InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Hoe kun je afvallen met afslankthee?

Hoe kun je afvallen met afslankthee?

Hoe kun je afvallen met afslankthee? Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zo’n wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met afslankthee en is het wel zo verstandig?

Afvallen met afslankthee

Afslankthee bevat meestal verschillende kruiden. Het is dus een natuurproduct. De kruiden hebben een positieve werking op je gewicht en vooral door de samenstelling van de juiste kruiden kun je veel afvallen met afslankthee. Afslankthee kan bijvoorbeeld tijdens het ontbijt of bij de lunch worden gedronken en er zijn verschillende merken die afslankthee aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan Kneipp, Zonnatura, Pu-erth thee en vele andere theesoorten.

Afslankthee met Senna

Senna is een middel dat in veel soorten afslankthee voorkomt. Dit middel is gevaarlijk en hier moet je dus heel goed mee oppassen. Vaak heeft het een laxerende werking en doet het je lichaam meer goed dan kwijt. Wil je afvallen met afslankthee? Controleer dan altijd goed welke middelen er in de thee zit.

Afslankthee met een laxerende werking

Afvallen met afslankthee is lang niet altijd even gezond. Veel soorten afslankthee hebben een laxerende werking. Dit betekent dat je veel diarree hebt. Doorgaans val je dan geen vet af, maar verlies je alleen maar vocht. Ook is het niet goed voor je darmen. Je darmen kunnen hier slapper door worden, waardoor je altijd problemen met je stoelgang hebt. Pas hier dus goed voor op. Heb je het idee dat afslankthee die je drinkt een laxerende werking heeft, houd er dan meteen mee op!

Kun je afvallen met afslankthee?

Of je kunt afvallen met afslankthee, is per persoon verschillend. Voor de ene persoon werkt het heel erg goed, de ander zal last krijgen van vage klachten. Luister goed met je lichaam. Ga niet door met het drinken van de thee als je het idee hebt dat het voor jou niet goed werkt. Slik je medicijnen of heb je een bepaalde ziekte? Raadpleeg dan altijd eerst je arts.

Gezond alternatief: groene thee

Afvallen met afslankthee is niet eens nodig. Een goed alternatief is groene thee. Dit is gezond en zit vol antioxidanten. Drink je groene thee zonder suiker. Heb je moeite met de bittere smaak van groene thee? Er zijn genoeg varianten die minder bitter zijn. Denk aan groene thee met citroen of Jasmijnthee. Jasmijnthee is helemaal niet bitter, maar wel een groene theesoort. Begin elke dag met een kop groene thee en je zult zien dat je al snel wat meer zult afvallen. Probeer ook gezond te eten en voldoende te bewegen.
© 2012 - 2017 Afvallenmet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kun je afvallen met afslankthee?"

Reactie

Petra, 22-12-2014 08:08 #1
Nou, je kunt wel degelijk goed afvallen met afslankthee, alleen… het is geen tovermiddel. Je zult dus ook je leef- en eetpatroon moeten aanpassen zodat wat je binnenkrijgt aan calorieën weer gelijk is aan wat je verbrandt (minder eten, gezonder eten, veel groente en fruit, water drinken, geen alcohol door-de-week en meer bewegen). Ik ben zelf nu op deze wijze met Feiyan afslankthee ruim 15 kilo afgevallen en ik hoor er van anderen ook veel goede verhalen over. Maar nogmaals: de Feiyan afslankthee doet de ene helft en de andere helft moet je echt zelf doen! Om op gewicht te blijven drink ik dagelijks nu een kopje Piao Yi thee: geen bijwerkingen en je komt er niet van aan.

Infoteur: Afvallenmet
Laatste update: 07-07-2014
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!