InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cosmetische chirurgie

Cosmetische chirurgie

Tegenwoordig zijn er zo veel manieren om er jonger uit te komen zien. Maar welke manieren zijn er allemaal?

Bindweefselmassage

Een bindweefselmassage is een intensieve massage waarbij het bindweefsel wordt losgemaakt. Het stimuleert de doorbloeding en de natuurlijke aanmaak van collageen. Iedere huid knapt ervan op en het is niet pijnlijk.

Botox

Botox is een injectable die fronsrimpels of kraaienpootje laat verdwijnen. Botox legt de spiertjes die rimpels veroorzaken tijdelijk stil. Je moet nooit te vroeg aan botox beginnen. Een jaar of vijfendertig is vroeg genoeg.

Lasertherapie

Bij lasertherapie wordt het bovenste laagje van de opperhuid verdampt/verschroeid, dat heeft een krachtig effect op het bindweefsel. Het is de oplossing voor uiteenlopende huidproblemen zoals wijnvlekken, littekens, cellulitis, en rimpels. De laser wordt ook wel gebruikt voor ongewenst haar.

Chemische peeling

In een chemische peeling zitten bepaalde zuren waardoor het bovenste huidlaagje er afgaat, waarna de huid geneest en er helemaal nieuw uitziet. Door een chemische peeling ziet de huid er veel egaler uit. Het is geen behandeling die je tussendoor kunt doen, de huid wordt rood en je ogen raken opgezet. Dit kan een paar dagen duren. Je moet zo’n behandeling nooit thuis doen, laat
het altijd aan een expert over.

Liposculptuur

Met liposculptuur wordt via een klein sneetje met een dunne naald (canule) overtollig vet afgezogen. Het is een manier om onderhuidse vetophopingen in het gezicht of lichaam definitief kwijt te raken.

Dermabrasie

Bij dermabrasie wordt met een mechanisch apparaat en diamantdeeltje een laagje van de opperhuid afgeschaafd. Het is net alsof je huid wordt gepolijst. Dermabrasie doet wel pijn en na een maand is je huid weer in normale staat. Deze behandeling moet worden uitgevoerd door een specialist, als je te diep slijpt, ontstaan er littekens. Microdermabrasie is een mildere versie van deze behandeling. Bij microdermabrasie wordt het laagje afgeschuurd met ultrafijne, steriele zandkristaldeeltjes. Microdermabrasie is geheel pijnloos. Het is ook geschikt voor het donkere huidtype dat niet kan worden behandeld met een chemische peeling.

Permanente fillers

Bij permanente fillers worden silconenolie of lipotransfer ingespoten. Je moet wel oppassen met fillers. In de loop van de jaren zal je huid verslappen waardoor de vorm van het gezicht verandert. Het materiaal dat je dan hebt ingespoten kan dan ontsierende kuiltjes of bobbels vormen.

Voorhoofdlift

Een voorhoofdlift is een operatie die direct een jonger uiterlijk opleert. De opleden worden bij deze operatie opgetrokken en de voorhoofdsrimpels worden weggehaald. Er wordt een minuscuul sneetje gemaakt. Een facelift werkt hetzelfde, een voorhoofdslift geeft een subtieler effect.

Mesotherapie/mesolift

Mesotherapie is een cocktail met een hoge dosering anti-aging wordt door kleine, oppervlakkige prikjes in je huid gespoten. Er worden stoffen in de huid gespoten zoals vitaminen, aminozuren en antioxidanten, producten uit huidverzorgingstoffen. Het voordeel is dat de voedingstoffen dieper komen als een crème. Het bevordert de aanmaak van collageen en het maakt je huid elastischer. Het is een ideale behandeling voor huidverjonging.

Ooglidcorectie

Als mensen vaak tegen je zetten dat je moe bent, is het misschien tijd voor een ooglidcorrectie. Het kan door middel van een klein sneetje in ooglidplooi.Je ogen zien er dan weer helemaal fris uit. De ogen blijven na de behandeling twee tot drie weken blauw en gezwollen.
Gerelateerde artikelen
Cosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctieCosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctiePlastische chirurgie en cosmetische operaties in de buik wegens vetophoping of een hangbuik, wat zijn de voordelen van e…
Duurste cosmetische operatiesDuurste cosmetische operatiesPlastische chirurgie en cosmetische operaties zijn een medische specialisatie om uit esthetisch of functioneel oogpunt u…
Cosmetische chirurgie: wat is er allemaal mogelijk?Cosmetische chirurgie: wat is er allemaal mogelijk?Cosmetische chirurgie vindt tegenwoordig steeds meer plaats. Cosmetische chirurgie, ook wel plastische chirurgie genoemd…
Cosmetische chirurgie voor mannenCosmetische chirurgie voor mannenAls manicure’s, kuuroordbehandelingen, en haarsalons, wordt de cosmetische chirurgie vaak gezien als iets voor vrouwen.…
Joods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieJoods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieWanneer we spreken over plastische chirurgie bedoelen we dat weefseldefecten hersteld worden voor zowel de vorm als de f…

Reageer op het artikel "Cosmetische chirurgie"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 10-07-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!