InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Verslaving > Gestopt met blowen. Wat nu?

Gestopt met blowen. Wat nu?

Gestopt met blowen. Wat nu? Na het stoppen met blowen kun je ontwenningsverschijnselen ervaren. Dit is vooral het geval wanneer je jarenlang elke dag geblowd hebt. Deze ontwenningsverschijnselen zijn niet altijd even prettig, maar laat het geen reden zijn om dan toch maar weer te gaan blowen. Het feit dat deze ontwenningsverschijnselen er zijn, moet een reden zijn om juist van die rommel af te willen.

De ontwenningsverschijnselen bij het stoppen met blowen

De volgende ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij het stoppen met blowen:
  • Onrust
  • Rare dromen (nachtmerries)
  • Warm gevoel (koorts)
  • Benauwdheid
  • Het gevoel agressief te worden
  • Emotionele swings (soms zelfs huilbuien)
  • Alles is saai voor je gevoel
  • Moeite met slapen
  • In sommige gevallen hoofdpijn

Gestopt met blowen. Wat nu?

Gestopt zijn is niet iets wat je kunt doen. Het is geen activiteit. Wanneer je gestopt bent gaat het leven dus door. Ga dus ook niet zitten kniezen. De joint is iets waar je vanaf moet en is niet iets positiefs. De joint heeft ervoor gezorgd dat jij nu deze ontwenningsverschijnselen ervaart.

Probeer ook blowende mensen niet te ontwijken, maar bescherm jezelf wel tegen eventuele verleiding.

Valeriaan en Sint-Janskruid

Wanneer je moeit hebt met slapen, koop dan eens wat valeriaan. Valeriaan geeft een goede nachtrust. Probeer ook eens Sint-Janskruid te gebruiken. Wanneer je dit dagelijks neemt, zul je binnen een paar dagen veel beter slapen. Ook heeft Sint-Janskruid een antidepressieve werking, waardoor je minder kans loopt op een terugval.

"Eén jointje kan geen kwaad"

Natuurlijk kan het ook met hulpmiddelen zoals valeriaan en Sint-Janskruid nog moeilijk zijn om het stoppen met blowen vol te houden. Misschien zul je na een aantal dagen denken: "Eén jointje kan ik wel roken". Maar die ene joint opent een poort naar een volgende joint, en weer één. En daarna weer één, totdat je weer op het oude niveau van blowen zit. Als je stopt, zorg dan dat je helemaal niet meer blowt.

De voordelen van het stoppen met blowen

Hieronder de voordelen van het stoppen met blowen:

Je voelt je fitter na het stoppen met blowen
Mensen die veel en regelmatig blowen voelen zich overdag erg moe. Ook de dag na het blowen hebben veel mensen die cannabis gebruiken een vermoeid en futloos gevoel. Iemand die stopt met blowen voelt zich binnen enkele dagen weer energiek. En dat is logisch. De energie gaat nu niet meer naar het verwerken van de stoffen die je binnenkrijgt als je blowt.

Je houdt bakken met geld over als je stopt met blowen
Een cannabisverslaving is een erg dure verslaving. Een gram wiet kost tussen de vijf tot zeven euro. Kwalitatieve wiet is in sommige gevallen zelfs nog duurder dan die zeven euro per gram. Wanneer je een gram wiet per dag gerookt hebt, bespaar je na het stoppen dus minstens vijf euro per dag.

Slaapritme komt terug na het stoppen met blowen
Wanneer je veel en regelmatig blowt, zul je merken dat slapen lastiger gaat wanneer je niet geblowd hebt. De hippocampus, het gedeelte in je hersenen dat onder andere verantwoordelijk is voor de slaap, is afhankelijk geworden van de cannabis. Wanneer je stopt met blowen zul je al snel weer kunnen slapen zonder cannabis gebruikt te hebben.

Minder kans op angst en depressie na het stoppen met blowen
Blowen kan de kans op psychiatrische aandoeningen verhogen. Hoe langer je blowt, hoe meer kans je loopt om een angststoornis of een depressie te ontwikkelen. In wiet zit namelijk een stofje dat angst kan veroorzaken. Wanneer je dit regelmatig binnenkrijgt, zul je over het algemeen angstiger zijn dan iemand die geen cannabis gebruikt. Omdat veel gebruikers zonder joint geen lol meer aan dingen beleven, lopen zij ook het risico om een depressie te ontwikkelen.

Lees verder

© 2010 - 2014 Tane, gepubliceerd in Verslaving (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Nadelen van blowenNadelen van blowenVan de mensen die op vroege leeftijd beginnen met blowen, begint een aanzienlijk deel na een tijdje dagelijks te blowen.…
Stoppen met blowen: de voordelenStoppen met blowen: de voordelenEven blowen thuis op de bank voor de televisie. Het klinkt allemaal heel ontspannen, maar wanneer je dagelijks blowt zal…
De effecten van blowen op lange termijnDe effecten van blowen op lange termijnHet roken van een joint, oftewel blowen kan als ontspannend worden ervaren. Het veroorzaakt een high of stoned gevoel. B…
Afkickverschijnselen bij het stoppen met blowenAfkickverschijnselen bij het stoppen met blowenVeel mensen worden ontspannen van het roken van een joint. Blowen heeft veel associaties met kunstenaars en creativiteit…
Stoppen met blowen: de eerste paar dagenStoppen met blowen: de eerste paar dagenIemand die gestopt is met blowen kan in de eerste dagen tot weken ontwenningsverschijnselen ervaren. Dit geldt niet voor…

Reageer op het artikel "Gestopt met blowen. Wat nu?"

Reacties

Sara, 13-03-2014 14:36 #162
Ik ben vandaag drie weken gestopt. 10 jaar lang geblowd minimaal 1 gram per dag/max 2 gram. Was het eerste wat ik deed als ik opstond.

Ik voel me nu na drie weken veel beter. Kom makkelijker mijn bed uit, ogen staan helder, geen donkere kringen meer maar mijn schouder/rugklachten zijn enorm toegenomen. Heb het idee dat de wiet veel van de pijn draaglijker maakte. Gebruik zaldiar en ipubrofen maar dat werkt niet als voorheen toen ik nog blowde. Iemand ervaring met meer pijnklachten na stoppen?

Anoniem, 10-02-2014 22:22 #161
Ik was een week gestopt en had ook last van irritatie. nu ben ik van plan weer te stoppen met een personal trainer… zodat ik uitgeput raak en zelfvoldoening krijg, zodat ik minder last van afkick verschijnselen heb…

Rrob, 31-01-2014 11:13 #160
Ik ben nu ook net 1 week 'clean' er is veel dat mij nu irriteert. Ik vraag me ook af hoelang ik nog zo blijft. ik merk dat ik me irriteer aan stomme dingen zoals tv programma's, mensen hun uiterlijk etc. ik ben er niet trots op, ik wil iedereen respecteren en hoop dat deze domme gevoelens snel stoppen.

Mike, 10-01-2014 02:35 #159
Ik ben sinds 1 januari gestopt met het doordeweeks blowen (en afgelopen weekend ook niet). Nu heb ik last van een aantal symptomen die in dit artikel worden beschreven waaronder; niet kunnen slapen, het erg warm hebben en als ik dan eindelijk slaap kan ik mijn dromen moeilijk onderscheiden van de werkelijkheid. Zo werd ik laatst wakker omdat ik in mijn droom met een leuk meisje aan het facebooken was, en toen ik wakker werd wist ik niet of het nou echt was gebeurt of niet, wat resulteerde in het direct bekijken van mijn telefoon. Nu, om 02:23 ben ik nog steeds klaarwakker en heb nog geen 1 keer gegaapt (ben sinds 09:00 op) en heb het daarbuiten ook nog eens verdomde warm terwijl mijn verwarming uit staat en mijn raam open. Ik blow zelf vanaf mijn 13de en ben nu 23. Ik heb het altijd erg lekker gevonden en het heeft nooit invloed gehad op mijn werk, vrienden en familie, en mijn rekeningen worden netjes betaald. Nu wil ik in de toekomst wel graag af en toe een blowtje roken in het weekend maar ik ben bang dat ik dan niet van die rottige symptomen af kom. Is het mogelijk om af en toe recreatief te blowen en toch van de symptomen af te komen? Ik doel dan op 1/2 jointjes op een weekend. Kan dat? Anders moet ik het maar helemaal links laten liggen maar liever wil ik af en toe (weekend) nog wel is een blowtje. Hah, lol ik zie net dat ik een heel epistelsel heb geschreven :) Aan de andere stoppers: succes en ik hoop dat jullie er afkomen!

Wess, 09-01-2014 16:54 #158
Hallo mensen, vooral mensen met verstand en ervaring van het stoppen met blowen wil ik hierbij even iets vragen ik ben ongeveer 6, a 6,5 maanden gestopt met blowen, Ik heb daarbij ook adhd en een best wel stressperiode achter de rug, maar mijn probleem is nu ik slaap nog steeds niet geweldig goed, ik heb jaren vast elke dag geblowt kan het zijn dat ik nog steeds niet goed slaap door het stoppen er van?

Lotus, 04-01-2014 15:34 #157
Hallo Allemaal,

Per 1 Januari 2014 gestopt met roken en blowen (goede voornemens) Ik rook vanaf dat ik 12 jaar ben en blow vanaf dat ik 15 jaar was. Ik ben nu 34 jaar. Gelukkig na vele pogingen om te stoppen denk ik dat het me nu wel echt gaat lukken. Vandaag 4de dag dat ik niet gerookt en geblowd heb. Wel neem ik soms een paar trekjes van een e-sigaret. Veel zweetaanvallen gehad, ben regelmatig zwaar chago, erg gevoelig en prikkelbaar. Niet kunnen slapen en als ik dan eindelijk slaap, droom ik de gekste dromen die zo levensecht lijken. Voel wel al dat ik nu meer energie heb. Wel verveel ik me regelmatig, soms hoofdpijn en misselijk. Maar ik houd vol :)

Anita, 03-01-2014 01:47 #156
Wil even zeggen dat als je stopt met blowen, alles weer moet verwerken wat je heb weggeblowt. Je rem slaap corrigeert zich dan weer, vandaar de dromen/nachtmerries.
Zie het gewoon even als een nare tijd. Maar de realiteit komt dan hard aan en je moet daar doorheen. Succes aan alle mensen, goed bezig en je krijgt er echt veel voor terug.
Ook al lijkt het niet zo. En ja het is wel TROEP! Het is zwaar gemodificeerd. De weedhandel is een keiharde criminele wereld geworden. Tuurlijk willen ze iedereen lam zien en ze willen mensen zien die er niks meer omgeven dan alleen stoned te zijn. En onverschillig als de pest. Een zombienation. Het is niet meer natuurlijk en het wordt overal gepromoot. Muziek tv series films etc. Dit is geen softdrugs meer maar HARDdrugs.

Whocares, 02-01-2014 02:46 #155
Begonnen met blowen toen ik 13 jaar oud was. Op mijn 25ste ben ik gestopt met sigaretten roken. Dat ging prima want ik rookte nog tabak in m'n joints. Na een paar jaar wilde ik echt geen tabak meer dus ben ik puur gaan roken. 10 Jaar lang kon ik zoveel blowen als ik wou want mijn zolder stond vol met plantjes. Elke 3 maanden werd mijn voorraad aangevuld. Gevolg was dat ik rustig 2 tot 3 gram per dag blowde. Tja als je puur rookt gaat het hard! Toen stond ineens de politie voor de deur en weg hok. Dat was even wennen om weer naar de coffeeshop te moeten gaan. Nu bracht het geen geld meer op maar kostte het me ineens bakken met geld! Tijdens deze hectische periode van politie verhoren, advocaten, zonder stroom zitten, boetes en inkomensbelastingen kwam ik erachter dat ik ook nog eens zwanger was! Alhoewel ik geen druppel alcohol heb gedronken tijdens mijn zwangerschap, heb ik wel geregeld een haaltje van een Thai jointje genomen omdat ik geen stress wilde. Zonder tabak uiteraard. Mijn zwangerschap was erg zwaar (zware maagzuur problemen, bekkeninstabiliteit, chromosomale afwijkingen in de placenta en nog veel meer). Stress zorgt voor vernauwing van de bloedvaten en omdat mijn placenta zo slecht functioneerde waren de doktoren al bang voor ondervoeding van de foetus. Niet mijn trotste momenten natuurlijk. Gelukkig heb ik nu een supergezonde dochter. Na haar geboorte ben ik weer langzaam zoals vanouds gaan blowen hoewel ik het wel bij Thai hield. Nu is ze net een jaar oud. En ik ben het zat. Ik wil niet dat mijn dochter zo opgroeit. Het is nu een nieuw jaar dus tijd voor een frisse start. Ze verdient het. Ik ben een borderliner en ik blowde om gevoelens zoals angst en depressie te onderdrukken. Dus het zal niet makkelijk worden. Maar als het me lukt om te stoppen met sigaretten dan moet dit ook lukken. De eerste dag is achter de rug, nu de nacht nog doorstaan! Maar ik ben positief. Falen is geen optie. Succes aan iedereen die in hetzelfde schuitje zit!

Justme, 13-12-2013 00:19 #154
Na lang meelezen en veel herkenning is nu de knop om! Sinds afgelopen maandag ben ik gestopt met wiet roken. En bijna niemand in mijn vrienden- en familiekring wist/weet ervan.
Al jaren liep ik er tegenaan te hikken en was ik ontzettend goed in excuses zoeken (er is zoveel stress in m'n leven, ik gun mezelf dit gewoon, ik heb dit nodig om n beetje te ontspannen. Enz enz, de bekende shizzle voor velen denk ik.)

Nu stopdag 4. Ik heb n zwaar griep-gevoel, zweetaanvallen to the max, trillende handen, zeurende hoofdpijn en koorts die zomaar ineens op komt zetten. Kortom zwaar belabberd.
Maar deze keer sta ik er ECHT achter en ik weet zeker: dit gaat me lukken. Eerdere stoppogingen waren veel erger en liepen uit op nix. Ik snakte iedere minuut naar m'n jointje, sliep niet, was super onrustig en lusteloos. Die psychische verslaving voel ik nu (nog) helemaal niet, maar de lichamelijke afhankelijkheid: bah! Van de andere kant voel ik me stiekem alvast euforisch. Na 17 jaar dagelijks veel (en met periodes: echt heel veel…) roken ben ik er klaar mee. Ik wil mezelf terug, het broodnodige geld besparen, mn energie, levensvreugde en eigenwaarde terug. Dan maar een paar weken dit gevoel. Dat heb ik mezelf al die jaren aangedaan. Ongelofelijk te merken wat voor effect dit groene plantje op je lichaam heeft. Rotzooi is t! Niet meer en niet minder. I can do this. Ik ben er, na teveel jaren, klaar mee!

Arno, 25-11-2013 17:51 #153
Eerste nacht overleefd zonder wiet. Vannacht vaak wakker geweest en een rare droom is bijgebleven. Sinds jaren niet gedroomd of niet kunnen onthouden. In mijn droom werkte ik in een supermarkt, waar ik heel vroeger ook echt gewerkt heb. Een loslopende grote beer zat achter mij aan. Geen idee wat die daar moest. Natuurlijk ik rennen, rennen en nog eens rennen. Gelukkig kan ik al een klein verschil merken dat ik niet zo enorm duf wakker wordt als andere nachten. Wel is blowen het eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt. Niet zo gek natuurlijk. Vanuit een eerdere stoppoging een paar jaar geleden, weet ik dat ik in de nacht behoorlijk kan zweten, liggen woelen en uren kan wakker liggen te staren naar het plafond. Lange nachten worden dat dan! Ik ben nu al een beetje trots op mijzelf. Ik heb immers zelf besloten te stoppen na meer dan 10 jaar onafgebroken te blowen en dit echt door te zetten. En nu de kop eraf is, alleen nog vol blijven houden!

Sterkte iedereen en groetjes Arno.

Arno, 24-11-2013 23:26 #152
Vanaf mijn 15e tot nu (28 jaar) heb ik onafgebroken dagelijks gemiddeld 4 tot 5 jointjes per dag gerookt. Na een paar jaar geblowd te hebben ben ik in mijn 17e jaar tot nu ook harddrugs gaan gebruiken. Onafgebroken van vrijdag tot en met zondag lekker wakker blijven. Alleen maar nachten doorhalen. Gemiddeld per weekend standaard 10 tot 15 xtc pillen, paar gram speed en daarnaast veel drank natuurlijk en wat ik meer tot me kon nemen. Ik heb veelvuldig door de jaren heen aan xtc, mdma, speed, ketamine, lsd, paddo's, coke, 2Cb, enz gezeten. Nu ik 28 jaar ben heb ik weinig meer over. Vrienden heb ik opgegeven en ben bewust verhuisd om uit het wereldje te kunnen stappen. Ik kom uit een dorp. Ons kent ons. Ik wilde opnieuw beginnen! Ik kom uit een gebroken gezin/familie, waar absoluut al 10 geen contact mee is. Door alle troep is het ook moeilijk om een baan vast te houden. Hierdoor zijn veel en diepe financiële problemen ontstaan waar ik probeer tegen te vechten. Na een paar weken zonder heb ik afgelopen weekend (uit eenzaamheid/verveling) weer gebruikt. 4 xtc pillen, ketamine, veel blowen en een beetje coke.
Opzich kan ik van de harddrugs redelijk afblijven. Dit kan ik weken tot maanden gerust niet gebruiken. Geen probleem en zonder gemis. Op een of andere manier lijk ik een intolerantie (denk ik?) Op te bouwen. Door de jaren heen verzet mijn lichaam er steeds meer tegen. Uitbraken van pillen, kokhalsen, noem maar op. Daarom ben ik het steeds minder gaan missen die troep. Ik word er (gelukkig maar) zwaar misselijk van! Ik vertel dit alles erbij om anderen die dit ook interesseert een vollediger beeld te geven van mijn leven. Maar voor mij is vooral het blowen een serieus probleem. Hier kan ik maar moeilijk mee stoppen. Als ik uit het werk kom steek ik direct eentje aan. Als ik te lang wacht wordt ik vaak prikkelbaar tot agressief. Soms wil ik heel graag iemand slaan! Als ik stop, zo'n 2 echt serieuze pogingen achter de rug, kan ik niet slapen. Veel zweten, rare nare dromen en als ik slaap wordt ik daardoor dus weer wakker bijvoorbeeld! Doordat ik eigenlijk geen sociale of familie contacten heb sta ik er voor mn gevoel helemaal alleen voor. Gelukkig vind ik hier veel steun in het lezen van jullie berichten! Ik ben zoals hier meer gezegd niet de enige in deze wereld!
Vandaag stop ik met alles. Het blowen zal na ruim 10 jaar wel weer even doorbijten zijn, maar ik probeer goed te blijven beseffen dat de wereld er beter voor me uit gaat zien als ik hier doorheen ben. ik hoop dat er een tijd komt dat het geen onderdeel meer is van mijn leven. Gewoon er geen gedachten meer naar hebben.
Iedereen bedankt voor jullie reactie. Ik heb echt elke reactie met volle aandacht gelezen! Veel sterkte iedereen. Uiteindelijk is het leven gewoon beter zonder…

Shamara, 19-11-2013 08:01 #151
Ik lees hier dat mensen verwachten dat stoppen met blowen alle problemen oplost. Ik heb 9 jaar geblowed en ben nu 8 weken gestopt. Lichamelijk merkte ik snel verschil, er beter uit zien, meer energie en meer dingen doen.

Ik ben begonnen met blowen om om te gaan met al die gevoelens en nu ik niet meer blow voel je eindelijk weer. En daar moet je iets mee doen. Ik heb therapie nu en het gaat langzaam aan beter. Mijn punt is hoe de meeste zich nu voelen na het stoppen hoeft niet persee met het blowen te maken hebben, misschien ben je juist gaan blowen om niet te voelen en was het er al en moet je daar iets mee doen.

Sterkte allemaal!

Jahtoch, 31-10-2013 01:25 #150
Inmiddels 6 maanden gestopt met blowen. Heb vanaf mijn 13 dagelijks geblowd en was/ben 24 toen ik gestopt was met blowen. Heb weinig last gehad van afkickverschijnselen, waar ik bij eerdere stoppogingen wel last van heb gehad. Zoals: niet slapen en slecht eten. Waar ik wel last van heb gehad zijn nachtmerries.

Stoppen met blowen heeft mij de eerste maand veel moeite gekost. De 4e dag trok ik het echt niet meer. Ik heb mij op dat moment vergrepen aan drank. Om niet van de ene op de andere verslaving over gaan, heb ik daarna niet meer gedronken. Na 30 dagen heb ik samen met iemand een pure blunt gerookt. Ik dacht dat ik nog wel even in mijn oude tempo kon roken. Maar dat viel vies tegen, ik stond keihard te trippen alsof ik aan de lsd zat. Ik schaamde mij voor mezelf, tegen over alles en ieder een. Eigenlijk was ik vanaf dat moment genezen van de thc.

Maar er viel wel een groot gat in mijn leven ik werd geconfronteerd met de realiteit en dit is mij zwaar gevallen. Ik voel mij erg somber en word tussen de 6 en 12 keer per nacht wakker, langzaam begint mijn slaapgebrek me te breken (beetje jammer aangezien ik net ben begonnen met een nieuwe Hbo-studie, dit was voor mij de aanleiding om te stoppen met blowen). Ik heb de problemen geprobeerd op te lossen met regelmatig sporten. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik probeer het nu te verhelpen met antidepresiva en psychologische hulp en tot dusver zonder resultaat (4 weken verder).

Wat ik wil vertellen met dit verhaal is; Als je te vaak blowt stop er dan nu mee! Hoe langer je er mee door gaat hoe moeilijker het wordt om te stoppen. Het kost veel geld (in mijn geval: +-1gram* x 365 dagen x 10 jaar= 3650 x 7euro = 25.550euro). Het heeft geen enkel positief effect, behalve dat je je even chill voelt en dat dan ook niet altijd. En zodra je stopt kan het zijn dat je ineens niet meer weet wat je met je leven moet:S

gl!

Johooo, 17-10-2013 21:52 #149
Ja jongens gewoon ff doordouwen hoor als je stopt. Je hebt er zelf voor gezorgd dat je door die kut tijd heen moet. Show some balls en ga ervoor. Ik ben al zo vaak gestopt… weer door die hel heen… maanden gestopt… weer paar maandjes blowen. weer stoppen. weer helemaal naar de klote zijn. Maakt mij niet uit, ik ga er elke keer weer doorheen. Op een gegeven moment ben ik het echt wel zat hoor om de wereld niet meer helder mee te maken, zelfs overdag (blowde er drie op een avond). Het is en blijft gewoon dikke troep. Dat bewijzen de ontwenningsverschijnselen wel. Wat mij ook tegenstaat is dat het gruwelijk veel geld kost. En je uiterlijk. oh. die heeft er heus onder te lijden. En eerlijk is eerlijk… vrij zijn van blowen leeft echt prettiger. ook tussen de oren. Het maakt je er niet fijner op die zooi… agressief… blok in mn hoofd.nergens zin in nou ja. jullie kennen het wel. Maar goed… ik vind het ook lekker en ontspannend. Maar ik stel wel mijn grenzen. IK! ben de baas. en niet andersom.

Ibrahim, 07-10-2013 13:53 #148
Ola, momenteel ben ik een week gestopt met blowen na 8 jaar iedere dag tussen de 1 en de 2 gram gerookt te hebben. ik denk serieus dat dit poging 180 is, tot nog toe verloopt het redelijk, ik moet 1 nacht wakker blijven om de volgende nacht een beetje oké te kunnen slapen, ik ga er maar van uit dat dit snel zal veranderen althans dat hoop ik want midden in de nacht komen bij mij de meest depressieve gevoelens boven drijven die me echt helemaal uit me sas kunnen halen. Moet ik wel zeggen dat als ik het licht zie worden dat ik dan wel denk YES weer een dag/nacht overleefd.

Waar ik nu mee zit is me dag indeling. ik heb momenteel vakantie, alleen ik zit de hele dag tv te kijken rondjes in het huis te lopen mezelf te dwingen iets te eten (heb ik ook nog moeite mee). hebben meerdere mensen hier last van? en hebben jullie daar iets op gevonden? Julie verhalen geven mij wel constante motivatie om het door te zetten niemand van ons is de enige met welke problemen dan ook. Volhouden!

Severine, 06-10-2013 19:27 #147
Hallo, ik ben nu sinds vrijdag gestopt met blowen en gewone sigaretten roken. Ik blow al zo'n 22 jaar minimaal 3 joints per dag, wel eens een week niet geblowd op vakantie in het buitenland maar verder nooit gestopt. Ik vind het een hel, heb hoofdpijn, ben misselijk, duizelig, kan moeilijk eten en voel me erg lusteloos en futloos, daarbij heb ik het koud/warm.
Voelen jullie je ook zo kut? Ik heb gewacht met stoppen totdat ik vakantie heb, want heb al sinds vrijdag bijna niets geslapen en ben kapot. Hoop dat ik me snel beter voel. Voor iedereen die ook gestopt is chapeau, ik weet niet of ik het ga trekken.

Anoeska, 02-10-2013 08:14 #146
Lieve Allemaal, ik ben na 13 jaar blowen cold turkey gestopt! Ik rookte elke dag 2 of 3 volgedraaide skunk €3,50 per stuk! Het is erg zwaar. De hele dag door denk Ik eraan en vooral het slapen is kriem! Ik kan niet in slaap vallen en tijdens het slapen droom ik zo realistisch dat ik 3 tot 4 keer wakker word. Ik heb besloten geen pilletjes te nemen voor het slapen want ik ben trots dat het al 3 weken is gelukt.

Amy, 01-10-2013 13:01 #145
Lieve Mensen, Het is mij helaas na 7jr nog steeds niet gelukt om te stoppen met blowen. Vandaag wil ik een nieuwe poging wagen. Het gemiddelde van mijn gebruik ligt op 3-4 gram cannabis per week maar soms zit er een uitglijder bij en zit ik zo op 1,5 gram wiet per dag. Al 3jr lang ben ik in behandeling maar waar andere levensvlakken bijtrekken blijf ik met mijn gebruik enorm hangen. Ik blow meer dagen van de maand wel dan niet en als ik dat dan terug lees in registratie dagboek word ik erg verdrietig. Diep van binnen is er een stem die zegt: Dit kun jij maar vaak tegen de avond komt die 'duivelse' stem die zegt: of wil je nog een avondje blowen? Dan komt die zucht en ga ik weer… De dag erna ben ik down/ verdrietig dat het weer niet gelukt is. Ik ben deze strijd zo beu! Ik schrijf dit nu hier in de hoop dat het helpt als ik weet dat jullie het ook allemaal blijven proberen. Soms ontvouwen goede dingen zich pas op het moment dat jij eraan toe bent. Ik heb het gevoel dat dit mijn tijd is NU! Ik wens jullie allemaal heel veel kracht, liefde voor jezelf en doorzettingsvermogen om toch steeds weer opnieuw te blijven knokken voor een fris en clean leven! Succes allemaal. Amy

V., 25-09-2013 19:10 #144
Iedereen bedankt voor de reacties hieronder ik denk dat veel mensen wat aan de berichten gehad hebben, ook al heeft lang niet iedereen gereageerd.

Ikzelf ben nu 3 dagen gestopt met blowen, en ik voel me (mede door de berichten hieronder) meer vastberaden dan ooit.
Heb wel last van onrust en moodswings, en afentoe wat misselijkheid en hoofdpijn.
Ik neem wel 2x per dag een pilletje valeriaan (natuurlijk kruid) als ik me het meest onrustig voel en ik ben posotief verrast. (Werkt ook goed voor het slapengaan)

Ben nu 23 jaar en heb vanaf mm 18e elke dag gerookt. Ook rookte ik sigaretten.
Laatste 2 jaar rookte ik gemiddeld 20euro per dag (haze).
Deze zomer ben ik.met een vriend op vakantie geweest (die heel af en toe hash rookt) en we hebben gepraat over het leven. Toevallig diezelfde avond heb ik toen een kleine aanval gehad (hart ging snel kloppen / hoge bloeddruk). Die dag heb ik sigaretten voorgoed.afgezworen. Nu ben ik 2 maanden terug en heb geen sigaretten gerookt (wel wiet met tabak) en vanaf afgelopen maandag dus ook gestopt met blowen.

Verder wil ik zeggen dat wiet me natuurlijk meer slecht dan goed heeft gedaan.
Wat ik verder wilde schrijven is dat het me ook goede herinneringen heeft gebracht. (Al ben ik nu niet 100% zeker of dit door de wiet komt.)

Ik wens iedereen veel succes bij het stoppen met wat dan ook!
En mijn advies is met.vrienden die wel blowen het verlangen negeren en denken aan de ontwenningsverschijnselen en je focusen op een gezond en gelukkig leven.

Gr. V.

Ivo, 25-09-2013 09:34 #143
Goed gedaan Paulus, je loopt wel 16 dagen voor op me maar goed om te lezen dat je zonder "hulp" de grootste stap al hebt gemaakt. Ik rook zelf al 8 jaar fulltime en kan het eigenlijk niet combineren met mijn werk. Het korte termijn geheugen vervaagt en zo begin je elke dag weer opnieuw aan dezelfde sleur: werken, blowen, slapen en de volgende ochtend weer met een vissenkom om je hoofd in de trein. Altijd wallen, altijd denken dat mensen je doorhebben, heel goed leren acteren maar uiteindelijk jezelf en je omgeving in de maling nemen. De dagen, maanden en jaren schieten voorbij zonder dat je het zelf goed door hebt… Ik was al 1000x gestopt in mijn hoofd en dat is lastig omdat je op een gegeven moment echt aan jezelf gaat twijfelen. En eerlijk is eerlijk, je haalt er niet uit wat er in zit, het kost je veel geld, psychisch werkt het tegen je en als je omgeving niet blowt dan zit je vaak alleen als een soort kluizenaar in je huis. Maar ja, lekker is het wel, vooral de eerste in de ochtend met een bak koffie, heerlijk! Je weet op een gegeven moment bijna niet meer beter en om te stoppen moet je toch even een vervelende periode door. Goed dat je daar je kracht uit haalt en NEE is NEE! 1 joint brengt je uiteindelijk weer terug bij waar je was!

Het was voor mij goed om deze reacties te lezen, je bent nooit de enige.

Veel succes!

Paulus, 19-09-2013 23:29 #142
Ik ben vandaag 17 dagen gestopt met blowen na het zo'n beetje 12 jaar dagelijks te hebben gedaan. Ik rookte gemiddeld zo'n halve gram tot een gram per dag in deze periode. Heb zo'n beetje de meeste ontwenningsverschijnselen wel gehad. Slapeloosheid, trillen, ongelooflijke zin in blowen, rusteloosheid, zweetaanvallen, hartkloppingen, moodswings, hyperactiviteit en hoofdpijn. Op dit moment alleen nog last van vermoeidheid en ik ben blij dat ik gestopt ben. Toch denk ik af en toe nog aan blowen, maar dat is al heel veel minder dan in het begin. 's Nachts droom ik weer (wat ik tijdens het blowen eigenlijk nooit echt had, of me nooit kon herinneren) en ik slaap volgens mij een stuk beter. Het stoppen heb ik zonder hulp gedaan. Zo van de een op de andere dag 'cold turkey'. De aanleiding is uitzicht op een baan die ik heel graag wil en waarvoor ik iedere dag uiterst helder moet zijn, aangezien er een pittige opleidingsperiode aan vast zit. Ik ben niet van plan ooit nog te blowen, ook niet voor een keertje. Heb het ooit eerder geprobeerd, maar was toen nooit zo vastbesloten als nu. Mijn advies aan de stoppers is: Stel jezelf een doel en hou vast aan dat doel. Mijn ervaring is, dat alle argumenten tegen blowen niets uitmaakten. Geld, energie etc. Het deed me niets, totdat ik ineens een kleine blik kreeg op een voorspoedige toekomst.
Deel je wens om te stoppen met je omgeving zodat ze je kunnen helpen te stoppen.
Een voordeel voor mij was wel, dat eigenlijk niemand meer blowde in mijn omgeving, behalve ikzelf. Ik heb nu een goed gevoel over mezelf, ook al voel ik me nog niet optimaal. Ik geloof in mezelf en vertrouw op mijn eigen kracht.

Iedereen kan stoppen en het overwinnen, daar geloof ik vast in. Dus stoppers:

SUCCES!

Henk, 27-07-2013 10:16 #141
Hallo allemaal,
Wat fijn om andere mensen hun verhalen te lezen. Ik ben nu zelf ruim 3 weken gestopt met het blowen. Ik heb het 5 jaar lang haast iedere dag gedaan. Op een gegeven moment schoot het gewoon echt niet meer op en begon mijn leven er echt onder te lijden. Ik kreeg zelfs hartkloppingen wanneer ik geblowd had. Nu dus 3 weken gestopt en het verbaasde mij hoe makkelijk het mij afging de eerste 2 weken. Ik merkte enkel voordelen van het stoppen. Ik voelde mij fitter en zelfverzekerder. Nu heb ik het echter de laatste paar dagen echt heel zwaar. De verleiding naar een joint kan ik wel weerstaan omdat ik weet dat dit slechts tijdelijk helpt en alleen maar nadelen eigenlijk heeft. Ik voel mijzelf wel heel erg moe, misselijk en ken ik momenten op de dag dat ik mijzelf heel erg down voel. Opmerkelijk genoeg ken ik ook momenten op een dag dat ik heel vrolijk ben, al zijn deze toch een stuk spaarzamer. Denk dat ik toch maar langs de huisarts ga om hulp te vragen. Weet iemand toevallig of hoelang dit nog gaat duren en of er medicatie hiertegen is?

Gezondenietroker, 26-07-2013 01:33 #140
In slaap komen, het beste kun je je in gaan spannen om je energie kwijt te raken. Ga sporten, lang wandelen en met je nieuwe job zul je ook wel moe worden. Maar slapen komt weer als de troep uit je lichaam gaat. Drink thee om je lichaam sneller te ontgiften.

Hendriette, 24-07-2013 16:02 #139
Hallo allemaal ik ben een vrouw van 47 ben sinds zondag gestopt na een jaar of 20 gebruikt te hebben. heb totaal geen moeite met het niet roken, maar kan 's avonds met geen mogelijkheid in slaap komen. ik ben taxichauffeuse en was werkloos maar kan vanaf 1 aug weer aan het werk en daar ben ik erg blij mee. dacht stop nu heb ik nog ander halve week om de slaap weer te hervatten. heeft iemand van jullie een idee hoe ik weer goed kan slapen? lieve groetjes

Marieke, 20-07-2013 20:50 #138
Fijn om te zien dat ik niet de enigste ben! Ik ben nu 25 en mijn eerste jointje rookte ik op mn 13e al. Er zijn periodes dat ik minder rookte, maar het is altijd in mn leven geweest. Ik rook nu al 3 jaar elke dag, ik merkte dat ik steeds meer nodig had. Waar ik eerst met een 5je, drie dagen kon doen. Heb ik nu soms 10 euro per dag nodig. Het geld is er niet meer. En door de jaren heen heb ik een flink angststoornis ontwikkeld. Ik zit nu pas op mn 2de stopdag. Maar ik weet dat dit beter is voor mijn toekomst. Iedereen veel succes!

Klaas (Uut Harkstee), 15-07-2013 22:12 #137
Goeiedag mensen.

Mijn laatste berichtje van 09-07-2013 moet ik even een aanvulling op geven. Ben (was) nu 1.5 week gestopt tot gister en vandaag. Mooi weer, warmte, ontspanning, vrienden, shop dichtbij… maakte het mogelijk om dikke joint te gaan roken. Geen wiet. Ik nam me voor niks meer te gaan roken maar als je met een groepje bent en het is gezellig, denk je waarom niet. Heb geen wiet gerookt maar wel hasj. Dacht bij mezelf hasj is geen wiet dus het kan wel xD. Na een halve joint al helemaal van de kaart terwijl ik normaal 'm wel helemaal op moest roke voordat ik wat voelde.

Vandaag was t dus weer hetzelfde. Mooi weer, vrij vandaag, chillen met vrienden. Dus weer hasj jointje gerookt. Nu weer de hele week stoppen omdat k moet werken. Hopen dat ik 't nu langer volhoud maar had niet de drang ik wil 1 roken, maar wel zovan het kan geen kwaad. Misschien is dat wel de verslaving ofzo. Maar ach al met al ik heb me prima vermaakt en misschien weer een extra reden om t niet weer te doen. Maar aan de andere kant… denk je mwa over 2 maand kan t wel weer.

We zullen wel zien waar t schip strand. Morgen en de hele week weer werken om 8uur dus komt goed.

Andere stoppers; laat je niet ontmoedigen door er nog 1 op te steken. Want 1 worden er 2 (zoals bij mij xD).

Groet Klaas

Jappie, 10-07-2013 22:49 #136
Hallo allemaal! Ik ben nu 33 jaar en ik rook al vanaf mijn 15de. Paar jaar geleden ben ik al gestopt met wiet roken. ik ben toen overgestapt op de hasj. Dit heeft alles wel wat beter gemaakt want je wordt niet meer zo ongelovelijk stoned. Toch blijft hasj ook genoeg met je doen als je het elke dag rookt. Afgelopen jaar heb ik het voor elkaar gekregen dat als ik bij mijn vriendin was ik niet meer blowde. Maar zodra ik thuis was stak ik gelijk een joint op. Dus ik zat altijd met ontwenningsverschijnselen bij mijn vriendin. Mijn blowen heeft me dus nu weer een relatie gekost. En ik was zo blij met haar. Ik ben nu ook net een paar dagen gestopt na al wat meerdere pogingen. Maar ik ben nu er echt helemaal klaar mee. Ik ga over twee maanden beginnen met een nieuwe stage en opleiding en ik kan het geld wat ik anders gebruikte om te blowen dus nu zeker goed gebruiken voor andere dingen.
Ik merk nu ook dat er heel veel verdriet loskomt en dat mijn drang naar een joint heel erg groot is. Maar dankzij deze site weet ik dat dit nu ook de ontwenningsverschijnselen zijn. Ook heb ik jaren lang last gehad van depressies en ben in overspannen geweest. En maar nooit de schuld geven aan mijn rookgedrag. Ik zie in dat de komende tijd erg lastig gaat zijn om niet te gaan blowen, maar ik ga er volledig voor. Ik wil weer leven en iets moois gaan opbouwen. Ook voor mijn stage en opleiding kan ik gewoon niet meer gaan blowen, want dat gaat niet werken. Ik wil iedereen bedanken voor jullie verhaal hier, ik heb er veel steun aan! Ik weet ook dat als ik ook maar weer 1 joint rook, dat ik toch weer terug val. Maar ik ga ervoor!

Bad Smoke, 09-07-2013 19:25 #135
Hoi allemaal.

Ik heb 20 jaar lang elke dag 1 tot 2 gram wiet gerookt. Ben sinds enkele dagen gestopt. Dat valt om de drommel niet mee. Vooral niet nu het toch nog zomer is geworden en warm is. Zweten, zweten en zweten. Als een waterval. Als ik m'n pink optil loopt het water al van m'n hoofd. Ik denk de godganse dag aan blowen. Slapen doe ik bijna niet. Ik heb last van woedeaanvallen en nachtmerries. Ik maak me kwaad om alles.

Ik heb me er al op voorbereid dat dit wel tot een maand aan kan houden. THC wordt opgeslagen in menselijke vet cellen. Er uit zweten gaat dus niet. THC dient dus door verbranding uit je lichaam te verdwijnen en dat kan wel 4 tot 6 weken duren. Maakt niet uit hoe hard je loopt.

De reden van het stoppen met blowen is dat er simpelweg geen geld meer is. Ik heb een tijdje zitten overwegen om dan thuis maar wiet te gaan kweken maar het lijkt me beter om nog iets te maken van m'n leven en te stoppen.

Jarenlang heb ik gedacht dat wiet softdrugs waren en ik er zo mee kon stoppen. Tot mijn eerste poging in 2010. Ik stopte met blowen en dacht dat ik gek werd. Toen pas kwam ik er achter wat wiet met een mensenlichaam doet. Wat een nachtmerrie. Na zo'n 10 weken gestopt te zijn dacht ik dat het geen kwaad kon een grammetje wiet te roken. Grote fout. Ik was meteen weer verslaafd. Tot enkele dagen geleden. Prachtig mooi weer buiten en ik zat binnen op de bank te blowen en naar de tv te staren. Bewegende plaatjes doen het altijd goed als je stoned bent, haha. Ik was het zat. Geen geld. Geen vrienden. Geen gezin. Geen leven.

Ik heb m'n wiet opgerookt en nu, enkele dagen later, zit ik hier broodje nuchter deze reacties te lezen. Dat helpt wel. Na de reacties gelezen te hebben merk je dat je niet alleen staat en de meeste mensen die stoppen met blowen ervaren hetzelfde. Dat is al weer een geruststelling. Niets anders dus dan het 'ontgiften' van het lichaam. Alcohol drink ik al jaren niet meer en wiet komt er nu dus ook niet meer in.

Voor alle stoppers, hou vol! Je staat niet alleen. Strakjes gaat het een stuk beter.
Dat bewijst deze website wel.

Klaas Uut Harkstee, 09-07-2013 00:41 #134
Hallo.

Heb sinds donderdag geen joint meer aangeraakt. Ben 20 jaar en heb vanaf mijn 16-17e geblowd. Eerst 1x in de 2 week, toen wekelijks en even later werd het dagelijks. Toen ik op me 18e merkte dat ik verslaafd werd, ben ik er mee gestopt voor halfjaar. Dit ging redelijk goed. In de winterperiode van 2010 weer begonnen, en toen er eigenlijk niet meer vanaf gekomen. Nu, 2.5 jaar later ben ik er mee gekapt. Ben er mee begonnen nadat m'n vader vast kwam te zitten en onze familie uit elkaar viel. Heb me blowen dus gebruikt om gevoelens weg te drukken en geen pijn of leed te voelen. Consequentie is alleen wel dat ik nog geen vriendin heb gehad omdat het blowen me angstig maakt. Seks 2x gehad. Nu hoop ik dat door het stoppen met blowen ik positiever in het leven ga staan. Aangezien de arrestatie van m'n vader m'n leven heeft verneukt. gesprekken voeren met mensen vond ik soms lastig omdat nadenken soms moeilijk ging. Lang nadenken en soms geen antwoorden weten. Ook afzonderen van de buitenwereld kwam soms aan de orde. Nu ik al 4 dagen clean ben, merk ik wel enigzins verbetering in gedachtengang, en doen en laten. Heb nu al paar keer met mensen gechilt die een joint zaten te roken. De verleiding was groot maar heb geen hijs genomen (ben maar peukje gaan roken). Ik vraag me af waarom ik niet eerder gestopt ben, want dit was ik al een jaar van plan. Komt ook omdat ik een jaar thuis gezeten heb wegens ontslag van werk. Nu heb ik weer werk en merk dat blowen en werken niet samen gaat. Veel dingen vergeet je, of doe je op een verkeerde manier.

Ik lees veel reacties van mensen. Waaronder dat je pas gaat voelen (de ontwenningsverschijnselen) na 3 week dat het moeilijker gaat worden. Ik hoop dat ik daar niks van merk want als er ierts is wat ik niet wil, is weer beginnen met blowen. Vroeger toen ik 16 was was ik redelijk goed gebouwd, nu slank en tenger zonder spieren. Ook gebit is er op achteruit gegaan.

Ik wil met deze reactie iedereen succes wensen met het stoppen met blowen. Als iemand vragen heeft of iets in die richting… stel ze. of als ik ze advies moet geven. Heb namelijk een jaar lang dagelijks geblowd dus ken de positieve en negatieve kanten als geen ander.

Groetjes Klaas uut harkstee (groningen)

Anoniempje, 05-07-2013 15:00 #133
Hoi,

Ik schrijf hier niet voor mezelf maar meer voor mijn vriend. We zijn nu inmiddels 4 jaar samen en ik heb hem leren kennen terwijl ik wist dat ie een jointje rookte. Ik vond dit destijds geen enkel probleem aangezien we nog allebei thuis woonden en nergens naar om hoefde te kijken. Dit veranderde snel omdat ik vrij snel zwanger raakte en wij gauw opzoek moesten naar een huis. Nu hebben we inmiddels een prachtige zoon, een leuk huisje en nog een kleintje op komst. Het enige nadeel is dat hij nog steeds blowt. Gelukkig wel wat minder maar eigenlijk nog steeds te veel. Ik probeer hem al zo lang te helpen met stoppen ik heb hem zelfs voorgesteld om eerst wat te minderen en dan uiteindelijk te stoppen. Dit ging dan een tijdje goed maar zodra ik er niet meer op let is het weer het zelfde liedje. Ik merk gewoon dat ie veel minder functioneert op deze manier als ik bijv. wat aan hem vraag moet ie eerst heel lang nadenken en dit vind ik best beangstigend met een kleine in huis. Dan hoor je altijd alert te zijn. Ik ben me er ook zeker van bewust dat dit niet makkelijk voor hem is en dat ie bang is voor de moeilijke tijd die hij dan kan verwachten maar ik ben in staat om hem te helpen. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik hem kan helpen en als ik dat aan hem vraag word ie alleen maar chagrijnig. Iemand tips wat ik het beste voor hem kan doen?!

Danny, 30-06-2013 14:55 #132
Merk nog steeds geen verschil. 'Niets' is mijn enige motto. Welke vraag je ook aan me stelt het antwoord is altijd niets. Wat doe jij in het leven? Niets. Wat zijn je hobby's? Niets. Wat ga je doen vandaag? Niets. Wat gaat er in je om? Niets. Ik leef de hele dag in een isoleercel, als ik bij andere mensen kom kan ik mij niet eens focussen op de gesprekken, voel me afgezonderd en leeg dus blijf ik er weg. Waardeloos leven ik sta op breken, het lijkt erop dat dit leven niet voor mij is. ik ben niet iemand die zomaar opgeeft maar het is duidelijk dat ik niet nog 50 jaar op deze manier hoef te leven. Maatregelen moeten genomen worden zou alleen echt niet weten wat ik hieraan kan doen. Voor m'n gevoel heb ik alles al geprobeerd.

Martin, 27-06-2013 21:11 #131
Beetje eenzijdig artikel als je het mij vraagt. Ik ben sinds kort ook gestopt met blowen, puur omdat ik merkte dat ik het te veel deed. Blowen KAN nadelige gevolgen hebben, maar het gaat te ver om wiet rommel te noemen zoals hier boven. Wiet is opzich prachtig spul, zolang je er verantwoord mee om gaat, oftewel, met mate.
Het feit dat ik nu gestopt ben neemt niet weg dat ik prachtige avondjes heb gehad terwijl ik stoned was. Een beetje nuance A.U.B

Anoniem, 23-06-2013 18:43 #130
Ik ben een blower, nu ruim 8 jaar. Ik heb een dubbelleven, maar een paar mensen weten van mijn gebruik af. Voor mijn blowverslaving had ik een harddrugs verslaving, ik nam coke en speed, daar ben ik nu al ruim 8 jaar vanaf Maar ik heb er een vervanging voor gezocht genaamd wiet. Ik rook voor 50 euro per week, dit staat voor 10 gram.

Voor mij is blowen iets noodzakelijks geworden, net als eten. Het hoort bij mijn leven en kan me geen leven voorstellen zonder wiet omdat ik niet meer weet hoe dat is. Wel weet ik, dat ik de laatste 6 jaar geen stap verder ben gekomen. Ik heb bijna geen vrienden meer omdat ik liever thuis stoned zit te wezen.

Nu ben ik van de week tot het besef gekomen dat nu het moment is om mijn leven om te gooien en te kappen met mijn beste vriend 'de wiet'. Ik heb al eens eerder een poging gewaagd maar door de slaapproblemen heb ik het niet vol kunnen houden. Ik heb besloten om eerst te minderen. De eerste maand 2 stikkies, de 2e maand 1 stikkie en in mijn vakantie stop ik helemaal. Ik hou nu een dag boek bij en dit helpt me, ik kan het zo kwijt.

Ik vind het heel eng om uiteindelijk helemaal te stoppen omdat ik niet weet wat ik er voor terug krijg. Zal ik ooit, niet meer bezig zijn met de wiet? Of blijf ik in een jaren lange strijd?

Het doet me goed, verhalen te lezen van stoppers die zeggen dat het leven naar een maand stoppen veel beter is. Maar het beangstigt me verhalen te lezen van stoppers die zeggen dat het leven zo leeg is zonder wiet.

Het is nu half 7, normaal zou ik er nu wel 3 stikkies op hebben maar ben nu nuchter. Het voelt niet verkeerd moet ik zeggen. Maar ik weet natuurlijk dat ik er nog 2 mag roken, dat is wel een geruststelling

. Ik loop bijna tegen de 30 en als ik ooit kinderen wil, moet ik wel stoppen. Ik kan er niet mijn leven mee door gaan. Ooit moet ik stoppen en als dat pas op mijn 40 ste is en ik kinderloos ben omdat ik de wiet toen belangrijker vond ben ik bang dat ik daar altijd spijt van heb.

Sorry voor de spelfouten en het warrige verhaal maar mijn hoofd zit ook zo vol op dit moment.

Ps. Toen ik het trouwens het vanochtend heel moeilijk had ben ik gaan sporten. Ik heb alles gegeven in de sportschool en ik moet zeggen dat het klote gevoel verdween en zelfs weer even gelukkig was en dat zonder wiet.

M., 18-06-2013 23:16 #129
@Danny

Hoi Danny, ik ben zelf ook jaren verslaafd geweest aan wiet (4 jaar ongeveer).De wiet blijft nog heel lang na het stoppen in je bloed zitten.Ik ken het gevoel dat je hersenen niks meer opnemen, het is best beangstigend te noemen. Soms heb ik een heel leuk gesprek met iemand gehad en denk ik de volgende dag "waar hadden we het eigenlijk over" door wiet gebruik (langdurig) kan je serieuze hersenkwalen krijgen, ik heb ook een meisje gesproken die heel hoog geschoold is maar erdoor met dis-calculatie te doen heeft gekregen (problemen met hoofd-rekenen, ook bij lage getallen).Je moet het gewoon nemen zoals het is, je kan nu nog een mooi leven proberen te bouwen. Je kan ook door blowen maar dan weet je zeker dat je ongelukkig wordt. Schrijf je in bij een goedkope sportschool en ga daar lekker trainen, zo kom je nieuwe mensen tegen die in eerste instantie je niet bekritiseren op wie je was en wat je gedaan hebt maar die je zien als de toffe vriendelijke gozer die je nu gaat zijn, heb je eenmaal een goede band met iemand opgebouwd dan is het heel goed om over je verslaving te praten. Soms kom je mensen tegen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten of nog steeds zitten en kan je elkaar helpen en motiveren om het rechte pad weer op te gaan. Knok voor je leven Danny, het is het waard! Mensen zullen zo trots op je zijn als je de verslaving hebt verslagen en je kan dan ook weer een motivatiebron worden voor de mensen die nog niet te kracht hebben gehad om die joint fijn te knijpen. Ga ervoor man!

Danny, 17-06-2013 22:26 #128
Hallo mensen,

Ik ben 24 jaar, ik blow nu 7 jaar, puur en alleen om mijn emoties uit te schakelen. Gevolgd hiervan is dat ik mijn hele jeugd heb gemist, en in de omgang met anderen beperkingen voel. Er vallen heel veel stiltes en mijn hoofd lijkt wel de hele dag leeg te blijven, er gaat niets in om en ik kan ook niets opnemen, hierdoor zonder ik mij totaal af van de buitenwereld. Ik ben nu 3 weken gestopt maar voel nog geen enkele verandering. Ik ben bang dat ik hier de rest van mijn leven mee zal moeten leven. Een eenzaam leven zonder sociale kringen of vriendin. Het vreet aan me, het zegt me beter ga je weer blowen dan voel je deze kutzooi tenminste niet… Iemand hier die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen dat het beter zal worden? Of zal ik ermee moeten leren leven dat ik voor de rest van mijn leven een zombie blijf…

Jacob, 31-05-2013 08:14 #127
Reactie op Jennifer (30-05-2013)
Goed bezig Jennifer. Houd dit maar vol. Zelf ben ik nu 3,5 week onderweg en voel me beter dan ik ooit wist dat mogelijk was. Dat goede gevoel heb ik nu sinds een paar dagen. (dus na 30 jaar blowen en 3 weken stoppen). Ik kan zoveel redenen opnoemen waarom ik geen blower meer wil zijn. Redenen die ik 30 jaar heb weg-geëxcuseerd met een zogenaamde 'ja maar'. Je bent nog hartstikke jong. Creëer een mooi en drugsvrij leven voor jezelf!
Groet,
Jacob (reactie 125)

Jennifer, 30-05-2013 16:29 #126
Hoi, ik ben Jennifer en ik ben 24 jaar. sinds mijn 14 elke dag volop geblowd. zit nu op mn 4e stopdag. 't gaat me makkelijk af. alleen het in slaap komen is n probleem. ik zweet me n ongeluk 's nachts en heb het ontzettend benauwd… om de rare en vreemde dromen kan ik nog wel lachen gelukkig, vraag me af hoe ik het bij elkaar gedroomd krijg. :) hoop alleen dat ik gauw weer wat energie krijg want voel me ontzettend lam en brak. ik ben er totaal niet meer mee bezig en denk er vrij weinig aan. ik weet zeker dat het me gaat lukken… voor de rest van de stoppers hier toi toi toi en doorzetten.!

Jacob, 23-05-2013 20:52 #125
Ik weet niet eens waarom ik hier zit te typen. Waarschijnlijk omdat ik een zwak moment heb. Ik ben een man van 48 jaar en heb ongeveer 30 jaar geblowd. Zelfs op vakantie wist ik altijd wel iets te blowen te vinden (ook in enge landen).
Ik ben vader van 2 volwassen jongens die niet anders weten dan dat hun vader blowt. Mijn vrouw blowt niet. Ik heb haar wel eens overgehaald, maar ze vond het niks. M'n gezin heeft het altijd als normaal gezien dat ik blow.

Tien jaar geleden ben ik gestopt met sigaretten roken. De laatste 10 jaar alleen pure weed gerookt. (ik krijg m'n weed van een vriend die in de handel zit). Tien jaar lang mezelf wijsgemaakt dat pure weed niet slecht voor je is.
Vorig jaar november bij de huisarts beland ivm plotseling gewichtsverlies (10 kg in 2 maanden) terwijl ik niet dik was.
Bloedonderzoeken, maar ook longonderzoek. Foto's en longfunctieonderzoek. Al met al viel het mee (er zat een restant van een longontsteking in m'n longen). Nu weer terug op gewicht, maar flink geschrokken omdat ik dacht aan iets ernstigs.
Twee weken geleden (dinsdag 7 mei 2013) mn laatste joint gerookt. Pff. wat voelde ik me dapper.

Nu zit ik er helemaal doorheen. Twee weken slecht geslapen. Zweten, (enge) dromen en overdag regelmatig janken (gewoon zomaar zonder reden). Op m'n werk functioneer ik momenteel slecht het is dat ik veel op de automatische piloot kan doen.
Ik voel me leeg en alleen. Ook nu zit ik te janken terwijl ik dit schrijf. M'n omgeving steunt me niet. Waarschijnlijk denkt m'n vrouw dat ik er makkelijk doorheen ben en er al klaar mee ben. Zij heeft geen benul van mijn innerlijke ik.
Wel ben ik vastbesloten om het vol te houden. De ziekenhuis onderzoeken hebben mij bang gemaakt. Denkt dat ik ook min of meer in m'n midlife zit, waardoor ik ben gaan nadenken over een toekomst met een zuurstoffles. Ik weet ook dat ik het ga volhouden, maar zou graag af en toe wat bemoedigende woorden horen. Ik ben een zogenaamde stoere vent, maar voel me nu net een klein kind. Ik praat eigenlijk nooit over m'n gevoelens.

Over een tijdje zal ik hier laten weten hoe het met me gaat.
Ondertussen denk ik trouwens dat ik wel weet waarom ik dit opschrijf. Misschien zijn er meer mensen als ik. Maar dan mensen die wel lezen en niet schrijven. Dan kunnen zij lezen dat dit bij meer mensen voorkomt.

Jacob

Poging Zoveel, 15-05-2013 12:24 #124
De zoveelste poging om te stoppen met blowen. Ik blow al vanaf mijn 14de en ik ben nu 30. Ik wil stoppen met blowen maar eigenlijk ook weer niet. Ik weet namelijk de afkickverschijnselen. Juist omdat ik al een x 2 maanden ben gestopt. Het was een hel en toen ik 2 maanden gestopt was dacht ach wat kan 1 jointje nou voor kwaad. Nou je kan het al raden he. Van 1 werd 2 etc etc. Het kost me ongelofelijk veel geld en ik had er inmiddels al 3 nieuwe auto's voor kunnen kopen in deze afgelopen jaren. Ik blow niet omdat ik problemen wil vergeten. Ik blow omdat ik het zo vreselijk lekker vind. De smaak het gevoel i love it gewoon. Gister heb ik samen met mijn man de laatste wiet opgerookt. We gaan samen stoppen en hopelijk lukt het dan beter. Ik zie erg op tegen de afkickverschijnselen. Vooral dat dromen en die hoofdpijn. Hopelijk heb ik er deze x minder last van. We zullen het zien. Ik ben nu op mijn werk en ik mis het nu al. De gedachte dat er geen wiet is thuis is best vervelend. Ik zal er wel meer door gaan roken maar goed beter dat dan de wiet denk ik. Succes iedereen.

Jeroen, 30-04-2013 22:54 #123
Nou dit was het dan…

Dat dacht ik toen ik in mijn auto zat en naar adem snakte. Lekker in mijn eentje, muziek keihard aan, rijden op de snelweg, joint in de hand! Zo een beetje mijn gewoonte na werk als al mijn "vrienden" te druk waren om mee af te spreken. (uiteraard om met ze te gaan blowen)

Hyperventilatie… Damn wat een rotgevoel is dat man. Werkelijk alsof je dood gaat. Je hapt naar zuurstof terwijl je te veel zuurstof in je bloed hebt zitten. En bedankt brein! Maar goed to the point!

Ik blow vanaf mijn 12e. De 1e paar jaren, laten we zeggen tot mijn 16e, was t vooral bij gelegenheden. Je kent het wel feestjes, verjaardagen e.d. Uiteraard ging het bij mij ook van kwaad tot erger dus vanaf mijn 16e was het eigenlijk dagelijks stoned zijn. De ene dag had ik 2 jointjes nodig en de andere dag wel 5. Vanaf mijn 18e tot mijn 25e (heden) was ik letterlijk elke minuut dat ik vrij was stoned. Ik heb gelukkig wel altijd werk gehad en nog steeds overigens, gewoon een goed betaalde baan voor 40u in de week. Ik ben geen domme jongen dacht ik elke dag weer, ik kan blowen en serieus werk doen tegelijk, dacht ik.

Wat heb ik het mis wat dat betreft zeg, als ik eens terug kijk op mijn schooljaren.
Advies was Gymnasium, 2 jaartjes gedaan, vwo gaan doen, blijven zitten, HAVO gedaan, keertje blijven zitten maar uiteindelijk wel geslaagd. Blij dat ik was en stoer ook, tegen al mijn vrienden kunnen zeggen dat ik mijn gehele middelbare school stoned heb afgerond! Letterlijk…

Nu besef ik eigenlijk pas wat een kneus ik ben. Als ik mijn VWO maar had gehaald… Maarja dit is niet de plek om te gaan speculeren over 'what if… ' Mag wat dat betreft mijn handjes dicht knijpen dat ik HAVO heb gehaald.

-Verdomme ik betrap mezelf erop dat ik steeds moet teruglezen wat ik geschreven heb, concentreren gaat moeilijk en kost veel energie.-

Om even terug te komen op mijn 1e alinea, dit gebeurde eergisteren. Ik kende het fenomeen hyperventileren wel, had er ooit is iets over gelezen, verder weinig idee van wat het was. Het is niet prettig dat kan ik je wel vertellen. Het is zelfs zo onprettig dat het voor mij de aanleiding is om te stoppen met blowen. Na 13j geef ik de pijp aan Maarten. Ik kap er mee, over en sluiten. Genoeg schade aangericht. Ik moet nu ook wel want heb het aan alles en iedereen verteld, goeie stok achter de deur en wat een last is er van mijn schouders gevallen zeg. Eindelijk kon ik dingen uitpraten, waarom ik er de laatste paar jaren zo slecht uitzag ook al nam ik veel slaap, waarom ik altijd alles op papier wou hebben zodat ik het niet vergat, waarom ik savonds altijd een uurtje weg was omdat ik er zo nodig even 1 moest roken. Talloos van dit soort voorbeelden, het zou wel herkenbaar zijn.

Daarnaast natuurlijk ook alle lichamelijk klachten: veel hoesten (laatste bezoekje aan de huisarts te horen gekregen dat ik beginnende bronchitis heb), schrale huid, uitdroging, gevoelige gewrichten, slecht zicht.

En geestelijk: angstig leven, altijd op je hoede zijn, veel liegen en bedriegen, psychoses (alleen als ik erg stoned was), durf geen keuzes te maken, loop achter in mijn ontwikkeling, stress.

Nu zit ik thuis, ben een week vrij, heb ik expres gedaan nu kan ik eens goed nadenken over het 1 en ander. Plus dat ik het wel nodig zal hebben, het zal geen plezierweekje worden.

Maar ik weet wel waar ik het voor doe, ik heb net een mooi huis gekocht een leuke meid ontmoet en promotie gekregen op werk. Maar mijn energie is op, ik ben klaar met het leven, want ik doe het nergens voor. Een verbouwing zou leuk moeten zijn, je maakt een huis van jezelf, maar ik kijk er zooooo tegenaan elke dag weer. Die leuke meid die ik heb ontmoet (zij gaf mij haar nummer) heb ik nooit durven bellen, zij kent mij niet en ik wil niet dat zij mij leert kennen zoals ik ben, al 13j lang.

-Weer betrap ik mij erop dat ik niet meer goed weet wat ik geschreven heb terwijl het nog geen 5 minuten geleden is.-

Ik hoop hiermee goed te kunnen hebben verwoord hoe het is om langdurig verslaafd te zijn aan blowen. Ik ben nu (pas) 2 dagen gestopt, maar pak wel gelijk alle mogelijke middelen aan om het tot een goed einde te leiden.
Het zullen geen makkelijke weken worden die eraan zitten te komen, maar ik weet dat er na die paar weken voor mij een nieuw leven begint. Want ik heb niet echt geleefd vanaf mijn 16e, ik weet niks meer vanaf mijn 16e, elke dag was hetzelfde vanaf mijn 16e…

9 jaar weggegooid…

9 fucking jaar…

-Jeroen

Joyce, 25-04-2013 21:54 #122
Wow wat een hoop verhalen. Mijn naam is Joyce en ik ben 25 jaar. Ik blow nu zo'n 2 a 3 jaar, waarvan al snel dagelijks.Ik ben begonnen toen ik bij mijn huidige vriend kwam, en we hebben samen veel geblowd. Ben zo'n twee weken geleden ineens tot het besef gekomen dat ik er klaar mee ben. Ik besefte ineens wat ik allemaal vergooid heb. Al die tijd heb ik tegen mezelf gelogen. Het ene moment gaf ik wel toe dat ik misschien wel eens verslaafd kon zijn, de andere dag zei ik tegen mezelf dat ik er gewoon zin in had en er zo mee kon stoppen. Sinds ik gestopt ben heb ik inderdaad veel meer energie, ben een stuk blijer en positiever. Dit voelt echt goed. Ik moet eerlijk zeggen, vanavond had ik echt zin in een jointje weer een keer, mijn vriend ook, maar we hebben gelukkig tegen elkaar kunnen zeggen dat we het niet doen. En dat terwijl we het al die tijd nog in huis hebben. Het sterkt mij onwijs dat we dit kunnen. Ik wil gewoon tegen iedereen zeggen die dit leest en het moeilijk heeft, dat het echt wel lukt! je moet het gewoon doen! Jij bent de enige die er iets aan kan veranderen. En inderdaad, zoek afleiding, denk aan de voordelen van het niet blowen. Laat het niet toe in je eigen hoofd waar JIJ de baas over bent! En Leon, je hebt helemaal gelijk hoor, je kan echt beter aan wiet verslaafd zijn als aan alle andere drugs. Maar je moet niet vergeten dat de meeste mensen die hier aan het lezen zijn, bijna niet in staat zijn om af en toe een jointje te roken. Ik weet van mezelf dat ik ook snel weer op dagelijks gebruik zal zitten. Wiet is echt niet super slecht voor je, dat weet ik, maar het kan echt meer kapot maken dan je denkt. En als je net gestopt bent, heb je inderdaad het gevoel dat alles saai is, en je geen briljante ideeën hebt, geen lachkicks enz, maar als ik denk aan vroeger voor ik ooit geblowd had, had ik die lachkicks van mezelf… en die zijn me toch meer waard… Succes allemaal en blijf vooral verhalen posten, het helpt ten eerste om t van je af te typen, en ten tweede voor een ander om het te lezen!

Degezondenietroker, 25-04-2013 18:32 #121
Beste Leon,

Je kraamt wel wat onzin uit zoals:

"Wat ik zeggen wil iedereen die het heeft gedaan hoor ik alleen maar klagen of de plant volledig demoniseren terwijl als morgen de hele wereld er 1 op zou steken er geen oorlog zal zijn die dag?"

Ik lees hier namelijk reacties van mensen die er juist gek door worden en zelfs agresief.

"Maar zijn diegene dan ook vergeten dat ze hierdoor: veelal (brilliante) ideeën, vreselijk hebben kunnen lachen om niks, eindelijk trek kregen, pijnen verdwenen, weer fatsoenlijk kunnen bewegen zonder pijn, inzichten kreeg in het dagelijks leven?""

Uiteraard is het goed als mensen kwalen hebben die door wiet opgelost kunnen worden dat dan ook doen. Maar bij de meeste mensen zijn die zogenaamde briljante ideeen niets meer dan briljante fantasien waar nooit wat van komt.
Of mensen die oeverloos doorzeuren over zaken uit 'het leven' maar de fut missen die aan te pakken, mede door dat blowen.

"Mijn vraag is dus ook heb je spijt van die tijd die je geblowd heb? En zo ja waarom dan?want je hebt zelf de eerste op gestoken en je weet diep van binnen zelf ook wel als hetgeen blootje geweest was was het wel drank, coke XTC of zelfs wel heroïne desnoods van die suiker drankjes?"

Ja, ik heb er spijt van dat ik er zoveel heb opgestoken. Af en toe is het lekker, maar zodra het een dagelijkse verslaving of gewoonte wordt is de lol er wel vanaf. En nee, het zou nooit een hard drugs zijn geworden. Dat nam ik weleens 1 keer per jaar bij speciale gelegenheden (afgelopen 5 jaar helemaal niet), maar nooit behoefte gehad aan meer. Volgens mij probeer je excuses te vinden dat het blowen niet zo slecht is omdat het veel slechter had kunnen zijn met harddrugs. Het had echter ook veel beter kunnen gaan als men helemaal niets gebruikt had.

"Stoppen met blowen is niet nodig, er controlle over hebben is belangrijk, maar ga niet de wiet de schuld geven of de boel lopen te demoniseren! Want er zijn zat mensen die er baat bij hebben!"

Wie dan, behalve mensen die ziek zijn en bij wie hierdoor de pijn wordt verlicht.

En wederom praat je wiet goed alsof je anders wel op andere drugs over gestapt zou zijn. Ik heb ook genoeg drank gedronken naast de blowtjes als ik ging stappen. En roken zal nooit goed zijn voor je longen.

Blij dat ik er inmiddels al bijna 2 jaar vanaf ben. Afgelopen 2 weken een vriend op bezoek en samen een week geblowt. Maar we hadden dan ook een speciale gelegenheid, we waren ons 2 weken aan het misdragen in Zuid Amerika. Na de vakantie een weekje het idee "zal ik er nog 1 opsteken", maar besefte dat ik het bij speciale gelegenheden moest houden. Ik merkte die 2 weken al dat ik fut kwijtraakte, normaliter spreek ik alle mooie dames aan en ben ik actief, nu zat ik liever op het strand te blowen.

Ik heb nadat ik ben gestopt na 22 jaar 3 maanden last gehad van zweten en ornust.

@Johnny, je merkt dat het niet goed met je gaat. Ik kan je verzekeren dat je juist betere nieuwe vrienden krijgt als je stopt. Veel mensen zullen nu niet met je om willen gaan omdat je je waarschijnlijk een beetje apart gedraagd. De vrienden die je nu hebt zullen ook verdwijnen, die gaan hun leven ook een keer veranderen als ze bijvoorbeeld een leuke vriendin tegenkomen. Ik had nooit veel vrienden die blowden, maar heb enkele nietsnutten die wel de hele dag blowden en niets opbouwden ook de deur gewezen, daar heb je niets aan als je iets wilt opbouwen.

Michael, 23-04-2013 14:00 #120
Beste Johnny,

ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. ik blow vanaf mijn 16e en ben nu 23, ik heb geen baan en geen opleiding en wil eigenlijk alleen maar blowen, maar aan de andere kant weet ik dat het me totaal geen goed doet. de laatste paar maanden ben ik enorm depressief en de laatste tijd denk ik ook vaak aan de dood. Ook ben ik dagelijks agressief, graag zou ik iemand helemaal in elkaar willen slaan. Ik denk ook vaak aan moorden, als er weer iets negatiefs in de krant staat ofzo heb ik een drang om diegene te vermoorden of iets aan te doen. Ik weet dat het aan het vele blowen ligt en ik wil er echt graag mee stoppen maar het lukt me gewoon niet. De paar vrienden die ik over heb blowen ook en ik ben bang dat als ik stop ik mijn laatste vrienden ook kwijt raak, wat moet ik doen?

Groeten.

Leon, 16-04-2013 19:03 #119
Ik vraag me 1 ding af… Ik lees veel reacties die vertellen blij te zijn dat ze gestopt zijn!
Maar zijn diegene dan ook vergeten dat ze hierdoor: veelal (brilliante) ideeën, vreselijk hebben kunnen lachen om niks, eindelijk trek kregen, pijnen verdwenen, weer fatsoenlijk kunnen bewegen zonder pijn, inzichten kreeg in het dagelijks leven?

Wat ik zeggen wil iedereen die het heeft gedaan hoor ik alleen maar klagen of de plant volledig demoniseren terwijl als morgen de hele wereld er 1 op zou steken er geen oorlog zal zijn die dag?

Mijn vraag is dus ook heb je spijt van die tijd die je geblowd heb? En zo ja waarom dan?want je hebt zelf de eerste op gestoken en je weet diep van binnen zelf ook wel als hetgeen blootje geweest was was het wel drank, coke XTC of zelfs wel heroïne desnoods van die suiker drankjes?

Met andere woorden die blow is niet erg zolang er maar geen TE VEEL voor staat mensen zouden is moeten weten wat voor helende werking deze plant heeft er is namelijk nog NOOOOOIT iemand dood gegaan van blowen, zelfs longkanker kan er niet aan gekoppeld worden, de mensen die veel geblowd hebben kunnen zelfs heel moeilijk kanker of tumor cellen aanmaken omdat deze mensen die geblowd hebben hun cellen altijd relaxed gehouden hebben en niet zo stressig gemaakt hebben door bijvoorbeeld te hard te werken en te lang achter elkaar.

Stoppen met blowen is niet nodig, er controlle over hebben is belangrijk, maar ga niet de wiet de schuld geven of de boel lopen te demoniseren! Want er zijn zat mensen die er baat bij hebben!

En was je niet verslaafd geweest aan blowen was het wel alcohol of een andere harddrug geweest wees eerder een beetje dankbaar dat wiet je verslaving was/is want hier kom je beter van af als bijvoorbeeld heroïne. ( als je in de pauze op scholen een spuit in je arm had gezet was je namelijk nog verder van huis…) wees dankbaar dat het wiet is/was en niet iets anders

Groetjes Leon

Anonieme Stopper, 15-04-2013 22:04 #118
Goedenavond allemaal,

De verhalen die ik hier lees moedigen me aan en zijn herkenbaar. Nadat ik 7 jaar vast en veel heb geblowd ben ik sinds een ruime week gestopt. Verschillende dingen hebben mij geholpen en misschien helpt het anderen ook.

Ten eerste wil ik zeggen dat ik nu op internet aan het zoeken ben naar verhalen over stoppen, omdat ik me down voel en het liefste een joint zou willen roken. Ik weet echter dat het dan fout gaat, want ik ben het liefst de hele dag stoned. Van smorgens tot savonds en de gelegenheden maken mij ook niet uit. Dat ik het ruim 7 jaar heb volgehouden komt doordat ik mijn emoties kon wegstoppen in blowen (opkropper to the max) en daarnaast is het met mijn school en studie ook altijd wel redelijk gegaan. Daarnaast kon ik toen ik thuis woonde ook altijd blowen. Mijn ouders roken het wel, maar dit werd zeg maar gedoogd. Ik liet het niet zien en liet er zo min mogelijk van merken. Bovendien heb ik altijd vrienden gehad die ook veel blowden.

Toch kreeg ik steeds vaker negatieve gevoelens en ik wilde mijn leven niet meer stoned leiden en de wiet als rode draad kwijtraken. Toen een goede vriend van mij was gestopt heb ik goed met hem gepraat en moest ik huilen om dingen die ik heb gelaten door het blowen. Echter was ik toen stoned en het ene moment huilde ik en daarna was het zo weg omdat de stonedheid het weer overnam en kon ik mijn emoties op geen enkele manier uiten dan stoned vooruit kijken. Op dat moment wilde ik echt stoppen. Als zekerheid heb ik een weddenschap afgesloten voor twee kratten bier dat ik het een maand vol zou houden. Heb mijn wiet afgegeven en ben de volgende dag gestopt.

Alle spullen die met wiet te maken hebben heb ik weggeflikkert. Nu probeer ik me bezig te houden met meer studeren, werken en sporten. Daarnaast dingen doen die ik positief acht voor mijn leven, zoals lezen en reflecteren. Ik zweet als een malle en in slaap vallen is kut. Als ik slaap dan droom ik heftig, meestal nachtmerries en word ik weer moe wakker. Mede daardoor voel ik me down lees ik op de interweb.

De verhalen die ik lees geven echter een herkenbaar en positief gevoel. Als je denkt dat je de enigste met een probleem bent heb je het verkeerd. Elk probleem wat er bestaat is al eerder ervaren en overwonnen door een ander. Leer van anderen en laat je inspireren. Negatieve gevoelens moet je meteen afhandelen zodat er meer denkruimte is voor positieve dingen. Het maken van leuke plannen kan je ook helpen en bovendien kijk ik elke dag op mijn rekening om te zien dat er geen geld uit is gegaan naar blowen en dan voel ik me trots.

Ik heb nog steeds problemen met stoppen, maar ik weet dat het het lijden waard is. De negatieve gedachte waar ik teveel aandacht in stopte was blowenblowenblowen en ik handel dit nu af voor mezelf.

Je vind pas geluk als je er zelf naar zoekt en er zelf aan werkt. Het komt je niet aanwaaien onderneem actie en betrek anderen erbij voor motivatie en inspiratie. Je bent niet alleen en je bent niet de eerste. Iedereen kan stoppen en als je denkt van niet dan weet je niet wat voor een kracht er werkelijk in je zit. Schrijf woorden op voor jezelf die je belangrijk vind en houd je er dan ook aan. Voor mij is dit bijvoorbeeld: Daadkracht, Wilskracht, Doorzettingsvermogen, Trots, Gezondheid, Familie, Lef en MOED. Geloof in jezelf

Als iemand mijn verhaal saai vindt maakt het me niet uit. Ik schrijf dit voornamelijk voor mezelf. Ik weet dat ik goed bezig ben en ik ga gewoon nog eff hardlopen want ik blow nie meer! Voorheen dacht ik er alleen stoned in bed over na. YOU can do it

Delano, 06-04-2013 20:14 #117
Halle beste mensen.

ik ben delano 19 jaar ik heb al 2 dagen niet geblowd en het gaat nu de goeie kant op ik heb afleiding gevonden lekker fitnessen ik ben zo dun geworden door dat spul wil weer ff wat vet bij hebben, mijn vraag was aan jullie beste mensen gaat het van erger na lager of lager na erger want ik heb last van zwetende handen benauwdheid en voel me zelf niet happy ik heb niet het gevoel dat ik weer wil blowen als ik eraan denk hoef ik het niet meer, hoelang duurt het wanneer dat gevoel weg gaat zwetende handen koudheid slecht slapen gekke domme dromen, ik hoop dat ik beetje contact terug krijg, Alvast bedankt Groetjes Delano

Natasha, 05-04-2013 14:57 #116
Johnny, ik herken mezelf in zo'n beetje alles wat je verteld hebt. Ik ben op mijn 22ste direct met blowen begonnen, niet eerst alcohol of sigaretten. In het begin heb ik nog grapjes gemaakt over "stel je voor dat ik daarna niks anders meer wil doen dan blowen", nou… je raadt het al, dat is precies wat 6 jaar lang het geval is geweest. Ben vorig jaar zo'n half jaar gestopt, en moet zeggen dat ik daarvoor alles voelde en meemaakte wat je beschrijft, en na het stoppen gaat dat allemaal al vrij snel beter! Het grootste probleem is echt de gevecht met jezelf om die 1e week door te komen, en jezelf weer alles aan te leren zonder die joint.
Maar misschien kan je proberen die deal met jezelf af te spreken. Je gaat 1 week niet blowen, want je bespaart geld, je bouwt wat meer "resistentie" zodat het je tenminste weer wat doet volgende keer, etc. allemaal een beetje smoesjes naar jezelf toe om het vol te houden, maar in die week hou je ook gelijk bij hoe je gedrag en gevoel veranderd. Rekenen gaat beter, korte termijn geheugen wordt weer normaal, je hebt zin om dingen aan te pakken, want je moet toch iets om jezelf afgeleid te houden van het blowen. Je krijgt meer zin in sociale contacten, en omdat je meer geld overhoudt, kan je het ook veroorloven om eens in de "bewoonde wereld" te verschijnen (voor iets anders dan een coffeeshop bezoek).
Het allerbeste is nog wel om korte en lange termijn voor en nadelen op te schrijven van het stoppen, en van het doorgaan, je zult zien dat de lijst om te stoppen gewoon veel aantrekkelijker is dan die van doorgaan.

Helaas ben ik na die 6 maanden teruggevallen, en hoewel ik wel minder rook dan voorheen (nu 2 voorgedraaide joints per dag, vroeger 6) baal ik er wel enorm van dat ik hier weer zit, en merk ik ook meteen heel duidelijk hoe blowen je veranderd. Je wordt echt een soort zombie versie van je oude zelf, nergens zin meer in, nergens behoefte meer aan behalve blowen. Maar ik ga het nog een keer proberen, het is dan ook niet voor iedereen even makkelijk, maar het is echt wel mogelijk. En blijf jezelf afvragen, MAAR WAT GEBEURT ER EIGENLIJK ALS IK NIET BLOW? Want ik raakte vaak in paniek bij de gedachte om ineens om 1.10 's nachts een ongelofelijke trek te krijgen en had van te voren al 1000 smoesjes in mijn hoofd om het voor mezelf goed te praten om dan toch maar een joint te gaan kopen… maar wat gebeurt er als ik het niet krijg? ik ga niet dood (tenzij ik het zelf opgeef), ik zal wel fucking gefrustreerd en bezorgd zijn, maar dat doe ik zelf, want mijn lichaam gaat er verder niet minder goed door functioneren (beter juist). Je zal misschien heel depri worden, maar probeer daar van te voren rekening mee te houden, en bereid je daarop voor met dingen/mensen die je kunnen opvrolijken of afleiden.

Dus probeer jezelf vooral af te leiden, bedenk dingen die je graag doet, en mogelijk met plezier zou kunnen doen zelfs zonder stoned te zijn, en hou die lijstjes bij de hand voor momenten dat je niet weet wat je met jezelf aan moet. Begin gewoon met iets op het lijstje, want vaak weet je niet eens waar je zin in hebt, waardoor je nog 2 uurtjes alleen maar aan blowen zit te denken. Als het je echt doodverveelt, ga je gewoon door naar de volgende activiteit.

Ja, een heel gedoe allemaal, en dat zouden we eigenlijk goed in gedachte moeten houden wanneer we na verloop van tijd weer zin krijgen in een jointje. De voordelen van even stoned zijn verbleken echt bij de nadelen van de nasleep. MAAR HET KOMT GOED! IEDEREEN KAN STOPPEN! Ik wens zoiezo iedereen succes, en vind het erg fijn om te merken dat ik niet de enige ben die zich soms zo verloren voelt door het blowen.

Siegfried, 05-04-2013 03:56 #115
Ben nu bijna een maand gestopt en ben die nachtmerries helemaal zat. Morgen die Valeriaan/Sint-Janskruid proberen denk ik. Pfff.

Peter, 02-04-2013 23:45 #114
Hallo iedereen

Ik ben ooit begonnen met mijn eerste joint uit nieuwsgierigheid op m'n 16e. Daarna rookte ik heel af en toe in een weekend eens een jointje. Ik herkende mezelf niet meer. M'n ogen waren rood en terwijl ik stoned was, wat normaal niet het geval is, en ik vond die walgelijke popmuziek op de radio ineens beter klinken. Nu ben ik 19, en rook ik nogsteeds af en toe een jointje in 't weekend. Soms heb ik het druk, dan doe ik 't maar gewoon niet.

Johnny, 25-03-2013 16:09 #113
Ik ben ooit begonnen te blowen op mijn 11de, was zo ziek dat ik het niet weer heb gedaan tot dat ik 15 was. nu ben ik 28 en blow nog steeds veel wiet In het begin was ik nooit een echte blower maar toen ik 18 was werd het erger. komt omdat ik veel hardrugs gebruikte en daar wou ik van af (dacht rook wel een joint extra) ipv van coke of pillen. nu de laatste 5 jaar kamp ik met vermoeidheid, wallen, vage blik, slecht slapen, niks kan mij nog boeien. vind alles best en ok zolang je er mij maar niet mee lastig valt. Ik ben niet meer de persoon wie ik was en herken me zelf ook niet in bepaalde acties. een fatsoenlijk gesprek valt met mij de voeren, maar niet voor lang want dan wil ik weer alleen zijn. ik heb last van angst gevoelens en zweet zeer overmatig.mijn geheugen werkt bijna niet meer en tijd en ruimte is veranderd in de laatste jaren. Ik kan je bijna elk moment van de dag precies vertellen hoe laat het is en ik wil dat niet eens weten(bizar) Ik heb zoveel dromen die ik nooit droom haha, en ik doe er werkelijk ook niets mee. woon nog bij me ouders in, terwijl toen ik 18 was wel graag op me zelf wou… dus ik snap me zelf ook niet meer. Denk nu steeds meer en meer van, waarom sta ik op deze wereld en waarom moet ik elke dag stoned zijn.liegen en bedriegen doe ik dagelijks om de domste dingen, wat ook nooit in mij zat… zit er zelf over naar te denken om zelf door de kop te knallen, er zijn immers maar weinig mensen die me zullen missen denk ik en als je dood bent hoef je daar ook niet meer over naar te denken toch?

Ik kan nog wel ff doorgaan hoe slecht ik ter been ben maar dit is tenminste een klein iets over mijzelf. Als ik dit allemaal lees herken ik mezelf er echt in.en kom tot de conclusie dat ik gewoon moet stoppen met die groene bagger en hopen dat het allemaal net iets beter wordt dan wat het nu is… ik ga het proberen en hoop dat ik het blijf volhouden. Nu ga ik mijn dromen wel waar maken en ga ik wel iets ondernemen. Ik ben zo neerslachtig dat ik ruzie wil zoeken zodat iemand me maar dood maakt.dan hoef ik het tenminste niet zelf te doen. Ik dacht nooit aan de dood… en nu weet ik ook dat ik langzaam maar zeker gek wordt en er ook steeds meer aan begin te denken om mensen die me dwars zitten ook dood te maken… klinkt allemaal heel idioot en miss is het wel goed dat ik het nu van me af typ.(kan er toch met niemand over praten).

Ik ga STOPPEN en proberen weer een glimlach op me gezicht te zetten.desondanks alles zo saai is en alles te veel is gevraagd Dat groengoud, sticks, joint, ketser whatever is verleden tijd.

Willem/surinam, 21-03-2013 00:19 #112
Hallo, beste weed rokers, ik kwam op de middelbare school alles ging goed todat er een jongen kwam die mij leerde roken en blowen voor die tijd ging alles goed op school goeie cijfers. toen ik begon met blowen werd al snel alles minder. heb zoveel dingen weggegooide kansen met betaalt voetbal werd agresief snel en had schijt op alles en iedereen. ik dacht dat ik altijd nodig had om rustig te blijven innerlijke rust na veel ellende mee te hebben gemaakt ben nu 28 jaar ben eindelijk gestopt nu twee weken en houd het ook vol heb er echt geen zin meer in, voel me al iets beter, ben begonnen met boksen ik wil mn conditie terug, en mn gezicht word ook al weer wat frisser, alleen slapen gaat moeilijk droom rare dingen of helemaal niet, maar misschien komt dat nog wel weer. sex is ook beter geworden nu ik gestopt ben en ben gaan sporten, dus jep veel voordelen. veel jaren weggegooid en kansen door die troep. maar die troep deed mij dingen vergeten en alle dingen die mij dwars zitten. luisterend naar bob marley.maar voel me goed nu beter sterker hoop dat mijn hersenen ook weer wat gaan groeien voel me best dom soms, terwijl ik best slim was vroeger en goede cijfers behaalde op school. maar ja peace en ik ben gewoon uit me zelf gaan stoppen vond het wel best zo. dus ja keep ya head op en volhouden respect mensen.

Ljk, 08-03-2013 14:29 #111
Hallo mijn naam is Lennaert,

Ik ben sinds 5 maart gestopt met blowen. Daarvoor heb ik het 2 a 3 maanden elke dag gedaan op de momenten waarop het kon. Ik ben nu 21 en ben er voor het eerst mee in aanraking gekomen toen ik 16 was. In het begin was het nog erg leuk om te doen samen met vrienden en dan lekker muziek luisteren door het bos wandelen in de zomer en ga zo maar door. Maar naar een tijdje begin je er steeds meer naar te verlangen om het te gebruiken, en heb je ook veel meer nodig om die zelfde voldoening als voorheen te krijgen. En dan begint de narigheid eigenlijk pas je wordt er afhankelijk van en dat was het moment dat ik heb besloten dat het klaar was. Toen heb ik met mijzelf de afspraak gemaakt 5 maart is het klaar.

Naar 5 maart heb ik ook geen joint meer aangeraakt. Verder heb ik wat tips die mij hebben geholpen om er tot zover vanaf te blijven. En ik zal ze hieronder op een rijtje zetten.

- spreek met jezelf een datum af wanneer je wilt gaan stoppen met blowen, en vertel de mensen om je heen dat je dan gaat stoppen zodat iedereen in je omgeving op de hoogte is.
- als je weer verlangt om weer te blowen, zorg dat je met iemand afspreekt en zeg ook gewoon dat je het moeilijk vindt om er af te blijven, want het biedt veel steun als mensen weten waar jij staat in het proces van stoppen met blowen.
- heb je weer trek om te blowen? ga sporten of lekker een stuk hardlopen zodat je je hoofd om een andere gedachte kan zetten en je in de avond vermoeid ben van de lichamelijke inspanning dus slaap je ook beter van.

Verder merk ik al na vrijwel direct dat het dagelijks ritme snel terug komt, en je dus weer zonder enig probleem om 7 uur in de ochtend kunt opstaan. En ik me goede zin weer terug krijg en barst van de energie om van alles aan te pakken.

Nnn, 06-03-2013 12:56 #110
Stoppen met blowen dat kan alleen als je tegen jezelf zegt nu is het alles of niets. Soms een joint werkt niet uiteindelijk val je terug. Stop met jezelf voor de gek te houden anders vind je jezelf nooit weer terug. Na lang blowen word je ongelukkig ook al denk je van niet na weer een kut joint. Succes en werk aan jezelf.

Degezondenietroker, 28-02-2013 21:43 #109
Ik ben 38 jaar nu 1,5 jaar gestopt met blowen. Daarvoor rookte ik gedurende 22 jaar wel een joint of 5 tot 10 per dag. Dat is makkelijk als je dicht bij de bron zit. Ik wilde altijd wel minderen /stoppen maar heb het doorgezet toen ik weer lekker vrijgezel werd en besefte dat ik vooral niet moest blowen maar dingen moest regelen. Voor het eerst naar de sportschool, gezonder leven, niet meer blowen. Ik merkte het meteen aan mijn conditie en ik voelde dat ik energie kwijt moest. Vandaar dus hardlopen en naar de sportschool. Heb je even rotgedachten, lekker hardlopen en de boel eruit zweten. Ontgiften met thee werkte ook.

Eigenlijk functioneerde ik altijd wel en werkte gewoon lekker voor mijn eigen bedrijf. Alleen bij overlijden van mensen die belangrijk zijn, relaties die uitgaan zie je dat je wel vluchtgedrag gaat tonen. Ook blijf je soms in rondjes draaien omdat je zoveel tegelijk wilt doen. Ik heb gezweet de eerste weken dat ik stopte, kon niet slapen, ik had geen rust in mijn donder. Op een gegeven moment even naar de dokter geweest, die schreef een middeltje voor dat wel sterk was. 1 dag liep ik rond als een zombie en heb daarna 24 uur heerlijk geslapen. Ik had meer pillen, maar die heb ik niet aangeraakt, mijn krachten waren weer op peil. Liever even naar de dokter dan weer beginnen met die troep.

Nu 1, 5 jaar later heb ik af en toe weleens een jointje gerookt. Ongeveer 1 per 5 maanden. Dat komt ook omdat ik mijn leven helemaal heb omgegooid en er geen coffeeshop meer in de buurt zit. Ik mis het ook niet. Alleen als ik vrienden zie die ik af en toe ontmoet en we naar Amsterdam gaan is het wel leuk om een coffeeshop in te duiken. Maar toch baal ik dan een beetje als ik een hijs neem, ik weet waar het toe kan lijden.

De voordelen van het stoppen: ik heb al duizenden euro’s bespaard, een tweedehands middenklasser; ik voel me topfit en heb veel betere conditie; mijn longen zuiveren zich; ik ben veel spraakzamer en opener in een bar; ik zie er gezonder uit, geen junk hash hoofd meer; sporten blijkt toch lekker te zijn; ik heb dromen uit laten komen en naar 6 landen op vakantie geweest in 1, 5 jaar; leuke nieuwe meiden ontmoet en het sexleven is ook beter  Mijn omzet is verdubbeld ondanks de vele vakanties (6 maanden vakantie). Dus het stoppen heeft mij wel een nieuwe middenklasser opgeleverd!

De nadelen van het stoppen: Leuk als je jong bent, maar op een gegeven moment is het mooi geweest. Met helder denken bereik je meer en wordt je serieuzer genomen.

Succes allemaal met stoppen, ik heb ook veel steun gehad aan de verhalen hier en op andere sites. Verwen jezelf eens met het geld wat je bespaard hebt. Ga na 2 maanden is een weekje naar Parijs bijvoorbeeld.

Patrick, 28-02-2013 03:35 #108
Goede nacht beste mensen ik ben Patrick en ook ik ben wiet verslaafd en ben er nu 12 dagen vanaf. Het enige probleem wat ik heb is slaap, ben nu voor de tweede nacht deze week klaar wakker en ik moet zo weer aan het werk. Dat wordt weer een leuk dagje. Ik moet wel zeggen dat ik veel motivatie in jullie verhalen vind en ik ga zeker doorzetten, maar het slapen valt me heel zwaar. Dromen zit er niet eens in ik zit als het ware naar een zwart scherm te kijken. Ik heb melatonine gebruikt maar helpt niet echt. Ik heb het wiet 15 jaar lang gebruikt ongeveer een gram per dag om in slaap te komen. Ik weet uit eerdere stop pogingen dat het dromen bij mij na een week of 3 weer komt, kan niet wachten tot het zover is. Ook ik wens alle stoppers veel sterkte met het afkicken. Zet door en we komen er wel door.

Flores, 18-02-2013 23:13 #107
@luc Ik heb ook dromen uit een ander tijdperk… ik heb geen tips voor je helaas anders had ik ze wel op mezelf toegepast… wou je alleen laten weten dat er meer mensen zijn die 's nachts in 1995 leven! Misschien helpt het iets om te weten dat je een lotgenoot hebt! voor de rest respect man!

Flores, 18-02-2013 23:05 #106
Ook ik ben gestopt met blowen na 15 jaar (de hele dag). Ik heb het een jaar vol gehouden en voelde me bijna direct beter. De laatste maanden ben ik van een jointje weer in het oude ritueel beland. Inmiddels zit ik weer op dag 7 van poging twee. Op zich gaat alles goed, alleen heb ik enorm last van agressie! als ik bij de Albert hein ben heb ik de neiging om met mijn winkel mandje om me heen te slaan. Heeft iemand tips voor me om dit te onderdrukken, ik sport al veel dus dat werkt ff niet… iemand iets anders?
Wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben, en ik wil iedereen hier oprecht sterkte wensen. En denk erom
"de geest heerst over de materie of de materie heerst over de geest" (ooit ergens gelezen… volgens mij boedha… maar weet het niet zeker)

Henry, 15-02-2013 15:31 #105
Hallo mensen ik ben 32 en rook vanaf mijn 16 e denk ik elke dag zon 3 tot 4 joints. Ik weet niet waar ik moet beginnen om te stoppen ik zit in een nare tijd op het moment na 7 jaar weer vrijgezel welke stap moet ik zetten om vooruit te komen met stoppen? Vriendelijke Groet Henry

Marina Uit Amsterdam, 09-02-2013 08:57 #104
Ik ben sins 3 dagen gestopt. Na 20 jaar wiet gebruik
Ik was 9 toen ik begon en rookte zn tussen de 3 en 5 gram per dag
Ik wa er gewoon klaar mee het altijd te moeten hebben niet meer willen maar moeten
Was voor mij de druppel heb een heleboel energie nu
Slaap wat moeilijker en heb de bibbers en eten gaat wat moeilijker
Maar daar vallen we weer van af ik voel me heerlijk om eindelijk helder het leven door te gaan ik zech gewoon doen mensen het is even moeilijk maar voor wie echt wil zal slagen!

Brabander, 05-02-2013 19:40 #103
Ik heb vanaf mijn 18e tot gisteren fulltime gesmoked. wel eens stop pogingen gedaan, beviel ook super goed. Maar na een paar dagen dacht ik, oke waar doe ik het voor, en dan zit je weer in die sleur. Rare is dat ik weet dat ik me fijner en blijer voel als ik het niet doe, meer open naar anderen en dromen! slaapproblemen heb ik altijd max 3 dagen, zweten en wakker liggen. Daarna is slapen het fijnste wat er is, en word ik smorgens wakker met open ogen en spring zo mijn bed uit.

reden waarom ik stop, omdat ik bij elke joint die ik draai en rook altijd denk van, oke is dit het dan? het leuke is er vanaf, en ik weet van de vorige keren dat blowen eigenlijk alleen leuk is als je het af en toe doet. want dan heb je alle voordelen van blowen, bij dagelijks is dat gewoon niet zo.

ik wens iedereen succes, mij gaat het in ieder geval lukken! alleen je moet er 100% achterstaan, want bij twijfel en niet goede redenen gaat het niet lukken!

Luc, 02-02-2013 19:21 #102
Yes, nu een volle maand gestopt met blowen… alleen slapen is een probleem. Ik heb dromen die ik relateer aan 15jr terug. De tijd dat ik opbouwende was naar de functie/werkzaamheden die ik nu doe. Alle belevenissen en tegenslagen komen weer terug in mijn dromen. Ik hoop dat het op een gegeven moment minder zal gaan worden. De drang/behoefte naar een blow heb ik niet meer, omdat wat iemand hier voor zei:de wereld is niet verandert maar IK wel!

Rub&, 30-01-2013 10:58 #101
Ik zal me eerst netjes voorstellen. Mijn naam is Ruben en ben 32 jaar. Blow al vanaf mijn 16e. Ben nu sinds 2 dagen gestopt! En het valt me heel erg zwaar! Toevallig was ik aan het Googlen over afkickverschijnselen en kwam op deze site terecht. Ik moet zeggen dat ik na jullie verhalen mij niet meer alleen voel. Ik heb namelijk veel last van hittegolfen, agressie en slapeloze nachten! En ik reageer het af op mijn vriendin en op mijn werk. Ben namelijk salesmanager bij een groot Italiaans bedrijf. In mijn tak van werk ligt het nadruk op prestatie en rendement. En ik vond het heerlijk om na een lange dag werken een lekkere joint te roken ik werd er ontspannen van. Vergat alles ff! Dat heb ik jaren gedaan. Vandaag denk ik maar 1 ding… Hasj… Ik voel me koortsig en lusteloos. En wat er ook nog bijkomt is dat alles saai is! Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar verhaal. Ik heb er echt wat aan. Ik hou jullie op de hoogte! Ik probeer sterk te blijven.
Keep ya head up!

Pager, 30-01-2013 01:37 #100
Na 22 jaar nu 1 maand 'clean'. De eerste week was een verschrikking, ik herken alles, zweten, bang en agressief. De groene waas is nu weg! De wereld is er niet mooier op geworden, maar ik wel! Veel verhalen hier hebben me erg geholpen en ik adviseer vooral veel lopen en gezond eten. En voel!

Luc, 16-01-2013 21:53 #99
Ik ben nu 3wk gestopt met blowen na 25jr te hebben geblowd. Na een paar dagen voelde ik me ziek worden, koorts gevoel. Ik ben dus gaan zoeken op internet en kwam deze site tegen en zag de ontwenningsverschijnselen staan waar ik inderdaad last van heb. Het moeilijkste vind ik om in kontakt te komen met mijn vrienden die nog steeds blowen. Gelukkig steunt mijn partner mij om me in te laten zien dat er meer is dan alleen maar stoned te zijn. Het is nog allemaal heel vers maar zie nu toch wel in dat je een totaal ander mens bent en dat je meer begrepen wordt door je naaste. De grootste probleem is mijn nacht rust op dit moment. Realistische dromen en zeer onregelmatig slapen.

Mathias, 13-01-2013 22:57 #98
Hey, ik ben Mathias 19 jaar en heb de laatste 2 jaar zeer intensief geblowd met pieken van 5 joints per dag. Het voelt dan ook alsof die 2 jaar maar enkele weken heeft geduurd. Ik was onder andere het lusteloze gevoel dat ik kreeg van wiet beu (ook het niet kunnen concentreren et cetera) en ben nu 4 weken gestopt, zowel voor mijn studie (diergeneeskunde) als voor mijn gezondheid. Ik heb momenten waarop ik me zeer goed voel maar ook momenten van depressie en somberheid. Ook het sterke gevoel dat alles zeer saai is… Nu is mijn vraag hoe lang het duurt voor dit voorbij is?

Jimmy, 04-12-2012 16:09 #97
Het is zo moeilijk omdat je niet meer goed weet wat het is om, 'zonder" te leven. Als je stoned bent dan weet je heel goed wat je gelukkig maakt, als je niet stoned bent dan heb je het jointje nodig om dat gevoel weer te krijgen. Morgen stop ik echt!

Allemaal bullshit, de dagen, maanden en jaren schieten voorbij zonder dat je het nog goed doorhebt. Ik kreeg dat gevoel pas weer als ik met mensen omging uit m'n omgeving. Samen wonen, trouwen, kinderen, promotie, mooie leasebak etc.

Ben sinds vanochtend gestopt en ik voel me nu al beter, al zal dat met een paar uurtjes wel weer even minder worden. Je weet pas wat je er niet meer aan hebt als het geen invloed meer heeft op je dagelijkse leven…

Succes allemaal met stoppen en volhouden!

Sven, 21-11-2012 11:40 #96
@ Thomas,

Naar 5 weken pas ontwenningsverschijnselen krijgen van stoppen met blowen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Enkel de thc in het vetweefsel en bloed blijft een maand tot 6 maanden in het bloed.

De dag dat je stopt met blowen ga je al merken van de ontwenningsverschijnselen en duren ongeveer max 2 weken, de eerste week is het ergste, daarna gaat alles beter.

Ik werk met verslaafden, maar u verhaal klopt niet.

Kees, 17-11-2012 01:41 #95
Hallo ik heb een vraagje.
Ik ben namelijk de laatste 2 jaar telkens getopt met blowen en na paar maanden weer begonnen.
is dit erg of niet? kan ik makkelijk stoppen nu weer want blow alweer paar maanden.

maar elke x stoppen en dan weer roken maakt het niet beter. of het juist goed is dat ik paar maanden rook en paar stop. wat voor werking heeft die voor mijn hersens

iemand de zelfde probleem?

Dennis, 13-11-2012 15:05 #94
Hallo allemaal… ik schrijf wat voor de mensen die onder de 24 zijn.

Ik ben Dennis, 24 en ik ben verslaafd aan blowen. Het is verschrikkelijk hoe het allemaal gelopen is… ik ben ermee begonnen zoals iedereen met vrienden in de pauze van de middelbare school… Ik vond het eigenlijk geeneens lekker maar 'ff stoned zijn' was lachen en zo ging het elke pauze, na school, 's avonds. Maar toen dacht ik er helemaal niet over na. Het leven was een feest!

Na mijn middelbare school periode ging ik naar het MBO en ja hoor… blowen/ blowen/ blowen… Ik kies ook de verkeerde vrienden maar het lijkt echt net alsof het je overkomt… Op dit moment ook nog alles leuk en aardig. Zelf mijn diploma easy gehaald.

Vriendin kwam op me pad, 2,5 jaar relatie maar ik zat niet lekker in mijn vel. Daarom blowde ik maar door. Nadat het uitging ben ik zwaar door gaan blowen… Dit is iets wat zo zonde is, helemaal omdat ik qua uiterlijk toch zeker niet mag klagen maar doordat ik nu al 5 jaar stevig doorblow is dat ook zwaar achteruit gegaan. Ik heb weinig zin meer om me netjes aan te kleden ofzo, ga gewoon in joggingspak de deur uit. Geen behoefte om me 'op te maken'. Het is allemaal het blowen. Ik ben bij verslavingszorg geweest maar met die gesprekken kom ik echt niet verder, word er eigenlijk alleen maar nog depressiever van. De wil is zo groot bij me, maar omdat ik de laatste jaren totaal niet verder ben gekomen in mijn leven is het zo moeilijk positief te blijven en alles goed te doen… Jongens het is hard… Ik ga echt weer alles op alles zetten en heb mezelf de belofte gedaan met oud en nieuw 100% gestopt te zijn. Voor de mensen die jonger zijn als 24, misschien 20, en je hebt 'problemen' met blowen… STOP ER NU MEE. als je nog 4 jaar doorgaat zoals mij krijg je heel veel spijt.

Groet, Dennis

Eefje, 01-11-2012 12:54 #93
Lieve allemaal,

Bijna 7 jaar geleden kwam ik mijn grote liefde tegen, vijf jaar ouder dan dat ik ben. Ik was toen 16 en op slag verliefd. Wat ik echter niet wist, is dat hij op dat moment dag in, dag uit deed blowen. Toen we besloten om er voor te gaan heeft hij mij dit wel gelijk duidelijk gemaakt, zodat ik wist waar ik aan begon. In het begin vond ik het verschrikkelijk, ik moest er namelijk niks van weten. Naarmate onze relatie vorderde, is het blowen er ook bij mij in gaan sluipen. Mijn vriend heeft me er altijd voor gewaarschuwd, maar af en toe een hijsje kon geen kwaad (dacht ik). Na drie jaar besloten we om samen te gaan wonen en vanaf dat moment zaten we elke avond, saampies, gemiddeld drie joints weg te roken. In het weekend was dit meer, omdat je dan vrij bent en niet veel andere dingen om handen hebt. Tenminste… de andere dingen worden als 'minder belangrijk' gezien. Echter, we wonen nu bijna vier jaar samen en beseffen ons al een zeer lange tijd dat dit niet een normale manier van leven is. Dit leiden wij af aan de bekende effecten die het blowen op de langere termijn heeft. Maar. stop er maar eens mee. Dat is zo makkelijk nog niet! Ik denk wel dat het nog meer uit de hand had kunnen lopen dan dat nu het geval is. Ik studeer namelijk nog, volg een opleiding aan het HBO en merk dat het leren me niet meer zo goed afgaat als voorheen, maar ons geluk is denk ik wel geweest dat ik nog nooit naar de coffeeshop ben geweest om iets voor mij alleen te halen. Ik heb bewust nog nooit in mijn eentje een joint gerookt. Daarnaast heeft mijn vriend een vaste baan en hij is dus min of meer verplicht om elke dag rond half 7 op te staan, zodat de hypotheek van ons huis betaald kan worden. Als hij geen baan had gehad, dan zaten we niet alleen 's avonds te blowen, maar ik vrees de hele dag. Ik weet zeker dat ik mijn studie dan helemaal verkloot zou hebben.

Twee weken geleden hebben we samen een heerlijke vakantie gehad, waarin we 8 dagen niet konden blowen. Op dat moment hadden we daar totaal geen moeite mee, want je hebt de middelen niet om te kunnen blowen. Dit heeft ons inzicht gegeven en is voor ons DE stap geweest om dit bij thuiskomst vol te houden. Tot nu toe gaat het ons redelijk af, we zijn goed op weg, maar we zijn er voor mijn gevoel nog lang niet. Mijn vriend blowt al 11 jaar intensief en voor mij geldt dit voor de afgelopen 4 jaar. Het was een dagelijkse bezigheid geworden, routine zou je bijna denken. Wij merken nu duidelijk de verschijnselen van het stoppen met blowen en reageren dit de laatste dagen op elkaar af. Dat is heel jammer, maar ik weet dat we er samen uit zullen komen. We houden namelijk ongelooflijk veel van elkaar en ik ben blij dat we elkaar hebben, we kunnen elkaar helpen wanneer één van ons het zwaar heeft.

Uiteindelijk is dit een heel lang verhaal geworden, maar ik wilde mijn verhaal kwijt, omdat ik dit met niemand anders kan delen. Mijn vriend heeft zijn oude, vaste vriendenkring die ook allemaal blowen en weten waarover gesproken wordt. Niemand uit mijn directe omgeving weet van mijn situatie af en ze zullen dit ook niet zien aankomen of begrijpen.

Mensen, hou vol, dat gaan wij ook doen.
-- 'Keep your head up, keep you heart strong' --

Thomas, 17-10-2012 19:24 #92
Ik ben inmiddels bijna 20 en ik heb vanaf mijn 15e geblowd. Nu zo bijna elke dag. Ik was overdag een zombie, kon me niet concentreren op school en wachtte op het moment zodra ik naar huis kon. Ook keek ik heel negatief naar de wereld en naar mezelf. Toen ik een halfjaar geleden op mezelf ging wonen ging het helemaal fout, toen ging ik zeker twee joints per dag roken. Ik zit in het tweede jaar HBO en heb door het blowen ook mijn eerste twee periodes verknald. Nu woon ik inmiddels iets meer dan een maand weer bij mijn moeder. Eerste maand niet blowen ging me goed af vond ik zelf. Nu zit ik al op bijna 5 weken en begin nu de verschijnselen wel te merken. Ik ben prikkelbaar, reageer als een heethoofd op kleine dingen, vind alles saai en zoek naar middelen om te compenseren (alcohol, sigaretten terwijl ik niet rook). Ik probeer ook zoveel mogelijk blowende vrienden te vermijden, hoe jammer ik dit ook vind. Al met al ga ik door want als ik nu niet stop word het steeds lastiger om te stoppen.

Groet Thomas

Sebastiaan, 28-09-2012 02:16 #91
Het is nu donderdag 27 september, nog 3 dagen en dan ga ik stoppen met doordeweeks blowen! Ohja ik ben Sebas trouwens ben 19 jaar en heb vorig jaar mijn vmbo-t diploma gehaald! Ik blow al 3 jaar en zeker 2 jaar elke dag. Ik heb me er echt al een maand mentaal op voorbereid en het gaat een klus worden maar echt ik ga het volhouden! Ik heb het laatste half jaar niet veel gedaan en eigenlijk kortweg gezegd alleen maar geblowd. De eerste helft van dit jaar heb ik kassa werk gedaan bij kruitvat wat ook best leuk was, maar dan toch 's avonds weer blowen zoals altijd. :p. Ik ga een BBL opleiding doen en dus 4 dagen per week hele dagen werken en één dag naar school. 's avonds ga ik dan na het avond eten naar de sportschool en alles eruit gooien!:D (was voordat ik blowde erg sportief!) Ik rook ook stukken minder sigaretten de laatste tijd omdat ik een elektrische sigaret heb aangeschaft en wil ook een waterpijp voor doordeweeks na het fitness.
ik heb echt een hele lijst met redenen om te stoppen doordeweeks en dat zijn bijvoorbeeld dat ik op moment niks opschiet qua werk&school en ik eigenlijk een soort zombie ben die elke dag het zelfde doe terwijl ik dan elke avond in me bed lig te denken dit moet anders! Ook geef ik nu wel iets van 300 per maand aan wiet uit en als ik alleen wat 's weekends blow is dat nog maar 80 euro ofsow! En me gezondheid, en natuurlijk weer fit voelen! Gewoon genoeg redenen om te stoppen, en zou onlogisch zijn als ik hier me leven zo mee doorga! (waren lang niet alle redenen maar wel de ergste dingen die ik me nu kan bedenken)

Ben erg blij dat ik deze forums heb gevonden! :D
Ik zal er elke dag op kijken en mensen beantwoorden, handig om elkaar te steunen toch? Succes allemaal echt heleboel sterkte en onthoud hou altijd vol en verheug je op het leuke weekend! :D

P.S Als ik in het weekend totaal geen behoefte heb doe ik het gewoon niet, en als ik na ''in het weekend blowen'' juist weer meer zin in krijg doordeweeks ('savonds) te blowen stop ik gewoon helemaal tot me leven weer 100% op de rit is, das mijn doel! :D

Spinvis, 26-09-2012 18:34 #90
Daar gaan we dan, na 5 jaar elke dag m'n kop eraf te blowen. Ben het helemaal zat. Ben begonnen in een moeilijke periode van m'n leven en daar ben ik eigenlijk al die tijd in blijven hangen door het wietgebruik. Elke dag lijkt hetzelfde en mijn kijk op de wereld is enorm negatief geworden. Kwam toevallig op deze site terecht om te kijken wat voor afkicksverschijnselen me te wachten staan. Succes voor iedereen hier. Ik hoop over een paar weken een positief bericht te kunnen schrijven hier met tips van mijn ervaringen.

Lando, 24-09-2012 14:02 #89
Ik rook voor 10 euro per dag 17 jaren lang. Ben twee dagen gestopt. Het ergste is de leegte die je voelt. Je kan niet meer ontspannen een dvd kijken of lekker achter je pc hangen, alles vind ik saai, en blijf maar hunkeren naar weed en slapen gaat wel ik droom nu wel over weed. Ik moet die leegte opvullen met wat anders. Vanavond sporten kijken of dat werkt altijd gedacht dat weed onschuldig was. Mensen die dat beweren zou ik zeggen stop er maar eens mee. Mensen begin er niet aan en ik kan het weten.

Y., 07-09-2012 01:58 #88
Op mijn 14e had ik mijn eerste joint (wiet) op, deze viel mij erg tegen. Kreeg hoofdpijn en moest helaas ook nog eens rekenen op school. Rekenen en hoofdpijn gaan niet samen. Een paar maanden later had ik er weer een op en heb daarna ben ik gestopt tot mijn 17e. Op mijn 17e kwam ik erachter dat mijn oma al een paar maanden overleden was en dat mijn vaderskant (door mijn vader) het voor mij verzwegen had. Ik kwam er heel toevallig achter. Ik was toen zo agressief geworden dat ik mijn vader zn grafsteen wel kon gaan bijtelen omdat ik wist wat ik zou gaan doen als ik hem zou zien. Maar in plaats daarvan begon ik met blowen (hasj). Dit hield mij rustig en begon met om 3 dagen zodat ik niet verslaafd zou worden. Op mijn 18e was het voor mij legaal om te halen en je ziet de bui al hangen. Elke dag rook(te) ik er wel 1 niet meer dan 1 want ik wist dat het school niet mocht gaan beïnvloeden. Nu ben ik 21 en blow eigenlijk nog steeds maar ik wil dolgraag stoppen of op zijn minst verminderen tot alleen in het weekend. Motivatie: Ik ben niet gek op alcohol, ik rook liever 1 joint dan een paar glazen alcohol. Maar nu komt het weleens voor dat ik er het geld er gewoon niet voor heb en ik dus zoals nu 2 weken niet kan blowen. Het echte probleem is het slapen. Mijn nachtmerries zijn te realistisch en ik praat zelfs in mijn slaap. Nu gebruik ik Melatomatine Extra dit zou een natuurlijke slaap op moeten wekken met 1 pil per avond maar dit werkt niet. Overdag ben ik gesloopt en in de avonden krijg ik angstaanvallen omdat ik bang ben om te dromen (als ik geblowd heb droom ik niks). Heeft iemand nog een tip? Alsjeblieft? De nachtmerries slopen me en ik tel de dagen af tot ik weer geld heb. Ik moet wel zeggen voor 15 eu doe ik er wel lang mee. Het is niet zo dat ik elke week een nieuwe zak moet halen. Is 1 per avond al overdreven?

A. N., 02-09-2012 17:21 #87
Ik ben begonnen rond me 15e ben nu bijna 18,
toen ik begon met blowen was het meer proberen, de eerste joint die ik zelf opstak was ook nog is hele sterke wiet, ik deed het vaak met vrienden omdat we het zelf wel is wouden 'uitproberen' maar langzamerhand ging ik steeds meer gebruiken, die periode zat ik nog op school (vmbo) wat ik maar net heb gehaald omdat ik door het blowen steeds minder motivatie had om naar school te gaan, ook kreeg ik door het blowen negatieve gedachtes over de maatschapij etc.
Nu zit ik op het mbo en ik ben vorig jaar blijven zitten, door veel verzuim,
ik heb nu een besluit genomen dat het zo langer niet kan, sporten is ook bijna onmogelijk tijdens blowen, en met maten blowen is voor de meeste en ook voor mij erg moeilijk omdat je snel terugvalt in het (blowritme) mijn tip is om nooit te beginnen met blowen rond je tienerjaren dat levert veel problemen op

Zarife, 30-08-2012 22:13 #86
Hallo iedereen. Allereerst wil kwijt dat jullie allemaal toppers zijn! Het is erg moeilijk om te stoppen met blowen bemerk ik…

Ik ben nu 29 en begonnen op mn 17e. Ik dacht altijd dat ik met gemak kon stoppen omdat ik bijna immuun was voor het effect (ik moest minstens 2 gr. roken op een dag om ook maar een beetje stoned te worden en ook had ik geen last van het apathische/lethargische effect dat je nergens zin meer in hebt)) Ik ben nu 3 dagen gestopt en merk wel dat het me toch behoorlijk zwaar valt. In mijn geval vooral geestelijk. Ik heb minstens elk half uur enorm zin om een dikke kneiter aan te steken. Qua lichamelijke ontwenningsverschijnselen heb ik (tot nu toe) alleen last van overmatig zweten en moeite met slapen. Het vreemde is dat ik 2x eerder gestopt ben geweest (over de redenen om weer te beginnen op dat moment kan ik een boek schrijven dus daar zal ik niet over uitweiden) en dat ik toen helemaal geen last had van ontwenningsverschijnselen. Ook op vakantie in het buitenland ging het me gemakkelijk af om die weken niet blowen. Maar goed, is verder ook niet belangrijk. Ik kwam deze website tegen toen ik ging googelen op afkickverschijnselen en kwam hier terecht en het doet me absoluut goed om te lezen dat ik niet de enige ben in deze situatie. En de verhalen motiveren me enorm om het door te zetten.

Heel erg bedankt iedereen en ik weet zeker dat we het allemaal vol gaan houden! :-D

Lex, 23-08-2012 19:33 #85
Sinds 3 dagen ben ik gestopt met blowen. Als man van 33 blow ik al stevig sinds mijn 15e. Nadat ik 2 x besodemieterd ben door vriendinnen werd het erger en kwam ik bijna de deur niet meer uit. Vaste vrienden zie je nog wel (allemaal blowers) maar de combinatie veel blowen en weinig vertrouwen in relaties heeft voor een slechte levensstijl gezorgd.

Nu heb ik sinds een paar dagen ook een vervelend virus opgelopen, dus je kan zeggen dat alles in 1 x komt. De reacties zijn enorm hulpzaam, het is fijn om te lezen dat er andere lotgenoten zijn! Ook is het fijn te weten dat het slecht slapen en de andere bijwerkingen niet alleen te wijten zijn aan het plaatselijk ziek zijn!

Hopelijk houd ik het vol, daarna stoppen met roken.

Giuseppe, 09-08-2012 12:06 #84
Sinds 3 dagen ben ik gestopt met blowen. Heb 22 jaar gerookt dag in dag uit dus 's morgens tot 's avonds laat. Gebruikte zekers 3 gram per dag. Me gezondheid schiet met de uur omhoog nu ik gestopt ben. Ben er erg ziek van maar daar heb ik geen moeite mee heb alleen erg problemen met slapen en ben dus erg moe overdag, maar volhouden dat doe ik zekers, dus heeft iemand nog tips voor mij om te slapen en dat ik niet kapot ben overdag?

Mvg Giuseppe Reactie infoteur, 25-08-2012
Heel knap! Wat je kunt proberen is valeriaanthee drinken vlak voor het slapengaan. De slaapverwekkende toestand die blowen veroorzaakte toen je nog blowde kun je zo een beetje op een natuurlijke manier nabootsen. De fase van slecht slapen duurt in de meeste gevallen 1 tot 3 weken, dus gewoon volhouden.

Vkinght, 03-07-2012 16:51 #83
Ook ik ben gestopt met blowen zo'n 4 weken.
Blowde, zo'n 14 jaar, zowat de hele dag door vooral 's avonds.
Ben gewoon cold turkey gestopt. Zit nu op zo'n punt dat ik niet echt meer aan jointjes denk, in de zin van, oh wat lust ik nu een joint. (heb 't soms wel als ik op straat loop en ik zie iemand blowen :S, maar de gedachte verdwijnt ook weer snel)
In het begin had ik zeker last van ontwenningsverschijnselen:
1.moeilijk slapen
2.zweten
3.onrustig/angst
4.rare dromen
Veel dingen die ik deed tijdens het blowen doe ik nu niet meer, bijvoorbeeld langdurig gamen.
Ik heb het idee dat ik nog steeds last heb van ontwenningsverschijnselen, zo heb ik nog steeds 'rare' dromen en zweet ik nogal wat tijdens het slapen. Maar het slapen gaat stukken beter.
Ik voel me 's ochtends een stuk fitter, hou meer geld over en ben beter/gezonder gaan eten. Denk dat ik mentaal zeker sterker in me schoenen sta.
Voor een ieder die het overweegt om te stoppen; Laat je niet afschrikken door de ontwenningsverschijnselen, ze gaan wel over!
Het leven wordt er echt niet saaier door, eerder leuker.

Drob, 17-06-2012 13:11 #82
Hoi, ben nou al zo'n 2 weekjes gestopt na een 11jaartjes dagelijks gebruik. Ik voelde me gelijk beter dan ooit, het wolkje is uit me hoofd, supersociaal, ik barst van energie, veel ondernemingsdrang, geen craving…, wist niet dat stoppen met blowen zo verdamd makkelijk is… eitje…, wel ging slapen de eerste nachten wat slechter tot niet. Voor de rest niets dan voordelen, voel me kiplekker, die afkick van wiet is heerlijk, lijkt wel of ik een nakkie speed heb gesnoven elke dag… euforisch, super veel nrg, super sociaal… echt briljant. Als dat gevoel wegebt na een paar weken/maanden begin ik terug te blowen om daarna wederom te stoppen zodat dat opgepept euforisch gevoel terug van in begin start. Raad iedereen aan om de hak in het blowen te zetten… EITJE. niets aan, makkelijker bestaat niet.

Sooi, 29-05-2012 22:24 #81
Hallo, ik ben Sooi een naam die vrienden me gegeven hebbe waarom weet ik ook niet ik ben 21jaar en ben vanaf mn 16 beginne blowe elke dag een jointje of 3- 4 toen ik 18 was kwam ik een meisje tege waar ik verliefd op werd en zij wou niet dat ik nog blowde ik ben toen plots gestopt en heb dit 8 maanden volgehouden tot ik plots depresief werd en men vrienbdin kwijtraakte. mijn vrienden en uiteindelijk ik ook dachten dat ik met weer beginnen blowen terug mijn innerlijke rust zou terug vinden. het werkte wel een beetje maar de depresie ging zeker niet weg dus ik dacht als ik nu meer blow voel ik me ook beter wat als resultaat gaf dat ik op 24u 5gr weed blowde zo'n 70€ koste me dat want het was altyd haze dit heb ik tot 2 weke terug gedaan zo'n 1.5 jaar geleden ben ik waarvan ik zeker weet het meisje van men drome tegen gekome zo lief en geweldig leuk. ze vond het ook niet erg dat ik blowde maar had nooit gedacht dat ik het zoveel deed. we zijn al verschillende keren uit elkaar gegaan om dat blowen waarna ik dan weer stopte omdat ik ze weer terug wou maar telkens verloor ik er weer de grip op als het weer goed was tussen ons ik zou zo graag echt stoppen voorgoed maar ik ben een beetje radeloos. ik ben nu bijna 2 weken gestopt 12dagen nu :) en ik hoop echt dat ik het volhoudt waarom heeft dat stomme plantje zo'n invloed pff.

Observer, 29-05-2012 11:58 #80
Hallo, ben een man van 46 die de afgelopen 4 jaar vrijwel dagelijks een stickie op heeft gestoken (of meer). Vooral in de avonduren overigens. Het begon onschuldig maar op een gegeven moment kreeg de wiet steeds meer grip op me. Dit tot groot ongenoegen van mijn vrouw. De spanningen in ons huwelijk werden veroorzaakt door mijn wietgebruik. Het roer moest daarom ook echt om. Ik heb inmiddels ervaren hoe moeilijk het is geweest om van de gewoonte af te stappen maar ben met behulp van hypnotherapie nu in staat om zelf de controle te hebben. Ben nu 4 weken verder en heb er in die 4 weken 2 gerookt gewoon omdat IK er zin in had. Maar als IK er geen zin in heb dan ga ik niet naar de coffeeshop. Simpel. Ook ben ik weer begonnen met hardlopen en merk dat ik veel lekkerder slaap, enorm droom en mij gewoon erg lekker voel. Het valt niet mee en het doet pijn, zeker de eerste 2 weken. Onrust, spierspanningen, irritatie, onredelijkheid, opgefokt zijn, het komt allemaal aan de orde. maar het is zonder meer de moeite waard. Ik heb weer leuke avonden en weekenden met mijn vrouw. Mijn vriendschappen zijn weer geactiveerd, kortom: IK leef! Ik ben niet vies van een jointje maar laat mijn leven niet meer beheersen hierdoor. Ik drink tenslotte ook niet elke dag, zelfs niet ieder weekend dus waarom geldt dit niet voor blowen? Het gaat lekker zo en dat wil ik ook vasthouden! Succes voor iedereen die wil stoppen of zijn/haar rookgedrag drastisch wil aanpassen!

John, 08-05-2012 20:22 #79
Hallo, Ik ben 20 en rookte sowieso elke dag een lekker jointje totdat ik onderweg naar een festival werd gepakt omdat ik THC in me bloed had zitten. Mijn boete bedroeg 1200 euro! Ik zit er helemaal door heen en het blowen heeft me in al die jaren al zoveel geld gekost. Ik moet stoppen maar het is zo verrekte moeilijk. Het lijkt of dat niks meer leuk is en alles opeens saai is geworden. Ik ga alleen maar met blowende mensen om en het liefste zou ik nu nog naar de shop rijden om een joint te kunnen roken. Toch is het gek want ik weet wanneer ik stoned ben de gedachte ''Fack wat ben ik toch weer een idioot '' door me hoofd gaat. Stoppen is wat ik wil maar ik kan het niet missen! Vooral niet op een feestje. Ik ben 5 maanden gestopt met roken en nu is het aan de beurt met het blowen, het is character tonen en door zetten. Maarja ik ben 20 en heb heel me jeugd niet veel anders gedaan, dus ik weet simpel weg niet meer beter. Heb me gisteren maar bij een sport centrum aan gemeld om kei hard te gaan fitnessen! (dat is wat ik voor me blow periode altijd deed om de agressie er van af te halen). Mijn aanrader is ga rennen, ga fitnessen. dit helpt echt want je energie zal terug komen en je slaap zal verdwijnen. Dus zorg je voor goede dikke spierpijn. Je zal sowieso goed slapen want je bent kapot. Als je niet kapot bent weet je dat je harder moet sporten. Samen gaan we het doen.

Snapback, 03-05-2012 23:45 #78
Hallo allemaal, ik ben 19 jaar en smoke 5/6 jaar volop, elke avond. Vanaf vanavond, ben ik gaan stoppen met het wiet roken. Het valt zeker niet mee, maar ik hou ook heel zeker vol! Ik weet van mezelf dat als ik een paar dagen gestopt ben, dat ik dan bijna geen moeite heb om helemaal definitief te stoppen. Maar ik vrees, dat ik weer een terugval krijg. Omdat ik alleen blowende vrienden heb (90%), is het moeilijk om ervanaf te blijven, tot nu toe. Want als ik in de avond niet blow, lijkt alles zo saai, etc. En als ik wel blow, voel ik me weer ontspannen, maar in me achterhoofd toch denken van: '' Het is slecht, ik wil stoppen. '' Vanaf vanavond/nacht, ben ik gaan stoppen met het roken van wiet. Ik weet van mezelf, dat ik het kan! Enige waar ik nu aan denk, is hoe ik zo in slaap ga vallen. Het lezen van een boek bijvoorbeeld, of een filmpje kijken. Je moet jezelf niet voor de gek houden, elke keer, elke dag. Think twice, before you decide! En naarmate je gestopt bent met blowen, lijkt het ook alsof je veel knapper/enthousiaster bent geworden! Alles lijkt weer normaal te zijn, hoe het hoort te zijn!

Opgeluchte Man, 03-05-2012 17:04 #77
Beste stoppers, ik ben d'r bijna een jaar vanaf. Ik ben geweest zeer boos, slapeloos, scheldend, irrationeel, anti-rook nazi, hyper, maar nu weer gewoon mens. M'n haar heeft weer kleur, ik heb uithoudingsvermogen, ben flink wat aardiger geworden en dat omdat ik vorig jaar besloot nu eens echt te stoppen en niet na drie dagen er weer eentje op te steken onder het mom, "ach eentje kan geen kwaad".

Karel, 03-05-2012 10:31 #76
Hoi allemaal, Ik kan me erg goed vinden in alle verhalen. En wou even zeggen dat het makkelijker is als je goede mensen om je heen hebt. Veel vrienden van me blowen en ze supporten me allemaal (ook al gaan ze door?). Ze roken waar ik bij ben maar bieden niets aan… het is wel moeilijk met zoiets als Koninginnedag als zelfs de gelegenheidsrokers roken maar denk aan die voordelen. Halverwege de dag zijn ze kapot en ik liep er fris en fruitig bij :) haha Victory denk ik dan. Ben nu pakweg een maand gestopt na 8 jaar een gram per dag te roken. Ik doe het voor mijzelf en dat werkt het beste, je kan niet voor iemand anders stoppen dan val je zo terug als ze weg zijn. Heb nu al dik geld over en geniet daar heerlijk van om leuke dingen te doen. En heb meer lef. Ben al bijna 3 jaar single en in deze maand heb ik al twee keer iemand uit gevraagd. De eerste was wel een nee maar who cares de tweede zei ja:) en we kunnen alles doen want niet alles is in rook opgegaan! Op de nachtmerries na is dit echt top. Ik rook nog wel peuken maar alles op zijn tijd he. Ter info ben nu 24. 33% van me leven stoned geweest… dood zonde zie ik nu in. En nog een tip:) ga je blow vrienden niet verafschuwen voor wat ze doen. Jij weet als de beste hoe het is en als er een schaap over de dam is volgen er meer trust me. Je voelt je sterk als een beer. Mentaal en fysiek. Doe iets leuks van je geld. Je verdient een beloning. Sixflags is een weekje blowen dus heb je zo bij elkaar:). Ik ga iets extremer:) parachute springen!:) duurt ook iets langer, maar wou ik altijd al doen. Of koop nieuwe schoenen. Game.PSP whatever. Succes all en thx website:) opschrijven helpt, kan ook in je dagboek.

Martien Scheerder, 20-04-2012 11:57 #75
Hoi ben inmiddels 43 heb ruim 25 jaar geblowd ben nu in samen werking met de dokter getopt heb er medicijnen voor gekregen, maar het is verdomt zwaar. Ook omdat het bij mij privé met me meisie waar ik al 20 jaar een relatie mee heb plus 2 kids niet goed meer gaat, dus voor mij weet ik niet of ik de goeie periode heb uitgekozen. Tuurlijk doe ik me best maar makkelijk is het zeker niet. Ik sport wel veel maar het zijn juist de eenzame of vervelingsmomenten. Hebben jullie tips voor me?

Pieter, 15-04-2012 19:08 #74
Hallo mensen. Sinds gister ben ik gestopt met dagelijks wiet te roken en het valt me zeer zwaar. Ik loop al de laatste 5 jaar rond met de gedachte dat het hoog tijd word om te stoppen. Niet dat ik zoveel rookte, 3 gram per week. Maar dat neemt niet weg dat het dan minder verslavend is. Elk vrij uurtje was ik stoned, werd er helemaal gek van. Na 10 jaar dagelijks blowen is het genoeg geweest (ben nu 28). De grootste reden om te blowen was om me verdooft te voelen van de ellende die ik meemaakte 10 jaar geleden, maar als de ellende weg is, blijft die verslaving over. En als je psychisch niet al te sterk in je schoenen staat, zoals ik dus, maak je hachelijke momenten mee tijdens de periode dat je blowt. Je zou zeggen dat je ervan leert om te stoppen, maar de verslaving is erg sterk. Maar goed, nu ga ik echt stoppen! Ook al heb ik dat knagende gevoel dat er iets mist. Ik heb er genoeg van, wil nu weleens geestelijk in balans zijn, wat niet mogelijk is als je dagelijks blowt (bij mij althans niet). Ik weet zeker dat ik een moeilijke periode tegemoet ga, maar ik zal overwinnen! Veel succes mijn lotgenoten, we zullen het nodig hebben.

Martunis, 10-04-2012 21:59 #73
Hallo allemaal. Ik blow nu ongeveer een kleine negen maand elke avond om mij te helpen met het in slaap te komen, het gaat hierbij om erg kleine hoeveelheden. Ik doe met een voorgedraaide uit de shop zo'n twee á drie avonden. Ik begin mij alleen wel zorgen te maken over mijn gebruik. Hoewel mijn gebruik stabiel is en niet meer wordt, krijg ik toch het gevoel dat ik dingen anders ervaar sinds ik begonnen ben met blowen. Zo merk ik dat ik overdag's dingen anders ervaar dan vroeger, ik kan helemaal verwonderd raken van de kleinste dingen, ook begin ik soms uit het niks te trillen met mijn handen. Heel erg zijn deze "klachten" natuurlijk niet, toch ben ik bang dat ik een lichte vorm van verslaving heb. Zo kan ik namelijk niet in slaap komen zonder een paar hijsjes te hebben gehad en ik merk aan mijzelf ook dat ik er soms ook naar uit kijk om tussen een uurtje of tien en elf even een paar hijsjes te nemen. Ik vroeg mij af hoe de verslaving bij jullie is begonnen en of jullie je herkennen in het beeld dat ik schets? Ik wil dus wel benadrukken dat ik het niet overdag's doe en eigenlijk enkel om in slaap te komen.

Liten, 01-04-2012 23:15 #72
Hallo allemaal. Ik schrijf omdat mijn ex verslaafd aan wiet was/is. Het is uit sinds november en wij missen elkaar erg veel, alleen weet hij dat het niet kan door zijn verslaving en ik weet dat het niet kan omdat ik niet nog een keer trek om zijn pogingen door te staan wanneer hij mij wegschuifd om te kunnen blowen. Ik geloof ook dat mijn "hulp" alleen in de weg staat, en dat hij puur voor zichzelf moet gaan stoppen. Het is heen en weer gegaan met ons na dat ik van hem wegging, en hij zegt nu dat hij sinds twee weken is gestopt en zich sterker voelt dan ooit. Dat hij het nu echt door gaat slaan. Wij hebben dus samen besloten om elkaar twee maanden niet te contacten, elkaar met rust laten voor hem om te stoppen en voor mij om balans te vinden met mijn werk (ik werk onhumanlijke veel om afstand van hem en zijn verslaving te creëren) en dan beslissen, wordt het wat of niet. Wij willen het wel, maar ik twijfel door de verslaving (6 jaar dagelijks, hij is nu 28) omdat ik zelf in de shit raakte en hij was zo labiel als maar kan. Mijn vraag nu is of het echt genoeg is, twee maanden. Of hij dan "nuchter" genoeg is en hoe groot de kansen op terugvaltjes zijn. Zou ik het nog een kans durven te geven? Is het echt mogelijk om eruit te komen? Wat voor relatie wij dan ooit zouden hebben, zou ruzies en meningsverschillen zijn, zou hij dan wel sterk genoeg zijn om zo'n problemen te willen oplossen ipv te vluchten door zn verdomde splifjes op te steken? Ik weet niet hoe dit met stoppen met blowen echt werkt, ik ben zelf er wel mee bezig maar maakte het uit wanneer ik merkte dat ikzelf op een dagelijkse basis zat (ongv 1 jaar) maar ik was er wel vrij van geestelijk zowel als lichaamelijk na een maandje doorzetten. Graag hoor ik dus wat jullie erover denken.

Steve, 26-03-2012 17:39 #71
Hoi allemaal. Ik ben ook weer gestopt sinds 21-03. Sinds mijn 15e geblowd, en na 20 jaar blowen ben ik er vorig jaar een halfjaar vanaf geweest, maar helaas weer begonnen… Reden was dat ik alles teveel op me af voelde komen, het kwam te hard binnen allemaal, ik was net weer aan het werk na jaren en dacht dat het een goed idee was om dat rustpuntje 's avonds weer in te voeren. Viel ook in een eenzaam gat als ik thuiskwam. Achteraf gezien had ik niet weer moeten beginnen, het rustpuntje had al gauw weer invloed op mijn hele doen en laten. Begon me weer terug te trekken in mezelf etc. en voordat ik het wist was ik weer terug bij af. Heb me nu voorgenomen om zodra ik dezelfde gevoelens weer krijg nu ik weer gestopt ben, ze te bestrijden door te sporten, te lezen, gezelschap te zoeken, maakt niet uit wat eigenlijk als het maar niet weer die weed is. Het stoppen zelf is bij mij niet zozeer het probleem, natuurlijk zijn de lichamelijke en geestelijke ontwenningsverschijnselen verre van prettig, maar die worden al vrij snel minder… niet te veel bij stilstaan dus.
Belangrijk is dat je de redenen waarom je eerst graag verdoofd door het leven ging aanpakt, je komt dan namelijk minder snel in de verleiding om terug te vallen.
Lukt het je niet om helemaal alleen de aanleiding(en) waardoor je wilt wegvluchten aan te pakken, wees dan niet bang om er hulp bij te vragen/zoeken.
Veel succes van een (ex) probleem-probeer-weg-te-blowen man van 36.
PS: Beter laat… als nooit. Geef je stoppen een eerlijke kans ;-)

Apollo, 26-03-2012 17:35 #70
Ik ben nu een week gestopt met blowen. Ik merk dat de neiging naar de joint met de dag afneemt. De eerste paar dagen kan je aan niets anders denken, maar dat werd snel minder bij mij. Wat mij geholpen heeft, is het feit dat mijn (blowende) vrienden er vanaf wisten en dat ik het lang vantevoren verzonnen had. Dat wil ik dan ook als tip meegeven aan alle mensen die graag willen stoppen:
- Leg voor jezelf een datum vast waarop je stopt (schrijf het in je agenda!)
- Vertel je (blowende) vrienden over je plan om te stoppen en zeg ze waneer je stopt.
- Ga niet minder met blowende vrienden om, als het goed is respecteren ze je keuze, bovendien weten ze dat ze je geen joint aan moeten bieden.
Op deze manier heb je jezelf bij voorbaat eigenlijk al verplicht om je aan je plan te houden. Je zult niet zo snel verleid worden om toch te gaan blowen als je met koeienletters in je agenda hebt staan dat je gestopt bent. Ook je blowende vrienden zullen het je afraden op het moment dat je overweegt een joint aan te nemen.

Ik ben de hele week omgegaan met blowende vrienden, ze hebben volop geblowd. Maar omdat ze wisten dat ik gestopt was, was dat een enorme stimulans voor mezelf om aan hen (en vooral aan mezelf) te bewijzen dat ik sterker ben dan de verslaving. Het vermijden van blowende vrienden is volgens mij juist heel slecht. Op deze manier ben je ipv 1 gewoonte, 2 gewoontes (waar je plezier aan beleefde) kwijt. Bovendien zal het veel moeilijker zijn om niet weer te blowen als je na een tijdje pas weer in contact komt met je blowende vrienden, ipv dat je van begin af aan bewijst dat je ook bij ze kan zijn zonder te blowen.

Dit wilde ik graag kwijt, omdat veel mensen denken dat je alles dat met blowen te maken heeft moet afzweren als je stopt. Wat niet waar is. Zodra je ooit weer met één van deze elementen in aanraking komt, zal het blowen ook op de loer liggen. Je kunt er beter mee leren leven op jouw ''nieuwe'' (frisse, gezonde, energieke, heldere) manier van leven als niet-blower :)

Alle stoppers en aanstaande stoppers, WIJ kunnen het! Leer van elkaars tips, dat doe ik ook en dat helpt! Op naar een nieuw leven!

Martijn!!!, 05-03-2012 12:43 #69
Ik ben nu 5 weken gestopt, en vandaag had ik opeens de neiging om een joint te gaan roken. Ik dacht bij me zelf hoe erg kan het zijn als ik het 1 x in de maand of zo doe. De neiging kwam denk ik voornamelijk doordat ik nogal een klote weekend heb gehad, ik heb het evengoed niet gedaan want ik wil er echt helemaal vanaf zijn en ik ben bang dat als ik 1 x rook ik het toch weer vaker ga doen.

Overigens is het trouwens mogelijk dat als je bijvoorbeeld 3 maanden of een half jaar gestopt bent om dan heel af en toe ( 1 x in de paar maanden of 1 x in de maand ) een beetje hasj of wiet te roken gewoon voor de lol? Of is er dan nog een te grote kans op terugval?

Justin, 01-03-2012 23:22 #68
2 maanden gestopt met blowen en nu tijdens internetten om 23.15 uur opeens zin in een lekkere hash joint, Vanuit niets opeens zin. Buiten mistig, en dan lekker hash joint roken en buiten staan op mn balkon. Gelukkig zn de shops dicht. Ik geef er niet aan toe, al wil ik nu ik mij weer goed voel heel graag blowen, maal elke keer kwam de val na 2 maanden stoppen omdat ik mijdan weer zo goed voelde en elke keer viel ik in de val! Ik houd vol! ook nog steeds gestopt met roken, 3 weken bijna. Zwak moment maar ik ga dit keer door. Vergeeet de nadelen, maar die waren er, dus moet sterk zijn. Klinkt triest van softdrugs, maar ja, na bijna 17 jr dagelijks… brrr. ik weet ooit neem ik nog een hijs van een hash joint, helaas.

Gijs, 29-02-2012 02:53 #67
Gijs 29-2-2012
ik ben nu vanaf vorige week zondag gestopt met roken en blowen en het valt me vies tegen.
ik rookte mijn eerste jointje toen ik een jaar of 16 was maar het ging pas goed mis toen ik opmezelf ging wonen ik had geen rem meer. en na mate ik ouder werd werd de dosis ook groter en de wiet steeds sterker. rookte de laatste jaren zo, n 2 gram haze per dag, en dat breekt me nu op. Heb al 5 dagen koorts/verhoging, pijn in de bovenbenen en de hele dag zware hoofdpijn en dat terwijl ik nooit hoofdpijn heb en ik zweet als een otter, ook zit ik uit het niets te brullen… kom op man ben een kerel van 34… ik huil niet maarja dus toch. Ik slaap slecht of korte stukjes kortom-ik voel me volkomen belabberd. Hoop dat dit niet lang meer gaat duren en ik hoop dat ik ook weer ergens anders aan kan denken dan aan een dikke ketser, ben er zo klaar mee.
Heb er ook over nagedacht om echt hulp te zoeken maar uiteindelijk komt het toch op jezelf neer het is een kwestie van karakter tonen en doorzetten. maarja is makkelijk zeggen, ik ben er ook nog lang niet. maar het belangrijkste is er wel de wil. Als het nu snel maar lichamelijk beter gaat. Wens iedereen het beste en ga pas stoppen als je er echt klaar mee bent en wees eerlijk tegen jezelf

Winston, 21-02-2012 11:04 #66
Beste mensen.
Sinds 8 dagen geleden ben ik gestopt met blowen.
Ik blowde 9 jaar lang full time weed.

Ik ben erg blij dat ik er van af ben en wil ook gewoon nooit meer een joint roken.
Als ik er aan denk word ik al misselijk.
De bijwerkingen zijn verschrikkelijk.
Ik heb spierpijn vooral in mijn benen, zware hoofdpijn en krijg sinds een dag geleden ook nog eens lichte koorts.

Hoelang blijven deze klachten ongeveer weet iemand dit?
Vgrt Winston

Whiteace, 19-02-2012 20:28 #65
Hoi iedereen,
Ik ben sinds gisteren gestopt met blowen, ik blowde elke dag vanaf mijn 15e, ik ben nu 26 dus je kan zeggen dat ik het grootste gedeelte van mijn leven stoned ben geweest. ik moet zeggen dat ik het echt heel moeilijk vind vooral omdat ik nog geen 100 meter van de shop woon en veel van mijn vrienden daar savonds dus ook zitten. ik kan jullie ook eerlijk vertellen dat ik alles maar dan ook echt alles kwijt ben geraakt door die troep. ik ben mijn vriendin kwijtgeraakt met wie ik al bijna 7 jaar een relatie had, ik had een vaste baan en had een mooie auto. Het koste mij zoveel geld dat ik zelf wiet ben gaan kweken om mijzelf er van te voorzien al ik geen geld had. maar het kan gewoon niet langer zo, de rekeningen stapelen zich op, men auto is al 3 maand kapot. ik heb al bijna een jaar geen sex gehad (ben bijna vergeten hoe het moet ) en vlieg van uitzendbureau naar uitzendbureau. Sinds ik vanmorgen wakker werd denk ik de hele dag aan blowen en vlieg door het hele huis heen, weet niet meer wat ik moet doen, ik weet ook zeker dat ik vanacht heel moeilijk zal slapen. ik zit al de hele avond achter de pc voor en nadelen te lezen over stoppen met blowen. ik wil gewoon mijn eigen leven weer kunnen leiden en kunnen genieten van de normale dingen. en vooral proberen weer een vriendin te krijgen.
ik heb altijd tegen mijn ex gelogen over mijn blow gebruik en dacht er altijd weer mee weg te komen, tot die dag kwam dat ze begon met de zin "ik moet even met je praten" (de rest hoef ik niet uit te leggen denk ik), dat ik haar daar zoveel pijn mee heb gedaan vind ik nog het aller ergste want zij was echt mijn soulmate en eigenlijk het enige wat ik nog heb zijn mijn vrienden die de hele dag in de shop zitten! ik weet ook eigenlijk niet waarom ik dit nu allemaal zit te typen! ik denk verveling want anders had ik nu een joint aangehad denk ik. jullie weten wel wat ik bedoel, ik denk dat ik gewoon wil vertellen dat het heeeeeeel moeilijk ik om te stoppen, nou niet om te stoppen maar om te blijven stoppen.
ik lees jullie verhalen en kan mij er zo in vinden, zo herkenbaar allemaal! naja ik kon in elk geval ff men ei kwijt denk ik.
ik hoop dat het mij lukt om niet meer te blowen en ik hoop ook dat het jullie ook allemaal lukt/ gelukt is. cheers

Rene, 19-02-2012 10:49 #64
Ik ben 12 dagen geleden gestopt met blowen. Ik ben nu 30 jaar en blow ongeveer de helft van mijn leven, op dagelijkse basis. Onlangs heb ik allerhande inzichten verkregen over mezelf door te praten met mensen die mij een goed gevoel geven. Maar vooral door mezelf eens open te stellen. Hierdoor ben ik mezelf tegengekomen en ben eindelijk eens goed geschrokken van mijn levensstijl. Ik ben heel blij dat ik nu eindelijk VOEL dat ik gestopt ben en het niet alleen vanuit een rationeel oogpunt doe "omdat ik nou eenmaal zo graag zou willen stoppen" of "je houdt een centje over" of de nog mooiere "ik ben verliefd en wil haar niet confronteren". Ik kan opgelucht ademhalen en nu zeggen IK ben gestopt.
Ook ik zit nu in de ontwenningsfase. Op zich gaat het me redelijk af, de eerste dagen werd ik klam wakker maar veel meer dan dat eigenlijk niet. Vooral omdat ik veel aan het praten was met mensen over het leven (vaak ging dat niet eens over blowen). Nu ik het praten langzaam beu wordt en geen predikant wil worden, komt het de laatste 3 dagen toch steeds meer op mezelf aan. Mijn nachtrust wordt merkbaar slechter. Ik sliep al jaren niet meer echt uit, maar mn lichaam heeft het nu meer dan nodig dan ooit tevoren merk ik. Gisteravond ergens tussen 3 en 4 uur 's nachts gaan slapen, gezellig een biertje gedronken met vrienden en vriendinnen, toevallig geen blowende mensen. Maar dan wordt ik net om 8 uur 's ochtend wakker. Hartstikke vermoeid blijf ik nog ik een uur liggen tot ik net besef dat ik op zoek moet gaan naar een natuurlijk kalmerend middeltje dat me even steunt in deze tijden. Ik lees net over valeriaan en st janskruid, ik ga dat zeker proberen.
Overmorgen ga ik op reis en als ik terugkom ben ik 4 weken gestopt. Ik kijk nu al uit naar die overwinning! Ik merk aan veel reacties dat het veelal mijn leeftijdscategorie is, die tot het inzicht komt. Ja, als je de 30 passeert worden dingen dus toch anders. Gelukkig maar, ik ben er klaar mee EN… ik ben er klaar voor!

Justin, 16-02-2012 21:49 #63
@sara…

wees blij met je paniekaanvallen, want dat was voor mij de druppel om te stoppen. en geloof me, de aanvallen zulllen erger worden en dan? stop voor te laat is en angst gaat weg. maar hoe langer je wacht, hoe langer deze blijven aanhouden en erger worden. Dan kun je deur niet meer uit! depressie komt ook door hash, zeker!

ik voel me echt verlost nu ik niet meer blow (en rook), en sterker worden, zowel lichamelijk als mentaal. was altijd verslavingsgevoelig, nu niet meer. blowde vanaf 13 jaar zonder ook maar dag over te slaan behalve op vakanties, dus als ik kan, kan jij t ook vast.

Verlos jezelf, na drie dagen word de drang al minder, al het begin is zwaar. maar je zult trots zijn als je al drie dagen verder bent.

succes en onthoud, je geest is sterker dan de ver(slaaf)ing

Sara, 15-02-2012 22:34 #62
Ik ben nog niet gestopt. ik kwel dagelijks mezelf met de gedachten van negatieve kant van het blowen. ik rook hash. dagelijks. ik blow al vanaf mijn 17de. ik ben nu bijna 33. zoals bij jullie heb ik ook weinig mensen die bij mij thuis komen savond, omdat ik dan wil blowen, de meesten om me heen weten het niet. ik heb last van angst/paniek aanvallen, wel een paar per dag. de gedachtes, angstaanvallen, ik word er helemaal niet goed van. ik word dagelijk hierdoor getriggert. Daarnaast ben ik ook nog depressief, door hash? kan ik niet met zeker heid zeggen. Er zijn namelijk in me leven veel traumatische gebeurtenissen geweest. Een ding weet ikf zeker, stoppen! maar hoe. overdags is geen probleem, dan ben ik de deur uit en bezig, maar savond is mijn valkuil. Dan ben ik alleen thuis.
De wil is er wel maar de kracht ontbreekt.

Justin, 14-02-2012 18:03 #61
@ mieltje, ben ook bijna 31 jaar en blowde als een ketter vanaf mn 13e. Wat ik doe is het downloaden/huren van veel films en deze kijken om de verveling thuis tegen te gaan. Ben nu bijna 7 weken gestopt. De eerste dagen zijn moeilijk, maar het wordt binnen een week makkelijk(er). Alleen lastig zijn de bijverschijnselen. volhouden, je bent niet de enige moet je maar denken! Zegt al genoeg dat je zweet, het is vergif dat je lichaam afstoot.

Gewoon stoppen, veel films kijken of lezen enzo…

Zo vandaag ook gestopt met roken, net terug van een stedentrip Praag en mn longen eruit gerookt. Gelukkig geen paniekaanvallen tijdens vliegen gehad, dus dat is verleden tijd:-). nu stoppen roken volhouden, sigaretten weggegooid

Mieltje, 13-02-2012 02:26 #60
Ik ben nu 31 heb twee kids en blow al vanaf mijn 13de de laatste 5 jaar 2 a 4 per dag en al lange tijd wil ik stoppen maar kon de knop niet omdraaien in mijn hoofd, ik ben nu misschien zwanger van de derde dus ik moet nu stoppen maar ben nu nog maar 2 dagen gestopt en nu al moeilijk, ik kan niet slapen, zweten. ik ben de enigste in mijn omgeving die blowt en ik heb wel hulp overdag maar de avonden ben ik alleen heeft iemand tips voor mij ik las al dat sint-janskruid en valeriaan helpt voor het slapen, ik heb er wel voor gezorgt dat ik geen geld heb en geen pinpassen dus kopen zal niet gaan, maar is er iemand die nog een tip heeft waar het iets makkelijker van wordt zou het graag weten.

Martijn!!!, 12-02-2012 12:08 #59
Nou de 2e week zit er al weer bijna op.
Ik heb deze week sint-janskruid en valeriaan gekocht, dit helpt me goed met het in slaap komen. Ik slaap op het moment dus veel eerder en lig niet meer eerst de halve nacht te draaien, wel is het zo dat ik dan even goed wel weer heel vroeg wakker word en dan niet meer in slaap kan komen. Hierdoor heb ik nog niet echt de nachtrust die ik nodig heb, ik slaap maar zo'n 5 uur aan een stuk. Dit merk ik soms wel overdag dat ik heel moe ben, ik hoop dat dit de komende tijd nog verbeterd.
Zo verder is deze week goed verlopen ik ben in het weekend zelfs bij mijn blowende vrienden geweest en ik kan de joint nu rustig aan me voorbij laten gaan, hier heb ik weinig tot geen moeite mee.
Heeft er iemand anders hier ook ervaringen met sint-janskruid of valeriaan? Dan hoor ik het graag.

Martijn!!!, 05-02-2012 22:49 #58
Thanx Arjuna voor de reactie.
Ik ben dit weekend niet bij mijn vrienden geweest en heb me thuis even goed vermaakt. Slapen ging wel lastig vooral zaterdag, ik had nare dromen die me de hele nacht wakker hebben gehouden. Ik heb dit weekend veel tijd met mijn familie doorgebracht en ik moet zeggen hun zijn ook erg trots op mij, verder heb ik weer veel gesport (wat ik toen ik blowde dus echt niet deed, het sporten niet en tijd met mijn familie doorbrengen ook niet).
Ik ben nu dus 1 week echt helemaal gestopt! Op naar de 2e week.

Justin, 05-02-2012 21:50 #57
Blow vanaf mn 13e dagelijks weed/hash (ben nu 31 jaar) en de laatste jaren blowde ik wel 5 dikke voorgedraaide joints per dag en weekend wel meer dan dat. Totdat ik opeens paniekaanvallen kreeg. Zo stond ik in de rij bij de supermarkt en begon hevig te zweten en angst dat ik flauw zou gaan vallen. Ook als ik met de auto vast stond vanuit werk, kon ik doordraaien. Je gaat jezelf gek maken en denken wat andere mensen over je denken. Thuis voelde ik mij wel veilig. Vergaderen op mijn werk werd steeds moelijker, kreeg ik ook paniekaanvallen.

Nu ben ik een volle maand gestopt en paniek is al voor 90% verdwenen, mijn agressie minder en ik slaap weer goed. Begin veel dromen, maar dat vond ik fijn. Ben wel vermoeid nu ik ben gestopt met blowen. Blowen hield me wakker, maar nu ik niet blow, vroeg bedje in.

Ik ben weer mezelf, wallen verdwijnen, voel me super sterk worden weer, en helder in koppie. Alsof ik wedergeboren ben. Ik moet overigens wel zeggen 10 dagen oxazepam hebt gebruikt in begin wegens de angstaanvallen.

Ik kan nu zeggen, dat ik na 17 jaar echt super veel blowen er helemaal klaar mee ben. Ik ga nu dingen in leven doen waaraan ik alleen maar dacht tijdens blowen maar niet deed vanwege het blowen.

Het heeft tijd nodig na het stoppen, maar je krijgt er veel voor terug. Beste mensne, het is het niet waard. Ik wil niet op mn zeg maar 50ste zeggen ik heb niets uit leven gehaald door het blowen. Ik begon zowaar te geloven dat drugs daadwerkelijk een kier openzet voor demonen, zo voelde ik mij. Ik weet het is lekker… maar ik ga nu echt leven.

Voor iedereen veel succes en met last, zou ik naar huisarts gaan en eenmalig 10 oxazepams bestellen. dat helpt je in ieder geval op weg een beetje, maar je moet zelf doen.

Good luck allemaal, en ik ga er nooit meer aan, ook niet eenmalig, want dan ga ik weer de mist in. Op naar maand 2 met stoppen per 1 maart.

PS vraag me af hoe goed ik me wel niet zal voelen na een jaar te zijn gestopt, .

Arjuna, 03-02-2012 09:48 #56
Dag 10 van niet-blowen. Slapen gaat nog steeds bedroevend slecht, wat het moeilijk maakt om me niet toch aan een joint te vergrijpen. Daarnaast heb ik al een week hoofdpijn.
Ook begint nu de verveling. Alles lijkt saai, grijs, kabbelend. Ik mis de inspiratie die blowen me gaf, en ook de spirituele sensitiviteit die het me gaf.
Positieve dingen zijn dat ik er gezonder uitzie en dat mn omgeving heel trots op me is dat ik gestopt ben. Ik merk ook dat ik daadkrachtiger ben. Blijkbaar werkt de lethargie die blowen veroorzaakt ook door als je niet stoned bent.
Mijn urine ruikt nog steeds naar wiet, wat duurt het lang voordat het uit je systeem is zeg.
@ Martijn: als je wilt stoppen met blowen is het beter om even niet met die blowende vrienden om te gaan denk ik. Tot je sterk genoeg bent om die joint gewoon aan je voorbij te laten gaan.
Je zal ook zien dat stonede mensen helemaal niet interessant zijn als je zelf nuchter bent.

Martijn!!!, 02-02-2012 14:25 #55
Hallo, ik ben 22 jaar oud en heb vanaf mijn 13e geblowd en vanaf mijn 15e echt van 's morgens vroeg tot het slapen gaan. De laatste jaren was ik zelfs gestopt met sigaretten roken omdat ik altijd als ik wou roken gewoon een joint draaide waardoor ik die peuken niet nodig had. Nu is het zo dat ik de laatste 3 weken ben gaan stoppen met doordeweeks blowen, dit wil ik nu veranderen door in het weekend ook niet meer te blowen en dus helemaal te stoppen. Overigens heb ik als ik niet blow wel last van niet kunnen slapen, me kapot vervelen en vaak ergeren aan kleine dingetjes. Ik doe nu veel meer aan sport en probeer zo mijn energie kwijt te kunnen.

Omdat ik al zo lang dit leventje leid zijn de enige vrienden die ik heb blowers en drugsgebruikers, als hun bij mij thuis zijn laat ik ze ook gewoon in de tuin blowen en ga ik zelf mee naar buiten om een peuk te roken, dit gaat me doordeweeks goed af maar ik merk dat ik daar in het weekend meer moeite mee heb. Nu is het zo dat ik er echt helemaal vanaf wil, raden jullie het mij aan om in het weekend niet bij mijn vrienden te zijn? ( aangezien die vrienden elke dag en altijd blowen als ze bij elkaar zijn )

Amy, 29-01-2012 12:36 #54
Beste stoppers/ ex-mede blowers, Ik ben een 37jarige vrouw en al ruim 5jr verslaafd aan het roken van wiet. Het is begonnen met zo af en toe een jointje maar het werd al heel snel een paar keer per week. Uiteindelijk werd het elke dag 3-4 joints 0.9 gram WW voor het slapen gaan. Het lukte me nog maar heel moeizaam om zo af en toe ook eens wat dagen over te slaan. Ik wil heel erg graag stoppen maar ben tot nu toe niet sterk genoeg geweest om het langer dan 6dgn vol te houden. Als ik jullie verhalen lees heb ik daar heel veel bewondering voor en vind ik het slap van mezelf dat ik het steeds zo snel weer op geef. Nu ik dit hier op de site schrijf hoop ik dat het voor mij als extra simulatie werkt het dit keer wel langer vol te gaan houden. Als ik niets rook heb ik enorm last van trillen, zweten, onrust, hoofdpijn, veel emoties en huilbuien en in slaap vallen lukt niet tot nauwelijks… Dit mag geen aanleiding zijn om dan maar weer jointjes te gaan halen aangezien de vicieuze cirkel dan gewoon in stand blijft. Ik moet er doorheen, ik wil weten hoe ik me voel als ik dit nu wel eens enkele weken vol ga houden want het blowen maakt me niet meer zo ontspannen als voorheen. Ik merk dat ik eigenlijk steeds meer wil blowen om volledig ontspannen te zijn en terwijl ik dat denk voel ik mezelf onrustiger en afhankelijker worden. Ik ben verslaafd en wil dit patroon voor eens en voor altijd doorbreken. Het kost me zoveel geld en mijn gezondheid en hoe fijn het ook is om op die manier in slaap te vallen het veranderd helemaal niets. Niets van alle redenen die er ooit waren of zijn worden door het roken van een jointje verholpen maar het vluchten in een roes heeft me die illusie soms wel gegeven. Alles lijkt even wat minder hard binnen te komen maar eigenlijk sta ik stil en ontvlucht ik de emoties die andere niet-blowers gewoon doorleven. Laat me dit keer sterk zijn! Mede ex-blowers samen staan we sterk en ik hoop dat we hier allemaal uiteindelijk goed doorheen zullen komen en het ook daadwerkelijk vol gaan houden. Succes!

Arjuna, 29-01-2012 11:38 #53
Dag 5 van stoppen met blowen en roken. Ik gebruik wel nicotinekauwgom. Slapen gaat slecht, zelfs met de voorgeschreven slaappillen die ik gebruik. Ik voel me down, angstig, verdrietig. De eerste paar nachten had ik nachtmerries over dingen die jaren geleden
gebeurd zijn. Maar door het blowen heb ik die blijkbaar nooit verwerkt. Nu heb ik geen nachtmerries meer maar hele levendige dromen die wel vermakelijk zijn. Het blowen op zich mis ik niet, de roes voelde ik allang niet meer. Ik blowde zo'n 8 jaar dagelijks. Nu ik tegen de 40 loop en mijn vader aan longkanker is overleden vond ik het welletjes. Er wordt altijd gezegd dat blowen alleen geestelijk verslavend is maar ik merk aan den lijve dat dat een leugen is. Het is geen onschuldig middel. Gedragsmatig mis ik het niet, maar mn lijf moet echt omschakelen.

Romy Rooktnie Yes, 25-01-2012 23:16 #52
Nu 11 dagen gestopt met blowen, na 7 jaar geblowd te hebben. elke avond voor het slapen gaan ww halen en roken, daar begon het mee. werd laatste jaren steeds meer liefst 2 per avond vh slapen. maar merkte laatste maanden dat ik daarna eigenlijk nog net zo wakker was als voor het roken, dus wilde er dan nog wel 1 en als ik die in huis had ging die er ook aan!… wilde er al langer vanaf, omdat ik me er zo slecht bij voelde geweten speelde steeds op en daarnaast kost het klauwe met geld, dat ik hard anders kan gebruiken. maar toch, het ritueel doorbreken is moeilijk. ik merk dat ik het nog lastig vind om te lezen als mensen het gevoel beschrijven (dus de Letterlijke woorden) na het gebruik, dat triggert, dus als het ff kan zal ik jullie daar niet mee belasten. blijf alleen de nadelen en negatieve dingen benoemen en verwoorden. sommige mensen rookten misschien veel meer dagelijks dan ik, ik deed het alleen voor het slapen maar begon wel steeds vroeger op de avond en wilde eigenlijk op een gegeven moment maar niet meer dat er savonds mensen kwamen, dan kon ik niet doen wat ik graag wilde. te erg gewoon, want ik ben juist een mensen mens, hou van mensen om me heen. Nu ik ben gestopt heb ik errrrrg veel last van zweten, niet normaal, kleed me gerust 3 keer per dag om! zweetoksels, handen, voeten, niet normaal! Hoop dat dat snel weg is, schaam me dood. Daarnaast barst ik al ruim een week van de hoofdpijn! Slapen was de eerste nachten echt K met P. en dat is zachies uitgerukt mensen. nu nog niet fijn hoor, blijf uitstellen om naar bed te gaan, vandaar dat ik nu ook op de site zit te lezen, kan mezelf nog ff niet naar de slaapkamer schoppen. Dromen komen gelukkig weer terug! Heb jaren niet gedroomd, of ja nachtmerries en soort voorspellende dromen kreeg ik. die ook uitkwamen, getsie dat wil je echt niet. dat is geen gave zoals mensen wel eens denken, dat is een grote last om mee rond te lopen, of beter gezegd.Slapen. Het gekke is dat ik over dingen begin te dromen van jaren terug. lijkt wel alsof nu alles pas een plek krijgt om echt verwerkt te worden, want dat is de reden waarom men droomt uiteindelijk. het herschikken van wat je allemaal meemaakt en denkt. Mijn huid wordt al weer veel mooier en ik begin ook veel glanzender ogen te krijgen, echt super om te ontdekken en dat stimuleert om niet meer te roken. Ben echt VASTBESLOTEN nooit meer zo'n ding aan te raken. Je kan niet 1 jtje roken, tenminste ik niet, dat is het GROTE GEVAAR! je bent zo weer terug bij af, ik spreek helaas uit eerdere ervaring. Deze site helpt giga om ergeen zin meer in te hebben, de bevestigingen, door de herkenning van ontwenningsverschijnselen vooral… Respect voor iedereen die poogt te stoppen met deze ellende, want dat is het. Je leven begint pas weer wanneer je weer lekker bewust in het leven staat. tuurlijk heb ik het nog zwaar, dat is nog wel een poosje zo ben ik bang, maar de positieve dingen wegen veel zwaarder dan de negatieve. als je dat eenmaal voor jezelf op een rijtje zet en je dat voorhoudt wanneer het moeilijk is… heb ik en jij goede kans van slagen

Denny, 19-01-2012 08:05 #51
Ben tien dagen geleden gestopt na tien jaar blowen (dagelijks). Ik heb altijd geblowd om in slaap te komen. Echter het laatste jaar rookte ik er dagelijks twee a drie voor het slapen gaan. Altijd geroepen dat ik kon stoppen als ik daar zin in had. Omdat ik er eigenlijk geen reet meer aan vond, er niet gelukkiger van werd, het best veel geld kost en ik toch een goed voorbeeld wil zijn voor mijn kind, besloot ik tien dagen geleden te stoppen. En dat valt vies tegen. Slecht slapen, onrustig en s nachts zetend wakker worden zijn de zaken waar ik last van heb. Om te slapen gebruik ik melatonine tabletjes nu. Die zijn niet verslavend, is een lichaamseigen stof en gewoon bij drogist verkrijgbaar. Ik moet zeggen dat je hierdoor prima in slaap valt. Maar door het zweten wordt ik toch weer wakker.
Ook droom ik weer na tien jaar. Ook vreemde dromen, maar dat vind ik eerder grappig dan vervelend (Zeker na tien jaar niet dromen). Ik heb ook helemaal geen zin om te blowen. De roes heb ik niet nodig. Alleen dat verdomde zweten en onregelmatig slapen zijn nadelen. Pittige nadelen. Ik hoop dat het zweten binnen afzienbare tijd stopt. Slapen lukt ook wel met L-tryptofaan of melatonine (beiden gewoon bij drogist verkrijgbaar). Iedereen verder erg veel succes en niet opgeven!

Marten, 12-01-2012 20:52 #50
Hallo mede ex-verslaafden. Ik ben een man van 30 jaar en heb bijna 15 jaar geblowd. Nu ben ik bijna een week joint vrij. En wat valt dat tegen, nooit gedacht dat de afkickverschijnselen zo heftig kunnen zijn. Ik slaap gemiddeld 3 uurtjes per nacht en ben overdag zo verot als het maar kan, als ik dan wel even geslapen heb word ik kletsnat van het zweet wakker. Ik ben deprie en chagrijnig en mijn werk heeft er ook onder te lijden. Ik hoop dat het snel beter word en dat ik mijn sociale leven weer kan oppakken wat ik de laatste jaren niet meer had door het wiet gebruik. Ik heb veel van mijn vrienden al jaren niet meer gesproken omdat ik liever zat te blowen. Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen. Zodat ik weer van het leven kan genieten, iets wat ik op dit moment echt niet doe. Ik wens iedereen veel sterkte toe die ook besloten hebben te stoppen met blowen. Groetjes.

Vrouwtje, 08-01-2012 13:01 #49
Na 2 jaar lang weer dagelijks geblowt te hebben (doordeweeks een stuk of 3, in het weekend de hele dag door) ben ik nu een week gestopt. De eerste week vooral vreselijk zitten zweten en flink wat moeite gehad om in slaap te komen. Ook hele vreemde dromen/nachtmerries gehad, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, aangezien ik al tijden niet meer gedroomd had. Nu, na een week, is het zweten stukken minder geworden, maar ben ik wel erg benauwd en voel ik me extreem moe. Gisteren 14 uur geslapen, maar veel helpt het niet, ik blijf moe. Daarnaast ook erg emotioneel en veel last van huilbuien.

Ik mis het blowen niet, en heb totaal geen zin gehad om een joint op te steken de afgelopen week, maar ik had niet verwacht dat de lichamelijke effecten van het stoppen zo groot zouden zijn. En dat komt wel degelijk door de thc, en niet door nicotine gebrek (wat sommige mensen beweren), want ik rook nog wel, dus aan nicotine geen gebrek ;)

Ik hoop iig dat ik me snel weer wat fitter ga voelen, zodat ik echt blij kan zijn dat ik van die troep af ben. Iedereen die ook gestopt is veel succes! Even doorzetten, uiteindelijk gaat het alle moeite helemaal waard zijn :)

Jetskie, 08-01-2012 10:01 #48
Hallo allemaal,
Wat fijn om jullie reacties te lezen, wist niet eens van deze site af. Tot ik daarnet eens ging googlen op: stoppen met blowen. Vooral om te zien of het normaal is dat ik zoveel zweet, slecht slaap en ontzettend veel droom. Dat dromen is niet erg, de nachtmerries en het huilend en zwetend wakker worden wel, maar ja, ff doorzetten. 40 jaar ben ik, moeder van 3 pubers (de belangrijkste reden om nu te stoppen) en al 22 jaar verslaafd! Al 5 dagen heb ik er op zitten zonder die shit, ik ben zo trots op mezelf! Ik voel me niet goed maar heb al wel een hoop geld bespaard… Wat gaan wij een leuke zomervakantie tegemoet waarin we iets extra's kunnen doen dankzij het stoppen!
Voor allemaal: Zet door, we kunnen het, we zijn niet afhankelijk van die zooi!

Zeelandia, 05-01-2012 13:03 #47
Hoi mensen, beste wensen iedereen en een top 2012. Ben net zoals velen sinds 31 december 23:30 gestopt met blowen en ook met roken. Nou heb ik een paar dagen echt kut dagen gehad zonder dit spul, geen zin meer in alles en alleen maar moe en in bed willen liggen. Dit er nog bij dat ik op dit moment geen werk heb en veel vrije tijd heb. Naar aanleiding hiervan heb ik gisteren een haze jointje gehaald en de hele avond als een kanarie op de bank gezeten. Was teleurgesteld en voelde me best wel zuur na het roken hiervan. (stiekem toch wel weer lekker) Nu is het de volgende dag en ben eigelijk best gaar hierdoor. Maar toch heb ik weer zin om ff naar de coffeesjop te gaan om zon groene duivel te gaan halen. Ik zal proberen om vandaag niets te halen en kijken hoe dit gaat. Goede aanrader: als je stopt zoek afleiding of ga de sportschool in. ga niet te veel hierover nadenken want je moet je gedachte hiervan afhalen. AFLEIDING. gelukkig heb ik met het gewoon roken niet echt moeite het is alleen dat heerlijke gevoel van stoned zijn wat ik mis. Tja het heeft eigelijk alleen maar nadelen en toch is het lekker. DRUGSSSSS. het had eigelijk nooit uitgevonden moeten worden.

Fabian, 04-01-2012 15:10 #46
Hi allen, ben 32 en heb 16 jaar dagelijks geblowd, heb 2 mnd geleden besloten dat ik toch echt moet stoppen met hasj roken. Ik ben vanaf 1 januari gestopt. Hiermee wil ik tevens een einde maken aan mijn, voor mijn gevoel gevaarlijke, levensstijl. Die bestond uit bijna wekelijks uitgaan in de Amsterdamse clubs met drank en coke. Daarnaast rookte ik 2 à 3 kleine joints per dag (1 gram voor 3 dagen). En dat terwijl ik 2 kids heb, een lieve vrouw en een eigen onderneming. Zoals ik al zei voelde het gevaarlijk aan, heb het gevoel dat aks ik doorga mijn dromen niet kan waarmaken. Temeer omdat ik constant moe en wazig ben en groot risico loop op kanker of andere zware beproevingen. Ik heb besloten om alles te geven om mijn missie te volbrengen. Mijn missie om mijn kinderen een geweldige tijd en opvoeding te geven en natuurlijk een supervader te zijn! Heb dat zelf nooit gehad en weet dat dat erg vervelend kan zijn… Daarnaast wil ik alles uit mijn passie halen: mijn werk als architect. Ik wil zo succesvol mogelijk worden hierin en zo veel geld verdienen, dat ik veel mensen kan helpen die het hard nodig hebben. Als dit niet lukt en ik zou nog steeds hebben geblowd, zou ik mezelf altijd afvragen of het aan mijn levensstijl heeft gelegen. Ik weet dan in ieder geval dat ik niet alles eraan heb gedaan om mijn droom waar te maken… Die gedachten zou me voor de rest van m'n leven slecht laten voelen. Daarom stop ik nu met blowen en te vaak uit gaan. Alles gaat nu opzij om mijn persoonlijke doelen, mijn gezin en levenslust tot het best mogelijke einde te brengen! Niets gaat mij hier nog van weerhouden en zeker geen joints! Het is klaar met tegen mezelf liegen, stiekem joints roken tijdens werk en familiebezoekjes, klaar met bang zijn om dood te gaan aan longkanker en m'n kinderen alleen te.moeten laten, klaar met denken dat ik meer kan maar niet doe. Ik ga het allerbeste uit me halen wat erin zit en dat kan alleen zonder joints en net een gezond lichaam. Ik wil helder worden en zal helder worden… Heerlijk om te weten dat ik hieraan ben begonnen! X aan iedereen die ook voor zichzelf kiest en daarmee voor anderen…

Carola, 03-01-2012 22:11 #45
2e stopdag vandaag. Geen zin in een joint, maar wel de hele dag doodmoe, ontzettend veel zweten, en vanochtend ook badend in het zweet wakker geworden. Inslapen gaat best, doorslapen niet zo goed, dus al met al niet meer dan 4 uurtjes geslapen.

Een paar maanden geleden ben ik ook een paar weken gestopt, toen had ik exact dezelfde problemen. Maar ik weet dat het niet lang duurt en dat het uiteindelijk alle moeite wel waard gaat zijn. Geen wiet meer voor mij, ben er nu echt helemaal klaar mee. Loos op de bank hangen, geen zin om ook maar iets productiefs te doen, huis een zooitje, hoofd een zooitje, vergwetachtig

Syl, 03-01-2012 03:15 #44
Dag mede-stoppers! Allereerst wil ik even kwijt dat ik super veel steun heb om 's avonds wanneer ik trek krijg even jullie reacties te lezen. Het is echt een duwtje in de rug. Ik ben 20 jaar en blowde 2,5 jaar dagelijks. Nu ben ik sinds 2 weken gestopt en bevalt me prima! Maar toch heb ik wel zo nu en dan wat moeilijke momenten. Ik ben al meerdere malen in behandeling geweest bij Tactus maar heb nooit echt het gevoel gehad dat ik hier baat bij had. Dit is mede gekomen doordat het me verplicht werd. Ik was erg onverschillig en genoot vooral heel erg van het leventje wat ik toen leidde. Steeds vaker ging ik blowen, steeds vaker alleen. Ik ging het verbergen omdat ik me ervoor schaamde. Het past totaal niet bij me. Ik heb al meerdere stoppogingen gedaan maar ik moet toegeven dat het me nog nooit zo makkelijk afgaat als nu, laat ik het afkloppen. De laatste 2,5 jaar blowde ik dagelijks, en eigenlijk altijd alleen. Ik mis mijn sociale leven wat ik voor mijn blowcarriere had. Ook lijdt mijn studie hier al een hele tijd onder. Dus het is tijd voor een wietvrij leven. De eerste dagen gingen erg goed, wel wat moeite met inslapen en overdag een paar keer een warmtegolf gevoeld. Dit was de vorige pogingen wel anders. Misschien omdat ik nu echt niet meer wil, ik verban het gewoon. Verveling heb ik wel, maar daarom pak ik ineens in no- time mijn sociale leven weer op! Lekker uitgaan, leuke jongens ontmoeten etc etc.
Ik heb nu sinds 2 dagen ofzo wel weer last van dromen enzo en dan bedoel ik ook echt hele realistische / tikkeltje enge dromen. Maar ook dat gaat wel over, ik ga lekker genieten an de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. En dit keer gaat het me lukken! Mensen allemaal heel veel sterkte met stoppen, jullie kunnen het! I know it's hard. Maar die ontwenningsverschijnselen duren ongeveer 2,5 week en dan heb je het ergste gehad!

Volhouden allemaal! Het nieuwe jaar is net begonnen, een mooi moment voor velen om te stoppen!

Somebody, 01-01-2012 22:09 #43
Beste Gestopte ex medeblowers,

37 jaar, en inmiddels zon 15 jaar 'aan' de wiet, hash. na vanmiddag mijn laatste vieze joint te hebben uitgedrukt. Ben ik er echt helemaal klaar mee, Heb in deze periode zeker wel wat dingen bereikt, maar het had echt zoveel meer kunnen zijn. Alleen al wat je wegbrengt naar de coffeshop als je wat blowt is eigenlijk waanzin. ik rookte zo een doosje van 15 euro weg, wat ongeveer 2 gram is. dat elke dag elke week elke maand. daar kun je wel een weekje van op vakantie. Gelukkig redde ik mezelf altijd wel op de vakantie en miste ik het niet eens. maar eenmaal in amsterdam geland hunkert de blow weer als je thuis aankomt met je frisse en bruine bakkes, om vervolgens weer als een zombie achter je Ps3 te hangen of zoiets. Nu is het genoeg geweest, heb teveel mensen in mijn omgeving verwaarloosd, mijn eigen kwaliteiten zwaar onderschat. Je kan toch zoveel meer als je echt wilt.
Ik ga me richten op mijn toekomst, en dat kan alleen zonder wiet/hash. al die mythes dat wiet niet schadelijks is, en oh het is maar een jointje, Echt… BENDE is het. Ik ga van zombie weer naar een levend mens! Aan iedereen die is gestopt of wilt stoppen GO FOR IT. De bijwerkingen neem ik voor lief, zonder geeft me zoveel meer energie en creativiteit.

Tja Wat Zal Ik Ervan Maken, 23-12-2011 09:18 #42
Beste stoppers,
Ik ben weer eens gestopt met het overheerlijke vloerbedekking van mijn favoriete White Widow. Na 3 weken blowen Neem ik altijd 3 weken 'blow' pauze. Lekker 3 dagen zweten en k*t slapen, maar dan ineens sta je weer met beide benen op de grond.

Wel heb ik hulp van de dames Oxacepam en Dormicum. Tja is ook niet echt de beste methode, maar voor mij werkt het. Geen last van die afkickkwaaltjes zoals hierboven beschreven. Mijn goede voornemen voor 2012 is zo gezond mogelijk gaan leven en nee daar horen blowen en roken niet bij.

Patrick, 14-12-2011 19:21 #41
Hallo mensen. bij deze wil ik jullie graag aanraden om echt te stoppen met blowen. Ik heb zeker 20 jaar geblowt en merkte dat ik steeds minder tegen de thc kon. Of dit nu kwam dat ik ouder werd of dat de thc heftiger werd in de jaren ben ik nu blij dat ik er vanaf ben.
In het begin was het erg moeilijk, ook omdat ik een vrij eenzaam leven leide en de wiet mij enige rust en geluk bracht, dat dacht ik,
Had wel erg ontwenningsverschijnselen zoals erg zweten, nachtmerries en slecht slapen
werd steeds na een uurtje of 3 wakker door een vreemde droom en voelde dat ik dan zeiknat van het zweten was, Het inslapen ging slecht en was erg ontrustig.
Verder kreeg ik ook erg last van aambeien omdat mijn hele stofwisseling en stoelgang veranderen.
Nu een maand of 2 verder voel ik me zoveel beter, Geen vreemde dromen meer, . slaap goed en zie er tien jaar jonger uit, ogen stralen weer en kan met beter concentreren,
Heb geen last meer van agressieve uitingen, vooral in het verkeer, Ben nu rustig en cool

Het is in het begin zeker niet makelijk maar kan iedereen het toch adviseren om met die zooi te stoppen, Nu proberen om ook met het gewone roken te stoppen, aangezien ik wel meer sigareten ging roken, ik adviseer daarom ook niet gelijk met beide te stoppen,

Wens iedereen succes en weet dat iedereen het kan,

Zoek afleiding of ga veel sporten, . en doe leuke dingen en vermijd mensen die nog wel wiet of hasj roken

succes en groeten

Opgeluchte Man, 14-12-2011 19:18 #40
Hallo, nou ik heb nog steeds niet gerookt en ik vind het soms zwaar k…
Het is vreemd na al die maanden van stug volhouden lijkt mijn bestaan volkomen zinloos, terwijl ik dat niet had toen ik lekker jeweetwel was.
Goed ik heb geen onregelmatige hartslag meer en ben ook niet meer bang om dood te gaan, en iedereen om me heen is zooooo trots op me terwijl ik er heel erg moe van word altijd maar dat volhouden, wanneer houdt dat nu eens op?

Jaja, 08-12-2011 22:53 #39
Als je al jaren hebt geblowd moet je tegen jezelf zeggen, ik stop ermee. Voordat je stopt rook je je eerst een week helemaal suf totdat je alleen maar groen kunt poepen. Dat is het moment om te stoppen. Rook dan nog een half jaar gewone peuken en drink er wat bij maar maak er geen verslaving van; je weet immers wat verslaving met je doet. Stop daarna ook met roken en blijf enkel drinken en probeer dat af te bouwen. Lijkt wel een Sonja Bakker kuur.

Amsterdammer, 28-11-2011 20:24 #38
Hey iedereen, om te beginnen heel leuk dat ik zie dat alle lotgenoten succes hebben met het stoppen van blowen/roken. Ik ben een jongen van 18 jaar. Ik blow vanaf mijn 15e, het is zo gekomen door mijn vriendenkring. Ik ben van plan te stoppen, en dan te gaan fitnessen wanneer ik trek in een joint heb. Ik wil graag tips krijgen van jullie allemaal wat jullie heeft geholpen te stoppen met WEED. Ik walg er echt van dat ik rook, ookal ga ik straks een joint roken. Ik wil echt stoppen maar HOE? PLEASE TIPS?

Abusi, 27-11-2011 14:10 #37
Hallo allemal, ik wil ook wel stoppen met blowen want dat flinkt mijn leven echt. Alleen ik voel zo moeilijk, maar ben nu 24 het is tijd om te verranderen. Ik blow elke dag nu 4 jaar al, alleen s'avonds na het werk. Na al de jaren voel ik me niet meer hetzelfde als vroeger. Ik heb geen zin om iets leuks te doen, alleen naar het werk en thuis blowen. Wel bekend? Ik zal echt stoppen, heb echt genoeg van! Nu ik zie jullie reacties en gefeliciteerd idereen die gestopt met blowen, respect. Ik zou dat ook graag willen doen en sterk zijn. Groetjes

Jo, 16-11-2011 02:03 #36
Dit is een heel lang drama verhaal dus bereid je maar voor… Blij dat ik op dit forum stuitte want na vele mislukte pogingen mijn problemen met mensen die dichtbij mij staan, weet ik niet meer wat ik kan doen. Ik blow nu een jaar denk ik, ben begonnen doordat ik me eigenlijk niet gelukkig voelde en zo mun gevoelens kon afvlakken. Inmiddels ben ik gestopt sinds een paar dagen, wat ik al eens eerder heb geprobeert. Het gaat niet zo goed bij mij, ik heb erg last van depressies wat ook zeer uit de hand loopt. De vorige keer had ik eigenlijk al besloten dat ik het zou opgeven, dan bedoel ik dat ik al bezig was met het stiekum afscheid nemen van mensen. Dit klinkt allemaal ff heel dramatisch en daar houd ik helemaal niet van, maar ik had vrede met het idee dat dit het was voor mij. Deze keer neigt het weer die kant op, het is een kwestie van tijd. Het grootste probleem is dat ik door die depressie nix meer wil, ik krijg mezelf gewoon echt niet zo ver. Ik kan echt letterlijk mijzelf niet dwingen om hulp bij een specialist te zoeken. Dus naar de huisarts no way, hulp zoeken no way want ik heb er wel vrede mee, why bother. Iets wat zeker is, is dat als ik niet snel weer aan de wiet ga, het fout afloopt. Nou vind ik dat niet erg om eerlijk te zijn, maar mijn omgeving zal me wel missen denk ik. Eigenlijk leef ik voor hun, alleen als ik probeer met ze erover te praten kunnen zij het geestelijk niet aan, dat hebben ze zelf gezegd. Dus als hun mij niet willen helpen, waar leef ik dan voor? There is nothing left, I dont care. Het verbaast me ook erg dat ik dit bericht plaats, maar ik doe het voor mijn moeder. Wil iemand mij hierbij helpen? Wat moet ik nou doen? Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?

Blazend, 20-10-2011 14:17 #35
Hallo ik ben nu 2 weken gestopt met blowen en met roken (als je toch bezig bent waarom niet alles te gelijk),van mijn 15 tot mijn 30ste heb ik geblowd. De eerste paar dagen waren een ramp slecht slapen, geen rust in je lichaam na paar dagen merkte ik dat me wat fitter voelde, mijn vriendin zag dat ik stuk actiever werd (dingen ondernemen zaken regelen die normaal blijven liggen). Mijn vrienden blowen allemaal ik heb daar geen moeite mee. Het enige waar ik veel last van heb is angst en benauwdheid (druk op borst etc). Hebben mensen hier ook last van en zoja hoe lang duurt het voordat het overgaat want ik word er redelijk gek van :(

Foofoo, 17-10-2011 00:06 #34
Hallo, ik ben nu 9 maanden gestopt met blowen na een flinke blowverslaving van 10 jaar, ik rookte iedere dag flink veel wiet, ik kan wel zeggen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Iedereen in mijn omgeving blowt overigens zoveel. Ik ben gewoon van de een op de andere dag gestopt, het spookte al langer door mijn hoofd, en op een dag zei ik gewoon; het is genoeg geweest, ik raak het spul niet meer aan! en verbazingwekkend genoeg (voor mij en mijn omgeving haha) heb ik mij daar ook echt aan gehouden. Financieel gezien werd het echt een probleem en ik werd er zo'n gigantische lamzak van! Het stoppen is me echt makkelijk afgegaan, behalve de slapeloze nachten in het begin heb ik eigenlijk nergens last van gehad. Alleen positieve gevolgen, ik ben een stuk spontaner nu, heb veel meer zin in alles en ik ben niet meer zo'n gigantische lamzak. Superfijn! In mijn omgeving trouwens wordt nog steeds net zoveel geblowd, bezoek blowt zelfs in mijn huis, maar nog steeds kan ik de jointjes weerstaan :). Soms bij de geur (bv als ik voorbij een coffeeshop fiets) komt er wel een drang bovenborrelen, maar dan steek ik gewoon een sigaretje op en denk aan iets anders. Zo, dit was mijn verhaal! Succes voor degene die nog willen stoppen!

Rico, 14-10-2011 13:50 #33
Ik ben 2 weken geleden gestopt met blowen voornamelijk hash, ik ben nu 26 en blow vanaf mijn 13e toen ik jong was extreem veel. Later werd ik ouder en ben minder gaan blowen, ben er al 2 jaar mee gestopt geweest maar kon toch de verleiding niet weerstaan. Eerst was het alleen op zondag, toen kwam dinsdag erbij en later ook donderdag. Blowen deed ik alleen 's avonds omdat ik als ik stoned ben helemaal van de wereld ben. Ik sport 3 dagen in de week en heb een dochter van bijna 2 dat was de grootste reden dat ik wilde stoppen. Had verwacht meer energie te hebben maar juist het tegenovergestelde, ik ben helemaal op van 's ochtends tot 's avonds. Soms de hele dag lang last van hoofdpijn, wat voor pillen ik neem het gaat niet over. Sinds gister ook last van een soort griep terwijl ik dat 4 weken geleden heb gehad. Denk dat dit ook door het stoppen komt, loom spierpijn pijn in me keel, kortom voel me totaal brak. Hoop dat het even een zure appel is waar ik doorheen moet bijten. Ik hou me eigen sterk ondanks dat ik vaak terug denk aan een lekker jointje. Ik hou vol en de moeheid mag van mij snel voorbij zijn, dan had ik net zo goed kunnen blijven blowen haha! Iedereen succes ermee we kunnen het YES WE CAN!

Helemaalgek, 13-10-2011 16:57 #32
Ik heb tien dagen niet geblowd na tien jaar dagelijks blowen en ik word helemaal gek. Ik slaap eigenlijk niet echt, niet diep in ieder geval, mijn stem klinkt s'ochtends ook niet alsof ik geslapen heb, ik ben sommige nachten klaarwakker en andere half in slaap. Ik heb diepe wallen onder mijn ogen. Voor de rest van de dag voel ik me dan ook niet goed - moe, kan me niet concentreren. En ik verwijt mijn vriendin omdat ze mij heeft laten kiezen, zij of wiet, terwijl ik absoluut weet dat ze het goed bedoeld!… Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik er controle over had, met een (soms halve) gram WW of PP in de avond, nooit overdag. Ik wil stoppen, dat MOET ik kunnen. Maar ik voel eigenlijk nog geen van de voordelen. Ik ben niet frisser, niet meer energiek, niet gelukkiger. Hoe lang gaat dit nog duren? Ik wil het volhouden, maar ik zit steeds te wachten tot het beter wordt en dat gebeurt maar niet. Ik ga vanavond Sint-janskruid proberen, ik hoop dat het lukt, als iemand een tip heeft hoor ik het graag! Drank of een andere drug vind ik geen oplossing. Respect voor wie dit volhoud!

Doehetgoed, 08-10-2011 19:57 #31
Hallo mensjes! Na een stomme langdradige nutteloze zomervakantie ben ik gestopt met blowen. Ik ben met mijn gezin een week weg geweest. Daarna heb ik nog 1 blow gerookt waarop een vriend zei: "Hierna stop ik echt!', wat ik helaas al honderde keren aan heb moeten horen. Ik heb die blow mee gerookt en bij mezelf gedacht: 'na deze stop ik'. Tot mijn verbazing lukte dat vrij gemakkelijk. Ik heb hiervoor 5 jaar lang elke dag geblowt. Het enige wat mij erg dwars zit is dat veel vrienden mij niet meer bellen en niets meer van zich laat horen. Puur omdat ik gestopt ben. Dit geeft mij erg het gevoel dat mensen alleen door het blowen met mij omgingen. Ik baal verschrikkelijk om te zien wat voor vriendenkring zich heeft gecreëerd door het stomme geblow. Ik heb het gevoel of ik niemand meer over heb. Het lijkt net of me wereld nu instort en dat ik hem weer opnieuw moet opbouwen. Hebben nog meer mensen hier last van? ik weet echt niet wat ik moet doen. Verder heb ik alleen maar de eerste week af en toe me licht in me hoofd gevoeld, alsof ik zweefde. Heel raar maar toch wel lekker gevoel. Zware emotionele gedachtes vliegen door me hoofd. hoop dat dit snel ophoud en dat ik het realistische weer ga in zien. Succes voor jullie allemaal verder!

Cutthebullshit, 05-10-2011 00:38 #30
Ik ben nu 4 dagen gestopt met blowen. Een greep uit de ontelbare motieven: paranoia, leven als kluizenaar, opkomende depressie, kosten, hasj/wiet bepaalt mijn toekomst etc, etc… Ik rookte gemiddeld een gram haze op een doordeweekse avond (na het werk) en in de weekenden kon ik dat verdubbelen. De reden dat ik alleen 's avonds rookte was heel simpel: stoned functioneer ik niet. Dit is nu zo'n 3 jaar bezig. Ik kom tamelijk lastig in slaap en ervaar amper nog genot in bezigheden als tv-kijken en muziekluisteren. Dat is ook de reden dat ik vanavond weer naar de shop wilde, totdat ik hier ging buurten en tijdens het lezen van alle ervaringen is het inmiddels half 1 geworden. TE LAAT! Dat is maar goed ook… Deze berichten hebben mij tot nu toe de motivatie weten te behouden, GODZIJDANK, want ik ga er anders echt aan onderdoor. Gelukkig kan ik me goed uitleven op de sportschool en dat zorgt voor goede afleiding. Ik was vorig jaar al een maand of 2 gestopt, maar overmoedigheid bracht mij weer naar de coffeeshop. KAN GEEN KWAAD JOH! Vanaf dat moment was het elke dag uitstellen, uitstellen, uitstellen… Zo waren we weer een jaartje verder. Met deze ervaring, en jullie ervaringen op zak hoop ik, nee, ga ik nu echt stoppen, nee, ben ik nu echt OFFICIEEL GESTOPT. Ik zal vanaf nu elke dag deze berichten lezen, want het helpt echt. Waarom ik dit bericht plaats weet ik eigenlijk ook niet, maar het kan geen kwaad, ook al leest niemand het.
Succes allemaal, zo moeilijk is het niet =P

Stefan, 04-10-2011 02:27 #29
Ik ben nu al drie maanden gestopt met blowen, omdat ik last kreeg van hyperventilatie aanvallen, zweten, trillen( had soms gevoel als of ik dood ging) dus dat was voor mij een reden om er mee te stoppen. heb vanaf de dag dat ik gestopt ben een Raar gevoel in me hoofd… alsof er een verband omheen gewikkeld zit. Werd hier helemaal gek van, ben al door verwezen naar een neuroloog, die heb een MRI scan laten maken en geen afwijkingen gevonden… dus nu mijn vraag heb iemand hier ervaring mee of ken je iemand die hetzelfde gehad heeft? word er namelijk een beetje gestoord van en aangezien er geen dokter is die een echte oorzaak ken vinden, houden ze het op ontwenningsverschijnselen… zou wel willen weten of er dus mensen zijn die het zelfde gehad hebben en hoe lang ze hier last van hebben gehad.

Mehv, 29-09-2011 12:01 #28
@Schaammehiervoor: heel bekend die dromen over blowen. Ik heb ze ook en droomde dan dat ik weer begonnen was. Schaamte, een gevoel van zwakheid en "betrapt" worden hoorde daarbij. Zal wel met de angst te maken hebben om teug te vallen in het oude gedrag. Hoewel ik geen moeite heb er vanaf te blijven ben ik denk ik onderbewust toch bang om terug te vallen op de wiet. Het was in ieder geval een opluchting weer "schoon" wakker te worden.

Mehv, 29-09-2011 11:55 #27
Goed bezig Paul! Volhouden nu, ook al is dat helemaal niet makkelijk. Maar wat je zelf al zegt; het gaat steeds makkelijker. Zelf ben ik nu 5 maanden gestopt na 13 jaar dagelijks blowen. Het stoppen kost me nu gelukkig weinig moeite meer en ik denk er nauwelijks aan. Maar helaas bij mij wel heftige psychische verschijnselen gehad. Emotioneel zit ik flink in de knoop. Nu de rook is verdwenen zie ik hoe ik er emotioneel en sociaal een puinhoop van heb gemaakt. Knap dat je het ter sprake durfde te brengen bij de mensen voor wie je het verborgen hield. Daar is echt wel moed voor nodig. Zelf schaam ik me nog steeds hiervoor en heb het daarom niet aan mijn familie verteld. Vooral omdat ik op mijn 19e al een keer gestopt ben (3 maanden) en er toen wel met mijn ouders over gesproken heb. Ze denken dat ik sindsdien geen drugs meer heb aangeraakt en ik ben bang ze veel pijn te doen en ongerust te maken wanneer ik ze over de afgelopen 10 jaar vertel. Destijds dacht ik van het probleem af te zijn en best "recreatief" af en toe te kunnen blowen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik weer in mijn oude patroon ben vervallen en daar 10 jaar in ben blijven steken.

Paul, 27-09-2011 11:28 #26
Ben 9 dagen gelden gestopt met blowen na 8 jaar 5 gram per week te hebben gebruikt. Ik probeer gewoon door te leven maar dat is niet makkelijk. Slapen gaat tot mijn eigen verbazing goed hoewel ik gemiddeld een keer per nacht wakker wordt. Ik merk dat ik mijn emoties weer terug krijg en van tijd tot tijd in janken uit barst. Ook heb ik sinds jaren weer gedroomd! Ik had mij voorbereid op afkick verschijnselen maar had niet verwacht dat deze zo heftig zouden zijn. De psychische afkick verschijnselen zijn bij mij niet een probleem, maar de lichamelijke zijn pittig. Ik ben ondanks de 8 uur slaap erg moe. Transpireer overdag overmatig, heb het gevoel dat ik een flinke griep heb (bittere smaak in mijn mond, de eerste dagen spierpijn, duizelig, watten in mijn hoofd). Begin mij nu te realiseren wat ik de afgelopen jaren heb aangericht binnen mijn familie en vriendenkring. Want ik wist mijn verslaving goed te verbergen. Ik heb dan ook besloten open te zijn over mijn afkicken en heb al een paar emotionele gesprekken gevoerd met de mensen die mij na aan het hart liggen, die mij erg sterken omdat er veel begrip is. Ik had negatieve reacties verwacht maar eigenlijk staat iedereen achter mij en wil mij steunen. Als ondersteuning heb ik Oxazepan gekregen maar heb hier behalve de eerste twee dagen (waarbij ik maar een halve dosering heb genomen) geen gebruik van gemaakt. Wel slik ik omega 3,6&9 om de hersenen sneller te activeren. Het is allemaal ff pittig maar ik merk wel dat ik inmiddels een stuk realistischer in het leven sta en elke dag makkelijker is dan de vorige.

Rowan, 16-09-2011 21:23 #25
Hoi allemaal, ik ben nu anderhalve maand gestopt met blowen. Heb het 6 jaar gedaan en was helemaal niet van plan te stoppen tot ik pijn kreeg bij m'n borst en een zware paniekaanval kreeg, was er zo van geschrokken dat ik (raar maar waar) van de een op de andere dag ben gestopt. Al moet ik zeggen dat het wel zwaar is, want heb de eerst 2 weken nergens last van gehad behalve slaapprobemen en dromen, maar sinds een maandje heb ik echt oooveral last van ; hartkloppingen, paniek, hoofdpijn, het gevoel flauw te vallen, moeilijk tegen druktes kunnen en veel steek pijntjes. Soms denk ik laat ik maar weer gaan blowen, toen had ik minder problemen en kon ik tenminste nog normaal functioneren maar ik heb veel meer energie, denk helderder na en leef weer wat meer, het lijkt wel of de tijd 6 jaar heeft stil gestaan. Maar ik wil het zeker volhouden en het leven weer een beetje oppakken! Heel veel succes allemaal & hou het vol!

Ikschrijfeenberichtopeenwebsitealshetgoe, 10-09-2011 01:39 #24
Hallo beste mensen ben nu anderhalve maand gestopt met blowen:) voel me opzich wel veel beter alleen merk ik wel dat ik veel meer ben gaan drinken. dus ik vroeg me af hoe dat met jullie zit. verder wens ik iedereen veel succes met het afblijven van de THC!

Schaam Me Hiervoor, 06-09-2011 23:35 #23
Hallo beste mensen, na mijn laatste post van 3 maanden terug kan ik nog steeds zeggen dat ik niet geblowd heb. Ik voel me zo heerlijk en heb nergens meer last van al weken niet meer. Ik ervaar nu iedere dag intens geluk. Ben fris en fruitig en trots op mezelf. Ik wil niet meer blowen en heb er ook geen drang naar. Ik droom nog steeds en gister droomde ik dat ik ging blowen en voelde me stoned in mijn droom, maar ik voelde me ook schuldig dat ik had geblowd. Die Bizarre droom heb ik nu al 3 keer gehad, dat ik in mijn droom blowde en me stoned voelde. Wazig die dromen van mij tegenwoordig. Ieder geval, ga allemaal door met stoppen, je moet even afkicken en dus pijnlijden maar als je jezelf wat waard vind stop je ermee! Ik kan met een wietverslaving achter de rug uit ervaring zeggen dat zonder wiet het leven leuker is en wordt. Effe paar weekjes pijnlijden in mijn geval wat veij heftig er aan toe ging sos maar ik kan wel zeggen dat ik belachelijk gelukkig ben in het leven! Succes allemaal!

Opgeluchte Man, 28-08-2011 10:13 #22
Hallo volhouders, ik ben nu 2 maanden gestopt met roken en blowen. Ik heb het vooral zwaar met de shag zo na het avond eten, de weed dat gaat makkelijker. Toch heb ik 7 jaar stug aaneen geblowed. Ik dacht als je stopt met weed roken moet je ook stoppen met shag/sigaretten roken, want dan is het net als een alcoholist die van de bier afkickt en niet van de jenever. Als ik het niet meer zie zitten pak ik mijn racefiets en ga me leeg trappen, en dan kan ik er weer tegen. Niemand in mijn omgeving rookt dus is stoppen wel makkelijker dan als je vriendin of vrouw lekker doorpaft. Ik merk wel dat als je zit te schrijven over blowen en roken dat je dan weer zin krijgt, dus dit is een gevaarlijke bezigheid. Nou uh, volhouden en maak maar een bonnetje hoeveel geld je overhoudt na een jaar, dan ga je daarvan lekker op vakantie.

Dayenne, 20-08-2011 18:41 #21
Nou al bijna 3 weken geen weed meer gehad en valt me op het moment ook mee,
heb wel mijn momenten hoor dat het heel zwaar is maar ben lekker veel met mijn kindjes bezig en dat leid goed af!
voel me egr fijn dat heb ik lang niet meer gehad, en ook in mijn portemonee is het goed te merken ;)
vraag me wel af hoe het met iedereen gaat? vind het fijn om ervaringen te delen dat helpt me er wel bij! grtzzzz dayen

Mike, 11-08-2011 17:25 #20
Kleine update… bijna 2 weken geen wiet, maar god wat voel ik me lekker in me vel
Het slapen gaat nu al stukken beter, ipv draaien voor uren val ik nu binnen een uurtje wel in slaap, en dat zonder hulpmiddelen. Voel me overdag een heel stuk energieker en kan zeggen dat ik er niet eens aan denk. Ik heb gelukkig een fantastische vriendin die voor geweldige afleiding zorgt en met me praat (zij woont in Noorwegen maar we praten iedere dag via skype). Het gaat dus vrij goed en eigenlijk zelfs verbaasd over hoe goed het gaat en ik hou het vol en blijf het volhouden. Hoop dat het met jullie net zo goed gaat.

Dayenne, 10-08-2011 21:29 #19
Hallo lotgenoten ;)
morgen ben ik een week gestopt! denk er veel aan en heb net als mike het gevoel dat er iets gaat komen(paniekaanval)
voel wel al dat ik opgewekter ben, alleen lig tot uur of 3 in mijn bed te malen.
maar ook dit word minder zeggen ze… miss ook op zoek naar valeriaan?
zoek niet veel te doen want alles wat ik deed was met weed erbij en daar moet ik dus even de draad oppakken om het zo te doen… maar goed stapje voor stapje
vind het fijn dat er iets is waar ik het kwijt kan, het is niet iets wat je tegen iedereen zegt.
al heb ik wel een paar lieve vrienden die me nemen zoals ik ben en aan hun kan ik het wel vertellen dus.
nou luitjes tot gauw en ik probeer hnet vol te houden zo!

Mike, 09-08-2011 13:28 #18
Ook ik ben gestopt na bijna 10 jaar blowen, dag in dag uit. Moet zeggen dat ik dit voornamelijk deed voor pijnbestrijding maar het bedrag wat ik hieraan maandelijk spendeerde was van de zotte. Ik heb geen last van depressie, maar voel me wel "on edge" alsof ik binnenkort een paniek aanval zal beleven en verder zou ik wel wat beter kunnen doen met het slapen. Ben nu een week gestopt en ik rook 2x zoveel tabak wat ik nadat dit gevoel weggaat ook hoop te stoppen. Ik heb nog een weekje vakantie en ik hoop dat ik na deze week wel wat beter slapen kan anders ben ik bang dat mijn werk eronder gaat lijden aangezien ik elke dag om 5 uur naast mijn bed sta. Ik wens iedereen sterkte toe met hun plannen, ik ga op zoek naar wat valeriaan en sint janskruid.

Dayenne, 07-08-2011 22:06 #17
Jeetje wat een verhalen, kom erachter dat er veel mensen zijn met dit probleem,
ben nu 30 en begonnen op mijn 13, ik wil het niet meer!
maar ben bang voor wat er gaat komen snappen jullie dat?
angst voor wat ik ga voelen…
blowde van smorgens tot savonds en ben nu 3 dagen gestopt, wat ik al erg knap vind van mezelf.
heb twee kleine kindjes en vind dat het zo niet langer gaat!
fijn om meer ervaringen te lezen, zo weet ik dat ik niet de enigste ben…
tot snel allemaal!

Blije Vrouw, 03-08-2011 23:41 #16
Ik ben ook gestopt na 26 jaar blowen! Baalde de laatste jaren er zo van dat ik blowde, maar het is nu pas gelukt om te stoppen. Mijn gouden tip; Ga op vakantie naar het buitenland en zorg dat je niets in huis hebt als je terug komt. Heerlijk om niet meer te blowen!

Amsterdammertje, 22-07-2011 03:16 #15
Hoi ik ben een vrouw van net 44 en heb toch zo'n 20 jaar af en aan geblowd. Begon met wiet en dan gewoon de niet al te sterke maar kreeg toen na tig jaar ineens toch last van het hogere THC gehalte en voelde me er niet meer prettig bij. De laatste jaren rookte ik een milde hash en deed er ook nog eens erg weinig in en heb daar ook verder nooit bijverschijnselen van gehad. Ben sinds een paar weken ineens radicaal gestopt door een hyperventilatie aanval die ik kreeg terwijl ik gewoon rustig een filmpje zat te kijken. Dacht toen dat t kwam door t blowen (ook al weet ik nu dat t kwam door stress) en nam me toen voor om te stoppen. Heb zelfs nog hash in huis maar heb t niet meer aangeraakt en er ook geen moeite mee gehad wat me erg verbaasd na zoveel jaar wel geblowd te hebben. Helaas ben ik wel meer sigaretten gaan roken, jammer want blowde juist omdat ik er ook langer mee deed dan een sigaret en dus geen pakje wegpafte maar ook dat zal wel overgaan denk ik.
Van alle negatieve dingen van het blowen heb ik dus geen last gehad, was nooit lusteloos en kon op vakantie ook prima zonder. Ben benieuwd als ik geen hyperventilatie aanval had gehad of ik dan ook gestopt zou zijn maar het was in elk geval nu wel voor mij een goede reden en t bevalt me prima!
Als ik denk aan alle keren dat ik nog even snel naar de shop ging omdat ik bijna niet meer in huis had terwijl ik daarvoor een half uur in het OV moest zitten en chagrijnig was als ik te laat was en de shop gesloten was zodat ik op zoek moest naar een andere. Nee dan vind ik het best stoer dat ik nu zomaar zonder kan!

Zegiklieverniet, 20-06-2011 01:05 #14
Na de dood van mijn moeder ben ik gaan blowen 4 jaar lang, Ik werd er moe en lusteloos van maar toch deed ik het elke dag. Puur om geen pijn te voelen. Laatst heb ik een leuk iemand ontmoet en dacht dit kan niet langer, ik kan gewoon niet stoned een relatie met iemand aangaan. Het was maandag morgen en ik keek naar mezelf in de spiegel en zei nu is het klaar met dat stomme geblow. Inmiddels ben ik nu pas 6 dagen verder wat een HELL idd niet kunnen slapen, zware koppijn, warm, koud, warm, koud. Nooit geweten dat deze softdrugs zulke bijwerkingen zou hebben, nu ik gestopt ben noem ik het eerder harddrugs! Ik ga weer een poging waging om te gaan slapen doorzetten is het enige wat ik denk. Ik moet en zal dit overwinnen! Succes allemaal ben dus blijkbaar bij lange na niet de enige! Succes allemaal! Ik zeg op naar een levendige toekomst!

Schaam Me Hiervoor, 17-06-2011 16:59 #13
Hallo, ben weer een weekje aan het werk. Voel me nog ellendig, kan me niet concentreren op werk. Kan wel goed slapen. Wel last van emoties. Maargoed het duurt nu eenmaal 6 weekjes ong en dan moet ik weer vrolijk zijn. succes!

Schaam Me Hiervoor, 12-06-2011 14:30 #12
Ben ik weer, vannacht goed geslapen alleen het opstaan was weer vervelend. Voelde weer het vervelende despressieve gevoel. Dus ben ik maar weer op internet gaan lezen dat ik niet de enige ben en mijn verhaal hier weer kwijt kan. Wat me overigens weer goed doet me gevoel op te schrijven. Dank voor de ruimte op deze site. Vandaag in me boek proberen te beginnen. Me hoofd bonkt weer, gisteravond was het even weg. Zure appel is ook nog niet rijp geloof ik. ;) groeten en sterkte

Schaam Me Hiervoor, 12-06-2011 02:43 #11
Hallo stoppers, na mijn bericht van gisteren kan ik me vandaag weer prijzen dat ik niet geblowd heb. Voelde vanmiddag weer zwaar klote en ben naar me ouders ermee gegaan. Het praten erover met hun waar ik dit nooit had tegen durven zeggen hebben mij direct in de armen geslagen en gezegd dat het goed komt. Praat erover en mijt je apatische sociale omgeving. Ik voel me goed nu en hoop dat dit zo blijft. Kwordt met de dag helderder. Begin dingen te ondernemen, het lakse, geen zin, ben gaar, moet nog naar de shop toe gedrag krijgt steeds minder grip op mij. Geen behoefte aan st jan kruid of slaap tabletten. Ik wil zonder stoppen. Kvoel alsof ik eraf ben maar het moet dagelijks ervoor blijven zorgen dat ik de wiet niet ga gebruiken. Groeten en veel geluk toegewenst

Schaam Me Hiervoor, 11-06-2011 02:24 #10
Hallo doorzetters, ik ben een jonge van 25 en blow vanaf me 16 de. Lig nu weer wakker in me nest en me hoofd bonkt. Vandaag ervaardige spontane huilbuien en dacht dat ik gek werd. Het doet me goed te lezen dat het waarschijnlijk de afkickverschijnselen zijn. Ik heb ze nu 3 dagen en hoop dat het wat minder wordt. Ik ben nu 2,5weken gestopt. Ik heb geen wil om te blowen maar ervaar wel die vervelende afkick verschijnselen. Ervaar alles nu alsof alles saai is. Kvind momenteel niks boeiend. Me vriende waren weer knetter en ik ben in een opkomende huilbui naar huis gegaan… wtf! Beter stopt het. Gelukkig kwam me broertje die me steunde. Kwil die zooi niet meer, khad me grainder in een bui de sloot in gesodemieterd. Alles uit me huis wat met blowen te maken heeft. Morgen een boek hale en me fantasie proberen te triggeren om een prettig gevoel te kweken. Fijn dat ik hier wat kan schrijven ook. Niet gedacht dat een grammetje afgaan van die o zo vriendelijke meneer in de shoppa mij zo naar de tering helpt. Ik wens iedereen die is gestopt veel succes in het heldere leven. Groeten

Linda, 09-06-2011 09:06 #9
Hallo ik ben linda, ik ben 32 en ik heb zeker 5jr iedere dag geblowd. Ik heb 2 dagen geleden mijn laatste joint gerookt en ook mijn laatste sigaret opgestoken. Op dit moment voel ik me alsof ik op sterven lig zo zwaar ervaar ik de ontwenningsverschijnselen maar thank god voor forums als deze die mij er op dit moment van weerhouden om naar de coffeeshop te gaan. Mijn hoofd bonkt als een gek, ik heb het de hele tijd koud/warm/koud en dan word ik ook nog om de haverklap overspoeld met een hitteaanval die zelfs onder een koude douche niet voorbijgaat. Ik kan met geen mogelijkheid in slaap vallen, ik lig de hele nacht te zweten en te rillen van de kou/warm/koud en dan heb ik het nog niet eens over de 36 dromen die vannacht zijn langsgewaaid. Ik ervaar stoppen met blowen echt als een marteling, ik ben een sterke tante maar ik kan de hele dag door wel janken zo ellendig voel ik me sinds het stoppen. Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet, lezen gaat niet want ik kan me niet concentreren, tv kijken ervaar ik ineens als boooooring… ik kan me nergens op focussen behalve op blijven volhouden en NOOIT meer terugvallen in een verslaving waar ik mijn huidige toestand aan te danken heb. Ik voel me vet zwaar kut en vraag me af hoe ik het tot morgen red. Godzijdank staakt het openbaar vervoer vandaag en kan ik niet eens naar een shop al zou ik het willen… Ik moet het volhouden tot morgen want ik weet zeker dat ik mezelf morgen alweer een stuk beter voel. Succes iedereen hier! Bedankt voor jullie hoopgevende verhalen.

Lidy, 22-05-2011 12:37 #8
Hallo ik ben een vrouw van 56 jaar en heb 9 jaar achterelkaar geblowd,
Ben nou 13 dagen gestopt enheb best wel afkick verschijnselen.
zoals hitte aanvallen soms slecht slapen maar dat doe ik toch ook al een tijdje wegens mijn overgang voor de rest soms een enorme viese smaak in mijn mond en ontzettend opgejaagd en moe ik blijf het echter wel vol willen houden dus hoop ik dat het snel overgaat

Peter, 10-02-2011 10:46 #7
Over twee jaar 40, twee jonge kinderen, geen werk. Het word tijd om te stoppen! Vandaag de eerste dag. Ik wens mezelf veel succes toe…

Marcel, 08-02-2011 11:51 #6
Ben nu ook sinds kort gestopt met blowen. Rookte elke dag minstens 20 euro op. Ik stond er mee op en ging er mee naar bed. Ik heb wel erg veel last van afkickverschijnselen. Erg onrustig en druk in mijn hoofd, opgefokt, erg agressief en ik zweet me kapot in bed. Ook veel overgeven, koppijn en een depressief gevoel. Ook is mijn eetlust helemaal weg, dus ik snap niet dat mensen zeggen dat ze juist aankomen in gewicht als ze stoppen met blowengekomen (ik ben juist door het blowen 10 kilo aangekomen door de enorme vreetkicks). Maar misschien verschilt dat per persoon. Ik ben blij dat ik deze stap genomen heb en dat ik weer langzaam aan in de echte wereld terecht kom. Met elke dag blowen hou je jezelf gewoon voor de gek. Je bent niet echt aan het leven. Je leeft in je eigen wereldje. Het is gewoon zonde en slecht voor je gezondheid. Dat merk ik nu wel aan de barre conditie die ik heb (voordat ik begon met blowen kon ik makkelijk een uur hardlopen, waar ik nu amper 3 minuten volhou)
Veel succes voor de mensen die ook willen stoppen. Het is even door de zure appel bijten, maar het resultaat is het allemaal waard :)

Tolly, 26-01-2011 21:24 #5
Ik heb van mijn 17de tot 32ste dagelijks cannabis gerookt en ben nu sinds 3 maanden ermee gestopt. Ik heb vooral in het begin enorm veel last gehad van levendige dromen en slapeloosheid, maar deze symptomen worden minder naarmate je langer gestopt bent. Naast het vechten tegen de zucht om te blowen en de afkickverschijnselen heb ik gelukkig ook hele positieve ervaringen gehad sinds ik gestopt ben. Mijn smaak en eetlust zijn toegenomen, ik voel me minder depressief en angstig, heb het gevoel weer controle te hebben over mijn emoties, ik kan s'ochtends weer zonder te me klote te voelen opstaan en mijn sociale leven is er gigantisch op vooruit gegaan. Het heeft even geduurd voor de positieve dingen tot me door drongen en nog steeds moet ik elke dag de strijd aangaan met het blowen. Toch kan ik na 3 maanden wel stellen dat het stoppen me meer positieve dan negatieve dingen heeft opgeleverd.

Loes, 15-01-2011 16:26 #4
Ben nu 2 weken gestopt met blowen na dit ruim 15 jaar vooral in de avond uren te hebben gedaan. Fijn om zoveel positieve reakties te lezen want bij mij zijn de afkick verschijnselen echt verschrikkelijk. Slapen lukt me amper, lig alleen nog maar te woelen en als ik dan van totale uitputting in slaap val wordt ik vaak wakker van een nachtmerrie. Verder moet ik er minstens 1x per nacht uit voor droge nacht kleding want ik zweet me een ongeluk. Overdag loop ik rond als een zombie. Mijn bloeddruk en hartslag zijn abnormaal hoog. En ik loop al een dag of 10 rond met zeurende en af en toe knallende koppijn. Het is in een woord Kl#te. En toch ben ik blij dat ik gestopt ben. Met geklaag en gezeur komt een mens ook niet verder en zal me zeker niet helpen, dus dat doe ik dan alleen hier even. Maar ik schrijf dit ook omdat ik mensen die lastiger afkicken dan de meeste hier een hart onder de riem wil steken. Ik ga niet opgeven, ik ben helemaal klaar met dat geblow. En ik hoop dat jullie dat ook niet doen. Ik hoop wel dat het zich snel stabiliseert en ik mij mezelf weer een beetje kan voelen (als ik dat tenminste na 15 jaar blowen nog weet).

Hoi, Diana 7-1-2011, 07-01-2011 19:37 #3
Ik ben nu begonen om van het blowen af te komen, ben al 1 week bezig. ik heb 15 jaar geblowd van smorgen tot savonds. ik was het gewoon zat om elke dag maar als een leipo rond te lopen. heb een paar dagen hoofdpijn gehad maar voelde mij daar na wel goed, overdag ben ik veel fitter savond lig ik niet meer moe op de bank en heb ook geen vreetkick meer, gelukkig maar kan nu mijn gewicht weer onder controle houden. heb mog geen slaap problemen maar dat komt ook denk ik omdat ik overdag nu ook veel meer bezig ben. mijn gevoel zegt me dat ik het nu ook wel vol hou want je begint nu pas weer te leven. dat is mijn ervaring

Misha, 14-11-2010 22:10 #2
Ey,
ik ben nu 15 jaar en ik heb nu 17 dagen niet geblowt, daarvoor blowde ik elkedag vanaf de groe vakantie daarvoor ook veel maar niet elke dag ik voel me nu echt klote deze ruime twee dagen dat ik ben gestopt.
het bespaart me wel zoiso veel geld echt veel… maar ik word nu wel dikker en ik verlies meer haar op me hoofd:-p:-( heb ik het gevoel. maar ik ben blij dat ik nu teminste de gevolgen weet want die heb ik gewoon nooit geweten en ik zal dit zoiso tegen mijn blowende vriende vertellen.
bedankt voor de informatie

M. Klerks, 06-08-2010 14:28 #1
Ik ben nu sinds 2 weken gestopt met blowen en ik voel me weer helemaal als vanouds.
Het is natuurlijk individueel, maar ik heb geen last meer van angst, ben wat zekerder geworden en heb veel meer energie. Daarom raad ik het ook aan om te stoppen, maar zoals ik al zei; dat is persoonlijk.

Infoteur: Tane
Subrubriek: Verslaving
Special: Verslaving
Reacties: 162
Medische informatie…
Schrijf mee!