InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Na lente komt zomer, maak je lichaam klaar voor de zon!

Na lente komt zomer, maak je lichaam klaar voor de zon!

Na lente komt zomer, maak je lichaam klaar voor de zon! Het lange wachten is weer voorbij, na de gure winterdagen en zachte lentedagen zijn de vogeltjes weer aan het fluiten en de bloemen weer aan het groeien. Het is tijd om je huid ook weer eens op te knappen nadat het een half jaar onder een dikke laag kleding heeft geleefd. In dit artikel lees je goede tips om je huid weer helemaal zomer klaar te maken.

De eerste bikinidag

Misschien schaam je jezelf wel, de eerste keer in je bikini na de winter en lente. Je bent nog ontzettend wit. Het is belangrijk om niet meteen een volle dag zon te nemen. Je bent er nog niet aan gewend en na de eerste paar zonnestralen zul je zien dat veel mensen al meteen verbrandt zijn. Zo bereid je je voor op je eerste bikinidag.

Scrub, scrub, scrub

Het is tijd om je lichaam eens flink onder handen te nemen en dit begint met een goede scrub. Een scrub is een korrelige zeep die je lichaam schoon maakt en meteen alle dode huidcellen meeneemt. Je huid wordt hier mooier van en kan beter crèmes opnemen. Zo ook zonnebrandcrème. Scrub je huid niet voordat je de zon in gaat, je neemt ook een laagje natuurlijke bescherming mee. Doe het liever een dag voordat je de zon in gaat zodat je huid bij kan komen.

Ontharen

Geen een vrouw ziet er charmant uit met een bos haar onder haar oksels of een oerwoud op haar benen. Tijd om te ontharen dus. Doe dit meteen na het scrubben want dan staan de haartjes omhoog en is je huid schoon. Wanneer je scheert zullen de haren weer snel terug komen en heb je aan het einde van de zomer allemaal bovenkomende zwarte stoppels. De haren worden namelijk steeds dikker en donkerder naarmate je ze langer scheert. Harsen of epileren is daarom een van de betere opties waarbij je de haren uit je benen trekt. Hierdoor komen ze na een tijdje in mindere mate terug en blijft het ‘dons’ haar.

Bloedcirculatie stimuleren

Wanneer je een goede bloedcirculatie hebt zie je er een stuk frisser en gezonder uit. Vrouwen hebben over het algemeen een minder goede bloedcirculatie dan mannen en hebben daarom ook vaker en sneller koude voeten en handen dan mannen. Je bloedcirculatie kun je stimuleren door lekker te gaan sporten maar ook door na het douchen met warm water, twee minuten onder lauw of koud water te gaan staan.

Vitamientjes

Vitamines zijn heel belangrijk om je gezond te houden en logischerwijs dus ook om je huid gezond te houden. Zorg ervoor dat je dus minimaal twee ons groente en twee stuks fruit per dag binnen krijgt om aan de gewenste hoeveelheid vitaminen en mineralen te komen.

Zelfbruiner?

Sommige vrouwen zijn niet gezegend met een huid die snel bruin wordt. In dit geval kun je ervoor kiezen om een zelfbruiner over je winters huidje te gooien. Je bent dan niet zo wit en je zult je zekerder voelen in je bikini. Let wel op hiermee, je moet je nog steeds insmeren met zonnebrandcrème want een zelfbruiner zal niet beschermen tegen de zon en je beachbody kan dus nog steeds verbranden.
© 2012 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Na lente komt zomer, maak je lichaam klaar voor de zon!"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 03-06-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!