InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Guldenroede: Solidago tegen plasproblemen, zuur en metalen

Guldenroede: Solidago tegen plasproblemen, zuur en metalen

Guldenroede: Solidago tegen plasproblemen, zuur en metalen De Guldenroede – vroeger ook wel toepasselijk de “gouden staf” genoemd – bevat speciale helende kenmerken. Het werd ingezet om wonden of ontstekingen versneld te laten helen door een kruidensamenstelling binnen het verband op de wond toe te passen. Omdat het goede helende effecten heeft, is het dus op grote schaal ingezet. Die geneeskrachtige elementen kunnen we ook vandaag nog goed inzetten om van uiteenlopende klachten of aandoeningen af te komen. Wat zit er in guldenroede en hoe kunnen we Solidago tegen aandoeningen gebruiken?

Guldenroede: Solidago

Wat zit erin?

Aan de plant worden bijzondere eigenschappen toegekend doordat het verschillende gunstige stoffen bevat. In guldenroede zitten zoal de volgende positieve elementen.

Saponine

Als meest belangrijke stof bevat het Saponine. Dit is een zeepachtige plantenstof behorende tot de glycosiden. Het is een suikerstof, waaraan biologische en farmacologische elementen gekoppeld zijn en waaraan een geneeskrachtige werking wordt toegekend. Het beschermt tegen de invloed van insectenbeten en gaat de ontwikkeling van schimmels met bacteriën tegen. Oftewel een optimaal middel om tegen vele ongewenste inwendige of huidaandoeningen in te zetten.

Overig

Tweede kenmerkend element is looizuur en beschermt eveneens tegen de invloed van insectenbeten. Daarnaast beschermt het bomen tegen de invloed van brand. Aanvullend bevat het etherische oliën op basis waarvan een extract kan worden gemaakt.

Voorkomen opslag afvalstoffen

Normaal nemen we voedsel in en worden afvalstoffen via de urine en ontlasting afgevoerd. Ondanks dat veel elementen goed worden afgevoerd, bestaat er ook een groot deel niet afgevoerde afvalstoffen. Dat deel wordt in het lichaam opgeslagen. Denk aan gifstoffen en metaaldeeltjes. Dit wordt veroorzaakt doordat het lichaam niet weet wat ermee te doen en dus wordt het opgeslagen. Probleem is dat een accumulatie van veel metalen en gif problemen aan de werking van spieren, gewrichten en meest belangrijk de organen geeft. Het zorgt ervoor dat we vele klachten en onverklaarbare aandoeningen krijgen. Door de inname van dit extract wordt de opslag van die stoffen tegengewerkt, zodat schadelijke elementen op een natuurlijke wijze het lichaam kunnen verlaten. Uiteraard werkt het ook goed tegen overmatig vasthouden van vocht.

Guldenroede tegen ontstekingen

Omdat het vochtafdrijvend werkt, worden ontsteking vormende elementen afgevoerd. Oftewel naast afvalstoffen worden gifstoffen en zuren uit het lichaam gehaald. De invloed van zwellingen, reumatische aandoeningen of jicht kunnen dus effectief worden bestreden. Zodoende kan de impact van de druk worden verminderd, waardoor de persoon minder pijn lijdt. Ook wordt het succesvol ingezet bij uiteenlopende nier- en urinewegontstekingen of -aandoeningen. Het vormt dus een goede manier om de invloed van klachten te verminderen, maar kan wegens deze werking ook goed preventief worden ingezet.

Solidago nemen

Wilt u gebruik maken van de geneeskrachtige eigenschappen van de plant, ga dan naar de drogisterij. U kunt het als gedroogd kruid of als extract verkrijgen, zodat u het op verschillende manieren tot u kunt nemen. Meest populair is uiteraard het trekken van thee, zodat de gunstig werkende stoffen via de warme wateroplossing handig worden ingenomen. Op die manier kunt u de hoeveelheid plas tot circa dertig procent verbeteren, waarbij u afvalstoffen beter uit het lichaam verwijdert. Neem Solidago om de gunstige werking van de plant in te nemen, zodat uw gezondheid ermee wordt bevorderd.

Bestanddeel van Quantintox

Naast het kruid in pure hoeveelheid te verkrijgen kunt u het ook als samenstelling binnen Quantintox nemen. Het is een vrij sterk middel en dient via de huid opgenomen te worden. Het bestaat uit een mengsel van guldenroede met brandnetel, berk, paardenbloem, mariadistel en grote klis. Daarmee vormt het extract een stevige basis om het lichaam te ontgiften en om daarbij metalen af te voeren. Omdat het middel bestaat uit een combinatie van krachtig werkende stoffen, wordt het niet oraal ingenomen. Door het in de navel te smeren kunnen de werkzame stoffen goed worden opgenomen, zodat de afvoer van afvalstoffen wordt gestimuleerd. Let wel dat u daarbij voldoende water op een dag drinkt (aanvullend minimaal twee liter schoon water).

Laat u bij de drogisterij informeren naar de voordelen en gunstige werking van het innemen van guldenroede oftewel Solidago. Informeer eveneens hoe u Quantintox moet gebruiken en waarop u verder bij het ontgiften moet letten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vocht, zuren, metalen en gifstoffen afvoeren via de plasVocht, zuren, metalen en gifstoffen afvoeren via de plasDoor het ouder worden, slecht werkend lymfesysteem of eenzijdige inname van stoffen, kunnen vocht, zuren, metalen of gif…
Kruiden: Guldenroede (Solidago virga aurea)Het tuinkruidenhoekje mag in de moderne tuin niet ontbreken. Niet alleen om te gebruiken in de keuken. Solidago is een k…
Metaalgeur, ijzerachtige geur van plas of zweetMetaalgeur, ijzerachtige geur van plas of zweetKomt men in aanraking met metalen, B-vitamine of is men ziek, dan kan het soms een ijzerachtig geurende plas of zweet ve…
Zuur stinkende plas, urine door teveel alcoholZuur stinkende plas, urine door teveel alcoholDoor geregeld veel te drinken, krijgt het lichaam overmatig veel alcohol binnen. Het wordt in acetaldehyde en vervolgens…
De geneeskracht van echte guldenroedeDe geneeskracht van echte guldenroedeGuldenroede is een mooie, gele bloem die soms bij bloemenwinkels te koop is. Daarnaast heeft het geneeskrachtige eigensc…
Bronnen en referenties
  • http://www.kruidenmassages.nl/Guldenroede.html
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Guldenroede#Gebruik
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Saponine

Reageer op het artikel "Guldenroede: Solidago tegen plasproblemen, zuur en metalen"

Reactie

Weknow (infoteur), 15-08-2014 12:14 #1
De foto lijkt meer op brem en is waarschijnlijk geen guldenroede of Solidago. Ik ben niet 100 % zeker, omdat de foto erg klein is. Maar wel 99% zeker. Reactie infoteur, 16-08-2014
Bij twijfel is de foto aangepast naar een veld met guldenrods.

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 20-03-2017
Subrubriek: Alternatief
Special: Gezondheidsthee
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!