InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Voorbereiding op plastische chirurgie

Voorbereiding op plastische chirurgie

Voordat je plastische chirurgie gaat doen is het belangrijk om je daarop voor te bereiden. Hoe kun je je het beste voorbereiden op plastische chirurgie?

Chirurg vinden

Er lopen ontzettend veel uitstekende chirurgen rond, maar er lopen ook veel slechte chirurgen rond. Doordat de aantrekkingskracht van plastische chirurgie groot is, gaan veel artsen zich ook bezighouden met plastische chirurgie. Deze artsen hebben geen ervaring en geen opleiding. Ga naar een kliniek die geaccepteerd is door de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Je kunt je huisarts, tandarts of gynaecoloog ook vragen of ze goede chirurgen kennen, maar je kunt ook vrienden of familieleden vragen die plastische chirurgie hebben ondergaan. Vraag zoveel mogelijk brochures aan bij verschillende klinieken.

Stappenplan voor het vinden van een chirurg

  • Je moet eerst controleren of de kliniek is geregistreerd bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
  • Ga onderzoeken of de chirurg gespecialiseerd is in plastische chirurgie. Ga na welke kwalificaties de chirurg heeft en hoeveel ervaring hij heeft. Controleer ook of de chirurg is ingeschreven bij een beroepsvereniging.
  • De kosten zijn ook erg belangrijk om te weten. Je moet het natuurlijk wel kunnen betalen. Je moet ook rekening houden met alle onkosten.
  • Sommige klinieken bevinden zich in een ziekenhuis of ze maken gebruik van ziekenhuisfaciliteiten, het is er belangrijk dat de kliniek beschikt over ziekenhuisfaciliteiten. Dit is zeker van belang voor de invasieve behandelingen. Alle grote ingrepen met een overnachting mogen alleen in het ziekenhuis worden uitgevoerd.
  • De plaats van de kliniek is ook erg belangrijk. Zorg ervoor dat iemand je na de operatie naar het huis kan brengen. Als je verdoofd bent is het wettelijk tot 48 uur na de operatie verboden om een auto te besturen of met het openbaar vervoer te reizen.

Kosten

Plastische chirurgie is erg duur. Het is een erg grote investering, daarom moet je er wel zeker zijn dat je waar voor je geld krijgt. Het is verleidelijk om naar de goedkoopste kliniek te gaan, maar dit is niet verstandig. Als je naar de duurste kliniek gaat is het geen garantie dat je de beste resultaten krijgt. Je moet naar de kliniek gaan waar je je het beste bij voelt. Plastische chirurgie wordt meestal niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Eerste consult

Het beste is om bij verschillende kliniek een consult aan te vragen, voordat je de definitieve beslissing neemt. Bij plastische chirurgie is het noodzakelijk dat je je op je gemak voelt bij de chirurg. Ga goed voorbereid naar je eerste consult. Neem desnoods een lijst met vragen mee.

Plastische chirurgie in het buitenland

Het is heel erg verleidelijk om plastische chirurgie in het buitenland te doen. In het buitenland is de plastische chirurgie meestal goedkoper. Maar je kunt beter niet plastische chirurgie in het buitenland laten doen, hoe verleidelijk het ook is. In het buitenland is het namelijk veel moeilijker de achtergrond en opleiding van de chirurg te controleren. Als het misgaat kun je niet gemakkelijk weer terug gaan voor een correctie.
Gerelateerde artikelen
Plastische chirurgie: trends en cijfersPlastische chirurgie: trends en cijfersWie plastische chirurgie zegt, denkt aan cosmetische ingrepen. Dat is niet terecht. Volgens recent onderzoek van de Nede…
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
Plastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie. Maar al te snel denk je aan facelift en borstvergroting. Maar plastische chirurgie is veel meer da…
PIP implantatenPIP implantatenVeel mensen vinden dat er iets aan het uiterlijk van het lichaam moet veranderen. Voor deze veranderingen gaan de meeste…

Reageer op het artikel "Voorbereiding op plastische chirurgie"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 03-02-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!