InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Aqualyx: overtollig vet kwijt door vet oplossende injecties

Aqualyx: overtollig vet kwijt door vet oplossende injecties

Aqualyx: overtollig vet kwijt door vet oplossende injecties Heb je het ene na het andere dieet geprobeerd maar lijkt niets te helpen bij het kwijtraken van die overtollige kilo's vet. Mogelijk is de oplossing daar. De revolutionaire Aqualyx injecties lossen vet op en zorgen er voor dat je deze via de urine kunt kwijtraken. Je kunt je overtollige vet gewoon uitplassen! Het vormt daarmee een effectief alternatief voor liposuctie. Het is de methode bij uitstek voor wie het vet er met diëten en sporten alleen niet af krijgt.

Aqualyx

Hoe werkt Aqualyx?

Met Aqualyx wordt een wateroplossing ingespoten op die plek van het lichaam waar je vet wenst kwijt te raken. Overtollige vetcellen worden daardoor opgelost en opgenomen in de bloedbaan. Vervolgens plas je deze cellen via de urine weer uit. De ontwikkellaars van deze nieuwe technieken claimen dat het een effectief alternatief vormt voor liposuctie.

De oplossing die wordt ingespoten bevat plantpolymeren. Deze binden de celwanden van vetcellen en deze vervolgens laten barsten waardoor het vet oplost. Het vet wordt dus vloeibaar gemaakt zonder dat hiervoor de invasieve techniek wordt gebruikt waar liposuctie mee gepaard gaat. Na de behandeling kan er tot 48 uur sprake zijn van zwelling en blauwe plekken maar buiten dat zijn er geen bijwerkingen. Het duurt ongeveer drie weken voor je alles hebt uitgeplast. Gedurende deze periode kun je gewoon alles doen en eten. De ontwikkellaars claimen dat de cellen volledig vernietigd worden waardoor ze niet terug kunnen groeien.

Hoeveel behandelingen je nodig hebt is afhankelijk van het gebied dat behandeld moet worden. Een behandeling voor de kin kan bijvoorbeeld meestal in één sessie, terwijl voor bijvoorbeeld de buik meestal meerdere behandelingen nodig zijn. Aqualyx injecties kunnen zeker niet gezien worden als volwaardig alternatief voor diëten. Het helpt slechts om het door middel van diëten bereikte effect te optimaliseren en vet weg te werken op plaatsen waar je dit door middel van sporten en gezond eten alleen vaak moeilijk weg krijgt.

Op welke delen van het lichaam kan Aqualyx gebruikt worden?

Aqualyx werkt plaatselijk. Spuit je het in het gezicht dan is dit ook de plek waar het vet zal verdwijnen. Dit heeft dan verder geen invloed op vet in de rest van het lichaam. De delen van het lichaam waar de techniek gebruikt kan worden zijn de volgende:
  • (Onder)kin
    Bron: Sketchr, Flickr (CC BY-2.0)Bron: Sketchr, Flickr (CC BY-2.0)
  • Wangen
  • Nek
  • Bovenarmen
  • Oksels
  • Taille
  • Heupen
  • Zadeltassen
  • Love handles
  • Knieën
  • Kuiten
  • Enkels
  • Vetophopingen rond de billen, borst, rug en dijen

Is Aqualyx gevaarlijk?

Zoals nagenoeg alle cosmetische behandelingen gaat ook een behandeling met Aqualyx injecties gepaard met risico's. Artsen waarschuwen er bijvoorbeeld voor dat de opname van vetzuren in de bloedbaan ervoor kan zorgen dat het cholesterol naar een onacceptabele hoogte stijgt. Wie een behandeling met Aqualyx injecties overweegt zal hierover geïnformeerd worden door de behandelaar. Het wordt afgeraden deze behandeling te ondergaan bij een niet-gecertificeerde kliniek. Het is erg belangrijk dat er steriel gewerkt wordt om de kans op infecties tot een minimum te beperken.

Hoe duur is een behandeling met Aqualyx?

In Nederland en België is het gebruik van Aqualyx injecties nog niet wijd verbreid. In Engeland en Amerika wordt de behandeling al door enkele klinieken aangeboden. De kosten zijn hier circa 300 euro per behandeling. De nota wordt meestal berekend op basis van de kosten per ampul ( 100 a 150 euro) plus de kosten voor de behandeling en controleconsulten. Deze kosten liggen daarmee aanzienlijk lager dan bij liposuctie (prijzen voor het laatst gecheckt in 2019).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afslanken door bevriezing: Zeltiq (Cryolipolyse)Als je zonder pijnlijke ingreep en zonder verdoving vet wilt laten verwijderen, dan kan dat met een Cryolipolyse behande…
Cryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollenCryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollenLast van een buikje, te dikke billen of bovenbenen? Vetrollen verdwijnen als sneeuw voor de zon door bevriezing. Cryolip…
Liposuctie, voor- en nadelenLiposuctie, voor- en nadelenLiposuctie of liposculptuur is geen methode om af te vallen. Het is een manier om de contouren van het lichaam te verbet…
Cosmetische behandeling billenNiet iedereen bezit de volle en ronde billen als Jennifer Lopez. Toch dromen vele over deze prachtige billen. Een nieuwe…
Cosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctieCosmetische ingreep buik: buikwandcorrectie en liposuctiePlastische chirurgie en cosmetische operaties in de buik wegens vetophoping of een hangbuik, wat zijn de voordelen van e…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Jaytaix, Pixabay
  • Daily Mail - http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2565967/You-PEE-fat-Controversial-new-injections-beak-fat-cells-pass-urine.html
  • Bodyvie - http://bodyvie.com/new-aqualyx-fat-removal/
  • Afbeelding bron 1: Sketchr, Flickr (CC BY-2.0)

Reageer op het artikel "Aqualyx: overtollig vet kwijt door vet oplossende injecties"

Reacties

Marrickwitte@planet Nl, 26-07-2015 19:45 #6
De injecties helpen echt.mijn mN heeft een strak lijf alleen had hij vet bij flanken.binnen een behandeling was het vet weg na ongeveer 6 weken.Ik moet nog een keer terug voor een mooi resultaat maar ik had ook meer vet bij de lovehandles.

Felice, 07-07-2015 14:13 #5
Hallo allemaal,
Ik wil ook weten of iemand goeie ervaringen heeft met dit product?

Maja, 17-06-2015 19:33 #4
Weet het nog niet.vorige week de eerste behandeling gehad. Ik heb er een zwaar hoofd in en ga waarschijnlijk niet voor de tweede behandeling.

Liv, 24-04-2015 22:38 #3
Hoi dames waar zijn jullie geweest?
Ik heb net een behandeling ondergaan, ook 3 ampullen in m'n buik, nu afwachten dus!

Syl, 12-03-2015 17:24 #2
Hi Inge,
Ik heb ook 2 behandelingen laten doen. Per beh 3 ampullen. Het enige wat ik eraan overgehouden heb zijn verdikkingen, soort van knikkers, op de plekken waar de naald naar binnen is gegaan.

Inge, 05-11-2014 10:28 #1
Hoi ik heb het laten doen maar bij mij is er helemaal geen verschil! Vindt het heel jammer terwijl de dokter had gezegt dat je na 3 weken echt een verschil zag en dat bij mijn 2 behandelingen genoeg was dus echt zonde van me geld als het niet werkt. Hoe zit het bij jullie? Wie heeft er wel goeie ervaringen met dit product

Infoteur: Dessal
Laatste update: 24-09-2019
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 6
Medische informatie…
Schrijf mee!