InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Hoe kun je afvallen met yoghurt?

Hoe kun je afvallen met yoghurt?

Hoe kun je afvallen met yoghurt? Kun je afvallen met yoghurt? Dit blijkt inderdaad zo te zijn! Yoghurt heeft een hele positieve werking voor mensen die graag willen afvallen. Vooral het buikvet kan sneller verdwijnen wanneer je regelmatig yoghurt eet.

Afvallen met yoghurt

Yoghurt is heel gezond. Vooral magere yoghurt. Dit is ook gebleken uit een Iers onderzoek. Hieruit is gebleken dat mensen die yoghurt toevoegden aan hun eetpatroon, 22% meer gewicht verloren dan mensen die dit niet deden. Ook verloren ze veel meer buikvet dan de groep die geen yoghurt at. Het is dan ook heel erg verstandig om regelmatig yoghurt toe te voegen aan je eetpatroon. Ook leuk is dat je blijvend gewicht kwijtraakt als je regelmatig yoghurt eet.

Het yoghurt dieet

Het yoghurt dieet is een crashdieet waarmee je veel zou afvallen. Pas op voor dit dieet! Inderdaad, je zult snel veel afvallen, maar je mist belangrijke voedingsstoffen zoals vitamines, vezels en mineralen. Afvallen met yoghurt kan ook heel goed zonder dit dieet. Het gaat dan wel iets minder snel, maar is wel een stuk gezonder en ook veel beter voor je lichaam. Ook zullen de kilo’s er blijvend afgaan en dit is met een yoghurt dieet nog maar de vraag.

Afvallen: hoeveel yoghurt eten?

Het is onzin om de hele dag yoghurt te eten. Dit is ook helemaal niet goed voor je. Kies bij voorkeur voor twee schaaltjes yoghurt op een dag. Meer is echt niet nodig en met deze hoeveelheid krijg je al voldoende yoghurt binnen om van de positieve werking te profiteren. Kies het liefste ook voor magere yoghurt.

Hoe yoghurt eten?

Yoghurt kun je op heel veel manieren eten. Je kunt kiezen voor een schaaltje yoghurt en dit bij voorkeur aanvullen met fruit, zoals bosbessen, frambozen, aardbei of stukjes banaan. Ook lekker is honing of jam. Het is beter om geen suiker door de yoghurt te doen, want dit is natuurlijk weer een stuk minder gezond. Yoghurt kan ook door een salade worden gedaan. Erg lekker is om er ijsjes van te maken en zeker in de zomer een hele goede manier om gezond bezig te zijn. Yoghurt kun je ook goed gebruiken als een vervanging voor bijvoorbeeld zure room. Of doe het op je pannenkoek!

Gezonde levensstijl

Om af te vallen moet je niet alleen yoghurt eten, maar ook proberen om andere gezonde producten te eten. Voorkom vet eten en suikers. Eet drie keer per dag en kies voor gezonde tussendoortjes. Het is daarbij ook verstandig om dagelijks minstens een half uur te bewegen. Wen jezelf een goede levensstijl aan, die je een heel leven vol kunt houden. Yoghurt mag hierbij niet ontbreken!
© 2012 - 2018 Afvallenmet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kun je afvallen met yoghurt?"

Infoteur: Afvallenmet
Laatste update: 07-07-2014
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!