InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Dieet: snel 5 kilo afvallen in 1 week

Dieet: snel 5 kilo afvallen in 1 week

Dieet: snel 5 kilo afvallen in 1 week Wil je in één week 5 kilo afvallen? Dat is absoluut mogelijk. Een dieet volgen kan lastig zijn en is natuurlijk niet leuk. Maar als je volgens het schema uit dit artikel eet, zal je het prima volhouden en binnen één week 5 kilo kwijtraken.

Basis van het dieet

Dit dieet heb ik samengesteld op basis van mijn eigen ervaringen. Vele verschillende diëten heb ik gevolgd. Altijd met een ongewenst jojo-effect. Uiteindelijk heb ik zelf een dieet samengesteld, waarbij ik o.a. gebruik heb gemaakt van verschillende elementen uit de bekende diëten. Zo is het dieet ontstaan. Zelf moest ik méér dan 5 kilo afvallen (zie bron onderaan voor info). Velen willen tot 5 kilo kwijtraken in een zo kort mogelijke periode. Daar is dít artikel voor geschreven met elementen uit het 14 dagen dieet. Met het dieet uit dit artikel, kun je binnen één week 5 kilo afvallen.

  • Dit dieet mag je echter niet langer volhouden dan 1 week. Als je dit dieet langer volgt, wordt het Jojo-effect níet voorkomen en kom je voedingsstoffen te kort.

Zie de reacties onderaan dit artikel van de vele mensen die met resultaat dit dieet hebben gevolgd en begin maandag zelf ook.

Belangrijk
Raadpleeg de huisarts voor je aan een dieet begint.

In één week 5 kilo afvallen

MAANDAG
Ontbijt
  • 2 eieren (gekookt, roerei of gebakken zonder boter)
  • thee zonder suiker / koffie zonder suiker of melk
Lunch
  • 2 eieren
  • tomaten (zoveel als je wilt)
Avond
  • 2 eieren
  • gemengde salade
  • Optioneel: Type 1 groenten max 150 gram

DINSDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 2 eieren
  • komkommer (zoveel als je wilt)
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • Steak
  • komkommer & tomaten
  • salade

WOENSDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • Steak
  • komkommer-tomaten
  • salade

DONDERDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • 2 eieren
  • schaaltje magere yoghurt
  • Optioneel: Type 1 groenten max 150 gram

VRIJDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 3 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • Vis (witte vissoorten)
  • salade
  • komkommer
  • Optioneel: Type 1 groenten max 150 gram

ZATERDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 2 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • Steak
  • komkommer & tomaten

ZONDAG
Ontbijt
  • 2 eieren
Lunch
  • 3 eieren
  • komkommer
  • Opkikker
  • thee zonder suiker
Avond
  • Vis (Witte vissoorten)
  • gemengde salade
  • komkommer
  • tomaten

Type 1 groenten

  • Alle soorten Sla aangemaakt met een beetje Olie Azijn en Kruiden
  • Andijvie, Augurken (best op Azijn), Asperges
  • Bieslook, Bindsla, Broccoli, Bloemkool
  • Champignons, Chinese kool, Courgette
  • Komkommer, Kropsla, Krulsla
  • Paprika, Peterselie
  • Rabarber, Radicchio, Radijs, Rettich
  • Savooi Kool, Selderij, Snijboontjes, Sojascheuten, Spinazie
  • Tuinkers, Tomaten
  • Veldsla, Venkel
  • Waterkers, Witlof, Witte Kool
  • Zuurkool en Zuring

Andere producten

Wil je zelf andere producten toevoegen, die niet in dit artikel staan vermeld? Zoek online in de calorie-overzichten naar het product en zie hoeveel koolhydraten en vetten er in zitten. Dit is een koolhydraat- en vetarm dieet. Als er te veel koolhydraten of vetten in zitten, past het niet in dit dieet. Ieder dieet kan je aanpassen aan persoonlijke behoefte. Dit kan het resultaat echter negatief beïnvloeden.

Tussendoortjes

Met dit dieet hoef je geen honger gevoel te hebben. Komkommer, augurk, Maggi opkikker etc.

Succes!

VRAGEN

Natuurlijk kunnen er vragen zijn naar aanleiding van dit artikel. 99% van de vragen, is reeds beantwoord in de reacties.
Lees de reacties rustig door voor aanvullende informatie en voor ervaringen en tips van anderen.
Lust je iets niet, dat in het dieet is opgenomen? Zoek online in het calorie-overzicht naar andere producten met ongeveer dezelfde waarden. Voorbeeld: Eet je geen vis? Neem dan een stukje vlees of kip. Al zijn de vetten van de vis wel van belang. Je zou ook een visolie-tablet als aanvulling kunnen nemen.

Dit dieet is gebaseerd op persoonlijke ervaringen. De infoteur is een diëtist noch specialist.

Reactie van KRISTEL, bezoeker van deze website:
"Wat me opvalt aan de negatieve reacties op dit dieet, is dat er allemaal zaken genoemd worden die al eerder in onderstaande reacties aan bod zijn gekomen. Men reageert dus impulsief vanuit zijn eigen emotie en kennis, zonder de moeite te nemen te kijken of het betreffende al is genoemd.

Want hoe vaak ik de vraag of opmerking over teveel eieren 'dat is toch niet goed', al niet tegen ben gekomen. Natuurlijk is het niet wenselijk dit in je dagelijkse eetpatroon in te passen, maar het is een dieet voor maximaal 1 week en dan kan je lichaam deze eenzijdigheid aan voedingsstoffen best aan. Daarnaast nemen sommige mensen aan dat een stuk fruit tussendoor wel kan. Nee, dat kan natuurlijk niet! Je lichaam is bezig zijn eigen glucosevoorraad en vet aan te spreken, wat tot gewichtsafname leidt. Eet jij dan een suikerrijke appel, hoeft je lichaam niet meer zijn eigen voorraad aan te spreken en val je dus niet meer af.

Daarnaast verhogen eieren je cholesterol NIET, omdat je lichaamseigen cholesterol uit een heel andere samenstelling bestaat dan het cholesterol in eieren. Dat is een paar jaar geleden uit wetenschappelijk onderzoek naar voren gekomen, maar de mensen blijven hangen in hun oude kennis en het advies van het voedingscentrum welke al jaren geleden had moeten worden bijgesteld. Want zoveel koolhydraten als de schijf van vijf aanbiedt, slaat nergens op!

Verder wilde ik nog toevoegen dat je wel degelijk vet verliest tijdens dit dieet. Normaal gesproken haalt je lichaam tijdens een dieet zijn tekort aan voedingsstoffen, en dus ook eiwitten, uit o.a. je spieren. Dat houdt in dat je spiermassa na een dieet dermate is geslonken dat je gemiddelde energieverbranding per dag omlaag is gegaan, wat tot resultaat heeft dat je weer aankomt.
Echter, met dit dieet houd je je eiwitten goed op peil zodat je lichaam daar geen tekort aan heeft. Gevolg: je lichaam gaat zijn tekort aan energie halen uit andere bronnen zoals je glucosevoorraad en vet! Bij het vrijkomen van vet en glucose komt inderdaad óók vastgehouden vocht vrij en daarom gaat het afvallen in het begin zo snel en later wat trager omdat dat vocht 'op' is. Je verbrandt dan enkel nog vet (mits je je eiwitgehalte op peil houdt).

Ik hoop dat mensen deze reactie wél lezen en dit meenemen in hun volgende reacties.

Groeten, Kristel"

Lees verder

© 2009 - 2014 Alex, gepubliceerd in Dieet (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Snel afvallen in een weekSnel afvallen in een weekSnel afvallen in een week, wie wil dat nou niet? Misschien heb je over een week wel een belangrijk feest en wil je er op…
Op dieet en toch zoveel eten als je wiltOp dieet en toch zoveel eten als je wiltAfvallen met een dieet is niet makkelijk. Het kan dan enorm helpen om één dag in de week zoveel te eten als je wilt. Die…
Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet is een dieet gebaseerd op snel afvallen met een laag calorieën dieet. Er wordt wel gezegd dat dit di…
Bronnen en referenties
  • 14dagendieet - Alexandra - PUMBO.NL

Reageer op het artikel "Dieet: snel 5 kilo afvallen in 1 week"

Reacties

Sarah, 01-09-2014 01:34 #1.547
Mag je het ei met cracker eten. Zoja welke cracker?

Channel48 (infoteur), 27-08-2014 14:12 #1.546
5 kilo per week en zoveel eieren dat is als vragen om problemen.je maakt je metabolisme kapot je kunt beter gaan voor 1 kilo per week!

Wendy, 27-08-2014 09:40 #1.545
Na een week dit dieet te hebben gevolgd ben ik niet heel blij met het eind resultaat… 1,7 kg er maar af. Misschien komt dat omdat ik niet overgewicht ofzo heb maar alleen me lichaam strakker wil hebben. Ik hoop dat het bij andere mensen beter werkt. Succes er mee!

Rizlan, 25-08-2014 14:53 #1.544
Maakt het uit hoeveel opkikkers je neemt per dag? Eventueel op de eerste dag al?

Nar, 22-08-2014 16:45 #1.543
Hi!
Een vraag die eerder ook gesteld is. Hoeveel tijd moet er tussen zitten om dit dieet nog een keer te doen?

Groetjes

Wendy, 20-08-2014 10:47 #1.542
Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met dit dieet en ben heel erg benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik heb alleen 1 vraag en dat is of ik wel gewoon water er bij mag drinken want dat doe ik normaal gesproken al heel veel.

Groetjes Wendy

Marjorie van Peer, 17-08-2014 21:36 #1.541
Goedenavond, ik ga morgen Staten met het dieet.
Ik wilde alleen weten wat je bedoelt met de etc achter de genoemde tussendoortjes.
Betekent dit alle type 1 groenten? Of alleen nog tomaten erbij.
Aflaat bedankt voor u reactie.

Met vriendelijke groet,
Marjorie van Peer

Berna, 16-08-2014 17:02 #1.540
Hallo,

Mijn vraag gaat over sporten. Is het volgens jullie verstandig om tijdens die week te gaan sporten? En als je deze dieet nogmaals wilt doen, hoeveel tijd moet er minimaal tussen zitten? Wat adviseren jullie? En mijn laatste vraag is, wat mogen er allemaal in mijn salade?

Alice, 15-08-2014 14:17 #1.539
Hoi,

Is het ook goed als ik een Optimel neem in plaats van de Opkikker? Het is de Optimel aardbei kers drink en het heeft 0% vet + 33kcal per 100 ml.

Florry, 15-08-2014 12:10 #1.538
Ik ben vandaag begonnen met het dieet maar mag ik water drinken of mag ik enkel 1 koffie bij het eten?

Kaat, 14-08-2014 13:07 #1.537
Ik ben dinsdag met dieet begonnen ik ben nu met de 3e dag bezig en pas 1.5 kg afgevallen. Ik zie bij sommige reactie dat ze veel sneller afvallen. Hebben jullie tips wat ik eventueel verkeerd doe of toch anders moet doen. en mag je als tussendoortje ook walnoten eten?

Ad, 13-08-2014 13:25 #1.536
Als je het 5 dagen doet en dan op je gewicht zit moet je het schema dan wel afmaken?

Anneke, 11-08-2014 15:24 #1.535
De eerste 2 dagen 2, 3 er af. Helaas daarbij gebleven. Na de 4 de dag gestopt. Eet geen brood en pasta en geen snoep en light drank. Helaas geen dalende lijn. Hopelijk veranderd dat snel.

Larissa, 09-08-2014 12:50 #1.534
Mag je die type 1 groente (roer)bakken of is het de bedoeling dat je het rauw eet?

Larissa, 08-08-2014 17:13 #1.533

Issie, 06-08-2014 14:05 #1.532
Vandaag 4e dag… opzich is de dieet goed te doen. Heb geen hongergevoel, maar oh zo veel zin in chocolade koekjes! Even volhouden… Heb mij nog niet gewogen. Ik moet wel zeggen dat ik mij fitter voel. Ben onwijs benieuwd naar het eindresultaat!

Sjaakie, 06-08-2014 00:22 #1.531
Twee jaar geleden volgde ik een, voor mij, vrij streng dieet. Na een tijdje kwam er enige stilstand in mijn gewichtsverlies. Ik kwam erachter dat je dan een paar dagen strenger moet gaan dieten om die vetverlies na een stilstand weer op gang te krijgen. Ik ging dit dieet doen en ja hoor, het bracht het vetverlies weer op gang. Voor mij was de opzet dus niet om 5 kg in één week af te vallen, maar om dus die vetverlies weer op gang te brengen. Sporten deed ik er natuurlijk ook bij. Resultaat, 30 kg afgevallen in 5 maanden.(qua vet nog meer, maar kwamen ook spierweefsel bij.). Let wel:In die 5 maanden deed ik dit dieet 2 keer!
Is dit 5kg/wk dieet gezond? Weet ik niet, maar het hielp MIJ wel…

Nnoenie, 04-08-2014 02:36 #1.530
Ik had een vraagje, kan je ook zout toevoegen bij de gebakken ei.

Tim, 29-07-2014 23:58 #1.529
Ik heb een vraagje voordat ik begin aan het dieet begin. Er staat zowel gemengde salade tussen en salade. Wat word er bedoeld met gemengde salade en wat word er bedoeld met salade?

Jordy, 29-07-2014 16:34 #1.528
Vandaag begonnen met dag 1. Aangezien ik nu 4 weken vakantie heb, ben ik begonnen met het ontbijt om 12.00, de lunch begint bij mij rond 16.00 uur, en het avondeten begint rond 19.00 - 20.00. Anders is het niet te doen voor mij. Om te sporten naast dit dieet is niet zo slim lijkt me… Heb het vermoeden dat als je er ook nog is bij sport, dat je van je eigen afvalt aangezien je geen koolhydraten binnen krijgt.

Anja, 29-07-2014 12:29 #1.527
Hallo, ik ga het proberen, maar ik mis de uien.
Mag ik uien eten?
groetjes

Emine, 29-07-2014 00:35 #1.526
Hoi, ik vroeg me af of hierbij gesport moet worden? Het ziet me er een leuk dieet uit voor mij personelijk, ik zou het geweldig vinden als dit echt zou werken, ik heb volgende week een hele week niks te doen dus dan zal dit dieet goed van pas komen. Ik hoop dat het me niet te lastig gaat worden, maar ik zie er alvast naar uit om er aan te beginnen! Ik laat zeker nog iets weten! :)

Danielle, 28-07-2014 17:41 #1.525
3 dagen bezig en vannochtend gewogen, al 2,5 kilo eraf! Elke avondmaaltijd eet ik wel groente en mager vlees of vis, rauwkost vind ik niks aan namelijk. Ik heb wel 1 vraagje, mijn zus doe met mij mee alleen is die behoorlijk aan de diarree, kan het door alle eieren komen en zoja wat moet ze ermee doen?

Matthias, 25-07-2014 15:06 #1.524
Hoi,
Deze vraag stond er mss al tussen, maar aangezien ik 4-5 keer in de week ga joggen. Kan het kwaad van een uur/halfuur op voorhand een kleine portie pasta te eten? Naar wat ik vernomen heb is dat snel verteerd en verbrand. Of houd je aan het dieet voldoende energie over om nog te gaan lopen?

Groetjes,
Matthias

Marjolein, 23-07-2014 13:54 #1.523
Hallo,

Dit dieet heb ik al eens eerder gevolgd en ik was toen 5,7 kilo kwijt in één week.
Ik at biefstuk als steak (nam aan dat dit hetzelfde was).
@Aya opkikker is een zakje wat je drinkt als tussendoortje. Het product heet opkikker (je hebt kip, rundvlees en weet ik veel wat nog meer). Zijn zakjes die je in een glas of beker doet en met kokend water opdrinkt. Het zijn gele doosjes en die kun je in zowat elke supermarkt kopen. Plus, boni en jumbo heeft ze in ieder geval!
Succes allemaal!

Groetjes,
Marjolein

Hilde, 22-07-2014 18:30 #1.522
Beste

Ik sport drie keer per week 3 uur, dat gaat met deze hoeveelheid eten per dag niet lukken.
Wat kan ik het beste eten voor het sporten zodat ik voldoende voeding binnen heb en het dieet niet in gevaar breng?

Alvast bedankt
Hilde

Aya, 22-07-2014 13:04 #1.521
Hi,
ik start morgen met dit dieet maar ik weet niet wat je bedoeld met een opkikker. Ik heb het opgezocht maar niets gevonden. Dus wat is een opkikker en misschien een paar voorbeelden?
Grtjs

Kimm, 20-07-2014 12:29 #1.520
@debbie steak is hetzelfde als biefstuk?!

Jaimy, 20-07-2014 11:43 #1.519
Ik ben vandaag begonnen, tot nu toe valt het me mee. Bij diëten met shakes was ik op de eerste dagen altijd zo futloos.
Maar nu heb ik gelukkig nergens last van. Tussendoor een glas opkikker is wel lekker, zeker met dit warme weer.
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat is :)

Ezra, 18-07-2014 14:45 #1.518
Deze vraag is al gesteld door Cristlen, maar is dit dieet ook geschikt voor kinderen?

Debbie, 16-07-2014 16:46 #1.517
Is er een vervangend vlees voor de Steak, want ik vind de steak niet lekker om te eten. Biefstuk? of iets anders>?

Christien, 14-07-2014 21:03 #1.516
Is dit dieet ook voor kinderen?

Hannah, 14-07-2014 17:50 #1.515
Voor variatie kun je zilveruitjes en augurk met het eigeel mengen. Beetje het gevulde ei idee maar voor variatie wel lekker! Ik doe in de ochtend soms een beetje feta kaas door de ei. Weetniet of dat zou mogen?
Succes iedereen!

Soccer22, 10-07-2014 16:46 #1.514
Maandag begonnen met een gewicht van 67 (1.75 lang) kg en vanochtend al 64,8. Nog 3/4 dagen te gaan en hopelijk tik ik de 62 aan. Ideaal dieet en goed vol te houden!

Liz Schakel, 08-07-2014 11:28 #1.513
Net naar de AH geweest en eitjes en tomaat en komkommer gehaald. Vandaag beginnen! Ben heel benieuwd wat het gaat brengen. Ben geen fan van ei maar ook niet van mijn lichaam dus het is het proberen waard. Ik lees weinig over drinken hier. Ga er van uit dat het alleen water en suikerloze thee is. Mag je wel zoetjes gebruiken? Lets go!

Irm, 07-07-2014 02:04 #1.512
Hallo ik heb een vraagje misschien is die wel is voorbij gekomen. Maar moet je bij dit dieet nog vitamines slikken? En als ik het goed begreep als tussendoortje als je honger heb komkommer en tomaat. Ik heb van alles al wel is geprobeerd. Maar niks hielp. Ik heb toen 2 maanden bijna niks gegeten en 1 ontbijt koek en avondeten gegeten. Ben toen 10 kilo af gevallen nu na 2 jaar ben ik 3 kilo aangekomen en ook al eet ik gewoon dus yoghurt en smiddags yoghurt en avond eten wilt het er niet af. Ik ga zeker dit dieet proberen. Moet je nog iets intensiefs doen sporten lopen enz. Ik zwem wel 1 keer in week en dan baantjes trekken.

Met vriendelijke groet Irm

Jim, 30-06-2014 10:44 #1.511
Ben voorbije zaterdag met dit dieet begonnen, mijn start gewicht bedroeg 88,5 kilo en nu 2 dagen later zit ik op 85 kilo. Ik hou er rekening mee dat bij die 3,5 kilo 70% vocht en afval stoffen zaten. En elke gram die er nu nog afgaat beschouw ik voor mezelf als 60% vet en 40% vocht/spiermassa. Ook probeer ik nu al vooruit te kijken naar de dagen die na het voeding schema komen, zodat ik komende zaterdag niet alles ga opeten wat mijn pad gaat kruisen. Ik ga voor de dagen na dit schema mijn calorieën proberen te beperken tot 1500 per dag om niet met het jojo effect te maken te krijgen.

Voordeel van dit dieet is voor mij, dat door het weinige eten ik mijn snoepen in de avond kan afleren want das een gewoonte die ik echt niet meer wil hebben, en het niet snoepen in de avond is dus ook het moeilijkste aan dit schema voor mij. Ben eens benieuwd hoe we vrijdag gaan halen en welke resultaten we echt gaan overhouden een weekje later.

Evy, 25-06-2014 06:50 #1.510
Dit is echt een ideaal dieet. Ben nu 2 dagen en ben al 5 kilo kwijt. Ik ben 1.78 en woog 77.5 kilo vanochtend woog ik 72.4. Het enige nadeel is dat ik best veel buikpijn heb en ontzettend aan de diarree ben. Heeft iemand hier tips voor? Het dieet is overigens voor mij best moeilijk vol te houden. Ik heb nl een lichamelijk zware baan, maar door de vele kilo's die ik al kwijt ben blijf ik wel gemotiveerd.

Tassie, 20-06-2014 11:05 #1.509
Dieet werkt prima! Doe het om de 2 weken van Maandag tot Vrijdag en val dan 3 kilo af. Weekend eet ik gewoon(niet te veel friet ;-) Eerst had ik ook hoofdpijn. Nu doe ik 3 x per dag koffie met melk en 1 klontje suiker… en nergens meer last van! Gewoon een beetje suiker kom je niet van aan. Suc6 allemaal.

Sylvn, 17-06-2014 08:12 #1.508
Gisteren samen met mijn moeder begonnen aan dit dieet. Me moeder stopt ermee ze vind het toch te zwaar, ze werd erg duizelig ervan. Ik heb het volgehouden. En vanmorgen 1,6 kg eraf! Ben echt superblij! Wel heel erg hoofdpijn gehad de hele dag. Maar verder goed te doen!

Gabrielle, 16-06-2014 19:27 #1.507
Ik snap dat je dit dieet niet langer als week mag aan houden, maar is het ook een mogelijkheid dit eens per maand te doen? dus dat er ook periode van 3 weken tussen zit want dit zou betekenen dat je dan 20 kilo in 4 maand weg hebt wat erg fijn zou zijn :)

Jacky, 16-06-2014 13:08 #1.506
Aan het begin van dag 5 ben ik 3 kilo schoon aan de haak afgevallen. Alleen beginnen de eieren me nu echt de neus uit te komen. Ik heb ze alleen gekookt en geroerd gegeten, iemand anders nog een idee hoe de eieren klaar te maken, zodat het eten van eieren wat aantrekkelijker wordt? Vanavond eindelijk een stukje vis! Iemand daar een tip voor?

Asena, 16-06-2014 11:04 #1.505
Is dit dieet ook ideaal voor mensen die niet meer snel kunnen afvallen?

Bina, 16-06-2014 10:38 #1.504
Ben vandaag aan dag vijf. En 3, 5 kg afgevallen. woensdag zou ben ik een week bezig en hopelijk zijn er tegen dan vijf vanaf.

Jetty, 15-06-2014 15:41 #1.503
Morgen maar eens beginnen met dit dieet, lijkt me super, ik ben dol op eieren. Weeg 82 kg bij een lengte van 1.68. dus veel te veel. Heb veel rugklachten, dus die kilo's moeten er af.
Hou jullie op de hoogte!

Bina, 11-06-2014 08:20 #1.502
Vandaag begin ik ermee ben eens benieuwd. Zou je zoetjes mogen in de koffie?

Frans, 09-06-2014 11:25 #1.501
Wil dit maar eens uitproberen. Maar wat en hoeveel mag je drinken? Is af en toe een volkoren boterham toegestaan?

Rosa, 08-06-2014 17:40 #1.500
Nou had ik eerder gereageerd dat ik weinig afviel.
Inmiddels ziet het schema er zo uit:
Startgewicht dag 1: 70.8
Gewicht ochtend dag 6: 68.7

Helaas had ik die dag een bbq en heb ik de avond helaas niet gered!
Vandaag, eigenlijk dag 7 ochtendgewicht 69.0

Doe ik vandaag dag 6 over en morgen de laatste dag.
Ben erg tevreden maar heb heel streng gedaan veel bewogen en geen tussendoortjes denk dat je 5 kilo niet zo snel red maar 3 kilo wel

Peter, 07-06-2014 20:26 #1.499
Is dit niet een beetje gevaarlijk aangezien er 34 eieren in één week opgegeten moeten worden?

Wendy, 05-06-2014 17:20 #1.498
Lieve dames,
Ik ben nu 4 dagen bezig 2 kilo er af. Ben er zo trots op! Maar heb zaterdag een bbq, heeft iemand een idee hoe ik dit ga overleven? Ik eer dan alleen maar kip. En komkommer, iemand nog goede tips?
Op maar de 5 kilo! En daarna nog een week!

Gr Wendy

Nancy, 05-06-2014 13:26 #1.497
Beste Kristel,

Ik wil zeker dit dieet gaan proberen… ik ga er maandag mee beginnen. Nu heb ik een vraagje… wat versta je precies onder salade en gemengde salade? Ik neem aan dat je hiermee niet de groenten bedoelt. Ik hoor nog graag van je.

Vriendelijke groeten,
Nancy

Lincy, 05-06-2014 12:32 #1.496
Mag je het dieet na een paar weken weer herhalen? Mijn fitnessinstructrice zegt dat als je een ei eet je het beste alleen het eiwit kan eten klopt dit? En wat wordt er bedoeld met vlees: steak, mag het ook kipfilet zijn? Ik wil het namelijk graag gaan proberen zodat ik straks in augustus met een heerlijk gevoel kan gaan zwemmen.

Cynthia, 05-06-2014 10:28 #1.495
Zo maandag eerste dieetdag, dinsdagochtend woog ik al 1,2kilo minder en woensdagochtend een halve kilo minder en vanmorge weer een halve minder!
Nog 3dagen na vandaag te gaan hopelijk 5 kilo minder maar moet erna nog 6 minder! Ff kijken hoe ik dat ga fiksen omdat dit maar 1week aan te raden is!

Barbara, 04-06-2014 09:26 #1.494
Wil het wel eens proberen. Maar ik lust niet zo graag het eigeel. Ik ben wel gek van het eiwit. Kan het kwaad dat ik het eigeel weglaat; of zitten daar essentiële voedingsstoffen in voor deze week? Kan iemand mij hierop een antwoord geven?

Rosa, 03-06-2014 21:04 #1.493
Vandaag dag 2. Het is goed vol te houden al komen de eieren op dag 2 al bijna mn neus uit. Helaas was ik vanochtend maar 100 gram lichter dan gister en ben ik nu maar 200 gram lichter dan gisteravond. Deed hiervoor weightcare en daarmee in 8 weken 10 kilo afgevallen. Ik eet nu ook veel meer dan ik met die repen en shakes gewend was. Ik drink alleen wel 1 blikje cola light en suikervrije limonade af en toe met 0 calorieen anders trek ik het niet. Ben benieuwd of ik morgen toch ben afgevallen op dag 3.

Cynthia, 03-06-2014 21:04 #1.492
Ik ben sinds gisteren begonnen! Ben 1.53, 26jaar en 2x bevallen in een jaar (zit maar 10,5maand tussen de 2). Na de laatste bevalling zat ik op 1kilo na op mijn gewicht voor mijn eerste kindje maar toen kwam t spiraaltje en bam 6kilo erbij! Nu wil ik snel, goedkoop en makkelijk van mijn kilo's af! Dus we proberen dit! Gisteren woog ik 66,2 en vanmorgen 65,0! Had t gisteravond wel ff zwaar, denk suiker afkickverschijnselen! Ben zoetekauw qua suiker in de koffie en thee! Ff paracetamol genomen met een beetje ranja en toen ging t goed! Vanmorgen koffie met beetje suiker en vanaf morge nix! Als ik iets warms wil drinken pak ik opkikker en koffie en thee ff niet, niet te drinken zonder alles!
Hoop dat ik afval! Ik moet eind deze maand 55 kilo wegen, deal met mijn man gesloten, hij stopt met roken als ik t haal! Dus gaan met die banaan :D

Etzel, 01-06-2014 21:28 #1.491
Hallo allemaal,

Ik ben geen voedingsspecialist of in die richting, wel heb ik ervaring met afvallen: zo'n 30 kilo in een jaar. Ik heb meerdere diëten gedaan, waardoor ik ook daadwerkelijk afviel. Probleem is alleen dat je weer aankomt als je stopt. Frustrerend, nietwaar? Nou kan ik wel zeggen dat het fijn is als je even op weg geholpen kan worden, om de motivatie en het doorzettingsvermogen te vinden om je voedingspatroon te doorbreken en daadwerkelijk te veranderen. Daarbij kan een dieet een geweldig hulpmiddel zijn. Maar let er wel op dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt; dat voorkomt ook het hongergevoel en het probleem van het terugvallen in je oude gewoonte. Daar was je toch klaar mee en wilde je veranderen?!

Voor mij werkte het om de eerste week geen broodproducten (pasta, brood, koekjes, etc) te eten om mijn suikerspiegel te stabiliseren. Daarnaast at ik toch ook wel veel eieren. Om daar gelijk even wat over te zeggen: van eieren wordt veelal gezegd dat ze het cholesterol verhogen, maar recent wetenschappelijk onderzoek heeft het tegendeel daarvan aangetoond. Desalniettemin lijkt het mij altijd verstandig om zoveel mogelijk gevarieerd te eten. Dus: zoek naar alternatieven. Op internet is een hoop te vinden, dus maak er optimaal gebruik van zou ik zeggen ;). Om mijn verhaal te vervolgen, ik at verder geen snoep e.d. meer en drong mijn suikerconsumptie terug. Het draait er, mijns inziens, voornamelijk om dat je je suikerspiegel stabiliseert. Vanuit dat startpunt kun je verder. Haal verder je vitaminen, vezels en andere belangrijke bouwstoffen zoals mineralen uit groenten en fruit. En als je graag yoghurt eet, zorg dan dat je een onbewerkte yoghurt kiest, dus zonder suikers e.d. Gooi er wat fruit bij en voilá een heerlijk ontbijtje!

Als je wat verder bent en je een beetje gewend begint te raken aan je nieuwe eetstijl - het kost je lichaam tijd om te stabiliseren - dan kun je beginnen aan sporten. Kies voor een combinatie tussen kracht- en conditietraining (bijv. 30-45 min kracht + 20 min cardio, kijk vooral waar je je goed bij voelt maar maak er GEEN uren van) En nee dames, van krachttraining worden we écht niet mannelijk! En daarnaast, het hoeven geen enorme gewichten te zijn waarmee je traint. Kies voor gewichten waarbij je je nog prettig voelt en waarbij je wel een lichte weerstand voelt. We moeten wel resultaten boeken! Waarom nou juist krachtraining: hoe meer spieren, hoe meer energie je verbruikt in rusttoestand. Het is dus "bye bye uithongering" en "hallo gezond en voldaan afvallen"! Op internet zijn een hoop leuke en goede oefeningen te vinden die je kunt uitvoeren, zowel thuis als in de sportschool! Let wel op: begin pas met gewichten als je de oefening correct uit kunt voeren (vraag daarvoor het advies van sportschoolinstructeurs). Je hoeft ook niet meteen aan gewichten te beginnen, want je spieren voelen toch wel dat ze in beweging worden gebracht ;). Als je vervolgens me krachttraining combineert met zo'n 20 minuten cardio dan versnel je je verbranding en verlies je de extra pondjes in no time!

Mooie bijkomstigheid van dit alles: je krijgt dat welgevormde lichaam waar je áltijd van droomde én je gaat je ook lekkerder in je vel voelen. Zelfverzekerd en energiek de toekomst tegemoet!

Heel veel succes, liefs een lotgenoot!

Lena, 30-05-2014 11:59 #1.490
Ik heb dit dieet 2 jaar geleden gedaan. Ik woog toen 82kg en voelde mij heel erg ongemakkelijk in mijn vel. Ik heb het dieet 3 weken lang volgehouden ook al mag het niet. En het dieet werkt werkelijk als je u er echt aan houdt! De eerste week was ik effectief 5kg afgevallen. Het ging zo snel dat ik het nog een week wou proberen. De tweede en derde week vlogen de killo's niet zo gemakkelijk eraf. Maar in 3 weken tijd was ik wel 11kg afgevallen. Na de 3 weken begon ik terug normaal te eten maar dan wel kleinere porties. Zelfs dat was teveel voor mij omdat mijn lichaam het gewend was om zo weinig te eten. Het is GEEN crashdieet als je u er echt aan houdt! Nu wil ik er terug stralend voor de zomer uitzien dus ga ik deze dieet terug 1 week lang doen. Ik raad iedereen van mijn vriendinnen deze dieet aan.

Sofia, 28-05-2014 19:46 #1.489
Het is toch niet goed om per dag 6 eieren te eten? En kan ik me misschien 1 week aan dit dieet houden en daarna weer gewoon "normaal eten" en dan weer een week aan dit dieet doen? Ik wil wat meer dan 5 kilo afvallen, maar wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.

Sofia, 27-05-2014 20:34 #1.488

Didi, 27-05-2014 14:09 #1.487
Kan je dit dieet ook 3 weken doen ik wil graag 15 kilo afvallen?

Manoeska, 25-05-2014 20:46 #1.486
Dit is eigenlijk hetzelfde als het ziekenhuisdieet (google daar maar eens op…). Het ziekenhuis dieet wordt toegepast op patienten die voor hun operatie snel gewicht moeten kwijtraken. Je valt er idd 5 kilo per week mee af, maar let op het is een crashdieet voor patiënten die geopereerd moeten worden en niet anders kunnen. Om dit langer te blijven doen is dus niet aan te raden, zeker niet gezien de hoeveelheid eieren in 1 week.

Annie, 25-05-2014 12:24 #1.485
Wat voor vlees mag je precies? Mag het ook gewoon kipfilet zijn?

Willemijn, 21-05-2014 20:38 #1.484
Hallo Sandra, mijn moeder is diëtiste en zij zegt dat het echt niet schadelijk is voor 1 week en voor volwassen kan het zelfs nog langer, het is ongeveer het zelfde als wat zij verkoopt alleen dat van haar is nog heftiger. het is dus niet schadelijk voor je als je het een korte tijd gebruikt. En zoals er in dit artikel al vermeld staat dat het niet eens verstandig is om het langer dan een week te doen omdat je dan een jojo effect krijgt!.

Kelly, 17-05-2014 13:23 #1.483
Hallo,
ik ben 16 jaar en ik weeg 130 kilo. Ik strijd al heel mijn leven lang met mijn gewicht en het is me nooit gelukt om gezond te vermageren. Bij alle diëten dat ik volgde, kwam ik weer terecht bij de jojo-effect. Ik ben al naar verschillende diëtisten geweest, en ik ben hopeloos. Ik doe toch elke dag een uurtje aan sport. Ik weet niet wat ik moet doen. Daarom heb ik gedacht om hier een reactie te plaatsen. Misschien hebben jullie enkele tips?

Danielle, 11-05-2014 23:57 #1.482
Hoeveel gram vlees en vis mag je hebben tijdens dit dieet? En ik neem aan dat je door de dag gewoon water mag drinken? Groetjes Danielle

Sandra, 09-05-2014 08:53 #1.481
Http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/120353-hoeveel-eieren-mag-je-per-dag-en-per-week-eten.html

Mhhh, vind dit artikel toch wat geloofwaardiger, zelfs al lijdt je niet aan een te hoog cholesterolgehalte is 34 eieren (gemiddeld 5 per dag) toch echt te veel. Tuurlijk bestaat je lichaam uit een eigen cholesterolsamenstelling, maar die maakt het aan van cholesterol wat je bij jezelf naar binnen werkt, hoe meer cholesterol je naar binnen werkt, hoe meer eigen cholesterol je lichaam gaat aanmaken. Lijkt me een crashdieet en ook heel slecht voor je hart en bloedvaten. Niet voor 1 week misschien, maar na een goed resultaat zijn mensen geneigd het nog een week te doen, met name mensen die meer dan 5 kilo willen kwijtraken, voor deze mensen is dit een slechte aanrader.

Sowieso is er een slechte variatie in de voeding, het is niet voor niets samengesteld. Voor een dieet kun je inderdaad het beste naar een huisarts voor een bezoek aan de dietiste, dat blijft toch het meest vertrouwd.

Jasmine, 06-05-2014 23:04 #1.480
Lieve Sylvia,
Als ik jouw een tip mag geven, zou ik je dit dieet niet aanraden. Vooral omdat je nog zo jong en volop in de groei bent heeft jouw lichaam nog alle voedingstoffen nodig om optimaal te kunnen functioneren.
Van dit dieet krijg je ook heel weinig energie, wat een probleem op school kan zijn.
Met gezond eten en bewegen kom je er echt wel en het voorkomt het jojo effect.
Groetjes van,
Jasmine

Jasmine, 06-05-2014 17:13 #1.479
Hallo allemaal,

Ik heb dit dieet een week gevolgd. En ben bijna 4 kilo afgevallen. Na dit dieet heb ik 3 dagen weer normaal gegegeten. En jahoor er zitten weer 2 kilo's aan. ik ga nu gezond afvallen zodat de kilo's er blijvend af blijven. Ook voelde ik me heel slap en had geen energie.mijn tip is, je kunt beter Gezond afvallen zodat je toch al je voedingstoffen binnen krijgt.

June Geubbelmans, 03-05-2014 19:21 #1.478
Hoi,
Ik zou maandag met dit dieet willen beginnen.
Maar nu heb ik hier toch nog een vraag over.
Mag ik bij mijn eitjes, of tomaatjes of dergelijke zout eten?

Dank bij voorbaat

June Geubbelmans, 03-05-2014 18:16 #1.477
Ik zou maandag met dit dieet willen beginnen. Maar nu heb ik hier toch nog een vraag over. Mag ik bij mijn eitjes, of tomaatjes of dergelijke zout eten?

Marja, 03-05-2014 10:44 #1.476
Ik weet dat zo'n crashdieet perfect werkt om inderdaad een paar (5) kilo af te vallen. Ik weeg altijd tussen de 61 en 63 kilo en ben 1.73 m. Daar voel ik me heerlijk bij… ik eet altijd gezond en sport. In het weekend mag ik een dag zondigen van mezelf. Toch kom je soms ongemerkt wat aan. Ik weeg nu 64,5 en ik voel me een olifant. Ik weet dat het overdreven klinkt, maar zo voel ik het nou eenmaal. ik ga deze week je dieet volgen! 5 kilo is teveel, maar 3 kilo zou heerlijk zijn!
Jammer dat er zoveel negatieve reacties tussen zitten, want je bent heel duidelijk in je doel met een weekje snel afvallen. En natuurlijk zou het niet gezond zijn om dit langer te doen. Echter, als je gezond bent, is dit prima te doen. Bedankt voor de tips!

Nouk, 01-05-2014 14:00 #1.475
Het is heel mooi dat die kilo's er zo snel af zijn, maar 5 kilo moet je echt wel zien als je die kwijt bent? Zien jullie dit ook werkelijk aan jullie lichaam / figuur? Of alleen op de weegschaal? Heb namelijk de gedachte dat het vooral vocht is… Ik hoop hier op een reactie te krijgen!

Sabrina, 01-05-2014 08:16 #1.474
Mag ik er wel 2,5 liter water bij drinken? En hoe kan ik na de week het beste opbouwen?

Sylvia, 30-04-2014 14:29 #1.473
Mag je ook kauwgom eten tijdens het dieet? Ik ben 14 en ben 1m50 groot ik weeg 47 kg maar zou graag 40kg wegen. Ik ben wel niet van plan om zo veel eieren te eten.
groetjes

Teig, 29-04-2014 11:30 #1.472
Zoveel eieren? No offence maar dat is écht niet gezond. Gedurende één week zal het nu misschien geen enorm effect hebben om de gezondheid van je lichaam, maar langer dan een week zou ik dit inderdaad zeker niet doen. Goed dat je dat er toch even bij vermeld. Dat je hiervan veel afvalt in een week is wel normaal, want veel eet je niet. Het valt me op dat er vooral geen koolhydraten gegeten worden en ik denk dat het voornamelijk daardoor komt dat je snel veel afvalt. Persoonlijk zou ik de inname van eieren toch beperken, ondanks het feit dat die voor een verzadigd gevoel zorgen. Na dit dieet kom je gewoon weer aan als je niet geleidelijk aan terug opbouwt. Zelf zou ik het afraden.

D., 28-04-2014 20:31 #1.471
Gister begonnen vandaag al 1.5 kilo er af
sport er iederedag bij (hardlopen + krachttraining)
met sporte er bij is het erg zwaar omdat je zo weinig voeding binnen krijgt.

gelukkig is het maar een week ff doorbijten en hoop dat ik minstens 3 kilo einde van de week er af krijg

Zoveel Eieren, 28-04-2014 14:12 #1.470
Hallo,
Ik heb een vraag: is het wel gezond om een hele week zoveel eieren te eten?
Groetjes

Virginie, 27-04-2014 22:31 #1.469
Wat moet je doen als je allergisch bent voor eieren?

Kitt, 27-04-2014 10:01 #1.468
Ik wil graag vanaf morgen starten maar ik hou helemaal niet van eieren dus zou ik dat mogen vervangen door volle yoghurt?

Wish me luck!

Jackie, 24-04-2014 11:10 #1.467
Ik ben dinsdag begonnen en al 4 kilo kwijt…! Ik doe het maar 4 dagen!

Valerie, 21-04-2014 09:18 #1.466
Mag je die thee ook vervangen door koffie want thee drink ik eigenlijk nooit. En bij alle groenten die we mogen eten mag daar altijd azijn aan toegevoegd worden? Vandaag begonnen met het dieet, het kan niet snel genoeg zondag zijn nu! Ik ben benieuwd!

Mark, 16-04-2014 13:54 #1.465
Ola Iedereen,

Allemaal heel leuk hoor zo'n dieet maar wat na die week te eten? Wat voor patroon moet je dan aan gaan nemen?

Wel lekker goedkoop dieet haha is weer eens wat anders dan mevrouw Sonja waardoor je koelkast eigenlijk uitpuilt met eten en je portemonnee leeg en nog een stukje maand over heb waardoor je weer de frituurpan moet pakken omdat snacks relatief goedkoop zijn. Nee hoor even zonder gekheid.

Grtz

Ar, 08-04-2014 10:19 #1.464
Hallo allemaal,

Gisteren begonnen met deze dieet. Hoop dat het wat wordt.
Had een vraag hoop dt iemand er antw. Op kan geven. Magere yoghurt mag je dat maar een keer in hele week? Of kan je iedere dag kleine schaaltje nemen?
Succes iedereen
Gr.

N., 07-04-2014 00:43 #1.463
Hoi, ik zie dat het al vaak is gevraagd maar kan nergens een antwoord lezen mag je ook zout doen bij de eitjes? En mag je wel zoetjes in de thee en koffie doen?
Alvast bedankt!

Raymond, 03-04-2014 10:42 #1.462
Een week lang het dieet gevolgd. Ik vond het zeer goed te doen. Heb me aan het eten vrij strak gehouden. Wel op een aantal dagen s'avonds een glaasje alcohol gedronken en zelfs afgelopen zondag de hele middag gebarbecued met de nodige biertjes erbij. De dieet dag van zondag heb ik naar de maandag geschoven zodat ik de week dus wel heb vol gemaakt.
In totaal 5,6 kilo afgevallen na een week. Ik ga het zeker nog eens proberen. Bedankt voor de goede tip!

Cornelia, 26-03-2014 09:13 #1.461
Hallo, sinds afgelopen maandag begonnen en ben nu 2,3 kilo afgevallen. Wel heb ik als tussendoor een cracker gehad en een maaltijdsalade en verder loop ik wel elke dag gemiddeld drie kwartier. Gisteravond had ik behoefte aan iets zoets en heb naar mijn gevoel een handje zoete popcorn gehad en ondanks dat toch nog wat afgevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat je er wel genoeg bij moet gaan drinken om dit vol te kunnen houden. Verder een prima dieet om je zelf te motiveren meer af te vallen door je eetpatroon aan te passen.

Ajla, 22-03-2014 08:37 #1.460
Is las dat je natuurlijk die tussendoortjes mag ( groenten) maar mag je bij de eieren ook brood en boter of mag dat niet moet je dan gwn die eieren los eten.

En ik heb thuis geen weegschaal en mijn buurvrouw heeft er ook geen hoe kan ik dan weten hoe zwaar ik ben?

Alvast thnx

Melisa, 18-03-2014 21:55 #1.459
Dit is echt een slecht dieet. Hiermee maak je alleen lichaam mee kapot. Ik had dit dieet gevolgd en nadat ik weer normaal at (geen snacks, fris) kwam ik weer gelijk aan. Nu ben ik al 1 weekje gezond bezig en sport er ook bij. Ik adviseer iedereen dit ook te doen en NIET dit dieet te volgen!

Zoe, 18-03-2014 13:31 #1.458
Gisteren begonnen met die dieet en ik zit goed vol! ik weeg 75 kilo en vanochtend gewogen ben 74 kilo ik hoop dat ik meer van afval. mijn vraag is als Karima wat eet ik volgende week?

Karima, 17-03-2014 22:11 #1.457
Hallo,

Ik had een vraagje, mag je tijdens het dieet sporten? En mag je dan ook aloe vera drinken?

Na die dieet, hoe moet je eetpatroon zijn? Wat kan je dus wel eten en wat

stel je stopt ermee (na die week van dieet), je eet normaal 1 week lang en dan doe je weer aan deze dieet kan dat?

groetjes,

Karima

ps: is het zowel voor mannen als vrouwen geldig?

Yv, 17-03-2014 18:07 #1.456
@ aadil: bij dit dieet kom ik meestal niet aan sporten toe! Te weinig energie! De 1e ochtend is het nog te doen aangezien de dag ervoor nog normaal gegeten is maar gedurende het dieet kun je best fietsen of lopen maar echt sporten laat ik meestal achterwege.
@ christiaan: drink koffie, thee en water. Ik vraag me altijd af of ik bijv cola light zou kunnen drinken maar aangezien daar (ja echt!) Fruit(extract) door zit lijkt het me niet goed! Dus ook geen limonade (siroop) omdat daar ook fruit in zit! Fruit is suiker en dus koolhydraten. Dit dieet is gebaseerd op koolhydraatarm en eiwitrijk. Je spieren krijgen energie uit eiwit.
Steak kan al het rundvlees zijn maar uitkijken bij gehakt, daar kan ook wat anders doorgedraaid worden.
En broodbeleg? Lijkt me niet. Is vaak gebakken. Gewoon eten wat er staat voor het beste resultaat!

Zojuist heerlijk mn yoghurtje van dag 4 op en daarvoor eieren(met beetje water )op met tomaten en peper er door. Heerlijk.
Sc6

Christiaan, 16-03-2014 22:08 #1.455
Ik ga binnenkort beginnen met dit dieet als mijn loon binnen is, ook ga ik een weegschaal kopen om vordering te testen.

nog enkele vragen vooraf:
- naast koffie en thee, mag er ook limonade/ranja gedronken worden?
- is steak echt alleen steak? of ook biefstuk of tartaar?
- mag vleeswaren ook af en toe?

hopelijk word dit dieet wat voor mij. ik weeg nu ongeveer 85 kilo, ben 1,74m, en 18jaar.
nou, wens me succes!

Yv, 16-03-2014 17:25 #1.454
Vandaag derde dag van dit, voor mij, superdieet!
Vorig jaar toevallig tegengekomen en toen, in een paar sessies, 7 kilo kwijtgeraakt. Nu de laatste tijd weer iets aangekomen dus weer gestart. De gekookte eitjes, je eet ze zo makkelijk weg, komen wel n beetje mn neus uit en daarom neem ik de komende dagen maar wat meer klutseitjes! (Geen paaseitjes!)
Ik weeg me deze week niet meer omdat ik altijd bang ben mn motivatie te verliezen als t tegenvalt.
Dat zoveel eieren niet supergezond kan zijn beaam ik, maar koekjes, patat en snacken is ook niet gezond. Deze eieren hebben in zo n korte periode geen invloed op je cholesterol.
Voor iedereen die bezig is: veel suc6!
Ik laat nog van me horen…

Aadil, 10-03-2014 15:52 #1.453
Mensen die denken dat ze met dit dieet ver komen zonder sporten hebben het mis. Om dit dieet te volgen en een optimale resultaat te behalen moet je minstens 300 calorieën per dag verliezen door hard te lopen.

Jan, 09-03-2014 13:58 #1.452
Bijna 40 eieren in 1 week is een bizar en zeer ongezond dieet. Levensgevaarlijk om zoveel eieren naar binnen te werken.

Nita, 07-03-2014 08:56 #1.451
Hallo,

Ik ben bij dag 4 van het dieet, goed te doen, gister een werkdag, dacht dat het heel moeilijk zou zijn, maar ging goed. Ik ben de pil gaan slikken waar ik van aan ben gekomen. Die kilo's wil ik er graag weer af hebben. Ik sport niet alleen naar mijn werk 3x per week 10 km fietsen.
Waar ik alleen mee zit is dat ik heel veel hoofdpijn er van krijg. Ik drink me suf, aan water en kamillethee of citroenwater. In het begin was ik in de ochtend een beetje licht in het hoofd, maar dat is nu een zware hoofdpijn geworden.
Na de 1e dag was ik 0,8 kg kwijt, dag 2 -0,3 kg, alleen vanochtend weer +0,3 kg. Kan het zijn dat je er niet van afvalt?
Ik eet normaal 's morgens muesli met sojamelk en tussendoor 1 sinaasappel en dan als lunch 2 boterhammen, volkoren. 's avonds groente, aardappelen/rijst/pasta, vlees/vis, daar bij drink ik altijd al thee en water, in het weekend 1 glaasje rode wijn.
Zou het daar door komen dat ik niets meer afval? Kan iemand me daar bij helpen?

Groetjes,

Cynthia, 06-03-2014 08:56 #1.450
Moeilijk! Heb al honger gehad, zeker eerste twee dagen. Vanaf derde dag gaat het beter met het honger gevoel. Maar de zin in iets vettig of zoet is groot! Begonnen maandagochtend aan 57,9 kilo. Vandaag donderdagochtend 56,2 kilo. Werkt dus wel beetje maar denk wel dat als ik volgende week weer gewoon eet het er snel terug bij zal zijn! Ik denk eraan om dit af en toe twee tot drie dagen te herhalen in de week. Weekends moeilijk want gaan veel met vrienden gaan eten op restaurant. Denk eraan om dit telkens op maandag dinsdag en donderdag te doen zodat ik geen overload aan vet, suikers en koolhydraten binnenkrijg. De andere dagen woensdag, vrijdag en weekends ga ik men gewone gang gaan… We eten maximum 1 maal per week iets vettig dus zal wel lukken op kilo's zo onder controle te houden.

Groetjes!

N., 02-03-2014 12:40 #1.449
Ik was 3 kilo aangekomen die ik er ook graag af wilde. Afgelopen maandag begonnen, donderdag gezondigd, en vandaag, zondag stop ik ermee want ik heb mijn doel bereikt, er is 3 kilo af. :)
Aan Cynthia opkikker is een drinkbouillon.

Rain, 01-03-2014 12:46 #1.448
Vandaag dag 3! Ik moet toegeven dat het wel moeilijk is aangezien ik een grote snoeper ben en vaak trek heb in lekkernijen. Af en toe nam ik in de avonden en luchtige cracker en zelfs en keer een truffel omdat ik me waf duizelig voelde. Máár ik ben wel van 60kilo naar 57,8 gegaan in 2 dagen! Lekkere motivatie om gewoon door te gaan dus.

Cynthia, 28-02-2014 16:49 #1.447
Hallo,

Ik start maandag 03/03/14 met het dieet. BENIEUWD! Want ik ben wat aangekome doordat ik thuiszit met nekhernia.
Ik kan dus momenteel niet sporten, enkel eens gaan wandelen met de hond. Ik ben 1m50 en weeg 58 kilo. Om goed te
zijn in totaal dus 8 kilo afvallen maar ik weet dat ik meestal niet onder de 52 kilo geraak. Ook benieuwd wat de weken erna zullen geven. Ik eet normaal veel kip, rijst en vis. Maar is een gewoonte om elke ochtend kommetje ontbijtgranen met melk te eten! En savonds hou ik ervan om nog iets zoet te eten zoals chocoladepudding… zal moeilijk worden!

ps: wat is een opkikker, en bedoel je me steak biefstuk?

Grtjs

Amber, 22-02-2014 12:23 #1.446
Ik woon nog bij mijn ouders ik ben 20 en ik zou graag willen weten of aardappelsen zilver vliesrijst pasta met tomatensaus ook goed is?

Monara, 20-02-2014 13:53 #1.445
Eerste dag ben benieuwd! Ik heb bij de tomaten augurken gedaan. En een opkikker. Mag dat?

New, 17-02-2014 22:23 #1.444
Hoi iedereen,
Ik ga morgen beginnen met dit crash dieet, maar ik zie nergens staan hoe het na deze week gaat. Op zich eet ik nu best al gezond (+/- voedselzandloper) en sport ik 3x per week, maar duurt het me even te lang en wil even snel wat extra kilo's kwijt.
Alleen lees ik niet hoe het dus na die week gaat? Kan je daarna weer ontbijten met havermout en amandelmelk en gewoon fruit eten etc?
Dan laatste vraag:) Vervangers voor tomaat en komkommer met lunch? Mag dat door type1 groente vervangen worden overdag? zoals broccoli etc?

Hoop van jullie te horen!

Jolien, 16-02-2014 18:49 #1.443
Dag 1 is achter de boeg! Heb dit dieet al een keer eerder gevolgd voor vier dagen en dat hielp me al 3kg te verliezen. Dus ben benieuwd na de komende 7 dagen. Succes iedereen!

Toos, 15-02-2014 17:03 #1.442
6 dagen gehad, bijna 1 week erop zitten en prima vol te houden! Weinig trek! Vanmorgen 4 kilo eraf en dat terwijl ik niet eens veel overgewicht had. (67 kilo bij 1.65). Hierna ga ik de south beach levensstijl proberen aan te houden! Voor een ieder die snel kilo's kwijt wil ( voor een vakantie, feest oid) aan te raden! En voor degene die zo negatief reageren op dit dieet: natuurlijk is dit dieet niet gezond om heel lang te volgen maar er staat toch duidelijk voor 1 week!en dat kan echt geen kwaad hoor;-)

Emily, 14-02-2014 16:39 #1.441
Dit is echt niet gezond de kilo's gaan er zo aan zitten, ik ben 4 maand gegleden bevallen, in die tijd ben ik 32 kilo kwijt geraakt dit door 6 x per dag te eten en gezond en ja af en toe mag er eens een kebab gegeten worden! ik eet heel veel groenten, vleea eet ik weinig altijd gedaan maar inplaats daar van quorn en elke dag een Koekje of iets kleins en sporten. Een dieet zoals dit kom je alles van terug bij, mijn kcal variëren van 800 tot 1200 kcal dat licht van Dag tot dag en af en toe een eiwitshake, dieeten alleen help niet kilo's eraf houden Wilt zeggen gewoon een andere levensstijl! McDonalds, pizza kan maar meer Dan 1x per week geraak je die Kilo's niet kwijt hoor ik moet er nog 15 vanaf en dat is een doel tegen Einde van het jaar dus lekker veel speelruimte! :-) Gooi je Levenstijl om das de Enige GEzonde oplossing

Bart, 14-02-2014 13:34 #1.440
Begin dit jaar eens geprobeerd… niet 7 dagen maar 4 dagen. Best wel goed vol te houden. Na de eerste keer heb ik 2,5 week gewoon gegeten (gewoon gezond eten maar wel letten op niet te veel snacks etc.)… daarna weer 4 dagen. Weer twee weken normaal gegeten en vandaag sluit ik de 3e sessie af van 4 dagen. Vanmorgen was ik ruim 8,5 kg kwijt sinds 2 Januari. Ik hoop morgen vroeg 9 kg kwijt te zijn.

Stephanie, 12-02-2014 19:17 #1.439
Hallo Kristel,
Ik ben 1m 78 ongeveer en weeg nu tussen de 78 en 79kg, teveel dus. Ben 26 en mama van 2 kindjes waarvan dus wel wat is blijven kleven :(. Ik zag je dieet hier en dat lijkt me voor mezelf goed vol te houden! Wou ik wel nog vragen:
Wat mag je drinken buiten thee of koffie?
En mag steak ook eens gewisseld worden door gegrilde kip bijvoorbeeld?

Priss, 07-02-2014 13:41 #1.438
Meer dan 30 eieren in een week?! Maar, is dit met het ei geel? :/

Susanne Kreuger, 06-02-2014 23:37 #1.437
Mag je aan het dieet ook fruit toevoegen? en is zoveel eieren op een dag wel goed voor je? groetjes Susanne

Eny, 06-02-2014 07:34 #1.436
Hallo,

Ik ga maandag beginnen moet wat zwangerschapskilo's kwijt raken. Is het mogelijk om dit dieet maandelijks te gebruiken. dus elke maand 1 keertje?
Ik hoor het graag

Kiek, 01-02-2014 14:59 #1.435
Hey ik ga morgen beginnen ik weeg 62 en wil graag 59 kg wegen. Ik ben benieuwd! Ik hoop alleen dat het niet direct erna weer eraan zit! Iemand ervaring?

-., 31-01-2014 19:01 #1.434
Hallo ik ga morgen beginnen met het dieet en ga elke dag sporten maar kunt u mij tips geven op meer af te vallen?

Hl, 29-01-2014 09:13 #1.433
Ik ben vandaag begonnen met het dieet. Vanaf oktober ben ik bezig met 'diëten', oftewel gezond eten en veel sporten. Sindsdien ben ik al 6 kilo kwijtgeraakt. De laatste tijd merk ik dat ik niet/nauwelijks meer afval, dus ik even een boost nodig. Ik hoop met dit dieet nog wat extra kilootjes kwijt te raken. Vanochtend woog ik 65,4, ik hoop over een week in ieder geval op 63 te zitten! Ik ben heel benieuwd…

Jb, 26-01-2014 01:01 #1.432
Hoi mijn vraag is of ik de gedeelte met eiren kan vervangen ik lust geen eiren dus krijg ze zeker niet binnen.
Met wat kan ik het beste vervangen zodat ik toch de nodige stoffen binnen krijg.
En dat de dieet nog efficiënt is

Ik eet trouwens al 8 jaar geen eiren ben nu 18 jaar

M., 24-01-2014 09:55 #1.431
Ik ben maandag begonnen, nu dus 4 dagen achter de rug en dacht in het begin oh dit gaat wel goed! Maar gister ook gesport en vandaag was er niets af. Ben nu in totaal 2 kilo kwijt. Moet wel zeggen dat ik echt honger heb dus zo'n prima dieet is het ook niet en de eieren komen me de strot uit! Vraag me af of ik de 5 kilo nog haal maar geloof er niet meer zo in!

Marrit, 23-01-2014 12:44 #1.430
Ik moet nog 2 dagen en het gaat tot nu toe heel goed. Alleen voel ik me vandaag echt super slap. Denk dat ik te veel heb gesport de afgelopen dagen en dat ik daardoor me wat slapper voel. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Want op deze manier heb ik niks aan mijn dag.

Patricia, 22-01-2014 04:38 #1.429
Ik ben niet dik, voel me gezond, maar mijn buikvet stoort me enorm. Ik hoop dat ik met dit dieet die 5 kg eraf krijg. Ik werk vast in de nacht dus ik doe het in mijn vrije week, moet alleen de zaterdag en zondag werken dus ik hoop dat ik ook die 2 dagen kan volhouden. Ik begin al vroeg aan mijn voorjaarsschoonmaak, dan heb ik wat afleiding als ik dreig die zak M&M's, chips, gebak en andere foute lekkere dingen te gaan eten. Met een lengte van 1.63m en een gewicht van 59,8 kg deze morgen hoop ik op mijn ideale gewicht te eindigen, 55 kg. Allemaal succes, ik start op 10 feb. en ik meld me weer op 16 feb.

O ja, als alternatief voor thee/ koffie zonder suiker drink ik warm water met wat citroensap. Citroenthee naturel zeg maar. Heerlijk! Je kan het ook met koud water drinken, dan is het heel verfrissend.
Ab, je zou gewokte tofu in combinatie met kastanje champignons kunnen pakken i.p.v steak. Een heeeeel klein beetje oestersaus voor een beetje smaak lijkt mij geen probleem.

Ciao

Ab, 20-01-2014 09:41 #1.428
Is er ook een alternatief voor steak? Ik eet geen vlees en kon het niet in de reacties vinden. Ook werd me uit de reacties niet duidelijk of je zout mag toevoegen.

Sannie, 18-01-2014 22:50 #1.427
Hallo allemaal,
ook ik wil graag 5 kg eraf hebben.Nu lijkt me dit dieet wel eens leuk om te proberen.
Dat zou een mooie start kunnen geven, als men in 1 week zo'n 5kg kan afvallen dan wil je verder wel gezondere voeding blijven nemen.(althans ik wel)
Gelukkig vind ik eieren lekker dus dat gaat wel goed komen.Maandag ga ik van start, ben echt benieuwd of het mij ook gaat lukken.
5kg klinkt zo weinig maar poehee sleep ze maar eens mee aan je lijf, ik ondervind er echt hinder van bah!
Voor iedereen die het ook wil gaan proberen alvast veel succes!

Anneloesje, 18-01-2014 12:16 #1.426
Pfoe, alle reacties teruggelezen en nu wel redelijk enthousiast geworden. Vraag me alleen af of het haalbaar is, ik heb doordeweeks gewoon school namelijk en onregelmatig pauze. Hoe doen jullie dat?
Ook ben ik nieuwsgierig of je ook echt resultaat ziet, ik heb redelijk wat vet bij mijn buik en ik wil natuurlijk een mooie strakke buik krijgen voor de lente/zomer. Ziet de buitenwereld ook resultaat?
Ik ga over twee weken beginnen als mijn tentamenweken voorbij zijn, want slapjes zijn tijdens tentamens zit niemand op te wachten ;-)

Marjette, 14-01-2014 21:44 #1.425
Wat een goede reacties lees ik hier. Dit is zeer positief ga ook beginnen.
Kan je dit ook 4 dagen doen ipv een week? Of werkt het dan niet?

Ik, 12-01-2014 00:03 #1.424
Boter of olie om mee te bakken natuurlijk en als zout gebruik ik het Keltische zeezout/Himalayazout.

Nadia, 11-01-2014 09:57 #1.423
Beste afvallers,

Wat gebruiken jullie om de vis en steak en groenten te bakken? Ik heb geen keramische koekenpan dus ik doe echt zo min Mogelijk olijfolie zodat het in ieder geval niet aanbrandt. En gebruiken jullie zout bij het eten en eieren? Zou graag jullie mening en aanpak hierover willen weten.

Alvast bedankt en kop op!

Ik, 09-01-2014 14:02 #1.422
Dag 6 en wederom is er niets af, maar ook niet bij ;-) Eigeel is helemaal niet slecht voor je!
Dat klinkt als; dat je spinazie niet mag opwarmen lol. Appels en mandarijnen, mits hele zure, moet je van af blijven, deze jagen je bloedsuikerspiegel omhoog.

Sabrina, 09-01-2014 08:21 #1.421
Yeahhh de week is voorbij! En vanmorgen gewogen 64,6! En ben begonnen met ruim 69 kilo! Dus de 5 kilo s zijn er vanaf!
Ik heb het dieet een klein beetje aangepast! Elke dag een zakje stoelgangthee van Zonnatura, en als ik echt erge honger had nam ik mandarijnen en appels… Heb het opgezocht en daar zaten ook weinig koolhydraten in! We blijven nu in elk geval ff door gaan met thee en water drinken want ben bang dat het er anders gelijk weer aan zit! Ps heb bij de eieren ook de EIGEEL eruit gehaald! Te veel eieren is niet slecht maar wel te veel eigeel! Succes allemaal!

Sabrina, 08-01-2014 09:34 #1.420
Goedemorgen dames…

Mijn laatste dagje is ingegaan! Gisteren wel tussendoor rolmopsen gegeten… Zit ook nauwelijks wat in. Ik werk zelf bij een viszaak dus is heeel moeilijk om al dat lekkere gebakken spul te laten staan… Maar de weegschaal gaf vanmorgen 65,4 aan! Yeahhhhhhh! Had niet verwacht met mijn lengte toch nog zo makkelijk een paar kilo te verliezen
Ik ben namelijk 1,80! xxx

Ik, 08-01-2014 08:31 #1.419
Vandaag dag 5 en er was niets af in totaal ben ik 1,3 kg afgevallen en dat terwijl ik nog zo'n 15 kg te gaan heb :-(.

Kiki, 07-01-2014 21:02 #1.418
Kan je de eieren vervangen door iets anders?

Ik, 07-01-2014 09:25 #1.417
Vanmorgen - 1 ons = totaal - 1,3 kg na 3 dagen. Maar, ik heb geen extra trek, wss door de zure augurken en komkommer. Ben verder ook totaal niet futloos of moe.

Ik, 06-01-2014 23:10 #1.416
Voor de stoelgang gebruik ik oxy powder, heb je totaal geen last van darmkramp.

Sabrina, 06-01-2014 15:28 #1.415
Even een tip voor je stoelgang. Van Zonnatura hebben ze stoelgangthee. ik heb ook zonder dieet er veeel last van dat ik gewoon een week niet naar de wc kan gaan. maar met zo'n theetje op blijf ik gaan! je kan ze in elke supermarkt kopen en zijn rond de 2 euro! xx

Sabrina, 06-01-2014 08:21 #1.414
65,9! Dat gewicht had ik het laatst voor mijn zwangerschap. Mijn ideale gewicht is 65 dus nog 0,9 te gaan! Alleen ben ik zooo verschrikkelijk moe en futloos dat ik zo erg eraan twijfel om hiermee door te gaan. Heb namelijk nog een jong kindje die veel aandacht vraagt! Mijn ontbijt dernet was 2 eieren en een bakje magere yoghurt. Verder ga ik vandaag wel aan de thee en water maar of ik het vol hou? Zijn jullie ook zo energieloos?

Ik, 06-01-2014 07:05 #1.413
Gisteren dus dag 2 en zojuist gewogen: -/+ 0 gram :-(
Snap er niets van, kan ook niet naar het toilet, maar dat is standaard bij mij.

Sabrina, 05-01-2014 09:37 #1.412
Goedemorgen!

Net weer op de weegschaal gestaan 66,7… Ik kon op mijn werk geen eieren tussendoor eten dus dat is overgeslagen. wel komkommers appel op en een opkikker!

Ik zie trouwens hier niks over fruit staan? Ik eet het er wel bij om zo toch aan vitamines te komen…
De eieren staan weer op… Tot morgen!

Sabrina, 04-01-2014 07:49 #1.411
Goedemorgen!

Dit word dag 3. vanmorgen weer op de weegschaal staan 66,9 jippie! Geen alcohol en goed letten op je eten doet goed!
Tussendoortje heb ik ook een pot augurken met zilveruitjes en had asperges tussendoor en tomaten! Alleen moet zeggen dat ik gisteren na die steak helemaal geen trek meer had in komkommers etc dus dat heb ik gelaten. Vandaag een dagje werken, en het is aardig intensief op de markt namelijk dus ben benieuwd hoe het gaat!

De eerste dag had ik wel veel hoofdpijnen… afkickverschijnselen?

Succes allemaal verder En geniet ze van je augurken :) En bedankt voor de tip over de thee!

Ik, 03-01-2014 13:14 #1.410
Sabrina, wat eet jij als tussendoortje? Ik heb een pot zure biologische augurken voor me staan, haha.

Ik, 03-01-2014 09:57 #1.409
Sabrina,

Ik start vandaag, je mag zoveel water en thee drinken als je wil, maar met heel veel drinken verlies je wel sneller vitamines en mineralen, dus daar zou ik mee oppassen. Volgens mij is kruiden- of groene (biologische) thee wel het beste. Verder slik ik extra vitamine C enz.
Succes!

Sabrina, 03-01-2014 08:59 #1.408
Goedemorgen!

Dit is dag 2! En net even gewogen… 67,7 kilo. Moet er wel ff bij zeggen dat ik stoelgangthee erbij gedronken heb en daardoor ook de hele tijd op de wc zat. Verder er veel water gedronken. Weet niet of dat er bij mocht?Maar er is al iets af! Ben benieuwd naar de rest van de dagen!

Sabrina, 02-01-2014 09:10 #1.407
Ik ga vanaf vandaag mee doen, de eieren staan op!… Even een vraagje. mag je tussendoor onbeperkt water drinken? Of thee? En maakt het nog uit wat voor soort thee er gedronken word? Mijn gewicht is 69,5 dus ben benieuwd! Hou jullie op de hoogte!

Luuk, 01-01-2014 22:02 #1.406
Bijna geen vitamine C dus ziektegevoelig, hoog cholesterol gehalte. Onnatuurlijke eiwit-verhouding waardoor je lichaam inefficiënt eiwitten gaat aansporen als energie. domdomdom! Dit dieet is wederom kul. Wil je gezond veel en snel kilo's kwijtraken? De gezonde max is 1kg per week! Dit is ongevoelig voor bepaalde voedingsstoffen. Hier is het jojo-effect nog steeds aanwezig. Niet aan beginnen dus! Wat dan wel? Meer sporten! Gedisciplineerd! En je kcal inname meten en minderen.
Groetjes van een topsporter.

Eni, 20-12-2013 21:42 #1.405
Het idee is dus koolhydraat arm.

Tip: eet meer groente. Er zittén nauwelijks calorien in en het vult goed en heeft veel vitamines.
Ik eet in de ochtend yoghurt of kwark. In de middag maak ik een omelet met groentes, echt super lekker:

Neem een pan waarin je zonder olie kan bakken, ik gebruik een kiramische pan. Bak een halve versnipperde ui, handje champignons, beetje paprika en nog iets naar keuze (ik kies courgette en lente uit) bak dit even en gooi er dan 4 eieren bij. Even laten staan op zacht vuur met een deksel op de pan en dan bestrooien met kruiden, paprika poeder, italiaanse kruiden etc… Wat je maar lekker vind. Bij het serveren mogelijk een beetje zout en een gesneden tomaatje. Makkelijk en genoeg voor 2 dagen lunch!

Noura, 20-12-2013 01:03 #1.404
Dag 3 en ik ben al 3,5 kg kwijt! Ik zie resultaat op de weegschaal maar je ziet niet aan mij dat ik ben afgevallen. Jammer! Nog 4 dagen te gaan, olé!

Widya, 19-12-2013 08:18 #1.403
Hey allemaal,
ik ben erg benieuwd naar de resultaat Zo als altijd heeft ieder meisje/vrouwen wat te klagen over zijn gewicht hahaha. en helaas heb ik dat ook ik woog eerste 65 kilo maar nu 69 kilo en ik wil hele graag naar 60 kilo…

Ik hoop dat het mij lukt want ik ga vanaf vandaag beginnen! wish me good luck

groetjes en allemaal succes!

Dario, 17-12-2013 10:33 #1.402
Wat is een opkikker?

Evii, 15-12-2013 16:12 #1.401
Hey, dus je mag wel zoveel water tussendoor drinken als je wilt? En gewoon normaal erbij sporten neem ik aan? En hoeveel gram vlees en vis mag je hebben? Ik weet dat die vragen al vaker gesteld zijn maar ik zag geen duidelijk antwoord.

groetjes!

Farida, 14-12-2013 03:10 #1.400
Ik ga maandag beginnen met het dieet.ik hoop dat het werkt.
ik werk superveel en krijg daardoor alleen rotzooi binnen.
wil graag het dieet proberen. maar wat gebeurt er daarna ben bang dat ik weer terug val in me eetpatroon
van ongezonde dingen. wat te doen? na dit dieet.? help.?

Nico, 11-12-2013 15:02 #1.399
Dit dieet is goed te doen, blijf voldoende water drinken ook al verlies je in eerste instantie wat minder gewicht, omdat je minder vocht verliest (een redelijk deel van het gewichtsverlies door dit dieet is nl. het gewicht van het vocht dat je kwijtraakt). drink water voor de maaltijd om eventueel hongergevoel te stillen, omdat het je direkt een voller gevoel geeft. Blijf ook na dit dieet op deze manier water drinken (zie link onderaan).
omdat dit dieet specifiek gericht is op het afbreken van lichaamsvet, hou dan het volgende in gedachten: je opgeslagen vet zit vol (giftige) afvalstoffen, en wanneer het lichaam je vetreserves aanspreekt om energie te leveren die je door dit dieet niet door je voeding krijgt, zul je deze afvalstoffen moeten 'reinigen'. Het drinken van water, of (warm) water met citroensap, draagt significant bij aan het afvoeren van deze afvalstoffen. Citroensap breekt, in tegenstelling tot wat velen denken, geen vet af in je lichaam zoals het doet in afwasmiddel in de reclame, maar reinigt zeer zeker en versnelt je stofwisseling (zie link onderaan).
verander na deze week crash-dieten je voedingspatroon permanent - het heeft geen nut om op dag 8 direkt weer een stapel witte boterhammen en pasta te gaan eten. Pas op voor het welbekende jojo-effect. Je zult sowieso gebaat zijn om voedsel met koolhydraten, welke je in het dieet hebt overgeslagen (brood, rijst, pasta), na dit dieet stapsgewijs terug te brengen in je voedingspatroon, om er weer aan te wennen, en om ervoor te zorgen dat je glucosespiegel niet gaat pieken. Maar als je je gewicht niet weer wilt zien toenemen, dan zul je structureel minder snelle koolhydraten en minder transvetten en verzadigde vetten in je voeding moeten hebben. Succes! :-)

water drinken: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/48702-afvallen-afslanken-door-water-drinken.html

citroensap: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/51198-afvallen-met-citroen-of-citroensap.html

Eva, 10-12-2013 21:17 #1.398
Ik ben niet dik gelukkig, weeg maar 67, toch ben ik in de laatste 3 maanden 4 kilo aangekomen. Ik zal morgen beginnen met deze dieet om 4 kilo af te vallen, maar vooral door de positieve reacties. Ik hoop dat het de moeite waard is.

Evi, 10-12-2013 17:56 #1.397
Je kan gerust andere groenten eten. Zoveel je wil trouwens, als je maar van wortels, mais, bietjes en peulvruchten afblijft. Ook die vitaminetablet mag gewoon, sterker nog, is heel erg aan te raden!

succes!

Mary, 09-12-2013 10:04 #1.396
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag begonnen aan dit dieet, ik had nog een vraag ik slik dagelijsk een multi vitamine tablet. Kan het ook gewoon met dit dieet? Of is het beste dat ik stop voor 1 week met slikken. :D?

Heel veel succes iedereen en wish me luck

Aritcia de Caussemaeker, 08-12-2013 20:39 #1.395
Mag je in de plaats van de komkommer een andere groente doen? Ik ben namelijk allergisch van die familie van de groenten en wil me er niet aan wagen. Ik wil morgen ermee beginnen dus ik hoop dat ik snel een reactie krijg.

Dank je :D

Y., 03-12-2013 13:18 #1.394
Hallo allemaal,

Vandaag is voor mij dag 3 en moet zeggen gaat erg goed! Weinig honger gevoel. Gister steak (100gr) gegeten. Ben alleen niet heel dol op vlees dus vanavond eet ik ipv steak een groenteburger in de oven klaar gemaakt met salade!

Ik ben heel benieuwd hoeveel kilo er zondag af is. Ben begonnen met 72,2 kilo!

Succes allemaal!

Evi, 03-12-2013 12:22 #1.393
Ik lees hier een paar keer, wat na dit? Ik heb dit dieet in april gedaan. Ik heb het wel geen week volgehouden, slechts 4 dagen. Daarna ben ik overgegaan op South Beach dieet. Ondertussen ben ik 12 kilo kwijt. Ik ben al ruim onder mijn streefgewicht, en de kilo's blijven er ook echt af.

Jane Verschelde, 03-12-2013 07:50 #1.392
Mag je sporten met dit dieet?
Mvg

B., 03-12-2013 00:02 #1.391
Hoeveel gram steak mag je eten?

Petra, 02-12-2013 10:55 #1.390
Hoi mijn vraag is welke dieeet kan ik hier naar volgen om tog te blijven afvallen? kunnen jullie mij helpen heb al heel veel gedaan.

Noha, 29-11-2013 01:15 #1.389
Ik wel weten, ei met brood of alleen ei?

Naomi, 28-11-2013 09:04 #1.388
Hallo, mag je ook wortels bij je groenten nemen?

O., 27-11-2013 20:28 #1.387
Hallo mensen ik ben vandaag begonnen met het dieet en ik vond het best moeilijk. maar ik zal het dit week heel goed vol houden om een goede resultaat te krijgen. maar wat ik niet snap is mag ik een beetje zou bij de salade der bij doen?

Jens, 27-11-2013 12:21 #1.386
Ik ben nu op 2 dagen 2kilo 200 verloren. ben zeer blij maar na deze week, hoe moet het dan verder? hoe kan ik dit op peil houden? hopelijk een snelle reactie terug.

Marieke, 26-11-2013 22:46 #1.385
Ik denk het niet gezien er behoorlijk wat koolhydraten zitten in brood.

Dilayla, 26-11-2013 08:10 #1.384
Ik had een vraagje voor de lunch. mag je een ei met een boterham eten?

Sousso, 25-11-2013 14:19 #1.383
Wat mag je als tussendoor eten? en mag ik fruit eten, als mag welke dan? Alvast bedankt.

Sajidah, 25-11-2013 12:35 #1.382
Dat is vrij normaal. je moet alleen wel opstaan voor je ontbijt dan zal het meevallen met je scheetjes.

Haibo, 25-11-2013 01:15 #1.381
Ik moet alleen maar puffen, heel veel scheetjes door al die eiren. het ruikt best zuur. wat moet ik doen?

Gigi, 22-11-2013 12:39 #1.380
Ik ben vandaag begonnen. Ik had een vraag. Mag je onbeperkt water drinken?

Sandy, 21-11-2013 15:05 #1.379
4,8 kilo in 8 dagen! Superblij en best een beetje trots op mezelf! Ik doe het stiekem nog een weekje!

L., 20-11-2013 13:49 #1.378
@ Jhon: Ik drink water, koffie zonder suiker en groene thee zonder suiker tssdoor. Vandaag ga ik een steak eten met salade. Maar hvl gram het juist is weet ik niet. Ik ga wel 1el olijfolie gebruiken en dan grillen. Het gezondste van al! Ook kan je denk ik wel een eitje meer eten.

Jhon, 20-11-2013 06:32 #1.377
Wat mag je tss door drinken? Ik drink veel thee en oxo, is dat Ok? hoeveel steak en vis mag je eten? Kun je bij grote honger een eitje meer eten?
Met dank bij voorbaat

L., 19-11-2013 12:22 #1.376
Ik ben vandaag ook begonnen. Net een eitje op. Ik hoop echt dat het lukt want ik wil zeker en vast 10 kilo kwijt. Ik weeg nu 75kg en heb voor mijn kind altijd 62 gewogen wat ik goed vond. Ik heb gelezen dat je dit dieet 1week mag doen en dan weer 2 weken niet en nadien terug wel een week. Ivm met cholesterol. Na deze week ga ik het gewoon 1x id week doen bv woensdag. Dan hoop ik dat er nog wat extra afgaat dan de 5kilo en dat ik mijn streefgewicht haal. Op de salade ga ik tuinkruiden van Knorr doen. Ga het enkel mengen met 3el water en zonder olie.
Su6

Jelle, 18-11-2013 18:33 #1.375
Hallo,

Vanochtend begonnen, vind het mee vallen qua honger gevoel. Ik vroeg me eigenlijk wel af hoe ik die salade normaal kan opeten? Want zo alleen een gemende salade is zo tering droog, jeutje. En hoe je je een steak klaarmaakt en hoeveel grams steak het dan is?

Ik hoor het graag,

Groet, jelle

Anja, 18-11-2013 14:42 #1.374
Hoi

Ik ben sinds vandaag begonnen en tot nu toe gaat het wel goed. Maar hoe moet het verder na een week? En na hoelang mag ik deze dieet weer doen? ik wil minstens 10kg afvallen.

Groetjes Anja

Nvl, 17-11-2013 21:53 #1.373
Hey iedereen,
Ik ben vandaag begonnen met dit dieet, vooral door de goede reacties van iedereen.
Vanmorgen gaf mijn Weegschaal nog 76,8kg aan, veel te veel. Ik heb jaren lang 60 kg gewogen en daar wil ik terug naar toe… Het zou een goede jumpstart zijn als ik na deze week al enkele kilo's kwijt ben. Daarna ga ik gewoon verder shaken. Dag 1 is al goed gelukt, heb wel wat honger maar mijn maag moet nog krimpen uiteraard. Ik hou jullie verder nog op de hoogte gedurende deze week.

Maureen, 16-11-2013 14:50 #1.372
Ik heb het een week gedaan, prijsvraag is mag ik het nog een week doen, maar dan geen Ieren eten gewoon in de ochtend. yoghurt eten en dan Lucy een ei in avondeen stukjevis of vlees

Paula, 14-11-2013 22:38 #1.371
Hai hai,

Ik ben ook afgelopen maandag begonnen en de eerste dag was best zwaar maar ben nu bij dag 4 en gaat echt heel goed. Geen honger gevoel. ik ben nu inmiddels 2 kilo afgevallen. Nog 3 dagen te gaan… hoop dan 4 kilo afgevallen te zijn. Maar hoe moet ik verder? Met een normale dieet? 3 sneetjes brood. Veel groente beetje vlees. En veel fruit? Ik hoor graag een reactie, tip of advies ;)

Anouk van Putten, 09-11-2013 10:39 #1.370
Per toeval ben ik gewoon de laatste week begonnen met iedere ochtend 2 eitjes te eten.
Zoals iedereen wel eens heeft eet ik meestal door de dag niks.
En dan s'avonds rond 5 a 6 u normaal warm eten.
En ik ben in 2 weken tijd 7 kg afgevallen…
Of t nu door die eieren komt weet ik niet maar ik ben zeer tevreden

Anke, 07-11-2013 23:02 #1.369
Pffff ik haak altijd af op dag 3. Ookal zie ik resultaat op de weegschaal. Die eieren hangen mij de strot uit.
Maar ik ga maandag echt nog eens proberen, en dan hoop ik echt dat ik volhoud. Heb het dus 2maand geleden gedaan en was toen al bijna 2kilo verloren. Was zooo blij maar ik zeg het, na dag 3 begon ik terug te eten.

F., 07-11-2013 15:30 #1.368
Na 2 dagen 1 kilo afgevallen. Vandaag dag 3 iemand had me eitje opgegeten dus heb magere yogurt geten met een beetje jam biologische en paprika en 7 blokjes oude kaas ik hoop niet dat ik dit morgen zie op de weegschaal. En is er misschien iets wat je in je yoghurt kan doen zonder vette en die dingen?

Sarah, 06-11-2013 08:47 #1.367
Dag 3 en idd, ik voel me maar slapjes! Maar daar staat wel tegenover dat ik al 1.6 kg vermagerd ben! We houden vol en met dat mooie resultaat op de weegschaal is de moed erin houden niet moeilijk! Het is idd maar voor een week en je kan voldoende variatie brengen in je eiergerechten. Na deze week ga ik het koolhydraten- en vetarme dieet voortzetten, maar dan meer gebaseerd op Atkins. Mijn streefdoel is minimum 10kg lichter worden, dus heb nog werk aan de winkel :D

Alvast bedankt aan de schrijfster van dit artikel om dit dieet met ons te delen! Dit was net wat ik nodig had om eindelijk eens te starten!

Marly, 05-11-2013 13:10 #1.366
Dag 2 kon me niet inhouden om tussendoor een stukje bacon te eten! Maar ag als het daar maar bij blijft, de eieren komen nu al me neus uit maar so what het is maar voor een week! Heb wel gelezen dat sommige het na deze week alleen nog de maandag doen wat een top plan! Ga ik ook zeker doen! Good luck everybody

Anne-Britt, 03-11-2013 12:52 #1.365
2 eieren per week is de aanbevolen hoeveelheid per week. Dit verhaal gaat daar met 34 eieren per week overheen.

Suzanne, 02-11-2013 23:19 #1.364
Nou door al die enthousiaste verhalen ga ik maandag ook maar beginnen ik ben benieuwd :-)

Romaine Perez Fuentes, 31-10-2013 14:12 #1.363
Ik ben vandaag begonnen ben benieuwd!

Lb, 31-10-2013 10:17 #1.362
Zo. dag 4 alweer. Dag 3 vond ik inderdaad zwaar en gisteravond had ik niet het idee dat het veel gedaan had/ik veel afgevallen was, tot ik vanmorgen wakker werd. Wauw. Wat een boost geeft dat, meteen weer voldoende motivatie om door te pakken. Dus ik denk nog twee dagen eieren en dan is het goed.

Ik heb hier geen weegschaal, dus durf niet te zeggen hoeveel kilo (denk een kilo of 2/3), maar merk aan mijn lichaam wel of het goed is of niet. En zoals het nu is ben ik al super blij, dus nog even doorgaan en dan op naar de vakantie!

Lb, 29-10-2013 18:22 #1.361
Dag 2 zit er bijna op. En net toch echt genoten van mijn salade (met rauwe tartaar ipv steak)
Ik begin verschil te merken aan mijn lichaam zonder me echt flauw te voelen al geloof ik dat morgen (dag 3) de zwaarste dag is toch?

ik heb het in ieder geval uitgerekend, als je je aan dit dieet houdt dan eet je tussen de 600 en de 700 kcal per dag. Lijkt me niet zo gek dat je hiervan afvalt. Door een langdurige blessure heb ik de afgelopen maanden niet veel kunnen sporten (daarvoor 3x tot 4x per week) en aangezien we volgende week op vakantie gaan doe ik dit dieet. Wil me toch wel een beetje fijn voelen in bikini en dan maakt die 3 kilo net het verschil.

Wendy, 29-10-2013 16:50 #1.360
Hoeveel steak en wat voor soort steak?

Ria, 29-10-2013 10:11 #1.359
Ik ben vol goede moed begonnen en hoopte na 7 dagen en 34 eieren verder toch ongeveer 4 a 5 kilo kwijt te zijn (wat volgens de reacties ook zo is). Het schema goed gevolgd maar tot mijn verbazing ben ik maar 1,3 afgevallen. Ik ga nu twijfelen aan de reacties op de site en vraag me af of het juist is wat deze mensen schrijven.

Wt, 28-10-2013 12:31 #1.358
Ben gisteren begonnen… voorlopig gaat alles goed. Juist zo lang mogelijk wachten om mij te wegen ;-)

Bones, 27-10-2013 18:22 #1.357
Ik ben van plan dit dieet 4,5 dagen te doen (ma t/m vrijdag; maar vrijdagavond kom ik er niet onderuit om normaal avond te eten, vandaar die 4,5 dagen)
Doel: van 60 naar 58 kg (2 kg gewichtsverlies, hopelijk vnl. vet) Ik ben benieuwd!

Eliza, 26-10-2013 17:23 #1.356
Zelf ben ik fanatiek sportster. Ik sport 5 keer per week intensief. Echter ben je dan al snel geneigd toch koolhydraatrijk te eten en blijkbaar eet ik toch meer dan zou moeten. Door mijn vele sporten heb ik meer spiermassa dan vet en spieren zijn zwaarder dan vet. Maar toch zit er een paar kilo in de weg. Vroeger woog ik altijd rond de 57 kilo en nu zit ik rond de 63. Zou het fijn vinden 5 kilo (vet) af te vallen. Even weer ruim onder die 60 kilo uitkomen. Ik hoop dat ik door dit eiwitrijke dieet geen spiermassa kwijtraak maar alleen vet en vocht. Ik ben voornemens dit dieet ook maar 1 week te doen en dan gewoon weer doorgaan met sporten en gezond te eten, weinig suikers en niet alleen maar koolhydraten eten. Ben wel benieuwd. Vanochtend begonnen. Morgenochtend staat er wel een pittige training op het programma maar ik hoop dat ik nu nog genoeg energie in mijn lijf heb om die training vol te houden. De rest van de week zal ik minder intensief sporten denk ik gedurende dit dieetweekje.

Deja, 24-10-2013 14:44 #1.355
Ik ben sinds maandag begonnen en ben al 2,5 kilo kwijt terwijl ik eigenlijk niet alles eet volgens het schema. Ik eet we elke ochtend 2 eieren, thee en een tomaatje of komkommer. Als ik even ergens zin in heb vermijd ik dat door een cracker te eten. Avondeten vergelijk ik met wat op het schema staat. Echt handig!

Saar, 23-10-2013 12:28 #1.354
Ik ben vandaag begonnen… juist ook door alle enthousiaste verhalen, de mensen die hier commentaar op hebben… teveel eten is ook niet goed! En van 1 week eieren ga je echt niet dood hoor… en meneer die zegt lekker gaan sporten… er zijn mensen die niet van sporten houden of er geen tijd voor hebben… doe jij lekker je eigen dieet rene… doen wij lekker ons eigen ding… succes voor iedereen x

Melissa, 22-10-2013 19:04 #1.353
Het werkte heel goed ik heb het 1 week volgehouden en het ik zit nu veel lekkerder in me vel. Ik raad het iedereen aan.

Bedankt voor dit dieet

Myza, 22-10-2013 16:27 #1.352
Vandaag is mijn vierde dag. Ik voel me af en toe wel wat slap en vooral 's avonds is het heel moeilijk. Maar het resultaat mag er al wel zijn: 3 kilo afgevallen tot nu toe. Tussendoor drink ik alleen water of thee. Ik vraag me alleen wel af wanneer het dieet afgelopen is wat je dan moet eten? Je kan toch niet zo weer alles eten? Voor mijn gevoel kom ik straks meteen alweer een kilo aan als ik ook maar 1 boterham ga eten. Zou zonde zijn, dan is alles voor niks geweest…

Denise, 22-10-2013 16:09 #1.351
Ik heb eigenlijk één vraag als je één week volgt. wanneer mag je dit dieet dan weer volgen?

Michelle, 22-10-2013 11:51 #1.350
@ bo, ik heb 2 vriendinnen die zijn er 5 en 7 kilo mee afgevallen, en ze eten nu normaal maar elke maandag doen ze dit dieet. dus ze maandag behouden ze

Michelle, 22-10-2013 11:08 #1.349
Wat mag je tussendoor allemaal drinken?

Bo, 21-10-2013 12:55 #1.348
Ik ben vandaag begonnen en tot nu toe gaat het prima! Vraag me alleen wel af of er mensen zijn die ervaring hebben met 5kg afvallen wanneer er geen sprake is van overgewicht oid. Ik wil eigenlijk 5kg kwijt om me wat lekkerder in mijn vel te voelen, maar het is dus niet echt nodig.

Iemand?

Rene, 21-10-2013 07:07 #1.347
Van alle dieeten die ik gezien heb is dit wel de meest extreme en ongezonde. Het weglaten van 1 of meerdere voedingsmiddelen ( meestal koolhydraten ) kunnen lijden tot gewichtsverlies. Maar wat gebeurt er als je daarna gewoon weer een boterham gaat eten? Juist, je komt weer aan. Ook dieten als montignac werken uiteindelijk niet omdat je het evenwicht uit je voedsel haalt. Het beste wat je kunt doen is 6x per dag weinig eten en regelmatig sporten/bewegen. Het bericht van Kristel bovenaan deze site lijkt mij ook impulsief opgeschreven en bevat bovendien foute informatie.

Demi, 20-10-2013 23:19 #1.346
Hallo
ik ben dit dieet begonnen en ben in de eerste 2 dagen exact 2,4kg afgevallen. ik ben zaterdag gestart en nu is het zondag avond. en ik heb net een stuk chocoladetaart gegeten en wat gedroogde bananen. ik kon me niet inhouden. ik hoop dat ik het morgen niet zie op de weegschaal! zou dit een jojo dieet zijn?
en mag je sporten bij dit dieet?

Sonja, 18-10-2013 00:07 #1.345
Hoi
Ik ben benieuwd. ik ga morgen beginnen. ik weeg nu 83 kilo en mijn man vind me te dik. dat ben ik ook zeker omdat hij me leerde kennen en altijd rond de vijftig kilo heb gewogen, maar na de zwangerschap kilo's eraan vlogen (inmiddels dochter tien jaar ;-)) daarbij komt dat ik een coca cola junk ben. ik drink sinds mijn 18 jaar 3a4 liter cola per dag. daar bij kom dat ik klein ben en ook mijn ziektes tegen heb en niet veel kan bewegen dus niet rennen ect wel op de home trainer zitten dat gaat goed ben ook niet zo heel lang 168. maar goed ben benieuwd en ga starten of ik het vol houd weet ik niet maar eerst proberen, laat later weten hoe het me vergaan is… iedereen succes ook voor mezelf :-) grtjes Sonja

Melissa, 14-10-2013 22:22 #1.344
Ik vind het goed het lukt mij wel, maar waarom zo veel eieren?!

Rubi, 09-10-2013 21:33 #1.343
Ik ben maandag begonnen en ben in 2 dagen 2 kilo kwijtgeraakt. ben benieuwd om te weten hoeveel kilo ben ik er in totaal kwijtgeraakt. nog 4 dagen te gaan!

Annemarie, 09-10-2013 10:31 #1.342
Ik ben maandag begonnen en ben nu dus 2 dagen bezig. Ik ben nu van 73.5 kg naar 72.2 kg gegaan… niet gek dus. Maar hoeveel vlees en vis mag je nu eten 's avonds? onbeperkt of 100gr? Dat vind ik nergens terug. Ik vind het wel moeilijk om vol te houden maar ik houd toch vol. Ik val normaal heel moeilijk af dus ben benieuwd. Over 5 dagen zal ik het weten.

Mell, 08-10-2013 13:23 #1.341
Ik ben gisteren ook begonnen. Eerste dag viel heel goed mee maar vandaag heb ik het iets moeilijker, maar blijven volhouden! Was te nieuwsgierig heb me deze morgen gewogen en was 300 gram kwijt. Valt wel best mee hopelijk bereik ik min of meer aan 3.5 kilo zelfs met dat ben ik tevreden eind deze week zal ik jullie iets laten weten.

Succes allemaal!

Sema, 08-10-2013 01:02 #1.340
Hallo alemaal.
Ben pas begonnen met dit dieet. Heb vreselijk honger :( Maar ik ga het vol houden ben 65 kilo en ik wil graag 5kilo afvallen. Ik hoop dat het mij lukt ik ga mijn best doen.

Esmee, 05-10-2013 11:54 #1.339
Hoi,

Dit is wat ik zocht… ben vandaag ook begonnen met dit dieet, ben benieuwd :)

Na hoeveel tijd kan je dit trouwens weer een weekje doen zonder het risico op jojo-en?

Groetjes Esmee

Mamola, 04-10-2013 23:35 #1.338
Hallo,
Ik wilde toch laten weten hoe ik het heb gedaan. Ik heb het vier dagen volgehouden, wel klein beetje zout, geen zoetjes. En ik ben 2.5 kilo afgevallen, ook in centimeters. In principe hoef ik niet veel af te vallen, het is voor mij wel een stimulans om vanaf nu gezonder en met mate te eten. Denk er over na dat ik het prima vind om dit 2 keer in de week te doen als balans.
Gr. Mamola

Dian, 02-10-2013 21:04 #1.337
Hallo Bianca,
Dit dieet volg ik nu voor de 3e keer. Perfect!
Gebruik nooit zoetjes maar wel zout.
Ik val in 4 dagen +- 3,5 kilo af.

Ook heb ik geen opkikker in huis. Dit los ik op door een half bouillonblokje in een kop heet water te doen.

Succes he! En volhouden!

Bianca, 02-10-2013 13:10 #1.336
Ik wil maandag ook beginnen met dit dieet, maar kan nergens lezen of je nu wel of niet zout en zoetjes mag gebruiken…
wie weet dit…?

Ginny, 29-09-2013 11:02 #1.335
Wel jammer dat ik allergisch ben voor eieren en zuivel niet goed verdraag. Lijkt wel of ik dan nooit een goed dieet kan volgen. Ik neem mijn aminozuren tot mij in vloeibare vorm.

Tips voor alternatief dieet?

Katleen, 25-09-2013 13:25 #1.334
Wat ik me afvroeg: wat is die opkikker? Soep ofzo? Ik woon in België en ik denk niet dat ze dat hier verkopen. Enig alternatief mogelijk?

Yliana, 24-09-2013 22:31 #1.333
Ik heb dit dieet een week gevolg nadat ik was gestopt met een ander dieet, ben 1.2 kg aangekomen door deze hoe kan dit?

Stefanie, 24-09-2013 21:30 #1.332
Misschien een domme vraag, maar mag je zout op je eieren doen? anders vind ik eieren echt niet lekker. En wat valt onder salade? en je mag dus maar 1 keer groente in de week?

Mamola, 24-09-2013 10:22 #1.331
Ik ga morgen beginnen, vandaag komkommer, tomaat en opkikker inslaan. Volgende week ga ik een reactie plaatsen of het me gelukt is. Ik heb een vraag over optioneel, is dat erbij de groente of/of.
Gr. Mamola

Sandra, 23-09-2013 13:10 #1.330
Dieet 1 week gevolgd en 2,5 kilo afgevallen, het beviel erg goed, geen honger. Heb besloten het nog een week te doen. zou dat kwaad kunnen? omdat het eindelijk maar voor 1 week is.

Marjolijn, 16-09-2013 15:46 #1.329
@Anke,

Nee geen fruit en mueslibar. Dit omdat er veel vet en suiker inzit. Als je een gezond tussendoortje voor dit dieet wilt weten. Augurk, komkommer zoveel als je wilt en Maggie opkikker. Kan je gerust heel de dag door eten. Suiker is niet de bedoeling in dit dieet. heb dit dieet zelf meerdere malen gevolgd en als je je er echt aan houd val je echt 5 kilo (of soms meer) af! 1 weekje is goed vol te houden toch! Ik ben vandaag ook WEER begonnen. Succes allemaal!

Anke, 16-09-2013 13:42 #1.328
Mag je tussendoortjes nemen of niet? En dan bedoel ik fruit of mueslibar.
Kan er iemand aub antwoorden! Ik drink geen koffie of thee, dus drink met die eitjes gewoon water.

@kickel: denk dat dat geen prob is maar ik ben het niet zeker. Succes

Kickel, 16-09-2013 11:51 #1.327
Is er een alternatief voor steak en vis? ik ben nl vegetariër?
Of gewoon extra groenten?
Groet kickel!

Melissa, 16-09-2013 10:18 #1.326
Belangrijk om te weten is, niet iedereen die dit dieet volgt zal een paar kilo's afvallen.
Ik was zelf al van 71 kg naar 64 kg afgevallen. Na de vakantie dacht ik, laat ik dit dieet proberen, een goede start om weer te beginnen met een gezonde leeftstyle. Ik hou van eieren, dus dit dieet was makkelijk te doen. Maar na een bepaald moment valt je lichaam niet meer af van ''weinig' eten. In mijn geval was hier dus sprake van. Ik ben met 64 kilo zeker niet te dik, maar die paar extra kilootjes die ik er van af wilde zijn er met dit dieet niet van af gegaan. Voor die laatste kleine kilootjes is dit geen goed dieet. Al met al was het een leuke ervaring. Je voelt je lekker licht, je voelt je gezond. Alleen jammer dat ik maar 1 kilo ben afgevallen. Maar goed nu maar weer hard sporten en gezond eten!

Marleen, 15-09-2013 12:08 #1.325
Halloo ik heb het dieet van maandag tot vrijdag gedaan en ben 6 kilo afgevallen.nu ben ik begonnen met gezond eten een beschuitje met mager beleg als ontbijt en middag ook beschuit met een kommetje magere yogurt en veel water tussen door en met avond eten eet ik alles maar kleine beetjes en vanochtend weer gewogen en weer een kilo lichter dus dit dieet was een goede start ik begon met 80 kilo nu weeg ik 73 op naar de 65 en af en toe wat lekkers moet kunnen met mate heel veel succes allemaal.

Marleen, 11-09-2013 15:43 #1.324
Ik ben vanaf maandag begonnen met dit dieet ik ben geopereerd aan een hernia en lig al 8weken op bed dus ik was behoorlijk wat aangekomen door de verveling niet bewegen en heel veel eten.ik woog 80 kilo en nu zit ik al op 77kilo daar ben ik erg trots op ik zie door dit dieet hoeveel tussen doortjes ik nam.ik merk ook dat mn lichaam veel minder opgeblazen is en ik heb totaal geen last van een hongerig gevoel hopelijk blijft dat zo en ik hoop dat ik einde van de week nog wat kilootjes kwijt ben ik wens iedereen heel veel succes met dit dieet groetjes marleen.

Saatje, 11-09-2013 13:15 #1.323
Hoi allemaal, ben vandaag begonnen. Vanochtend op de weegschaap 87.9, veel te zwaar natuurlijk voor mijn 1.65m! Ben benieuwd wat er na een week nog aan zit. net de lunch gehad met 2 eitjes en wat komkommer, vanavond een salade en wat gegrilde bloemkool. Succes allemaal!

Suzan, 10-09-2013 15:38 #1.322
Ik heb dit dieet eerder gevolgd, en was destijds 5 kilo afgevallen in 5 dagen de weekend liet ik weg maar dat kwam vast door de eieren. Ik woog toen 80 kilo. Mijn motivatie begon met dit dieet. Ik heb erna veel gesport en goed opgelet met wat ik eet. Er zaten weekenden en zelfs weken tussen dat ik at wat ik wilde en niet meer sporten! En er waren weken waar ik erg streng voor mezelf was! Ik weet niet hoe maar ik weeg nu 73 kilo, ik begon met 85. 12 kilo in bijna 3 maanden waarbij ik zoals ik zeg erg veel gezondigd heb. Mijn streefgewicht is 60 kilo. En 66 moet ik wegen om geen overgewicht te hebben. Heb weer een motivatie boost nodig, ben vanaf gisteren begonnen met dit geweldige dieet! Ik noem het de basis dieet. Ben benieuwd als ik 68 haal! Vrijdag laat ik het weten! Succes iedereen. Suzan

L., 10-09-2013 13:15 #1.321
Ik ben vandaag begonnen met dit dieet. Ik woog vorige week nog 75kg en nu 73.2kg.
Ben gezond beginnen eten en sporten. Ik hop dat ik met dit dieet nog eens 10kg kan afvallen. Ik ben1.64 en wil max 65 wegen en het liefst van al 60. Dus voor al diegene die dit dieet volgen, toitoi! Ik zal hier nog posten als ik mijn doel bereikt heb.

Marleen, 10-09-2013 12:02 #1.320
Hoi bianca wat een goede tip zeg van de mayo. ik had nog een vraagje er wordt gezegd salade en dan komkommer en tomaat en gemengde salade wat wordt daar precies mee bedoeld? bedoelen ze met salade is dat alleen sla? En gemengde salade? Hopelijk krijg ik een antw groetjes marleen

Bianca, 09-09-2013 20:35 #1.319
Als je NOG honger hebt bij dit dieet is het beste Warm water te drinken, warm water helpt namelijk de eetlust te remmen. Ook kan je eventueel je water aanvullen met wat citroensap en ahornsiroop. Niet overdrijven uiteraard. Alle beetjes helpen :)

Ik heb dit dieet ook reeds gedaan met een eigen draai… Ik at namelijk toast met een mini streepje mayonaise, komkommer, sla, tomaat, ham/kip en uiteraard gekookte eieren. En ja hoor zelfs met dat mini beetje mayonaise vlogen de kilo's eraf. Omdat je minder vetten eet en minder suikers, smaakt je eten des te beter met dat tikkeltje mayo… Raar maar waar! Succes ermee.

Brenda, 04-09-2013 20:29 #1.318
Sinds maandag bezig alleen ik doe een andere variant. Nog strenger en nu in 3 dagen 3,2 eraf WAUW! Ga dit doen tot 19 september dan komt mijn terug terug van 5 weken werken in het buitenland en dan hoop ik nog 10 kwijt te zijn. Als hij mij dan ziet is het 17 kilo verschil en dat in 5 weken! Daarna ga ik over op de shakes voor de laatste 10 kilo :)

Kelly, 04-09-2013 12:18 #1.317
Ik heb het dieet gedaan, ik ben 3kg afgevallen, heb tussendoor wel eens gezondigd omdat ik nachten werk en dat is soms moeilijk vol te houden zonder een opkikkertje. Met dit dieet heb ik nooit honger geleden en als ik dan toch honger had dan at ik wat komkommer :-) vrijdag begin ik er terug aan.

Wilma, 04-09-2013 11:33 #1.316
Pfff zo frustrerend, na t lezen van dit alles. iedereen die begint, maakt ook daadwerkelijk de week af. ik haak bij dag 1 al af, dan ga ik al weer de fout in met mn suikerverslaving, dus wederom starten en het deze keer ook echt volhouden, pffff. of zijn er idd mensen zoals ik die het niet volhouden, maar het niet op dit forum durven te zeggen? ik wens mij maar weer heel veel succes met de nieuwe start.

Sandra, 02-09-2013 13:24 #1.315
Oke ben vandaag begonnen. Al van alles geprobeerd en het lukt ook wel maar ja als je dan weer even niet op let tijdens verjaardagen en vakanties en er word dan vaak gezegd dat je er zo geweldig uit ziet na zo'n intensief lijn proces dan ben ik op een gegeven moment weer terug bij het punt van de laatste kilo's teveel en vind ik mezelf weer zo'n doos dat ik het weer heb laten gaan dat ik dan de puf weer moet vinden om opnieuw te beginnen en de laatste kilo's weer eraf moet lijnen. Als dit nou lukt lijkt het me super en beloof ik mezelf plechtig om hierna toch echt minder te snoepen en zondigen. Ook weet ik dan dat ik voor een paar kilo alleen dit maar een week hoef te doen. Ben benieuwd heb trouwens wel honger nu dus ga zo een stuk komkommer eten. Jullie horen nog van me. P.S weeg nu 68,8kg en ben 1.68 lang.

Wilma, 30-08-2013 15:56 #1.314
Hoi, na het lezen van alle reacties, ga ik morgen (za 31 aug) ook beginnen. mijn doel is tenminste 10 kilo afvallen, dus ga mn best doen en proberen om t deze keer na heel veel mislukte pogingen van allerlei andere dieetvormen. ik weeg nu 71,5 dus op naar de 66,5!
hou jullie op de hoogte (dit als stimulans voor mezelf).

A3, 30-08-2013 08:30 #1.313
Goedendag allemaal,

Maandag 02 sept 2013 begin ik voor de 3 de keer in 1 jaar tijd aan dit dieet, het is ideaal om er mee te beginnen om de eerste 5 kg kwijt te raken en 1 broekmaat te
kunnen zakken, de weken daarna in de gaten houden dat je niet te vet eet! dieet is zwaar maar toch goed vol te houden 7 dagen, voor wat antwoorden op de vragen het volgende. komkommer, augurk en opkikker mag je tussendoor nemen, melk en andere dranken dan water niet nemen!
Man // 46 jaar // 1.75 cm // 95 kg ga naar 90 kg
succes iedereen voor mij is het in ieder geval een ideaal dieet,

Sen, 28-08-2013 11:49 #1.312
Maandag begonnen, woog 72,3 kilo en vandaag woensdag 71,3. Ben 1,70 en wil graag naar de 68 kilo. Dit dieet is voor mij redelijk te doen tot nu toe. Hoop dat het me lukt om de 68 kilo te bereiken. De avonden zijn inderdaad wat lastiger omdat ik dan echt zin heb in zoetigheid, maar ik geef er niet aan toe. Gelukkig duurt het maar 7 dagen en daarna ga ik gewoon normaal/gezond eten met af en toe wat zoets en 3 x per week sporten.
Suc-6 aan iedereen die dit dieet volgt.

Kim, 22-08-2013 08:35 #1.311
Na al die positieve commentaren heb ik besloten om ook eens een kans te wagen. Sinds vanmorgen ben ik er mee gestart. Wat ik mij wel afvraag, als je tussen het ontbijt/middagmaal honger krijgt, mag je dan bv. augurken/komkommer eten? Want dat heb ik niet zo goed begrepen.
Volgens mij is het schema wel goed vol te houden. Ik ben benieuw wat het resultaat na een week zal zijn!

Sam, 13-08-2013 21:29 #1.310
Ik ben 6dagen geleden begonnen en dit is mijn eerste dieet ervaring, ik woog 75 kilo en nu 71. (Vrouw1.76) Heb er mijn eigen draai aan gegeven vooral voor de variatie, anders is het wel een saai tijdens het avond eten vooral. Ik ben erg tevreden en je ziet het niet alleen op de weegschaal maar ook mijn omvang ik duidelijk minder! Voel me echt goed, geen honger geen slap gevoel.
Ik raad het iedereen aan om dit te gebruiken als opstartertje, om daarna lekker gezond en vooral bewust te gaan eten en drinken

Groetjes Sam

Suze, 13-08-2013 16:56 #1.309
Ik heb dit dieet exact gevolgd en was toen na 1 week 4,5 kg kwijt.
Hierna heb ik het nog 1 week gedaan, hoewel ik toen alleen de eieren 's morgens nog heb gegeten. De rest van de dag verving ik de genoemde eieren door gegrilde vis of kipfilet, geen boter gebruiken. En zeker elke dag 2lt. water drinken.
Na de 2e week was ik toen totaal 7,5 kg afgevallen.
Hierna ben ik mager en vetarm blijven eten en nu 1 maand ben 10kg in totaal kwijt.
Van alleen dat ene weekje zul je het gewichtsverlies niet blijven houden, dat moet je puur als een stimulans zien. Je zult je hele eetgewoonte moeten omzetten, anders heb je het er zo weer bij.
Mensen die dit dieet al gelijk de 1e week willen gaan aanpassen, zullen echt de beloofde kiloos niet afvallen.

Evertse (infoteur), 13-08-2013 11:25 #1.308
Voor een snel resultaat werkt dit wel, echter wil je een blijvend resultaat, zul je het toch anders aan moeten pakken.

Hendy, 08-08-2013 20:29 #1.307
Iedereen kan voor zichzelf bepalen welke manier van afvallen het beste bij hem of haar past.
Voor mij is dit eieren dieet de oplossing.
Ik volg het dieet omdat ik dit als standaard begin zie van een periode waar ik minder chips koek of snoep eet.
De eerste 4 a 5 kilo' s zijn voor mij de moeilijkste, na dit afgevallen te zijn is het voor mij makkelijker om na deze week niet meer zoveel te eten.
Ik zelf doe het meestal 2 of hooguit 3 keer per jaar en voor mij werkt het.
Natuurlijk ga ik niet zwaar trainen maar de gewone dagelijkse dingen moet je gewoon kunnen doen

Jongeman, 07-08-2013 18:35 #1.306
Begin dit jaar heb ik dit dieet gevolgd en inderdaad 5 kg afgevallen. Maar 2 maand later de vijf kilo er weer bij plus twee extra kilo. Met dieet verlies je vooral veel vocht en niet vet. Na 1 week na het afronden van het dieet was er alweer 2 kilo bij met normaal eten en sporten.
Je energie raak je ook helemaal kwijt tijdens dit dieet. Na een uurtje intensief sporten kon ik met moeite op mn benen blijven staan, terwijl ik dit anders nooit heb. Daarbij wordt je gek van al die eieren, maar ondanks dat wel gewoon volgehouden. Na dit dieet zoals je misschien wel verwacht een maand geen eieren meer gehad, bah! Conclusie: Dit is gewoon een crash dieet en dus ongezond voor je lichaam. Dus een echte afrader!

Jongeman, 07-08-2013 18:20 #1.305
Ik, een jongen van 23 jaar heb dit dieet begin dit jaar gevolgd. En inderdaad 5kg afgevallen. Echter 2 maand later is dit er zo weer aan plus de extra 2 kilo. Dit dieet zorgt er voor dat je gewoon vocht verliest en niet zozeer vet. En ik moet zeggen na die 2 weken kon ik geen ei meer zien. Echt vreselijk al die eieren. Afrader dus!

Kim, 04-08-2013 21:37 #1.304
Wat mag je de hele dag drinken? Ook melk?

Meiske, 04-08-2013 01:17 #1.303
Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij dit dieet. goed is het nooit. Ik denk dat je meer vocht verliest dan vet. of ZIEN mensen ook echt resultaat aan hun LICHAAM? Ik lees hier dat mensen na 3 dagen soms al 3 kilo kwijt zijn! Kun je dat ook echt ZIEN of alleen op de weegschaal? 3 kilo is namelijk best wel wat, wat je ook moet zien lichamelijk lijkt me. En blijft dit na die week er ook wel af? Zie namelijk weinig reacties van mensen erna. alleen die ermee bezig zijn. Hoop een reactie te krijgen. In ieder geval succes :)

Miley'tje, 03-08-2013 21:37 #1.302
Heeey,
Ik heb een vraagje : ik zou graag maandag willen starten maar mijn ouders vinden het geen goed idee omdat er zoveel eieren in zitten. ze zeggen dat eieren slecht zijn voor de lever enzo.
Kan ik die eieren door iets anders vervangen?

Jellie, 01-08-2013 13:21 #1.301
Hallo allemaal ik heb al zoveel dieten geprobeerd nu ga ik vanaf maandag beginnen met dit dieet nou is mijn vraag ik vind niks aan eieren dus nou wil ik er een beetje salade bij doen. zou dat kunnen?

Evi, 30-07-2013 13:59 #1.300
@Marc, je lichaam verbrand energie. Die energie haalt je lichaam uit hetgene je eet, te beginnen bij koolhydraten. Als je amper koolhydraten eet, kan dat dus niet, en gaat je lichaam andere dingen verbranden, dus vet en spierweefsel. Om spierweefsel op peil te houden moet je veel eiwitten eten. Vandaar dat je vetten gaat verbranden.
Echter met dit dieet ga je niet heel veel vet verbranden omdat het maar een week is, en de eerste week ga je voornamelijk vocht verliezen. Het kan wel een boost zijn voor mensen die van plan zijn hun eetgewoonten radicaal om te gooien, door alleen goede vetten en koolhydraten te eten, en ook meer eiwitten te gaan eten. Let wel, eiwitten haal je ook uit yoghurt, vlees, vis… 6 eieren per dag is te veel voor langere tijd, vanaf 4 moet je de eidooiers weglaten.

Marc, 28-07-2013 12:13 #1.299
Kristel ik begrijp je redenering niet… je zegt "Normaal gesproken haalt je lichaam tijdens een dieet zijn tekort aan voedingsstoffen, en dus ook eiwitten, uit o.a. je spieren.
Echter, met dit dieet houd je je eiwitten goed op peil zodat je lichaam daar geen tekort aan heeft. Gevolg: je lichaam gaat zijn tekort aan energie halen uit andere bronnen zoals je glucosevoorraad en vet! ". Je beweert dus dat als je je eiwitten op peil houdt, je lichaam zijn energie niet meer uit eiwitten haalt?

Anoniem, 25-07-2013 14:58 #1.298
Ik barst van de honger! Hoe kan dit? Water drinken helpt niet.

Iemand tips?

Ik heb dit dieet eerder gedaan en ging prima. nu totaal niet!

Maureen, 25-07-2013 13:22 #1.297
Vandaag 89.8 kg, heb wel last van hoofdpijn maar voor de rest gaat alles goed. het begin is er een halve kilo kwijt :)

Mathgenius (infoteur), 24-07-2013 22:30 #1.296
Zoveel ei lijkt me heel ongezond aangezien het vol zit met cholesterol…

Anoniem, 24-07-2013 18:17 #1.295
Oeps ik nam ui door me ei heen gebakken… en met olie gebakken.
kan dit?

Ik bedoel hoeveel koolhydraten is teveel?

Maureen, 24-07-2013 11:53 #1.294
Hallo allemaal, Ik ben eind juni met dit dieet begonnen en heb dit vier dagen gedaan. Van 92.2 kg naar 88.7 kg af gevallen. 3.5 kg in vier dagen af vallen was geweldig :) Ik ben toen drie weken op vakantie nu terug van vakantie ben ik iets aan gekomen 90.3 kg. Vandaag start ik op nieuw maar dan wil ik de volledige week afmaken ben benieuw wat het eind resultaat is!

Esther, 24-07-2013 11:02 #1.293
Ik eet geen vlees, maar wel vis. Kan ik de steak vervangen door een stuk (witte) vis?

Petta, 24-07-2013 08:05 #1.292
Dag 6
paar dagen niet gewogen ineens 3,5 kg era in 6 dagen. Het werkt echt. Voel me wel beetje slapjes maar met dit weer gaan de salades niet vervelen. Wel een avond een maaltijdsalade gekocht vandaar dat het geen 5 kg. zijn waarschijnlijk. Zitten veel suiker en calorieën in.
Ga nu weer fruit en stukje vlees eten en hoop dat er toch nog meer afgaat. Succes!

Miranda, 24-07-2013 07:30 #1.291
Dit wordt mijn derde dag. Het is goed vol te houden!

Mijn man is al 3 kilo kwijt en ik zelf nog maar 700 gram ;(
Ben benieuwd de komende 5 dagen.

Dreas, 21-07-2013 17:40 #1.290
Hallo! Wie kan me helpen? 34 eieren op 7 dagen? Dat kan toch helemaal niet? Hoe kan je dat best vervangen? Mvg

Blackbird93 (infoteur), 21-07-2013 16:47 #1.289
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit dieet ook werkelijk gevolgd hebben. Is het goed vol te houden en val je echt 5 kilo af? Daarnaast heb ik nog de vraag of het goed is om tijdens dit dieet ook 2 of 3 keer hard te lopen, verbetert dit het resultaat? Misschien ga ik het ook maar eens proberen…

Zoe, 19-07-2013 18:51 #1.288
Ik ga morgen beginnen met de dieet. wens me succes, ik hou jullie op de hoogte.
mag je ook worteltjes als tussendoortje?
groeten zoe

Bert, 19-07-2013 13:14 #1.287
Vraag me eigenlijk af, wie er hier over dit dieet eigenlijk gaat? Er worden ontzettend veel vragen gesteld maar een antwoord komt er nooit. Juist de antwoorden, zou ik interessant vinden. En al die mensen die extra of andere dingen willen gaan toevoegen, die kunnen er beter niet aan beginnen. Want dan is de functie van het dieet al gelijk om zeep geholpen, dan heb je er maar weinig aan.

A., 19-07-2013 09:57 #1.286
Dit is nu de 5e dag en ik ben al meer dan 5 kilo afgevallen, helemaal top! Ik voel me wel een beetje zwak maar nog 2 dagen volhouden!

Imke, 19-07-2013 07:27 #1.285
Ik ben 1kg afgevallen en ben 1 dag bezig dat is super maar ik voel me slap en heb zware benen. pff ik denk dat dit niet voor mij is ook heb ik een pijnlijke maag.

Bolleke, 18-07-2013 13:04 #1.284
Kan een klein stukje taart kwaad in dit dieet?

Anne, 18-07-2013 12:57 #1.283
Na 3 dagen ben ik 3,5 kilo afgevallen! Geweldig dieet dit. Ik eet alleen geen vlees en vis, dus eet ik 's avonds meestal groentesoep met een scheutje yoghurt erdoor. Gegrilde paprika tussendoor is ook heel lekker. Voor iedereen die dit dieet niet begrijpt en rare vragen gaat stellen: de clou is dat je zo min mogelijk vet en koolhydraten eet en dat je die vervangt met eiwitten. Vandaar de hoeveelheid eieren, die overigens nauwelijks invloed hebben op je cholesterol (en als je denkt van wel, dan moet je maar een ander dieet gaan volgen). Hieruit volgt namelijk vetafbraak, omdat je lichaam geen energie kan trekken uit de vetten en koolhydraten die je eet. En natuurlijk kom je na dit dieet weer wat aan, maar als je 6 kilo afvalt en dan een kilo weer aankomt, ben je toch alsnog 5 kilo afgevallen?

En nog wat tips om het vol te houden: drink crystal clear, want het is lekker en je hebt toch wat lekkers te drinken. Ook suikervrije snoepjes van klene of Albert Heijn kunnen (niet teveel natuurlijk). En als je met dit warme weer zin hebt in een ijsje, dan kan je die gewoon zelf maken met crystal clear of andere suikervrije drankjes (ik heb zelf icetea poeder om water mee aan te maken). Ook is het lekker om in yoghurt wat cacaopoeder en stevia te doen. Jammie! Succes allemaal!

Adrie, 18-07-2013 12:34 #1.282
Hallo Allemaal,

ben maandag gestart 15-07 en nu al 3.7 kilo eraf ( van 95.5 kg naar 91.8 kg) eet me eieren gewoon met zout anders wordt het te saai, voor de rest net als met elk ander (crash) dieet volhouden is het moeilijkst vooral s avonds. bak me vlees in een klein beetje olie, dat 39 eieren per week niet goed is dat snapt iedereen waarschijnlijk wel, maar voor 1 week en het resultaat hiervan maakt het helemaal goed!

succes allen

Imke, 18-07-2013 07:35 #1.281
Ik start vandaag met het dieet ik hoop dat het echt werkt. ik weeg 78 kg en ben 1m 71
dus een paar kilo's te veel.

Een vraagje in wat mag je de steak en de vis bakken?

Striksel, 18-07-2013 05:13 #1.280
Ik wil volgende week met het dieet starten, maar ik heb 2 nachtdiensten in de week, wat kan ik dan het beste eten?

Eva, 17-07-2013 19:11 #1.279
Ik heb een vraag, kan ik in plaats van eieren ook noten eten? Noten zijn wel vetrijk, maar ik kan soms echt geen eieren meer zien. Ik vind dit een interessant dieet om eens uit te proberen. Dank je wel.

Anne, 17-07-2013 12:05 #1.278
Dit is nou een echt crash dieet. En het gevolg van een chrashdieet is nu eenmaal het beruchte Jo-jo effect. Hierna zul je dus weer kilo's gaan aankomen. En 34 eieren in een week tijd, echt niet normaal hoor, je vergiftigd je lichaam.

Selim, 17-07-2013 08:05 #1.277
Wow, binnen 2 dagen 2 kilo eraf. Ik had een vraagje, verlaag je zo ook gelijk je vetmassa met dit dieet? En zo ja, hoeveel kilo per 5 kilo afgevallen lichaamsgewicht.

Joe, 16-07-2013 23:58 #1.276
Het is beter om die opkikker 's ochtends met wat crackers te eten. geen brood dat zet op. maar die 2 eieren zijn te veel. het is te slecht voor je cholesterol gehalte. je mag maar 3 tot 4 eieren in de week. en over de dag verdeling ben ik ook niet tevreden. je zou meer afvallen als je alles deelt door de dag heen. het is bewezen dat je meer afvalt als je 6 keer eet op een dag (kleine porties)

als je zou dan doen wat ik zeg dan val je meer dan die 5 kilo af in de week + eet dingen waar veel voedingsstoffen in zit maar weinig kcal dan krijg je ook minder hoofdpijn.

Groetjes Joe

Louise, 16-07-2013 16:24 #1.275
Hallo allemaal,

Iedereen wil voor dat ze gaan zonnen er goed uitzien. En dat kunnen die 5kilo's het er net toe doen. Daarom ben ik gisteren ook begonnen, ik dacht eieren dat vind ik vaak erg lekker. Maar daar ga ik het nog wel moeilijk mee krijgen. Zit nu lekker met mijn opkikkertje in de zon een boek te lezen. Jullie kunnen het allemaal!
Ben 1,68m en weeg 69kilo, ben benieuwd wat er maandag op de schaal staat.
Ik laat het jullie nog horen.

Louise, 16-07-2013 14:41 #1.274
Hallo allemaal,

Iedereen wil voor dat ze gaan zonnen er goed uitzien. En dat kunnen die 5 kilo's het er net toe doen. Daarom ben ik gisteren ook begonnen, ik dacht eieren dat vind ik vaak erg lekker. Maar daar ga ik het nog wel moeilijk mee krijgen. Zit nu lekker met mijn opkikkertje in de zon een boek te lezen. Jullie kunnen het allemaal! Ben 1,68m en weeg 69kilo, ben benieuwd wat er maandag op de schaal staat.
Ik laat het jullie nog horen.

Lenie, 16-07-2013 12:50 #1.273
@Lieke
Als je het hele artikel leest, dan zie je onder vragen ook staan, dat je vis door iets anders mag vervangen.

Lenie, 16-07-2013 11:57 #1.272
Ik heb het net uitgeprint en begin maandag ook. Ben gek op eieren, dus dat moet geen probleem zijn. Resultaat vermeld ik na 1 week nog.

Jeffreyvanhees (infoteur), 16-07-2013 11:48 #1.271
Lijkt mij geen gezond dieet:

Eieren zijn rijk aan cholesterol. Producten met cholesterol verhogen het risico op voor hart- en vaatziekten iets. Eieren passen in een gezond eetpatroon, als je niet meer dan gemiddeld drie eieren per week eet.

Selda, 15-07-2013 12:21 #1.270
Dit dieet werkt echt. Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met dit dieet. Ik was 59 kg. Nu weeg ik 56 kilo. Dus binnen een week (eigenlijk binnen 5 dagen) 3 kilo afgevallen. Ik at tomaten en komkommers wanneer ik honger kreeg. Zoveel ik wil. Dat heeft geen kwaad dus.

Lieke, 15-07-2013 10:27 #1.269
Hallo,

Ik wil dit graag proberen, maar werkt het ook als je een paar dingen overslaat?
Ik eet geen vis, maar zou het ook werken als ik een stukje kip pak i.p.v. vis?

Bedankt,
Lieke (17)

A., 15-07-2013 10:19 #1.268
Ik ben 1.72 en weeg 60 kilo, opzich wel een normaal gewicht maar ik heb wel een buikje en hele grote heupen dus ik wil er wel 5 kilo af! ik begin vandaag, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Groetjes

A., 15-07-2013 09:07 #1.267
Hallo, ik ga vandaag beginnen met het dieet en ik vroeg me af bij de mensen die rond de 5 kilo af gevallen zijn ook het vet minder geworden is dus bv of je veranderingen ziet bij de buik?
Groetjes

Anoniem, 14-07-2013 21:27 #1.266
Hallo,

Ik woog 97 KG heb dit dieet gevolgd en ja hoor weeg nu 90 KG in plaats van vlees at ik gewoon salade en eieren. Na dieet kwam ik wel een kilotje bij maar dat was het dan. Over 2 weken weer beginnen doel is 82 KG.

Jacky, 12-07-2013 14:26 #1.265
Hallo allemaal,

Ik ben dinsdag begonnen op een gewicht van 66.8. Vanmorgen gewogen 64.1. Wow dit werkt echt maar is volgens mij wel een crash dieet en als je weer normaal gaat eten na die week, ben ik wel bang dat de kilo's er weer aan vliegen! Maar voor nu is t oké en ga ik t/m dinsdag door (1 week). Ben benieuwd voor de totaliteit van het afval gewicht wordt!
Hou jullie op de hoogte!

Liefs Jacky

Leona, 12-07-2013 08:45 #1.264
Ik vind eigeel vies, mag ik dat eigeel weglaten?

Jojo, 11-07-2013 21:54 #1.263
Waarom zoveel eieren eten, moet dit echt?

Milena, 11-07-2013 12:26 #1.262
Ik woog eerst 97 en ben in een jaar naar 70 gegaan (dat kwam vooral door alle stress die ik heb gehad). Ik wil graag naar de 65 en dit lijkt me echt een top dieet! Aan de reacties te zien werkt het ook echt, maar ik wil niet op maandag beginnen. Dus ik begin gewoon lekker vandaag! Ben benieuwd!

Benthe, 10-07-2013 11:27 #1.261
Vandaag wordt de 3e dag. maandag begonnen. startgewicht 74.5. vanmorgen 72.5 :)
dus tot nu toe een kilo per dag. wel moeilijk vol te houden.

Krista, 10-07-2013 09:40 #1.260
Ik val elke dag ongeveer een kilo af! Whoehoe!

Joh78 (infoteur), 09-07-2013 20:45 #1.259
Je kunt ook gewoon niets gaan eten, val je ook wel af.

J., 09-07-2013 17:20 #1.258
Mag je ook dagen omwisselen of krijg je dan niet het gewenste resultaat?
Groetjes

E., 08-07-2013 17:45 #1.257
Dag 2 hier. Gaat nog steeds goed. Had gisterenavond wel echt een hongergevoel en heb toen 2 augurkjes gegeten, een paar stukjes rauwe wortel en een runderbouillon. Ze verkopen hier helaas geen opkikkers dus gebruik een klein stukje van een bouillonblokje. Ongeveer 1/8 deel voor 1 kopje. Heb gekeken op de verpakking en er zitten alsnog weinig kcal. in dus volgens mij wel een prima vervanging. Vandaag gestart met een omelet bestaand uit 2 eiwitten en 1 eigeel (geklutst) gebakken zonder boter/olie. Moest er wel goed bij blijven en was wat lastig omdraaien maar niet onmogelijk. Omelet aangemaakt met wat basilicumpoeder, beetje peper en zout (minimaal) en wat verse peterselie meegebakken. Gebruikt als wrap met als vulling een tomaat. Vanmiddag een eiersalade gemaakt: 2 eieren, 3 augurkjes, komkommer, tomaat, beetje peterselie en dille, zout en peper en was basilicumpoeder. Smaakte erg goed. Zit nu aan een kippenbouillon (zelfde verhaald als runder, 1/8 blokje.) Vanavond een stukje biefstuk en een ei erbij aangezien het biefstukje klein is (heb er een gehalveerd, vlees is hier echt ontzettend duur en dit vlees lastig te verkrijgen.) en ga er een salade bij maken. Heb tot nu toe een kop groene thee met 2 zoetjes, nu bouillon en een liter water gedronken. Komt nog een liter water bij vanavond.

Al met al gaat het wel. Probeer zo veel mogelijk af te wisselen en vooral NIET te denken aan de lekkere dingen die in de kast liggen. Wil deze week gewoon heel graag volhouden.

E., 08-07-2013 00:05 #1.256
Hoi allemaal.

Vandaag begonnen, 's middags de eerste 2 eitjes gegeten + een grote tomaat. Klein beetje zout er over gedaan. rond half 7 wel trek gekregen en weer een eitje gegeten. 's avonds rond half 10 mijn avondeten wat bestond uit 2 eitjes, paar blaadjes sla, beetje peterselie en dille en tomaat en komkommer met beetje zout en peper. Gaat tot nu toe goed. Woon niet in NL en kan me dus niet wegen (volgende week wel dan ga ik op vakantie naar NL) en het is hier erg warm (35 gr) dus drink sowieso veel water. Vandaag 2 liter water gedronken en 2 kopjes groene thee met 2 zoetjes.

Ben benieuwd naar morgen gr.

Esther, 07-07-2013 17:07 #1.255
Dit dieet werkt echt! Vandaag was mijn laatste dag en net voor het eerst gewogen. Kon helaas niet wachten tot morgenochtend:-(. Afgelopen maandagochtend woog ik nog 69.8kg en zojuist 65kg rond! Zo happy:-) morgenochtend is het dus nog minder. Echt te gek!

Vraag me af of ik dit dieet over 2 weken mag herhalen? Kan dat kwaad? Want dan heb ik min doel bereikt.

Kan iemand mij dat vertellen?

Voor de mensen die nog moeten of willen beginnen. Het is echt te doen en het werkt.

Succes!

Sam!, 04-07-2013 20:51 #1.254
Wat een goed dieet, zoveel goede reacties gelezen (en heel veel herhalingen, haha). Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik ben 30 jaar, ruim 65 kilo en vrij klein dus zou heel graag 5 kilo binnen een week kwijt willen raken. Eigenlijk nog nooit een dieet gevolgd en ik dacht dat het eten van heel veel fruit beter was dan groente, maar voor dit dieet is dat anders! Aangezien het volgende week echt zomer wordt en ik toch wel naar het strand wil en me dan ook fijn voelen! Is er nog iemand die morgen begint, ik zal jullie op de hoogte houden!

Heel veel succes groetjes van Sam

Lize, 04-07-2013 01:13 #1.253
Zoals ik lees gaat het ook vocht opnemen. ik drink 2 l water op 1 dag is dat dan wel goed te combineren met dit dieet?

Miss1, 29-06-2013 21:30 #1.252
Hallo alle afvallers,

Ik ben afgelopen maandag begonnen. Het is een week met verschillende constateringen.

Ik ben begonnen met een streven om vooral mijn vetpercentage naar beneden te halen. Dit omdat ik het gewicht niet echt belangrijk vind, als wel mijn vetkussentjes waar ik enorm last van heb. Het hangt over mijn broek en dat vind ik niet mooi als je lage broeken draagt (zoals ik). Bovendien begon ik mij ervoor te schamen door vooral grote en lange kleding te dragen. Mijn gewicht was overigens 61 kg.

De week is goed verlopen, zonder trek en zonder buikpijn. Echter, ik ben vijf dagen niet naar de het toilet geweest. Dus de boel zat behoorlijk vast. Ergens moest ik een oplossing vinden voor dit probleem. Gister (vrijdag) ideaalgewicht thee gekocht. En vervolgens daarmee begonnen (2 bakjes bij het eten). En vanochtend (zaterdag) was het gelukkig raak. Ik kon mijn grote boodschap doen. Het was een heerlijk en opgelucht gevoel. Ik ga overigens de aankomende week wel door met deze thee. Dit om alles weer op gang te krijgen.

Het dieet is voor mij eenzijdig. Maar het is niet zo dat je het niet een week vol kunt houden. Er zit variatie in voor wat betreft de groente en daar is ook alles mee gezegd. Ik heb overigens alleen maar vis gegeten i.p.v. vlees en en ook een druppel olijfolie gebruikt bij het bakken.
Verder veel thee zoals groene en rooibos, maar dat deed ik voor het dieet ook al.

Verder geprobeerd veel water te drinken, maar dat lukte niet altijd, maar gelukkig wel veel thee. Ook per dag een paar bakjes koffie gedronken zonder melk, maar wel met zoetjes.

Ik was deze week meer moe dan anders. En af en toe moest ik zelfs ff de rem erop.

Maar al met al vind ik dit dieet geslaagd te noemen tot nu toe. Morgen nog 1 dag.

Resultaat geef ik volgende week.

Tot volgende week

Voor wat betreft het gewicht

Evi, 29-06-2013 14:44 #1.251
Ik ben direct na dit dieet doorgegaan met het south beach dieet. Ik was met dit dieet maar 2 kilo kwijt (heb wel niet de hele week uitgedaan), ben er nu 4 weken later nog eens 5 extra kwijt.
Mijn man heeft wel de week uitgedaan en was 4 kilo kwijt in die week. Ook hij is toen overgestapt op south beach, en hij is ondertussen in totaal 10 kilo kwijt

Hanna, 28-06-2013 19:28 #1.250
Ook bij mij gaat het heel goed, denk dat ik net niet die 5 kilo ga halen, maar wel dicht er tegen aan. Maar ik wil eigelijk nog een paar kilo afvallen in de week erna. Mag je dit dieten echt niet een paar dagen langer doen? Of hebben jullie suggesties voor andere dieten die ik nog een weekje kan doen? Bij bijv het ziekenhuis dieet mag je wel fruit en met mate koolhydraten, maar als ik dat dieet gelijk na dit doe krijg ik dan het jojo effect?

Malou, 27-06-2013 16:15 #1.249
Ik ga maandag ook beginnen ga over 4 weken op vakantie en wil er 5 kilo af. lastig maar misschien lukt het.

moet je trouwens ook en 3 eieren eten ik heb aan 1 ook wel genoeg denk ik?

Succes allemaal

Caroline, 25-06-2013 16:41 #1.248
Na mijn bevalling van 8 februari jl. Wil ik weer graag mijn oude kleren aan en moeten er nog een aantal kilo's af. Ik wil weer naar mijn begingewicht van toen ik zwanger werd. Dat is 57 kilo en ik ben 1.63 m. Ik woog gisteren 64,5 kilo en vanochtend 63,3! Was superverbaasd en vandaag heb ik een heerlijke cake op mijn werk afgeslagen. Ik voel me wel slapjes. Maar het is te doen en de weegschaal is mijn beloning. Ben benieuwd of ik eind deze week op 60 zit. Dan zou ik al heel blij zijn.

Ik heb teruggescrolled maar ik heb het nog niet gevonden.

Mag je zout op de salade, komkommer, ei, steak en bis doen omdat zout vocht vasthoud?

Infoteur: Alex
Subrubriek: Dieet
Special: Dieet
Reacties: 1547
Medische informatie…
Schrijf mee!