InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Huidveroudering voorkomen

Huidveroudering voorkomen

De huid kan op allerlei manieren verouderen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om huidveroudering tegen te gaan.

Lasertherapie

Lastertherapie is een alternatief voor cosmetische chirurgie en verwijdert de buitenste lagen van de oude gerimpelde huid en de huid die door de zon beschadigd is. Ook ouderdomsvlekken en een oneffenheden kunnen ermee behandeld worden. De behandeling is niet pijnlijk en de huid herstelt zich sneller dan met cosmetische chirurgie. De huid is tot 10 dagen na de behandeling rood. Binnen 6 weken is de huid helemaal hersteld.

Spierversterking

Elektrotherapie stimuleert de onderliggende spierlagen van het gezicht met milde, pijnloze elektrische stroom. Spierversterking vertraagt het verouderingsproces. De behandeling is kostbaar. U dient na de eerste behandelingen bijgehouden te worden.

Antioxidanten

De huid wordt constant aangevallen door vrije radicalen, soltaire moleculen die vroegtijdige huidveroudering veroorzaken. Vitamine E en C en bèta-caroteen zijn antioxidenten die de werking van vrije radicalen helpen te bestrijden. Antioxidanten in crèmes beschermen de huid tegen invloeden van het milieu, antioxidanten in de vorm van tabletten, vers fruit of vers groente helpen het oxidatieproces te neutraliseren.

Chemische peeling

Hoge concentratie alfa-hydroxzuren worden gebruikt om de buitenste lagen van de huid en fijne lijnen en rimpels te verwijderen. Door een chemische peeling worden de cellen diep in de huid stimuleerd. Het bevordert de collageen- en elastineproductie. De gebruikte concentratie van zuren varieert van 15% in schoonheidssalons tot 70% door chirurgen en dermatologen. Het is een pijnlijk proces, maar het resultaat is een veel jongere en gladdere huid.

Lijnvullers

Voor rimpels die door fronsen of nors kijken zijn ontstaan, bieden lijnvullers injecties
de perfecte oplossing. Synthetisch collageen of het eigen lichaamsvet van de heupen of dijen wordt in de de rimpels gespoten. Het resultaat is maar van korte duur.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Plastische-chirurgie.nl

Reageer op het artikel "Huidveroudering voorkomen"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 01-06-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!