InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Welke jas past bij mijn figuur?

Welke jas past bij mijn figuur?

Er bestaan heel veel verschillende soorten jassen, maar niet elke jas is geschikt voor elk figuur. Zo kun je als je grote borsten hebt beter geen jas met veel knopen of ruches aan de voorkant dragen, en is het voor kleinere mensen niet slim om een lange jas tot ver over de knie te kopen. In dit artikel is te lezen welke jas bij welk figuur past.

Smalle schouders

Als je smalle schouders hebt, is het slim om te kiezen voor een jas die jouw schouders breder laat lijken. Zo kun je kiezen voor een jas met schoudervulling of een jas met knopen op de schouders. Ook jassen die strak gevormd zijn of met een dubbele rij knopen aan de voorkant doen je schouders er breder uitzien.

Brede schouders

Wanneer je brede schouders hebt, kun je juist beter geen jassen met schoudervulling of knopen op de schouders kopen. Hierdoor wordt de aandacht juist extra op je schouders gevestigd, waardoor ze er nog breder uitzien dan ze zijn. Ook is het niet slim om voor een strakke jas te gaan, zo vallen je schouders namelijk juist op. Kies liever een jas die iets losser zit.

Als je lang bent

Jij boft met jouw figuur: jij kunt eigenlijk elke jas dragen! Zo kun je als een van de weinigen een langer model dragen, maar een korte jas staat jou ook perfect. Ook kun je kiezen voor een opvallende jas, met bijvoorbeeld een grote kraag, een drukke print of veel knoopjes, ritsen en ruches. Als je jouw vrouwelijke figuur extra wilt laten opvallen, is een jas met een tailleriem zeer geschikt. Hierdoor leg je de nadruk op je borsten en heupen, waardoor je iets meer 'body' krijgt.

Als je iets kleiner bent

Een korte jas met een tailleriem past heel goed bij jouw figuur. Hierdoor wordt meer lengte gecreëerd, waardoor je er groter uitziet. Met jouw figuur kun je wel een langer model dragen, maar kies dan liever voor een die tot boven je knieën. Anders ziet je jas er al snel erg groot uit, waardoor je er nóg kleiner uitziet. In de zomer kun je gaan voor een jas met driekwart mouwen, ook deze maken je optisch langer.

Kleine borsten

Een jas met een tailleriem is perfect voor jouw figuur. Het laat je er vrouwelijk uitzien en zorgt ervoor dat je borsten iets groter lijken. Verder staan jassen met veel knopen en ruches aan de voorkant jou erg mooi. Vermijd jassen die er vierkant en vormloos uitzien, die doen jouw figuur niet veel goeds.

Grote borsten

Kies voor een jas die aan de voorkant zo kaal mogelijk is. Een jas met veel ritsen, knopen, ruches of zakjes aan de voorkant is dus niks voor jou. Hierdoor lijken je borsten namelijk nog groter, wat je natuurlijk niet wilt. Verder staan blazers en jassen met een V-hals jou ook erg mooi.

Een maatje meer

Als je een maatje meer hebt, kun je het beste kiezen voor een simpele jas. Vermijd jassen met prints, grote zakken, veel ruches of jassen met een opvallende kraag. Hierdoor lijkt je jas groter, waardoor je er zelf ook breder uit komt te zien. Een trenchcoat met een tailleriem is perfect voor jouw figuur. Het benadrukt je vrouwelijke vormen en het creëert een mooie taille.
© 2011 - 2019 Nugt1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.yunomi.be/artikel/wat-voor-jas-bij-welk-figuur

Reageer op het artikel "Welke jas past bij mijn figuur?"

Infoteur: Nugt1
Gepubliceerd: 28-09-2011
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!