InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haar

Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haar

Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haar Mooi, soepel, vol en glanzend haar krijg je door het eten van proteïnen en vitamine B. Deze bevinden zich onder andere in banaan, weipoeder, sojamelk, yoghurt, noten, biergist, muesli en knoflook. Wij hebben in dit artikel recepten voor smoothies samengesteld die vele van deze ingrediënten combineren. Als je dagelijks één van deze smoothies drinkt, gaat je haar sneller groeien en kan je haaruitval tegengaan en stoppen.

Smoothie met weipoeder, banaan, mango, sinaasappel en sojamelk

Weipoeder is de meest complete vorm van proteïne en is, zeker in combinatie met sojamelk, een ware weldaad voor je haar. Bananen zijn rijk aan vitamine B6 en B12. Mango’s en sinaasappelen bevatten beiden veel vitamine C en antioxidanten.

  • 3 eetlepels weipoeder
  • 1 banaan
  • 1 mango
  • 1 sinaasappel
  • 1 glas sojamelk

Smoothie met sinaasappel, yoghurt, banaan en pindakaas

Yoghurt, pindakaas en bananen zijn allen rijk aan vitamine B en zijn daarom ideaal voor mooi, soepel, vol en glanzend haar.

  • 1 glas vers geperst sap van sinaasappelsap
  • 1 portie magere yoghurt
  • 1 banaan
  • 3 eetlepels pindakaas

Smoothie met sojamelk, banaan, honing, biergist en muesli

Alle ingrediënten van deze smoothie zijn rijk aan vitamines uit de B groep. Sojamelk is ook een goede bron van proteïnen. Dit is één van de beste smoothies die je kan drinken om mooi, soepel, vol en glanzend haar te krijgen.

  • 1 glas sojamelk
  • 1 banaan
  • 1 eetlepel honing
  • 2 theelepels biergist
  • Een handvol muesli

Smoothie met banaan, yoghurt, zonnebloempitten, tarwekiemen en kaneel

Tarwekiemen zitten vol met vitamines, mineralen, eiwitten en gezonde omega-3/6/9. Zonnebloempitten hydrateren het haar. Banaan en yoghurt maken het haar sterker en doen het sneller groeien.

  • 1 banaan
  • 1 glas magere yoghurt
  • 1 eetlepel tarwekiemen
  • 2 theelepels zonnebloempitten
  • ¼ theelepel kaneel

Smoothie met yoghurt, komkommer en knoflook

Smoothie variatie op de Griekse Tzatziki. Yoghurt en knoflook staan bekend om hun positieve invloed op de haargroei en de kwaliteit van het haar. Komkommers maken het bloed zuiverder zodat de werkzame bestanddelen van de andere ingrediënten beter hun werk kunnen doen.

  • 1 glas magere yoghurt
  • ½ komkommer
  • 1 teentje knoflook

Meer recepten voor smoothies

Vruchtensappen, smoothies, groentensappen : Reeks recepten voor vruchtensappen, smoothies en groentensappen voor het voorkomen en behandelen van bepaalde aandoeningen zoals cellulite, kanker, verkoudheid, griep, haaruitval, rimpels, slapeloosheid, hartaanvallen en cholesterol.

Gezond en mooi haar

Haargroei bevorderen: Verzameling artikelen over het bevorderen van de haargroei. Onderwerpen die aan bod komen zijn: het voorkomen en verwijderen van schilfertjes, het versnellen van de haargroei, smoothie recepten die het haar mooier maken, Hollywood beauty geheimen voor mooi haar, etc.
Gerelateerde artikelen
Smoothies tegen slapeloosheidSmoothies tegen slapeloosheidResearchers zijn het erover eens dat er een relatie bestaat tussen slapeloosheid en voeding. Sommige voedingsmiddelen (e…
Zelf smoothies makenZelf smoothies makenJe kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig he…

Reageer op het artikel "Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haar"

Reacties

Sam, 06-03-2013 21:20 #2
Ik hoor vaak dat ze zegen dat amandelolie goed voor wimpers zijn andere keer zegen ze olijfolie maar nu wil ik weten wat is nu echt goed de beste oplossing.

Yana, 18-07-2012 16:43 #1
Pas wel op met de hoeveelheid weipoeder als je dit dagelijks gaat gebruiken, overschrijd de dagelijkse hoeveelheid niet! want het kan je tevens wat dikker gaan maken. (óók de soja variant kan hiervoor zorgen).
Dit heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken (natuurlijke aanleg, bewegingsfanatiekheid, wat je verders eet etc etc.)

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-01-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!