InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Granaat, een steen die zelfvertrouwen geeft

Granaat, een steen die zelfvertrouwen geeft

In de oudheid geloofden de mensen dat er heilige granaten bestonden. Deze edelstenen zouden zichzelf verlichten. In de middeleeuwen werd de granaat ook wel karbonkel genoemd. De beroemdste granaat was in het bezit van de Duitse Keizer Otto. De granaat kan u helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Wanneer u de steen op de blote huid draagt kan deze helpen om u zelf weerbaarder te maken, zodat u ook meer zelfrespect krijgt. Van granaat worden sieraden gemaakt zoals oorbellen kettingen, armbanden en ringen. Ook wordt de steen gebruikt bij de vervaardiging van schuurmiddelen.

Geschiedenis van granaat

Sinds de oudheid gelooft men dat er heilige granaten bestaan. Deze granaten zouden zichzelf van binnenuit licht geven. In de Indiase mythologie wordt ziet men de granaat als het ‘het Kundalini vuur’ (het vuur van de eeuwige verandering). De Duitse keizer Otto bezat een kroon met destijds beroemdste granaat. Deze granaat werd ‘de wijze’ genoemd. Veel ridders volgden het voorbeeld van de Duitse keizer Otto en lieten een granaat in hun wapen of schild maken. Dit deden zij omdat de steen hen ook zou beschermen tegen verwondingen. De rode granaat werd in de middeleeuwen ook wel karbonkel genoemd. In 1998 werd in Madagaskar voor het eerst een blauw-roze granaat gevonden. Dit exemplaar is heel zeldzaam.

Het geheugen

Door een ketting of een hanger van granaat op de huid te dragen versterkt u het geheugen.

Levenskracht

Vooral bij lichamelijke verzwakking geeft de granaat levenskracht. Door emoties en trauma’s kunnen het immuunsysteem en organen worden verzwakt. Daardoor kunt u ook verschillende lichamelijke klachten krijgen. Het dragen van granaat op de blote huid kan de klachten verminderen.

Doorbloedingsproblemen

Door doorbloedingsproblemen kunt u verschillende klachten krijgen bijvoorbeeld door het krijgen van koude handen en voeten of rusteloze benen. Oorzaken van doorbloedingsproblemen kunnen liggen bij verstoppingen of vernauwing van aanvoerende bloedvaten. Door een ketting of een hanger van granaat op de blote huid te dragen kan het helpen de doorbloeding te verbeteren.

Zelfvertrouwen

Wanneer u zelfvertrouwen heeft dan bent u zich bewust van uw eigen kwaliteiten. U vertrouwt erop dat u zonder hulp taken kunt verrichten maar overschat uzelf zichzelf niet. Wanneer u zelfvertrouwen heeft durft u voor uw eigen mening uit te komen. Het dragen van een granaat ketting of hanger kan u helpen om u weerbaarder te maken. Draag de steen wel op de blote huid.

Ontstekingen

Een ontsteking is een beschermende reactie van het lichaam. Wanneer u bijvoorbeeld een splinter in uw hand heeft wordt uw huid na een poosje warm,, dik en rood. Het immuunsysteem probeert de splinter weg te krijgen en de beschadigde cellen te herstellen. Het immuunsysteem blijft net zolang werken tot de splinter weg is. Wanneer de splinter verwijderd is dan gaat ook de ontsteking weg. Het dragen van een granaat ketting of een hanger op de blote huid versterkt het immuunsysteem.

Bloedarmoede

Bij mensen met bloedarmoede kan het zijn dat er onvoldoende hemoglobine aangemaakt wordt. Hemoglobine zorgt voor het transport van zuurstof en koolstofdioxide. Voor de opbouw van hemoglobine is ijzer nodig. Als het hemoglobine gehalte te laag is kunnen de rode bloed cellen niet voldoende zuurstof naar de weefsels vervoeren. Dan kan er sprake zijn van bloedarmoede. Het dragen van een granaat op de blote huid kan helpen de rode bloed cellen te activeren.

Kleur

Granaat wordt in verschillende kleuren gevonden. De kleuren kunnen zijn: roze, rood, bruinrood, groen, geelgroen, zwartbruin en zwart. Er worden ook wel kleurloze exemplaren gevonden.

Vindplaatsen

Granaten worden gevonden in: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Finland, Australië, Amerika, Madagaskar, India, Canada en in Zuid-Afrika.

Handelsvormen

In de oudheid werd de granaat gebruikt als talisman of amulet. Tegenwoordig worden er sieraden van gemaakt zoals oorbellen, kettingen, armbanden, hanger voor aan een ketting en gezet in een ring. Granaat wordt ook gebruikt bij de vervaardiging van schuurmiddelen.

Verzorging van granaat

Om de steen te ontladen kunt u deze eens in de twee weken onder koud stromend water ontladen. Voor het opladen kunt u de granaat vijf minuten in de zon leggen. Dit mag ook achter het glas op een vensterbank. U kunt de steen ook opladen door deze voor 24 uur op een cluster bergkristal te plaatsen.

Ook al bestaat de stenengeneeskunst al sinds de oudheid. Schakel bij klachten altijd medische hulp in.

Lees verder

© 2015 - 2019 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Ring met geboortesteen: het ultieme cadeau!Ring met geboortesteen: het ultieme cadeau!Het ultieme cadeau om je geliefde mee te verrassen is een sierraad. Ringen, kettingen, armbanden, oorbellen. Er zijn vel…
De kracht van edelstenenBijna iedereen onder ons is in het bezit van een edelsteen. Maar beseffen we ook dat bijvoorbeeld die diamant of robijn…
Edelstenen en effecten op gezondheidEdelstenen en effecten op gezondheidEdelstenen worden door zeer velen niet alleen gedragen als onderdeel van een sieraad maar ook omdat ze een gunstig effec…
Battlefield 1942Battlefield 1942In 2002 kwam het spel Battlefield 1942 uit. Als snel groeide het uit tot een van de populairdere tweede wereldoorlog spe…
Sterrenbeeld Leeuw (Leo)De Leeuw is een enorm krachtig teken in de dierenriem, vol van trots en zelfvertrouwen. Het sterrenbeeld Leeuw wordt in…
Bronnen en referenties
  • De bijzondere kracht van helende stenen, Gisela Schrëiber
  • http://www.amazone-newage-webwinkel.nl/a-27698342/hangertjes-van-edelstenen/granaat/
  • http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/tijdelijk-slechte-doorbloeding/item35439
  • http://www.carrieretijger.nl/functioneren/professionele-eigenschappen/zelfvertrouwen
  • http://energiekevrouwenacademie.nl/zeven-voedingstips-om-chronische-ontstekingen-tegen-te-gaan/
  • http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/bloedarmoede/item32676
  • https://www.edelstenen.blog

Reageer op het artikel "Granaat, een steen die zelfvertrouwen geeft"

Infoteur: Judyb
Laatste update: 24-01-2017
Subrubriek: Alternatief
Special: Edelstenen
Medische informatie…
Schrijf mee!