InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollen

Cryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollen

Cryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollen Last van een buikje, te dikke billen of bovenbenen? Vetrollen verdwijnen als sneeuw voor de zon door bevriezing. Cryolipolyse of Zeltiq procedure is een eenvoudige en pijnloze methode waarbij overtollig vet door bevriezing wordt verwijderd.

Dikke buik en vetrolletjes

Het eeuwige gevecht tegen overgewicht en de daarbij horende vetrolletjes wordt door velen gevoerd. Met het Atkins dieet, brooddieet, dr. Frank dieet of Sonja Bakkeren wordt weliswaar resultaat geboekt maar zodra men stopt met het dieet vliegen de pondjes en het vet er net zo snel weer aan. Ook drie maal per week fitnessen, sporten of wandelen houdt niet iedereen vol waardoor sommigen zich door middel van een operatie van hun overtollig vet laten afhelpen.

Liposuctie

Een van de methodes om overtollig vet te verwijderen is liposuctie. Deze zware ingreep wordt onder narcose uitgevoerd en heeft een lang en pijnlijk herstel. Bijkomend nadeel is dat het omringende weefsel en huid beschadigd. Een goed alternatief voor liposuctie is daarom de nieuw ontwikkelde cryolipolyse behandeling.

Cryolipolyse of Zeltiq procedure

Onderzoek door dermatologen van de Harvard Medical School heeft uitgewezen dat vetcellen in tegenstelling tot andere weefsels niet tegen kou kunnen. Zij ontwikkelden de Cryolipolyse techniek om vetcellen te verwijderen zonder dat daar het omringende weefsel of de huid bij wordt beschadigd. Ze ontwikkelden samen met Zeltiq Aesthetics Inc. een speciaal apparaat dat de vetcellen bevriest waardoor ze verdwijnen. Cryolipolyse wordt daarom ook wel de Zeltiq procedure genoemd.

De behandeling

De Zeltiq procedure om vet op buik, billen, benen of taille kwijt te raken is bijna te mooi om waar te zijn. Er komt geen operatie aan te pas, wordt uitgevoerd zonder verdoving of andere injecties en het heeft een korte herstelperiode. In een twee uur durende behandeling worden op specifieke plaatsen op lichaam de vetcellen met een speciale applicator gekoeld. Door de gecontroleerde koeling vermindert de vetlaag geleidelijk en verdwijnen de vetcellen Via lever en nieren worden de vetcellen vervolgens op een natuurlijke wijze door het lichaam afgevoerd. Het is een pijnloze behandeling waar de patiënt slechts wat spierpijn en misschien een blauwe plek aan overhoudt.

Aantal behandelingen en resultaat

Met een enkele behandeling bereik je al een merkbaar resultaat. Maar omdat de vetcellen op een natuurlijke wijze geleidelijk het lichaam verlaten is het uiteindelijke resultaat pas na 2 tot 4 maanden te zien. Pas dan is het verstandig om tot een eventuele volgende behandeling over te gaan.

Om het mooie figuur en een gezond gewicht te behouden blijft evenwichtige voeding en sporten ook na deze behandeling van groot belang!
© 2010 - 2018 Zalomeya, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Cryolipolyse of Zeltiq procedure tegen vetrollen"

Infoteur: Zalomeya
Laatste update: 05-08-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!