InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Schorpioen en Steenbok

Overeenkomsten tussen Schorpioen en Steenbok

Overeenkomsten tussen Schorpioen en Steenbok Op het eerste gezicht loopt een relatie tussen Schorpioen en Steenbok op wieltjes, maar er moeten enkele horden genomen worden om tot een hechte band te komen. Als dat gebeurt zijn de twee voor een lang leven samen vertrokken.

Veel gemeenschappelijk

Schorpioen en Steenbok stralen intense energie uit en genereren daardoor afgunst bij anderen. Ze zijn gemotiveerd om de top te bereiken wat dat ook mag kosten. Beiden zijn idealistisch van aard en laten zich niet snel uit het lood slaan. Als ze samen zijn staan ze in het midden van de belangstelling met hun mooie uitstraling en de fysieke chemie die tussen hen heerst. Dit koppelt voelt zich goed bij elkaar omdat ze dezelfde angsten en onzekerheden delen, beiden bevreesd voor afwijzing zijn en hunkeren naar liefde en affectie.

De aard van Schorpioen

Een Schorpioen weet zich goed te wapenen tegen emoties en houdt deze goed onder controle. Emoties worden niet gul tentoongespreid door deze koppige persoonlijkheid. Niemand kan de zorgeloze Schorpioen beïnvloeden. Zijn zoektocht naar geluk en succes in het leven vervult zijn hele wezen.

De aard van Steenbok

Anderzijds blijft Steenbok met beide voetjes op de grond. Hoewel hij tot het ras van de workaholics behoort vindt hij tijd voor zijn geliefde. Verknocht aan zijn werk en plezier maken zijn typisch voor dit sterrenteken. Ook is hij solitair van nature en verkiest om dingen voor zichzelf te houden.

Steun en dynamiek

Schorpioen en Steenbok delen dezelfde geestesgesteldheid wat betekent dat hun band eerder wordt beschouwd als een formele zaak in de plaats van een intieme. Het paar zorgt voor emotionele en sociale steun als de ander dat nodig heeft, waardoor hun band onverbrekelijk is. De fysieke dynamiek tussen hen is eerder verwarrend: Schorpioens behoefte om te domineren wordt door Steenboks lepe streken helemaal onderuit gehaald.

Werken om te oogsten

Schorpioen wordt aangetrokken door de rechtdoorzeementaliteit en de gevoeligheid van Steenbok, terwijl laatstgenoemde zich helemaal laat overdonderen door de verblindende persoonlijkheid en de charme van Schorpioen. Ze zijn in staat om deze relatie te doen werken. Steenbok moet daarvoor wel de extreme humeurwisselingen van zijn partner verdragen, terwijl Schorpioen zich moet aanpassen aan de ondankbare mentaliteit van Steenbok. De vruchten van de liefdesboom vallen niet zomaar op de grond. Elkeen moet zijn partner met kwaliteiten én gebreken kunnen aanvaarden en dan zullen deze vruchten zoet smaken.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Voor beiden geldt hetzelfde advies: zet je trots en je koppigheid opzij. De kunst van het zoeken naar een compromis moet de balans in evenwicht houden. Schakel dus een tandje bij om mogelijke problemen het hoofd te bieden. Op emotioneel vlak is Steenbok afstandelijk en gereserveerd maar Schorpioen weet dat te doorbreken.Voor beiden zal het een tijd duren vooraleer ze een besluit nemen met betrekking tot hun relatie, maar als ze er eindelijk toe komen, zal het een levenslange band zijn. Vertrouwen en engagement zijn de basiskenmerken van deze relatie. Deze laten ontsporen ligt niet in hun aard.
  • Het evenwicht in deze relatie hangt af van het feit wie ze stuurt. Als Steenbok ermee akkoord gaat op de achterbank te gaan zitten, zullen er geen ruzies zijn. Zijn behoefte om zelf te gaan sturen kan evenwel tot problemen leiden. Hoe kan je daar het best mee omgaan? Doe aan brainstorming om de geschikte oplossing van een probleem te vinden. Wordt het eens over deze oplossing en pas deze voor honderd procent toe. Opgepast: onderschat je partner nooit. Hetgeen eventueel ongezegd blijft in het overleg en tot wrevel leidt, moet in bed goed gemaakt worden. Is dat geen mooie oplossing voor een conflict?

Bekende Schorpioen-Steenbokkoppels zijn Jim Carrey (Steenbok) en Jenny McCarthy (Schorpioen) en Faye Dunaway (Steenbok) en Harris Yulin (Schorpioen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)Het sterrenbeeld Schorpioen is een teken uit de astrologie welke geldt voor mensen die geboren zijn van 23 oktober tot e…
Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is jouw Ascendant? Zoek het hier op ! Iedereen weet wel wat zijn sterrenbeeld of zonneteken is, maar welke ascendant…
Sterrenbeeld Steenbok (Capricornus)De Steenbok is een teken uit de dierenriem en astrologie dat wordt getypeerd als recht door zee, eerlijk en direct. De S…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Schorpioen en Steenbok"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 05-09-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Schorpioen
Schrijf mee!