InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Cosmetische chirurgie voor mannen

Cosmetische chirurgie voor mannen

Cosmetische chirurgie voor mannen Als manicure’s, kuuroordbehandelingen, en haarsalons, wordt de cosmetische chirurgie vaak gezien als iets voor vrouwen. Maar nu ook meer dan ooit, vinden de mannen dat plastische chirurgie niet alleen iets is voor vrouwen maar ook voor de mannen. Hoewel de meerderheid van cosmetische chirurgiepatiënten nog vrouwen zijn, hebben de mannen meer en meer om dergelijke procedures zoals gezichtsverjonging, haartransplantaties, liposuctie, en buikplooien gevraagd.

De huid

Enkele van de meeste populairste procedures onder mannen zijn op het moment: laser behandeling en Botox. De mannen zijn net zo vatbaar als vrouwen voor verminkingen aan het gezicht zoals: littekens, verkleuring, en smetten. Elk van deze dingen, bij beide geslachten, kunnen onzekerheid en het voorbarige verouderen veroorzaken.

Een laser behandeling kan enkele complexe problemen oplossen, terwijl Botox kan helpen diepe gezichtsvouwen en uitdrukkingslijnen te wissen. Behandeling van huidproblemen kan het zelfbeeld, vertrouwen en een jeugdige uitstraling bevorderen.

Het gezicht

Een sterk profiel met een rechte neus en sterke kaken wordt vaak gezien als het ultieme mannen beeld; jammer genoeg, worden sommige geboren met een te grote neus, andere weer met een kleine kaak enz. Veel voorkomende plastische operaties zijn dan ook: behandeling van de neus, kaak of een kin vergroting. Een neus behandeling kan niet alleen oneffenheden wegnemen of de neus liften, maar het kan ook de ademhaling van de patiënt verbeteren door de luchtpijp recht te maken. De kin vergroting houdt in dat er een kleine snee onder de kaak wordt gemaakt waar een implantaat in word gedaan. Deze twee cosmetische ingrepen kunnen gecombineerd een zeer goed resultaat opleveren.

Het haar

Een cosmetische ingreep die bij mannen altijd al de meerderheid heeft gehad is: haartransplantaties. Het verlies van het haar kan een gevoelig onderwerp voor vele mensen zijn en je kunt het moeilijk verhinderen of tegenhouden.

In het verleden, waren de methodes voor de procedures van de haartransplantatie vaak merkbaar en onnatuurlijk. De nieuwe technologie is tevoorschijn gekomen om de vroegere, onhandige „stop“ techniek te elimineren. Vandaag de dag, worden de haar uiteindes verwijderd uit de kruin van de patiënt en in de kale gebieden geplaatst. Het haar dat wordt geoogst blijft bestand tegen haarverlies. Dit wordt gedaan om de implantaten er zo normaal mogelijk uit te laten zien.

Het lichaam

Een andere populaire operatie onder mannen is: liposuctie. De veelzijdigheid van de procedure kan helpen het behandelde gedeelte platter en gladden te maken. Als je hard heeft gesport, maar geen resultaat kan boeken, kan liposuctie permanent het overtollige vet verwijderen. Zodat je er dun en gespierd uit ziet.

Er zijn veel andere cosmetische chirurgie die mannen kan helpen hun gewenste doelstellingen te bereiken. Het liften van het gezicht, laser behandelingen en liposuctie zijn enkele voorbeelden van andere chirurgie operaties die beschikbaar zijn.

De vrouwen kunnen de traditionele doelmarkt voor plastic chirurgen zijn, maar er is een nieuwe goedkeuring van mensen die verkiezingsprocedures verkiezen te ondergaan. Het stijgende vertrouwen en het vergen van trots in zijn verschijning zijn niet alleen beperkt tot het vrouwelijke geslacht. Als je in cosmetische verbeteringen geïnteresseerd bent, onderzoek dan de diverse beschikbare opties.
© 2008 - 2019 Lucdejager, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Joods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieJoods medische ethiek: plastische en cosmetische chirurgieWanneer we spreken over plastische chirurgie bedoelen we dat weefseldefecten hersteld worden voor zowel de vorm als de f…
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Plastische chirurgie: trends en cijfersPlastische chirurgie: trends en cijfersWie plastische chirurgie zegt, denkt aan cosmetische ingrepen. Dat is niet terecht. Volgens recent onderzoek van de Nede…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
Plastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie. Maar al te snel denk je aan facelift en borstvergroting. Maar plastische chirurgie is veel meer da…

Reageer op het artikel "Cosmetische chirurgie voor mannen"

Infoteur: Lucdejager
Laatste update: 02-06-2008
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!