InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe krijg ik krachtig en mooi haar?

Hoe krijg ik krachtig en mooi haar?

We willen het allemaal: mooie golvende lokken die niet broos of droog zijn , maar verend en stralend. Helaas hebben veel mensen beschadigd haar, en weten zij niet hoe de conditie van hun haar te verbeteren. Dat is eigenlijk jammer, want jij en de kapper kunnen hier veel aan doen. Dit artikel probeert je verder te helpen!

Dof en gebroken haar

Dof haar is iets waar niemand van ons blij mee zal zijn, maar komt heel veel voor. Als je haar dof is geworden nadat je het gekleurd hebt, probeer dan af en toe een speciale kleurverfrissende shampoo te gebruiken, waardoor het haar weer meer zal gaan stralen! Gebruik daarnaast na het wassen een conditioner, om het haar zacht en soepel te houden. Ook kun je natuurlijk je haar weer opnieuw gaan verven, om de mooie glans terug te halen! Als je haar dof is, maar het niet hebt geverfd, vraag je dan af of je niet teveel föhnt of gepermanent hebt. Gebruik een conditioner na het wassen of haal bij je kapper een nakuurbehandeling voor weer mooie glanzende lokken! Besef tot slot, dat als je niet gezond leeft, door bijvoorbeeld slecht eten, te weinig slaap en geen beweging je haar ook een doffe uitstraling zal krijgen. Zorg dus goed voor jezelf en je zal het ook aan je haar terug zien!

Haaruitval

Als je haar verliest, is het belangrijk dat je heel snel ingrijpt! Normaal verliest een mens ongeveer 60 tot 100 haren per dag. Je vindt ze terug in je borstel of ze liggen op je kussen. Dit zijn de haartjes die hun normale levenscyclus gevolgd hebben en waarvan de cyclus nu ten einde loopt, het is kortom heel normaal dat ze uitvallen. Van haaruitval spreken we als er veel meer haren uitvallen en over een lange periode. Waar komt zo een haaruitval nu vandaan? Dit kan verschillende oorzaken hebben. Soms kan het door stress of vermoeidheid zijn. Ga naar de kapper als je denkt dat teveel haren uitvallen. Die zal het haar behandelen met de stof Antichute. Als je vraagt kan de kapper je goed laten zien hoe het middel scheiding per scheiding op het haar aanbrengt, Dit is simpel en kost maar een minuut van je tijd. Thuis kun je de behandeling vervolgens zelf herhalen. Gebruik hiervoor twee flesjes per week, en breng de inhoud aan op handdoek droog haar. Niet uitspoelen! Dit middel kan door het haar worden verdeeld zonder dat het het vet maakt. Het haar zal weer vol worden en soepel vallen, dus deze behandeling is meer dan je moeite waard

Verzwakt of fijn haar

Zowel fijn, normaal als dik haar wordt dagelijks blootgesteld aan vele indrukken, die ook wel natuurlijke en chemische agressie worden genoemd. Op lange termijn verzwakt deze agressie het haar en daardoor verliest het uiteindelijk interne bestanddelen. Natuurlijke beschadigingen ontstaan door licht, water, en de zon. Chemische beschadigingen houden vaak verband met te agressieve haarbehandelingen, en slechte permanenten en shampoos. Omdat fijn haar een kleinere diameter heft, namelijk een van 60 micron, raakt het sneller verzwakt dan normaal haar. Daarom heeft het des te meer bescherming nodig. Als dit bij jou het geval, ga dan naar je kapper en leg het probleem voor. Deze kan je vaak goed helpen met speciale haarbaden en soms zelfs kleine schokbehandelingen die het haar sterker maken. Door deze beproefde methode wordt het intercellulair karakter van je haarvezels weer opgebouwd.

Haarschilfers

Haarschilfers hebben is een naar probleem waar veel mensen aan lijden. De schilfers ontstaan tijdens het celvernieuwingsproces van je hoofdhuid. Maar dat betekent niet dat je er niet wat tegen kunt doen! Als het celvernieuwingsproces van je huid te snel verloopt, dan ontwikkelen en verdrogen de cellen niet genoeg. Hierdoor plakken ze aan elkaar vast en worden afgestoten; dit zijn de witte schilfertjes die we kennen als roos. Als je roos hebt is het belangrijk je haar te gaan wassen met een speciale anti- roos shampoo. Dit middel bevat celgroeiremmende middelen en zal goed tegen de roos helpen. Als je echter abnormaal veel last van hoofdhuidschilfers hebt, die bijvoorbeeld worden veroorzaakt door stress, medicijngebruik of een bepaald voedingsmiddel, dan zal de anti-roos shampoo je niet helpen. Ga in dit geval zo snel mogelijk naar je huisarts en vraag zijn advies!
© 2012 - 2019 Noekie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe krijg ik krachtig en mooi haar?"

Infoteur: Noekie
Gepubliceerd: 11-07-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!