InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Welke broek past bij mijn figuur?

Welke broek past bij mijn figuur?

Welke broek past bij mijn figuur? Broeken en jeans zijn er in alle soorten en maten: heupbroeken, taillebroeken, strakke broeken, wijde broeken en nog veel meer. Maar wist je dat niet elke broek geschikt is voor elk figuur? In dit artikel is te lezen welke broeken en jeans perfect bij jouw figuur passen.

Brede heupen

Wanneer je brede heupen hebt is een rechte broek zeer geschikt voor jou. Dit maakt je onderlichaam iets rechter waardoor brede heupen niet opvallen. Wanneer je lange benen hebt kun je ook kiezen voor een broek met wijdere, uitlopende pijpen. Deze maken je namelijk smaller. Taillebroeken staan jou ook heel mooi. Verder is het niet slim om te kiezen voor broeken met opvallende zakken of slijtplekken bij de heupen, hierdoor wordt de aandacht namelijk extra naar je heupen getrokken wat juist niet de bedoeling is. De harembroek is ook niet erg geschikt voor jouw figuur, ook door deze broek lijken je heupen breder dan ze zijn.

Smalle heupen

De skinny jeans, een nauw aansluitend model met strakke pijpen, is perfect voor jouw figuur. Doordat de broek vrij strak zit bij de benen, lijken je heupen ronder. Ook is een heupbroek mooi bij jouw figuur, even als de harembroek. Kies echter niet voor taillebroeken, die doen jouw figuur niet veel goeds: het zorgt ervoor dat je een erg recht en mannelijk figuur krijgt.

Buikje

Wanneer je een buikje hebt is de belangrijkste tip: koop geen broeken of jeans die te strak zitten. Wanneer de broek erg strak zit, lijkt je buik groter. Zorg dus dat je een broek koopt die goed past en natuurlijk lekker zit. Ga voor een broek die iets hoger zit, dus niet voor een heupbroek. Bij het dragen van een heupbroek valt je buikje juist extra op, wat je natuurlijk niet wilt. Wanneer je echt heel erg met je buikje zit, kun je ook kiezen voor een broek die je buik corrigeert. Deze broek werkt in principe hetzelfde als corrigerend ondergoed: het zorgt ervoor dat je buik platter lijkt.

Platte billen

Wanneer je platte billen hebt en deze ronder wilt laten lijken, kun je het beste gaan voor een broek met opvallende zakken bij je billen. Kies voor opvallende stiksels, knopen of een leuke versiering. Koop geen strakke broek zonder zakken, bijvoorbeeld een broeklegging. De vorm van je billen is op deze manier duidelijk zichbaar en ze zullen dus ook niet ronder lijken. Ook bestaan er tegenwoordig jeans die je billen liften, zogenaamde push-up jeans.

Ronde billen

Heb je het geluk dat je een mooi rond achterwerk hebt? Show het dan met een mooi strak model, zoals de skinny jeans. Wanneer je jouw billen juist minder wilt laten opvallen kun je het beste gaan voor een broek met uitlopende pijpen. Kijk uit voor broeken met kleine zakken bij je billen. Hierdoor lijken je billen breder dan dat ze zijn. Ga dus voor een model met zakken die in verhouding zijn met je billen.
© 2011 - 2019 Nugt1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.girlstyle.nl/index.php/Modenieuws/welke-jeans-past-bij-mijn-figuur.html

Reageer op het artikel "Welke broek past bij mijn figuur?"

Infoteur: Nugt1
Gepubliceerd: 04-11-2011
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!