InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Dieetpillen, mijn ervaring met Alli
mijn kijk op

Dieetpillen, mijn ervaring met Alli

Dieetpillen, mijn ervaring met Alli Als je last hebt van overgewicht, dan zijn er verschillende manieren om daar iets aan te doen. Ik wil het in dit artikel hebben over gewicht verliezen door middel van Alli, en de eventuele bijwerkingen van Alli. Niet iedereen zal last hebben van deze bijwerkingen, net zoals niet iedereen baat heeft bij Alli. Ook is het geen wondermiddel, dat er voor zorg draagt dat je zonder moeite en inspanning van je overgewicht afkomt.

Alli

Alli is een middel dat gebruikt kan worden bij overgewicht. De werkzame stof erin is orlistat. Alli is alleen verkrijgbaar bij de apotheek, en de apotheker moet je dan ook advies geven ten aanzien van het gebruik. Orlstat is de werkzame stof die ook in Xenical zit, maar dat kan je alleen bij de huisarts krijgen. Dit omdat de hoeveelheid werkzame stof in Xenical 2 maal zo veel is als bij Alli. Alli bevat 60 milligram orlistat, en Xenical bevat 120 milligram orlistat per pil.

Mijn ervaring met Alli

Hoe werkt Alli

Door het innemen van een pil, zorg je ervoor dat je darmen minder vet opnemen uit het voedsel. Dit heeft te maken met enzymen die geblokkeerd worden door de werkzame stof. Doordat deze enzymen het vet niet verteren, komt ongeveer 25% van alle vetten die je eet onverteerd weer naar buiten.

Hoe gedraagt Alli zich in het lichaam

Dat kan heel erg verschillen. Ik ben tegelijkertijd met mijn zus begonnen met een kuur Alli pillen, en wij hadden allebeide verschillende ervaringen. Zo kreeg zij regelmatig enorme aandrang om naar het toilet te gaan, terwijl ik daar niet zo veel last van had. Wel wat te merken dat de ontlasting "vettiger" werd, en ook zachter van consistentie.

Gebruik van Alli in en je voedingspatroon

Duur van de behandeling

De duur van mijn behandeling van de lengte van 1 potje met 60 capsules. Alli werkt, maar is een duur middel. Ik moest rond de €60,-- betalen, en dat was voor 20 dagen. Je mag Alli niet langer als 6 maanden gebruiken.

Conclusie

Alli is een middel waarvan het goed is dat je het alleen bij de apotheek kunt krijgen. Ook omdat het toch nog wel een behoorlijke invloed op je gestel kan hebben. En, de werking van andere medicijnen kan hierdoor ook beïnvloed worden. Als je namelijk aan de pil bent, en je hebt een dag of wat hele dunne ontlasting, dan kan het zijn dat de pil niet werkt. Ik ben in die periode 3 kilo afgevallen, dus ongeveer een kilo per week. Ik ben ermee gestopt, omdat ik het resultaat in combinatie met de prijs niet voldoende vond. Voor die €60 euro kun je ook een hele leuke stappenteller kopen, en dan bijhouden hoeveel of je loopt.

Mijn zus heeft het 4 maanden volgehouden, en die is met behulp van Alli mooi aan haar streefgewicht gekomen. Die 4 maand heeft er ook voor gezorgd dat ze in die tijd aan een ander voedingspatroon gewend kon raken. Dat is vaak het moeilijkst als je gaat diëten, maar dankzij de Alli verloor ze wel gewicht, en werd ze gemotiveerd om door te gaan met het veranderen van haar manier van leven.
© 2009 - 2019 Sysnet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dieetpillen, mijn ervaring met Alli"

Reactie

Antoinette, 05-01-2010 09:57 #1
Ik vind dit een goed middel maar je moet ook goed op je eten lettten inderdaad als je te vet eet krijg je dunne ontlasting en het vet komt er dan uit, ik slik een pil na de avond maaltijd want verder op de dag eet ik magere producten en minder van alles en geen alchaol maar als je die pil slikt moet je wel gemotiveerd zijn om af te vallen maar ik eet wel gewoon met het avondeten mee anders hou ik het niet vol ik ben vanaf september 12 kilo afgevallen en moet nog 5 kilo iets wat me in geen jaren gelukt is dus zeker een stok achter de deur en mijn eet gewoonte is veanderd

Infoteur: Sysnet
Gepubliceerd: 03-11-2009
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Schrijf mee!