje voor het recept!

Masker, 28-08-2012 15:17 #20
Hey vraagje kan ik de bananenmasker voor de vette huid ook met citroen gebruiken in plaats van limoen of sinaasappel, want dat ia het enige wat ik in huis heb helaas.

Maryam, 20-07-2012 12:37 #19
Ik heb trouwens hetzelfde vraag: "Hoe lang kun je die maskers bewaren?" en maakt het uit welke het zijn?

��, 04-07-2012 14:52 #18
Hoelang kan je die maskertjes bewaren?

Nela, 30-06-2012 00:22 #17
Hmm… Leuk maar. Als je suiker met water kookt en dat dan op je gezicht smeert? Kan toch niet gezond zijn? Water en suiker samen is toch ongelofelijk heet?

N:), 11-06-2012 19:50 #16
Hoe lang kan je zo'n masker bewaren?!

Margot, 07-07-2011 22:26 #15
Het is gewoon ongelooflijk hoe de bananenmasker werkt. Ik heb nu een veel gezondere huid. Ik heb het al 3 keer gebruikt en mijn huid glanst gewoon meer en meer ik ben blij met het resultaat :).

Joyce, 21-01-2011 22:16 #14
Omdat ik voor het eerst een avocado had gekocht en deze écht niet blij te lusten :-) was ik op zoek naar een maskertje met avocado zodat ik de rest toch nog zou kunnen gebruiken! Toevallig kwam ik op deze site en heb ik het avocado-honing masker gelijk geprobeert; echt een aanrader, mijn huid ziet er mooi en stralend uit! Ik ga de andere maskertjes ook zeker 's proberen…

G., 06-11-2010 10:51 #13
Hey, ik heb de honing-yoghurt masker uitgeprobeerd en het werkt echt geweldig! Ondanks ik best een gevoelige huid heb, is het resultaat erg mooi geworden. Mijn gezicht voelt veel zachter aan en ziet er veel mooier uit. Het is echt een aanrader :)

Cindy, 12-04-2010 18:54 #12
@LaSinson, als je zon gevoelige huid hebt, dan de volgende keer geen honing bijdoen. Honing is antiseptisch. Bij mij prikt honing ook op mijn huid; ik gooi het daarom altijd in een kom kokend water als ik mijn huid stoom, voordat ik een masker aan breng. Krijg je een superzacht huidje van (kan ook licht prikken, maar minder erg dan wanneer je honing puur op je huid smeert).

Esther, 11-04-2010 23:10 #11
Ik heb een vraagje, ik heb een ontzettend dunne gezichtshuid en heb last van jeugdpuistjes. Ik wil een beetje expirementeren met de honingmaskers. Is het slim om eerst mijn gezicht te stomen voor ik een masker aanbreng of is dat juist het laatste wat je moet doen? Help!

Lasinson, 26-03-2010 22:11 #10
Ik heb de avocado masker geprobeerd, maar ik kreeg er een ontzettend brandende huid van. :-( Ik moet er wel bij vermelden dat ik een ontzettend gevoelige huid heb, en dat ik alweer deze week last had van schrale, droge en rode vlekken. Ik las over de avocado, maar daar werden de vlekken erger van, ze werden roder en het ging zwellen. Het brandde vreselijk!

Ik heb er na de tijd (15 min. later) even koude volle yoghurt opgedaan, en dat verzachte de jeuk, branden, warmte en zelfs de rode vlekken werden er minder van :-) Ik heb eerder gelezen dat volle yoghurt goed is om rode vlekken te verminderen in het gezicht…

Nikki, 14-03-2010 09:08 #9
Hallo allemaal:-)
Ik heb goed nieuws want ik ben er een paar masker s aan het proberen te maken :-p
Maar ik weet jiet hou je het zacht moet houden:-(

Groete de masker fan:-)

-., 03-09-2009 19:52 #8
Het Honing-Yohurt masker ;
Dat is nou een echte aanrader!
Vooral als je last heb van een rode en gevlekte huid!
Ik gebruik het nu elke week 1 of 2 keer!

Leontine, 20-05-2009 14:01 #7
Voor de geïriteerde huid:
scrub meloen masker
je maaks het aan met badzout mengt het met de geperste meloen roeren tot de zout en het sap samen voegd en dan op de huid scrubben

Marloes, 02-05-2009 20:22 #6
Wij hebben het recept bnnaan met honing en yoghurt en sinasappel geprobeert. Het was zo druiperig als water. Zo kwamen wij op de beslissing om wat meel erbij toe tevoegen om het te binden. Dit werkte uitstekend! prachtig resultaat! heerlijk ondertussen uitgerust en met een heerlijk vers gezicht en een heerlijke geur van aroma sinasappel. HEERLIJK

Xd :p, 12-04-2009 08:39 #5
Je kan ook 1 eetlepel yoghurt doen met geprakte komkommer.:-p

Monique van de Voorde, 07-04-2009 12:38 #4
Wat tegen een verouderde huid met fijne streepjes?

Kelly, 16-11-2008 11:26 #3
Leuk om thuis zelf maskers te maken! :D

Anny Baltessen, 28-05-2008 15:25 #2
Wat kan ik doen tegen grove porieen?

Minou, 17-08-2007 12:53 #1
Hé, handig dit artikel! Ik zocht wat zelfmakende gezichtsmaskers voor een vriendinnenavond en ik trof deze site aan. Ik heb meteen een gezichtsmasker uitgekozen en het avondje was een succes! De honing-Yohurt Masker hebben we gebruikt en het heeft heel goed geholpen! Ik heb de site meteen bij me favoriete toegevoegt, wie weet. Het komt altijd van pas! Kus Minou

Infoteur: Glam
Subrubriek: Beauty
Reacties: 21
Schrijf mee!