InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Weegschaal of Libra

De Weegschaal of Libra

De Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Weegschaal, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het teken van de Weegschaal. En de Zon is je Ik, je Ego en je Hart. De Zon staat symbool voor je zelfbewustzijn. Dus niet hoe je je gedraagt, of hoe je denkt, maar hoe je in diepste wezen bent.

De Weegschaal.

23 september tot 23 oktober

De Weegschaal wordt beschouwd als het teken van evenwicht en harmonie. De vredesrechter bij uitstek, rust en vrede zijn van vitaal belang voor de Weegschaal, ruzie, boosheid en vijandigheid kunnen de Weegschaal-mens helemaal uit zijn of haar doen brengen en uit balans halen. Er is dus een sterke behoefte aan een stabiel leef en werk milieu.

Om de vrede te bewaren zal de Weegschaal geneigd zijn om al snel compromissen te sluiten en vele zullen hem daardoor als erg meegaand ervaren. De Weegschaal heeft de gave om een probleem van alle kanten te kunnen bekijken dat maakt hem of haar zo geliefd als vredesrechter maar het heeft als nadeel dat als er beslissingen genomen moeten worden de Weegschaal ook heel lang wikt en weegt en uiteindelijk zo lang kan twijfelen dat er helemaal geen beslissing meer hoeft worden genomen omdat het probleem al op een andere manier is opgelost. De Weegschaal is er altijd op uit om evenwicht en harmonie te bewaren daarom zal zij heftige emotionele kwesties het liefst uit de weg gaan.

Heftig lijden

kan de Weegschaal als zij tot kiezen gedwongen wordt. Dat is voor deze mens tegennatuurlijk. Weegschalen moeten links en rechts hun harmoniserende bijdragen kunnen leveren en in ruil daarvoor van twee walletjes mogen eten.

Emoties

zijn onvoorspelbaar en dus uitermate verwarrend voor de Weegschaalmens. En al vindt de Weegschaal het prettig om relaties aan te gaan, vanuit het besef dat je alleen niet compleet bent, heeft hij liever geen diepgaande emotionele contacten. Kalme conventionele verbintenissen spreken de Weegschaal meer aan dan verzengende liefdesaffaires. Samenvattend kun je zeggen de Weegschaal is diplomatiek, sympathiek, behulpzaam, idealistisch, ijdel, meegaand en besluiteloos. Tactvol streeft zij naar gelijkheid, rechtvaardigheid en eerlijkheid. Zij is objectief en zich bewust van alle standpunten, zij zal altijd streven naar evenwicht maar verstijft bij grote emoties.

Mensen met een sterke bezetting in het teken Weegschaal worden zo geboeid door andere mensen, dat zij hun eigen wensen en normen makkelijk aanpassen aan die ander.

De nieren

De nieren zijn het lichaamsdeel dat astrologisch gezien bij de Weegschaal hoort, en Natrium phosphoricum het homeophatische middel dat helpt om de balans weer te herstellen als het lichaam door te hectisch leven en eten verzuurd en verstopt is geraakt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De Weegschaal of Libra"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 28-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!