InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpels

Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpels

Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpels Een mooie huid zonder rimpels begint van binnenuit met een gezonde en gevarieerde voeding. De recepten voor smoothies en sappen die we in dit artikel geven zijn rijk aan antioxidanten en substanties die de huid stevig en stralend maken en huidveroudering helpen te voorkomen.

Smoothie van appelen, wortelen en gember

Deze smoothie op basis van appelen, wortelen en gember reinigt en revitaliseert het lichaam waardoor de huid er stralend gaat uitzien.

  • 3 appelen
  • 3 wortelen
  • 1 stukje gember

Sap van ananas en blauwe druiven

Ananas is zeer geschikt voor het herstel van beschadigd weefsel. Blauwe druiven zijn rijk aan antioxidanten die rimpels en huidveroudering voorkomen.

  • ½ ananas
  • 1 kopje blauwe druiven

Sap van paprika en appel

Zowel paprika’s als appelen zijn rijk aan vitamine C dat de aanmaak van collageen bevordert (noodzakelijk voor een stevige huid zonder rimpels).

  • 2 appelen
  • ½ rode paprika

Smoothie met probiotische yoghurt, blauwe bosbessen, aarbeien, frambozen en tarwekiemen

Probiotische yoghurt staat bekend om zijn reinigende werking op de darmen; schone gezonde darmen zijn een voorwaarde voor een stralende huid. Blauwe bosbessen, aardbeien en frambozen zijn rijk aan antioxidanten (vitamine C, anthocyanen, …) die rimpels voorkomen en de huid jong houden. Tarwekiemen zijn rijk aan vitamine E dat huidveroudering helpt te voorkomen.

  • 1 portie probiotische yoghurt
  • 1 kopje blauwe bosbessen
  • 1 kopje aardbeien
  • 1 kopje frambozen
  • 1 eetlepel tarwekiemen

Sap van roze pompelmoezen en frambozen

Roze pompelmoezen en frambozen dragen dankzij hun hoge gehalte aan vitamine C bij tot een stevige huid omdat het de aanmaak van collageen stimuleert en huidveroudering door vrije radicalen helpt te voorkomen. Roze pompelmoezen zijn ook geschikt om acné tegen te gaan.

  • 2 roze pompelmoezen
  • 200 gram frambozen

Sap van appelen, ananas en watermeloen

Appelen zorgen dankzij hun lichaamsreinigende werking voor een stralende en frisse huid. Watermeloenen bevatten veel lycopeen, één van de krachtigste antioxidanten. Ananas is ook rijk aan antioxidanten en helpt bij het herstel van beschadigd weefsel.

  • 2 appelen
  • ½ ananas
  • ¼ watermeloen
Gerelateerde artikelen
Huidveroudering voorkomenDe huid kan op allerlei manieren verouderen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om huidveroudering tegen te gaan.
Huidveroudering, waardoor?Elke huid wordt ouder, maar wat zijn de oorzaken dat de ene huid sneller oud wordt dan de andere huid?
Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Huidveroudering is niet te voorkomen, wel te vertragen. Begin daarom vroeg met smeren en let op waar je je huid aan bloo…
Collageenproductie in de huid stimuleren90% van alle rimpels worden veroorzaakt door vroegtijdige huidveroudering en slechts 10% van de rimpels door daadwerkeli…

Reageer op het artikel "Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpels"

Reactie

Tami Ruis, 07-11-2013 14:12 #1
Van een vriendin kreeg ik deze website jaren geleden al aangeraden en zelfs allerlei recepten voor gezonde smoothies doorgestuurd! Bij het opschonen van mijn postvak opende ik vandaag, eindelijk de mail + wat ziet het er heerlijk en goed uit! Ik heb echt zin om ze allemaal uit te proberen en het leuke is, dat mijn vriend nu een smoothieapparaat heeft! Nu ga ik ze echt maken en ik weet zeker dat ik mijn vriend ook enthousiast krijg, want hij is op zijn eigen manier al bezig! Bedankt alvast, en als er nog een mailinglijst voor de nieuwsbrief is, lijkt het me heel fijn om deze te ontvangen!

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-01-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!