Snurken wat kun je er tegen doen

Snurken wat kun je er tegen doen Naar iemand luisteren die ligt te snurken kan leuk zijn, maar ook erg irritant. Maar als je samenleeft met iemand die snurkt, een relatie of een familielid misschien, dan kan het geluid van iemand die snurkt redelijk storend zijn. Wanneer je geen goede nachtrust kunt hebben en vaak midden in de nacht wordt gestoord door het geluid van bomen welke worden doorgezaagd, dan wordt het tijd om maatregelen te nemen om het probleem op te lossen. Hier volgen enkele belangrijke antisnurk middelen welke je aan kunt schaffen voor je familielid om te voorkomen dat hij of zij je langer uit je slaap houdt.

Slaap Positie Monitor

Dit elektrische apparaat geeft een piep geluid op het moment dat de snurker zich in een positie manoeuvreert waarbij het snurken meestal begint (slapen op de rug). Alhoewel indien je naast de snurker slaapt, e je wilt een einde aan het snurken, dan ontstaat hierdoor een nieuw probleem. De intentie van het gebruik van dit apparaat is dan ook niet om te voorkomen dat je wakker wordt van het gesnurk, maar het is bedoeld om de snurker een nieuw slaappatroon te verschaffen, zodat het snurken op houdt. Zodra de snurker zich heeft aangewend om op zijn zij te gaan slapen kan de monitor worden verwijderd.

Anti Snurk Spray

Een goede natuurlijke remedie op een eind aan het snurken te maken is de anti snurk spray. Deze spray is ontwikkeld op basis ban natuurlijke componenten, anti snurk spray bevat vluchtige oliën, welke indien ze in de keel worden gespoten, een laagje aanbrengen wat ervoor zorgt dat de mate van vibratie afneemt, en dus effectief het snurken bestrijdt. Maar het ironisch van de spray is dat indien het vaak gebruikt wordt, het kan leiden tot meer snurken.

Voordat men de spray kan gebruiken, is het verstandig om eerst een arts te bezoeken, om te voorkomen dat zich niet gewilde complicaties voordoen.

Neus verwijders

Meestal zijn deze gefabriceerd van roestvrij staal of plastic, neus verwijders helpen om de luchtdoorlating te bevorderen wat de vibratie in de keel reduceert en daarmee het snurken doet afnemen. Neus verwijders worden in de neusgaten geplaatst.

Neus strips

Net als neus verwijderaars, worden neus strips gebruikt om de luchtwegen geopend te houden en om er voor te zorgen dat er voldoende lucht wordt aangevoerd. Neus strips zijn meestal van plastic. Dit is verreweg het meest populaire antisnurk middel omdat het goedkoop, veilig, en effectief is. Neus strips zijn ontwikkeld ten behoeve van atleten voor een betere luchttoevoer en dus efficiënt tijdens het sporten.

Snurk bal

Een snurk bal wordt bevestigd op de rug van de snurker (onder de pyjama). Zodra de snurker zijn slaappositie verplaatst van zijn zij naar zijn rug zorgt de bal voor een oncomfortabel gevoel. Het voorkomt dat de snurker op zijn rug gaat liggen. Het lijkt op het eerste gezicht niet iets wat iemand prettig zal vinden om op die manier wakker te worden midden in de nacht, maar sommige mensen zijn er bij gebaat om door middel van deze wijze de slaappositie voor goed te veranderen. Voor dit doel wordt vaak gebruik gemaakt van een tennisbal, een golfbal, of een honkbal.

Anti snurk kussen

Eén van de redenen dat mensen snurken tijdens de slaap is dat ze in een verkeerde positie liggen. Hierdoor is de luchtdoorgang te gering en is het moeilijker om lucht en uit te ademen. Om dit probleem op te lossen, zijn er anti snurk kussens op de markt, deze zorgen ervoor dat de snurker in een meer ontspannen houding komt te liggen waardoor het probleem kan worden opgelost.

Al deze anti snurk middelen kunnen er voor zorgen dat een persoon van het snurken afkomt, echter, het snurken kan ook het gevolg zijn van een lichamelijke aandoening welke een medische oplossing nodig heeft. Om zeker te zijn , is het verstandig om een dokter te bezoeken voor een controle en om eventueel achter te komen welke behandeling het beste is.
Gerelateerde artikelen
Anti-snurk-elastiek bij obstructieve apneu om goed te slapenAnti-snurk-elastiek bij obstructieve apneu om goed te slapenMensen met overgewicht, patiënten met hart- en vaatziekten, diegene die een beroerte hebben gehad en stevige rokers, dri…
Snurken: Hoe komt het en wat doe je eraan?Snurken is vervelend. Voor jou maar ook zeker voor je omgeving. Snurken zorgt ervoor dat je zelf niet goed slaapt en kan…
Waarom snurkt een mens en hoe kom je van het snurken af?Waarom snurkt een mens en hoe kom je van het snurken af?Snurken is een vibratie die zorgt voor een geluid, welke wordt geproduceerd vanwege een soort blokkade bij het ademhalen…

Alexandertechniek: verbeteren van de lichaamshoudingAlexandertechniek: verbeteren van de lichaamshoudingDe Alexandertechniek is één van de meest gebruikte behandelingen bij lichamelijke klachten. De Alexandertechniek richt z…
Cosmetische chirurgie voor mannenCosmetische chirurgie voor mannenAls manicure’s, kuuroordbehandelingen, en haarsalons, wordt de cosmetische chirurgie vaak gezien als iets voor vrouwen.…

Reageer op het artikel "Snurken wat kun je er tegen doen"

Reacties

M. Joorissen, 23-02-2017 12:57 #10
WIE heeft ervaring met een snurkbeugel?
Zou graag ervaringen weten.

gr. Joorissen

Lene, 04-02-2013 09:17 #9
Slaap in een andere kamer, dit kan toch echt niet… Denk dat dit béter is dan samen slapen en niet kunnen slapen en ruzie krijgen.

C., 29-07-2012 22:42 #8
Mijn vriend kon niet wennen aan de Snorex, hij had voortdurend kokhalsneigingen. Daarnaast is het een duur apparaat (meer dan € 500).
Hij snurkt zowel op zijn rug als zijn zij, met zo'n kabaal dat ik niet inslaap of er wakker van word als ik eerder naar bed ben gegaan. Dan geef ik hem een zetje en is het even over. Maar 5 minuten later begint de herrie weer. Zelfs in de logeer- en huiskamer hoor je het, ook als ik oordopjes van was in heb (sluiten mijn oren het beste af maar je krijgt er uiteindelijk wel eczeem van). Er is geen ontsnappen aan. Nu ben ik elke dag moe en geprikkeld door het slaaptekort en functioneer niet meer als voorheen. Vroeger sliep ik 9 uur aan een stuk en werd tussendoor nooit wakker.
Ik lees hier over de neusstrips en het anti-snurk kussen. Die gaan we proberen. Hoop dat een van beide de oplossing biedt, anders wordt het verhuizen naar een pand met slaapkamers waar je elkaar niet hoort, of… stoppen met de relatie. Want ik ga er aan onderdoor…

Ellen, 06-04-2010 15:06 #7
Wij hebben nu twee maanden een nieuw bed en sinds een paar weken snurkt mijn vriend elke keer. Ik wordt er helemaal gek van. Slaap al slecht ook wegens mijn zwangerschap en ga maar op de bank liggen maar dat is ook geen doen. Kom te kort aan mijn rust en lig helemaal niet lekker. Wat kan ik doen. Om zelf niet steeds maar op de bank te moeten slapen?

Ria Ten Have-Wentink, 07-02-2010 14:49 #6
Tegen snurken helpt net doen of je op een trompet speelt en een beetje lucht door de mond uitpersen, daarmee train je de mondspieren en zakt de mond niet zo gauw open tijdens de slaap.er is uivoerig onderzoek naar gedaan, want vraag het iemand die op een blaasinsrtument speelt en u zult horen dat degene niet snurkt Reactie infoteur, 07-02-2010
Ria,
Bedankt voor de tip!

Stevan, 18-01-2010 00:25 #5
Ik stootte tegen deze vraag aan van Joke. Wat te doen tegen snurken. Ik gebruik nu al maanden NasiVent tegen snurken. Het houd je neus open als je slaapt. Een verademing. Mijn vrouw controleert elke nacht of ik hem in heb. Zonder Nasivent snurk ik, met niet. Een geweldig product en een aanrader. Succes! Stevan de Wild Reactie infoteur, 18-01-2010
Stevan,

Bedankt voor je reactie. Goed te lezen dat je een oplossing hebt gevonden voor het probleem.

Joke, 04-02-2009 14:58 #4
Mijn partner wordt gek van dat gesnurk van mij, soms wordt ik erzelf van wakker maar vaak ook niet, dus mijn partner maak mij wakker het resultaat is dat ik te weinig slaap krijgt omdat hij mij wakker stoot, wat moet ik doen?

Jeroen, 10-01-2009 12:08 #3
NeusVERWIJDERAARS? Lijkt me een beetje radicaal… "Neusverwijders" lijkt me een beter woord en is wellicht minder pijnlijk dan de neus te verwijderen… ;-) Reactie infoteur, 10-01-2009
Je hebt helemaal gelijk! Het is ondertussen gecorrigeerd, bedankt!

J., 11-06-2008 23:58 #2
Mijn KNO arts heeft mij enkele jaren geleden ook een snurkbeugel van snorex geadviseerd. Die gebruik ik nu dus al geruime tijd. Ik voel mij hierdoor fitter en heb geen apneu meer (dat zijn van die ademstops waar je doodmoe van wordt). Misschien dat jullie wat meer info over deze opossing kunnen publiceren?

Dennis, 28-05-2008 13:14 #1
Ik gebruik al ruime tijd een Snörex! Werkt prima en mijn partner ervaart een rustige nacht!

Infoteur: Costaric
Laatste update: 10-01-2009
Subrubriek: Diversen
Reacties: 10
Medische informatie…
Schrijf mee!