InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Welk figuur: appel, peer of zandloper en welke kleding?

Welk figuur: appel, peer of zandloper en welke kleding?

Welk figuur heb jij? Heb je een smal bovenlichaam, maar brede heupen? Of sla je het vet op rondom je middel, maar blijven je benen spillenpoten? En welke kleding kun je het beste dragen om je sterke punten te benadrukken en zwakke punten te verdoezelen?

Appel

Als je een appelvormig figuur hebt…
  • zijn je benen mooi slank.
  • sla je vet op rondom je middel (vetrol over de spijkerbroek)
  • heb je smalle heupen
  • heb je meestal grotere borsten en brede schouders.

Om je figuur te trainen, kun je het beste buikspieroefeningen doen. Het vet dat op deze plek zit, is gevaarlijk voor de gezondheid.

Oefeningen appelfiguur

Oefening 1
Ga op je rug liggen, met je handen achter je hoofd. Trek je benen op tot ze een hoek van 90 graden maken. Beweeg je bovenlichaam omhoog en omlaag door spieren aan te spannen. Concentreer je op je buikspieren. Doe deze oefening elke dag, 4x12 herhalingen. Je krijgt en behoudt een strakke buik.

Oefening 2
Hiermee train je onder- en bovenbuikspieren. Ga op je rug liggen, met je benen gebogen. Plaats je handen achter je hoofd en breng je schouders van de grond en ga terug naar beneden. Breng de linker- en rechterelleboog naar je rechter- en linkerknie. Doe de oefening 10 x en rust een halve minuut tussen de oefeningen.

Kleding appelfiguur

Je wilt niet teveel nadruk op je buik leggen. Vermijd daarom strakke shirtjes en topjes. Draag ruimvallende bovenkleding, zoals bloesjes en tops met decolleté. Laat je benen extra zien door hakken te dragen. Qua broeken en rokken is een lagere taille aanbevolen.

Beroemdheden met appelfiguur

Bekende appelfiguren zijn Lindsay Lohan, Hilary Duff en Jesica Simpson.

Peervormig figuur

De kenmerken van een peerfiguur zijn:
  • een mooie, platte buik
  • een slanke taille
  • heupen zijn breder dan de schouders
  • schouders zijn redelijk smal
  • borsten zijn in verhouding wat kleiner
  • bovenbenen zijn wat dikker
  • billen en dijen zijn aan de volle kant.

Oefeningen peerfiguur

Je kunt het beste oefeningen doen die de beenspieren trainen, zoals fietsen. Het vet op deze plaats is behoorlijk hardnekkig, dus je zult er hard voor moeten trainen.

Kleding peerfiguur

Je figuur is uit verhouding, omdat je een smal bovenlichaam hebt en een breed onderlichaam. Hakken zorgen voor lange, slankere benen. Schoudervulling in een blazer creëert meer verhouding. Draag bovenkleding (tops, T-shirts) met een drukke print, zodat daar de nadruk op ligt, niet op je benen of billen.

Beroemdheden met peerfiguur

Bekende peerfiguren zijn Jennifer Lopez, Rihanna, Christina Anguilera en Katie Holmes.

Het zandloperfiguur

Het zandloperfiguur wordt als het meest ideale figuur beschouwd. Een zandloper voldoet aan de volgende kenmerken:
  • een duidelijke taille
  • een vetverdeling over het hele lichaam
  • kleine tot normale borsten
  • de heupen zijn in verhouding met de schouders

Kleding zandloper figuur

Je kunt het beste je taille accentueren door een tailleriem. Strakke truitjes staan prima. Broeken met een hoge taille leggen ook nadruk op je taille. Je lijkt hierdoor slanker.

Beroemdheden met zandloperfiguur

Bekende “zandlopers” zijn Yolanthe Cabau van Kasbergen, Scarlet Johansson en Beyoncé.
Gerelateerde artikelen
Kledingadvies voor vrouwen met verschillende vormenKledingadvies voor vrouwen met verschillende vormenLang niet alle kleding is voor elke vrouw geschikt om te dragen. Bij de keuze voor bepaalde kleding moet je daarom goed…
Welke figuren zijn er, en welke kleding staat daar bij?Mensen zijn er in alle soorten en maten, het is dan ook niet gek dat lang niet iedereen er top uitziet in elke willekeur…
Wat is uw lichaamstypeWat is uw lichaamstypeWelke figuur heb je, welke bikini, pasvorm en kleding wordt het? Hoewel we steeds meer aan ons lichaam sleutelen en slan…
Platte buik is gezond - buikvet is ongezondPlatte buik is gezond - buikvet is ongezondBuikvet is niet alleen ongezond, maar erg fraai om te zien is het over het algemeen ook niet. Vooral in de zomer, als de…
De Schreeuw - Edvard MunchDe Schreeuw - Edvard MunchDe Schreeuw van Edvard Munch is een schilderij dat eigenlijk iedereen wel kent. Maar wat is nu eigenlijk het verhaal era…

Reageer op het artikel "Welk figuur: appel, peer of zandloper en welke kleding?"

Reacties

Anoniem, 10-08-2012 15:16 #2
Op welke leeftijd heb je een bepaald lichaamsfiguur?

Nog Jong, 03-12-2011 16:07 #1
Kun je ook zien wek figuur je hebt als je nog kind bent? ik ben13, en mijn figuur lijkt wel een kaars :S
-xxx- lizzy

Infoteur: Rebeccahoogers
Gepubliceerd: 16-07-2010
Subrubriek: Lifestyle
Reacties: 2
Schrijf mee!