InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?

Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?

Alli of Xenical, wat zijn de verschillen? Alli en Xenical bevatten dezelfde werkzame stof, namelijk de stof ‘Orlistat, om af te vallen. Toch wordt het ene middel Alli genoemd en het andere middel Xenical. Het verschil zit hem voornamelijk in de dosering. Xenical bevat tweemaal zoveel orlistat als Alli. Xenical (Orlistat) is een lipaseremmer die lokaal werkzaam is in de maag- en darmstreek. Dit geldt voor Alli natuurlijk eveneens, omdat het om dezelfde werkzame stof bevat. De bijwerkingen zijn mild. Dieetpillen zijn gemaakt om te zorgen dat afvallen sneller gaat. Het is wetenschappelijk bewezen dat Alli en Xenical helpen om sneller af te vallen en meer af te vallen. De werkzame stof is Orlistat. Hoe werken deze pillen?

Xenical en Alli, wat zijn dat voor afslankpillen?

Alli en Xenical bevatten de werkzame stof orlistat. De verschillen tussen Alli en Xenical moeten worden gemaakt op basis van de dosering, de benaming, de prijs en de verkrijgbaarheid. Alli bevat slechts 60 mg orlistat en Xenical bevat 120 mg orlistat. De bijwerkingen van Alli en Xenical zijn mild. Bij te vet eten kunt u dunne ontlasting krijgen.
  • Alli bevat 60 mg orlistat en Xenical bevat 120 mg orlistat.
  • Bij Alli en Xenical zit de werkzame stof Orlistat in hemelsblauwe capsules die u kort voor het eten, kort na het eten (binnen een uur), of tijdens het eten, met water inneemt.
  • Afvallen gaat opmerkelijk goed met de werkzame stof orlistat
  • Alli bevat minder werkzame stof dan Xenical
Deze afslankmiddelen werken het beste in combinatie met een gezond dieetplan, zoals bijvoorbeeld in combinatie met het succesvolle Mentale Dieetplan. Het Mentale Dieetplan en Xenical is een manier om succesvol af te vallen.

Werking Alli en Xenical

Orlistat, de werkzame stof in Alli en Xenical, is een lipaseremmer (in dit geval pancreaslipase = alvleesklier). Orlistat is lokaal werkzaam in de maag- en darmstreek. Orlistat zorgt er voor dat er minder vet uit het voedsel wordt opgeslagen in het lichaam. Vet wat in uw voedsel zit wordt dus voor een belangrijk deel niet als vet in uw lichaam opgeslagen. Een groter dan gewoonlijk deel van het vet wat in uw voedsel zit, komt dankzij Alli of Xenical direct in de darmen terecht en wordt via de normale weg met uw ontlasting uitgescheiden. Het gevolg: u krijgt minder vet binnen (omdat het direct naar de darmen gaat) en u komt minder snel aan en u valt sneller af, met name als u een dieet volgt. Onderzoek heeft uitgewezen dat u bij een dieet in combinatie met Xenical, aanzienlijk sneller gewicht verliest dan zonder Xenical. Alli en Xenical zijn daarom in combinatie met een dieet het meest effectief, omdat het afvallen sneller gaat. De werking van orlistat is wetenschappelijk bewezen en zeer goed om af te vallen bij overgewicht. Alli (bevat 60 mg orlistat) en Xenical (bevat 120 mg orlistat).

Bijwerkingen van Alli en Xenical

De bijwerkingen van orlistat zijn:
  • Doordat meer vet in de darmen terecht komt wordt de ontlasting olieachtig (hoe meer vet u eet, hoe olieachtiger ook de ontlasting zal zijn)
  • Last van meer lucht in de darmen komt regelmatig voor
  • Als u te veel vet eet wordt de ontlasting zo olieachtig dat u ongewild ontlasting kunt verliezen

Xenical, het beste in combinatie met een dieet

Bij gebruik van Alli of Xenical moet u dus een gezond dieet volgen, met niet te veel vet (ongeveer 30% vet in het dieet is goed). Als u geen dieet volgt en toch te veel vet eet, krijgt u erg vervelende bijwerkingen omdat de ontlasting dan te veel vet bevat met alle vervelende gevolgen van dien, ook wel omschreven als vetdiarree.

Afvallen met Alli of Xenical, voor wie?

Afvallen met Alli of Xenical is geschikt voor alle mensen met flink overgewicht, die naast een dieet een hulpmiddel willen gebruiken om meer af te vallen dan gewoonlijk bij een dieet. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die Xenical gebruikten wel tot 30 a 40% meer gewicht verloren bij een dieet dan mensen die een placebo gebruikten. Een ander voordeel van de werkzame stof ‘orlistat’ is dat u van dit afslankmiddel geen opgejaagd gevoel krijgt, geen stijging van de bloeddruk, geen depressiviteit of dergelijke klachten. Het werkt namelijk niet via de hersenen maar via de maag en darmen.

Alli of Xenical, hoe te gebruiken?

U gebruikt Alli of Xenical in combinatie met een goed uitgebalanceerd dieet en (wat) meer lichaamsbeweging. U slikt het driemaal daags met water, direct voor, tijdens of na de maaltijd. Afvallen met Alli of Xenical is niet al te moeilijk. U hoeft geen streng dieet te volgen maar wel een gezond dieet. Als u niet te veel vet eet zult u van de bijwerkingen van orlistat niet al te veel last ondervinden.

Alli of Xenical kopen, wat is de prijs?

Xenical en Alli worden niet vergoed door de verzekeraar. Wat is de prijs? Xenical werkt het sterkste en is niet goedkoop, maar u krijgt er veel voor terug. Afvallen met deze pillen is namelijk echt wetenschappelijk bewezen en effectief. Xenical prijs: het kost u 2 a 3 euro per dag om Xenical te gebruiken, maar het is wel heel geschikt om af te vallen. Ali is goedkoper en minder sterk werkzaam.

Alil of Xenical, wanneer niet innemen?

U neemt Alli of Xenical niet in wanneer u een maaltijd overslaat of wanneer uw maaltijd niet of nauwelijks vet bevat. Orlistat werkt namelijk in op het vet in de maaltijden en als uw maag om wat voor reden dan ook, leeg is, of als uw voedsel helemaal geen vet bevat, heeft orlistat geen enkel effect.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Dieetpillen, mijn ervaring met Allimijn kijk opDieetpillen, mijn ervaring met AlliAls je last hebt van overgewicht, dan zijn er verschillende manieren om daar iets aan te doen. Ik wil het in dit artikel…
Afslanken met een wonderpilAfslanken met een wonderpilHet Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kwam in 2009 met verontrustende cijfers; 40 % van de volwassenen en…
Snel afvallen – AlliRigoureus afvallen? Al van alles geprobeerd? Diëten die niet helpen, trainingsprogramma’s die niet aanslaan en de altijd…
Maakt afslankpil Alli de belofte waar?Bijna twee jaar na de invoering in de Verenigde Staten heeft farmaciereus GlaxoSmithKline de vrij verkrijgbare afslankpi…
Vermageringspillen Orlistat (Alli) en Sibutramine (Reductil)Vermageringspillen Orlistat (Alli) en Sibutramine (Reductil)Vermageringspillen zoals Orlistat (merknaam Xenical of Alli) en Sibutramine (merknaam Reductil) kunnen je een steuntje i…
Bronnen en referenties
  • Xenical.nl
  • Huisarts

Reageer op het artikel "Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?"

Reacties

Elly Wetzels, 08-07-2015 11:01 #4
Waar kan ik Xenical of Alli kopen en wat kosten en deze producten?

Benedikt, 29-09-2013 19:59 #3
Reductil is toch al langer dan één jaar uit de handel waar halen deze mensen uit je omgeving dat dan nog, heb het ook gebruikt werkte uitstekend maar vindt het nergens meer. Reactie infoteur, 30-09-2013
Dat komt omdat Reductil in NL niet meer voorgeschreven mag worden. Xenical wel.

Naomie, 13-08-2012 16:13 #2
Beste Arend,

Reductil is een pil die het hongergevoel echt doet stoppen! Ikzelf en velen in mijn omgeving met veel/weinig/nauwelijks overgewicht hebben dit gebruikt, sommigen nu nog en het werkt prima!

Echt een aanrader!

Groetjes,
Naomie. Reactie infoteur, 13-08-2012
Reductil is helaas in Nederland niet meer verkrijgbaar.

Arend Wolbers, 13-05-2012 21:33 #1
Bij afvallen gaat het niet om de hoeveelheid vet die men eet, dat is onder anderen door Atkins wel bewezen, helaas ben ik allergisch voor een stofje in rood vlees en groene groente, als dit niet zo was dan deed ik het atkins dieet nog steeds maar ik krijg er dus nierstenen van ondanks de 2 liter water/aanmaak limonade die ik per dag dronk.
Maar ik viel gemiddeld per week 3 kilo af en verloor 25 kilo in 2 maanden door dagelijks 80 % proteïne (ruim één kilo aan vlees (in elke vorm, varkens, rund, kip, vis enz) en eieren(4 t0 5 per dag in gebakken als gekookte vorm)) tot mij te nemen en 15 % groente en fruit en 5% koolhydraten, een dieet dus van meer dan 4500 calorieën per dag.
Dit zonder verder iets aan extra beweging te doen.

Ik zoek dan ook een pil die er voor zorgt dat de koolhydraten die ik eet in de vorm van brood, koek, snoep limonade bier wijn enz, maar ook in veel andere producten zitten ontzettend veel koolhydraten verstopt hetzij als meel of als suikers ja zelfs fruitsuikers.

Eigenlijk wil ik een dieet pil die net als Morfine en Tramadol (kunstmatige morfine) die de hersendelen die zorgen voor het stoppen van pijn, het honger gevoel of trek doen stoppen, ofwel het het honger gevoel of trek wegnemen zodat je afvalt omdat je gewoon minder eet.

Eten zit tussen de oren en in de reclames op TV, bladen en Internet en dat zorgt er dus voor dat je gaat eten.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 28-05-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Snel afvallen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!