InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Duurste cosmetische operaties

Duurste cosmetische operaties

Duurste cosmetische operaties Plastische chirurgie en cosmetische operaties zijn een medische specialisatie om uit esthetisch of functioneel oogpunt uiterlijke aanpassingen aan te brengen. Een cosmetische operatie is één van de vormen van plastische chirurgie. Niet alle plastische ingrepen zijn echter bedoeld om het uiterlijk te verfraaien. Er zijn ook nog reconstructieve ingrepen. Met reconstructieve chirurgie worden operaties bedoeld om lichamelijk letsel te herstellen of de schade zoveel mogelijk te herstellen. Dit lichamelijke letsel kan veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld een aangeboren afwijking, ongeval of ziekte. Cosmetische operaties zijn gericht op het verfraaien van bepaalde delen van het lichaam.

Oorsprong van plastische chirurgie

De technieken die tegenwoordig nog steeds gebruikt worden voor cosmetische operaties zijn ooit opgedaan bij het uitvoeren van noodzakelijke plastische chirurgie. Deze manier van opereren is na de eerste wereldoorlog veel gebruikt om mensen met verminkingen weer op te lappen.

Vergoedt de zorgverzekering een cosmetische operatie?

Over het algemeen is te stellen dat cosmetische operaties niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Er zijn echter uitzonderingen op de regel. Deze uitzonderingen worden vrijwel jaarlijks gewijzigd, waardoor het per jaar kan verschillen wat ze wel en niet vergoeden. Het moet in ieder geval gaan om een ingreep uit medische noodzaak. Hierbij kunt u denken aan het verhelpen van verminkingen of aangeboren misvormingen. In het verleden moest er sprake zijn van een medische indicatie, maar tegenwoordig wil een medische indicatie nog niet zeggen dat het vergoed gaat worden. Het is ook niet meer voldoende dat er sprake is van psychisch lijden. Uitsluitend op basis hiervan zal er geen vergoeding volgen. De zorgverzekeraars kunnen een uitgebreidere dekking bieden in de aanvullende dekkingen.

De duurste cosmetische operaties?

De meest uitgevoerde cosmetische operaties komen niet voor vergoeding in aanmerking. De vijf duurste cosmetische operaties moeten door diegenen die de operatie wensen, zelf gedragen worden. Hieronder treft u een overzicht aan van de duurste cosmetische operaties.

5) Kuitvergroting
Gemiddelde kosten voor de operatie: 5.800

Een kuitvergroting is vooral populair onder bodybuilders. Door implantaten in de kuiten in te brengen lijken ze gespierder. In de knieholte wordt een snede geplaatst en de implantaten ingebracht. De omvang van de implantaten zijn afhankelijk van de wensen van de patiënt. Deze ingreep is ook mogelijk voor mensen die verschil in de omvang van de beide kuiten hebben.

4) Voorhoofdlift en wenkbrauwlift
Gemiddelde kosten voor de operatie: 5.900

Deze operatie is bedoeld om het verzakken van de huid van het voorhoofd of boven de wenkbrauwen te verhelpen. Door het verzakken worden er namelijk rimpels gevormd.

3) Knielift
Gemiddelde kosten voor de operatie: 6.500

Deze operatie is uitsluitend bedoeld om de knieën er jonger uit te laten zien. De gevormde littekens blijven altijd zichtbaar, maar ze gaan er wel jonger uitzien volgens de deskundigen. Voor een dergelijke zinloze operatie moet 6.500 neergelegd worden.

2) Grondige facelift
Gemiddelde kosten voor de operatie: 7.350

Dit omvat een eventueel noodzakelijke lift, maar ook het verwijderen van overtollige huid in het gezicht.

1) Borstspiervergroting
Gemiddelde kosten voor de operatie: 8.800

Bij een borstspiervergroting wordt de omvang en de vorm van de borstspier veranderd. Deze ingreep is voor mannen die grotere borstspieren wensen, waardoor ze er steviger uit gaan zien.
Gerelateerde artikelen
Joods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieJoods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieWanneer we spreken over plastische chirurgie bedoelen we dat weefseldefecten hersteld worden voor zowel de vorm als de f…
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Tieners en plastische chirurgieJe hoort en ziet het de laatste tijd steeds meer. Plastische chirurgie. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. A…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
Cosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctieCosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctiePlastische chirurgie en cosmetische operaties in de buik wegens vetophoping of een hangbuik, wat zijn de voordelen van e…
Bronnen en referenties
  • http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/958548/2009/08/06/De-tien-duurste-plastische-ingrepen.dhtml

Reageer op het artikel "Duurste cosmetische operaties"

Reacties

Adje, 26-04-2012 14:05 #2
Mijn vraag: Bestaat er een operatie om 1 kuit dunner te maken? Vanwege een ziekte heb ik vanaf mij 13e levensjaar mijn rechterkuit meer belast waardoor deze een stuk dikker en gespierd is als mijn linker kuit. Mijn linker kuit ziet veel mooier en slanker en normaler uit.
Verder heb ik veel last van mijn rechter gespierde kuit, hij staat naar buiten door de jaren lange overbelasting, en heeft een constant vermoeid gevoel, dus niet alleen cosmetisch gezien. (ik sport regelmatig 2 a 3 x in de week en het lijkt wel of die rechter kuit steeds dikker wordt, echt afschuwelijk, een te groot verschil met mijn linker kuit.

Girl, 23-11-2009 15:23 #1
Ik lees net dat er een kuit operatie bestaat voor je kuiten groter en gespierder te maken.
Nu is mijn vraag: Bestaat er ook een operatie die je kuiten eventueel dunner kunnen laten maken?

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 15-08-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!