InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Buikvet: Zo kom je effectief van dat buikje af!

Buikvet: Zo kom je effectief van dat buikje af!

Buikvet: Zo kom je effectief van dat buikje af! De spijkerbroeken worden maar lager en lager. En jouw buik is net iets te dik. Een blubberbuikje met lovehandles eigenlijk. En dat overtollige vet dat alle kanten uit lijkt te wiebelen wil je kwijt en liefst zo snel mogelijk. Een te dikke buik is niet zo heel erg mooi, daar zijn we het allemaal over eens. Maar teveel vet rondom je buik verhoogt ook nog eens de kans op hartziekten. Het is dus niet goed voor je gezondheid. Maar wat is nou de beste manier om snel buikvet kwijt te raken? Het allereerste dat je moet weten is dat er niet zoiets bestaat als een supersnelle aanpak, waarbij jij morgen van je buikje bent verlost. Alleen dieetpillen slikken en bijzondere afvaldrankjes drinken gaat niet werken. Helaas werkt het ook niet om dagelijks sit-ups te doen en verder niets aan je levensstijl te veranderen. Vet kun je namelijk met trainen niet of in ieder geval onvoldoende locaal kwijtraken. Na een paar mythes te hebben ontkracht kunnen we nu toe naar het effectieve behandelplan.

Gezond eten

Dat klinkt enorm cliché maar het is daarom niet minder waar. Dieten is trouwens niet hetzelfde als gezond eten. Je hoeft dus niet op een crash dieet om van overtollig vet af te komen. Dat wil ook niet zeggen dat je maar zomaar alles mag eten. Verstandig en gezond eten betekent:
  • Magere proteïnes (kip, kalkoen, vis en niet te vaak en teveel rood vlees)
  • Heel veel groente
  • Afwisselende graansoorten (met hele korrels, dus geen fabrieksbrood)
  • Twee stuks fruit per dag
  • Minderen met alcohol
  • Oppassen met geraffineerde suikers
  • Niet teveel koolhydraten (pasta, aardappelen, rijst en brood)

Cardiovasculaire training

Regelmatige cardio training zorgt voor vermindering van lichaamsvet. Waar te beginnen? Gewoon lopen maar niet slenteren is al een heel goed begin. Ga dagelijks een half uur lopen, bijvoorbeeld in het bos. Je hoeft niet hard te lopen, wanneer je daar nog niet aan toe bent. Het gaat erom dat je regelmatig beweegt met een vastgestelde tijdsduur.

Als je lopen niet leuk of saai vindt, kies dan voor bijvoorbeeld fietsen of rolschaatsen. Maar je moet eigenlijk altijd minimaal 30 minuten per dag bewegen en dat hoeft niet heel erg inspannend bewegen te zijn.

Gewichtheffen

Het klinkt heel vreemd maar regelmatig gewichtheffen heeft verschillende gunstige effecten voor mensen, die proberen om hun lichaamsvet niveaus te verlagen. Spieren verbranden namelijk extra calorieën. Hoe meer gespierd je bent, hoe meer calorieën je dus verbrandt. Spieren nemen bovendien ongeveer een derde minder ruimte in dan vet. Dat ga je dus zien; ook op je buik. Tenslotte ga je met meer spiermassa meer energie overhebben aan het einde van de dag. Je wordt dus niet alleen slanker maar je gaat je ook beter voelen.

Buikspieroefeningen

Dat locaal afvallen niet kan, wil niet zeggen dat je helemaal geen buikspieroefeningen hoeft te doen. Kies het liefste voor crunches en niet voor sit-ups. Bij sit-ups belast je namelijk heel erg de wervels van je nek en rug. Maar hoe werkt een crunch ook alweer?

  • Ga op de vloer of fitness mat liggen
  • Steek je benen in de lucht
  • Hef nu je bekken op van de vloer en hou dit vijf tellen vast
  • Herhaal dit 20 keer per dag

Stiekem vals spelen

Wanneer dit allemaal niet zo goed lukt of je wilt je buikje wat sneller laten smelten, kun je eventueel kiezen voor de revolutionaire afslankpil Alli. Ook kun je kiezen voor afslankende cremes voor de buik. Deze zullen voornamelijk zorgen dat je geen vocht vasthoudt op je buik maar dat kan natuurlijk wel een slanker effect geven.
Gerelateerde artikelen
Afvallen: waarom je buikvet blijft zittenAfvallen: waarom je buikvet blijft zittenVeel mensen doen keer op keer pogingen om gewicht te verliezen, maar slagen er niet in om blijvend van de overtollige ki…
Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?Alli en Xenical bevatten dezelfde werkzame stof, namelijk de stof ‘Orlistat, om af te vallen. Toch wordt het ene middel…
Snel afvallen – AlliRigoureus afvallen? Al van alles geprobeerd? Diëten die niet helpen, trainingsprogramma’s die niet aanslaan en de altijd…
Snel afvallen rond je buikSnel afvallen rond je buikVeel mensen willen maar wat graag het vet kwijt dat rond de buik zit. Logisch, want dit is dé plek waar vet veelal wordt…

Reageer op het artikel "Buikvet: Zo kom je effectief van dat buikje af!"

Reacties

Anoniem, 13-07-2015 21:01 #5
Ik ga deze dingen eens een paar weken proberen en dan schrijf/typ ik een nieuwe reactie met resultaat.

Wim, 02-06-2013 12:21 #4
Kleine kanttekening wat mij betreft bij het 2 stuks fruit per dag;
Ook fruit bevat suiker(s) en koolhydraten en als je daarbij niet actief beweegt, dus binnen het uur na het nuttigen van dat fruit, dan slaat je lichaam dit op als reserve… dus vet.
(vet kwijtraken is niet zo heel moeilijk: 3 x per week een uur echt actief, dus niet een beetje, geen snoep of andere troep, (wat dat is weet je zelf onbewust heus wel, en goede voeding (dus geen magnetron 30sec. maaltijden)

Petra, 07-02-2013 15:14 #3
Hallo. ik heb ook buik vet waar ik veel last van heb. Ik heb er alles voor over om kwijt te raken. Met alle mooie verhaaltjes die je dan op net leest ben ik tot nu toe niet ver gekomen… Ik train al 2 jaar om me buik vet kwijt te raken. Heb me eten aangepast met 0, 0 resultaat. Daar word je niet vrolijk van… Ik vraag zelf af wat ik nog meer kan proberen/gaan doen om me buikvet kwijt te raken…

Groetjes

Jessy, 10-12-2012 20:44 #2
Hallo ik heb een vraagje kan je ook snel en makkelijk afslanken door naar de fitness club te gaan?

Kevin van der Gaag, 18-03-2011 12:21 #1
Ik ben sinds kort aan het hardlopen, ik had een sixpack maar die is een beetje onder mijn buik vet weggekropen. Verder eet ik gezond, ik snoepte voorheen best veel maar daar ben ik nu mee geminderd. Ik drink veel water. Is het hard lopen, water drinken en gezond eten voldoende om voor de zomer mij sixpack terug te hebben. Ik doe hier naast ook nog 2 x zwemmen in de week van 2x 1 uur.

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 27-01-2014
Subrubriek: Beauty
Reacties: 5
Schrijf mee!