InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Snel afvallen rond je buik

Snel afvallen rond je buik

Snel afvallen rond je buik Veel mensen willen maar wat graag het vet kwijt dat rond de buik zit. Logisch, want dit is dé plek waar vet veelal wordt opgeslagen. Hoe zorg je ervoor dat je snel kunt afvallen rond je buik? Er zijn diverse tips om dit te realiseren. Waar moet je zoal op letten wanneer je het overtollige buikvet kwijt wilt raken?

Snel een platte buik krijgen

Een buikje hebben is natuurlijk heel erg vervelend. Bij heel veel mensen zit het vet vooral rond de buik en dit ervaren ze als storend. Heb jij hier ook last van? Dan wil je misschien snel een platte buik krijgen. Hoe kun je nou eigenlijk snel een platte buik krijgen? Helaas is dat niet zo gemakkelijk gezegd dan gedaan, maar je moet in een korte tijd wel een hoop voor elkaar kunnen krijgen wanneer je goed oplet.

Wat is een te dikke buik?

Een te dikke buik heb je als man wanneer de buikomtrek meer dan 94 centimeter bedraagt. Bij een vrouw is de buik te dik wanneer de omtrek meer dan 80 centimeter is. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat mensen met te veel buikvet een grotere kans hebben op hart- en vaatziekten.

Plaatselijk afvallen kan niet

Veel mensen denken dat ze plaatselijk kunnen afvallen. Ze doen een hoop buikspieroefeningen en hopen daarmee plaatselijk af te vallen. Zo werkt het helaas niet. Buikspieroefeningen kunnen er wel voor zorgen dat de spieren in je buik zich ontwikkelen, maar zolang er buikvet zit, zul je die spieren nooit zien. Zorg dat je dus niet alleen krachttraining (buikspieroefeningen) doet, maar óók cardio. Dit houdt in dat je hartslag flink moet verhogen. Op deze manier kun je gemakkelijker calorieën verbranden. Probeer zeker twee á drie keer per week aan cardio te doen.

Gezond eten!

Eén van de belangrijkste dingen die je moet doen om snel af te vallen rond je buik, is goed op je eetpatroon letten. Een gezond eetpatroon is van groot belang. Overtollige suikers en vetten worden doorgaans als eerste opgeslagen in je buik en dit merk je meteen. Kijk dus heel kritisch naar je eetpatroon. Wat kan er aangepast worden? Snoep je misschien toch te vaak? Hoe zit het met de frisdrank die je drinkt? Wees kritisch en alert. Let goed op dat je niet gaat overdrijven: een dieet heeft doorgaans juist helemaal niet de uitwerking die je graag wilt. De meeste diëten bevatten namelijk te weinig voedingsstoffen en dit is niet goed voor je lichaam. Zorg dus vooral dat je verstandige keuzes maakt.

Genoeg vocht

Het klinkt misschien heel tegenstrijdig, maar wanneer je genoeg water drinkt, is de kans groot dat je buikje een stuk minder wordt. Het is nu natuurlijk niet de bedoeling om cola of andere frisdrank te drinken. Kies vooral voor water en groene thee en probeer tenminste 1,5 liter tot 2 liter per dag te drinken. Wanneer je vooral veel vocht vasthoudt en daardoor een buik hebt, kun je ook kiezen voor brandnetelthee. Dit is namelijk vochtafdrijvend.

Verwacht geen wonderen

Hoe snel je resultaat ziet is volledig afhankelijk van de buik die je hebt. Je kunt geen megasnel resultaat zien wanneer je te maken hebt met behoorlijk overgewicht. Dit is ook helemaal niet goed voor je. Wel is het mogelijk door enkele centimeters om je middel kwijt te raken wanneer je goed oplet wat je eet en drinkt. Dit is toch al een behoorlijk snel resultaat, nietwaar?

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel afvallen rond je buik"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 13-07-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!