InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Alles wat je moet weten over spijkerbroeken

Alles wat je moet weten over spijkerbroeken

Alles wat je moet weten over spijkerbroeken Jeans, zoveel soorten, zoveel maten. Af en toe weet je er geen eind meer aan: skinny jeans, wortelbroeken, wat betekent het nou eigenlijk? Welke broek staat goed bij welk figuur? En welke maat heb je eigenlijk nodig?

Modellen

Er zijn verschillende modellen in spijkerbroeken. De volgende 9 komen vaak voor:

Slimfit

Een strakke, aansluitende jeans. Vaak gemaakt van (deels) strechstof. Wordt tegenwoordig ook vaak Skinny Jeans genoemd.

Drainpipe

Deze broek lijkt op de slimfit, maar is wat langer en rimpelt om de kuit.

Straight

Jeans met rehte pijpen.

Baggy

Ruimzittende broek die wat laag hangt. Denk aan de "skatersbroeken."

Hoge taille

Spreekt voor zich, een jeans die tot je taille reikt. Deze jeans maakt je heel vrouwelijk en hij maakt je langer.

Flair Pipe

De sixties look: wijd uitlopende pijpen.

Sigarettenpijp

Deze broek zit tussen de slimfit en straight in. Is dus net niet aansluitend. Je benen lijken er langer door.

Wortelbroek

De "nerdbroek" die af en toe weer hip wordt. Deze broek is wijd van boven en loopt taps toe naar beneden. Koop deze jeans alleen als je in het bezit bent van lange benen, anders is het geen gezicht.

Bootcut

Lijkt op de baggy broek, maar is wat minder "baggy." Deze broek staat vrijwel iedereen. Volle heupen worden er slanker van, iele kuiten krijgen wat meer body.

Jeans en Billen

Een jeans moet iets goeds doen voor je billen, anders zie je er zeer onflatteus uit: een te dikke kont, of juist geen kont is geen gezicht!

Ronde billen

Zorg voor een jeans met kontzakken, deze mogen echter niet te klein zijn. Als je ronde billen hebt, kun je prima een strakke jeans hebben.

Hangbillen

Zorg voor een liftend effect, door bijvoorbeeld liftend ondergoed onder je jeans te dragen. Een jeans met lage zakken geeft ook een optisch liftend effect.

Kleine billen

Zorg voor jeans met lage kontzakken.

Platte billen

Draag baggy jeans om je platte billen te verdoezelen.

Grote billen

Neem geen jeans met opvallende stiksels/versieringen/zakken rond de billen en heupen. Een bootcutmodel of model met hoge taillen staat je prima!

Jeans en Heupen

Zandloper en Peervorm

Draag het liefst hakken onder je jeans, dat zorgt voor een mooie houding en slankere heupen. Kies een recht model jeans of een bootcut. Neem geen jeans met opvallende stiksels en versieringen rond de heupzone.

Brede heupen

Kies rechte jeansmodellen, neem uitlopende pijpen als je lange benen hebt. Hogere modellen staan je ook goed. Kies geen jeans met kleine kontzakjes en slijtplekken op de heupzone.

Smalle heupen

Heupbroeken staan jou heel goed, evenals slimfit/skinny jeans. Taillebroeken zijn geen goede keus, hier wordt je figuur heel mannelijk door.

Welke maat heb ik nodig?

De laatstgenoemde maat geeft de maat rond de heupen weer, er is meestal ook een lengtemaat aan de jeansmaat verbonden.

XS3427
S3628
S36-3829
S-M3830
M4031
M-L4232
L42-4433
L-XL4434
L-XL44-4636
XL4638
XL-XXL46-4840
XXL4842
Gerelateerde artikelen
Skinny jeans zijn ongezondSkinny jeans zijn ongezondIedere vrouw heeft wel een 'skinny jeans' in de kast liggen. Al een behoorlijke tijd bepalen deze strakke broeken het mo…
De stijl van Serena van der WoodsenSerena van der Woodsen uit Gossip Girl, die door actrice Blake Lively wordt gespeeld, is Blair Waldorf’s best friend. Se…
BBB: de juiste jeans voor elk figuurGoed zittende jeans uitzoeken is moeilijk. Iedereen heeft een verschillend figuur: brede heupen, of juist smalle heupen,…
Welke broek past bij mijn figuur?Welke broek past bij mijn figuur?Broeken en jeans zijn er in alle soorten en maten: heupbroeken, taillebroeken, strakke broeken, wijde broeken en nog vee…
Nieuwe donkere spijkerbroek geeft af, wat te doen?Nieuwe donkere spijkerbroek geeft af, wat te doen?Komt het je bekend voor dat je mooie nieuwe spijkerbroek afgeeft aan je handen? Of aan de mooie witte bank van je schoon…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Alles wat je moet weten over spijkerbroeken"

Reacties

N., 04-09-2010 23:31 #5
Graag zou ik wat merken willen weten die voor lange meiden met brede heupen en volle billen geschikt zijn.Helaas heb ik problemen met mijn lengte en te dunne kuiten.Hoe lijk ik korter in welke strakke jeans en worden mijn kuiten optisch gezien wat voller?

Safae, 17-01-2010 18:57 #4
Zijn er bepaalde broeken die je kont voller een breder doen uitzien, want ik ben heeel mager ik eeet veel maar kom niet bij, kwil niet dik worden maar wil wel voller worden weet u mischien welke sport ik zou kunnen doen voor dat of iets over broeken,
danku!

Evelyne, 02-12-2008 14:39 #3
Angels heb ik laatst gekocht in Hoensbroek in een winkeltje genaamd "Nice Things" maar verder?

Saartje, 23-12-2007 15:39 #2
Seven broeken koop ik zelf in amsterdam in de leidsestraat, winkel heet Metz.

J. Smits, 08-12-2007 23:19 #1
Goedendag, Waar kan ik Seven Jeans en Angels Jeans kopen? Reactie infoteur, 09-12-2007
Hallo,

Volgens mij zijn deze merken alleen online te koop.

Infoteur: Funkyfish
Gepubliceerd: 30-01-2007
Subrubriek: Mode
Reacties: 5
Schrijf mee!