InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Gezond glanzend haar tijdens de herfst en winter

Gezond glanzend haar tijdens de herfst en winter

Gezond glanzend haar tijdens de herfst en winter Gezond en glanzend haar willen we allemaal. Hoe komen we aan mooi, gezond en glanzend haar? Zeker in de winter periode wil het haar uitdrogen, is statisch, pluist en door het herfstweer breekt het haar af en splijt. Hoe komen we aan dat prachtige glamour Hollywood haar dat mooi glanst? Welke tips zijn er om het haar minder statisch te krijgen? Welke merken vochtinbrengende shampoo´s tegen droog haar zijn goed? Hoe krijgen we het haar gladder en glanzender? Werken hair repair producten?

Herfst

Zodra de herfst aanbreekt, merken we het aan ons haar: wind en weer doet ons haar:
  • Splijten,
  • Breken en
  • Pluizen.
Zodra het kouder wordt en de verwarming gaat aan, doet het ons haar vreselijk uitdrogen.

Statisch

Hoe ontstaat statisch haar? Statisch haar ontstaat onder invloed van droge lucht (verwarming) en de wrijving van synthetische of wollen kleding die over het hoofd worden getrokken. Hoe droger de haarschacht is, hoe meer het haar zal “springen.”

Vocht

Wat kunnen we doen tegen statisch haar in de herfst? Wat kunnen we doen tegen droog haar in de winter? Haar dat gaat springen en statisch is heeft een te droge haarschacht. Zaak is om:
  • Vochtinbrengende en
  • Anti statische shampoo´s
Te gaan gebruiken. Merken die goede vochtinbrengende en anti statische shampoo´s op de markt brengen zijn oa:
  • Andrelon,
  • Wella Lifetex en alle
  • Conditioners.

Wax en lak

Tegen het vervelende effect van wrijving van droge lucht en het aantrekken van een wollen trui of synthetische kleding, is het gebruik van wax en lak in het haar aan te raden. Het lost niet het droge haarschacht probleem op, maar het haar zal amper gaan springen.

Oorzaak “slechte haardag”

Wat is de oorzaak van ons slechte haardag? Waarom wil het haar niet zitten zoals wij willen? De schuld van een slechte haardag zijn de haarschubben: sluiten de haarschubben mooi om de haarkern heen, ziet ons haar er prachtig mooi, glanzend en gezond uit. Wat zijn de oorzaken dat de haarschubben niet mooi om de haarkern sluiten?
  • Gebrek aan verzorging,
  • Gebrek aan goede haarverzorging,
  • Herfstweer,
  • Winterweer,
  • Verwarming binnen aan.
Met als resultaat:
  • Dof, Broos en Stug haar,
  • De haarpunten splijten,
  • De glans verdwijnt en
  • De elasticiteit verdwijnt.

Mooie nieuwe haren

Een gezonde hoofdhuid heeft gezonde haarzakjes. Gezonde haarzakjes geeft gezonde mooie nieuwe haren. Gezond? Dat betekend gezond eten en gezond leven. Voeding speelt voor het creëren van mooi haar een belangrijke rol. Mooi nieuw haar krijgen we door de inname van:
  • Proteine (Vlees, Vis en Sojaproducten),
  • Vitamine C,
  • Vitamine B-complex,
  • Zwavel.

Gezonde hoofdhuid

Een gezonde hoofdhuid hebben is een vereiste willen we mooi haar hebben. Gebruik een goede verzorgende shampoo en was je haar net als bij de kapper: Masseer de shampoo zachtjes over de hoofdhuid. Door de massage wordt de doorbloeding gestimuleerd. Zet de vingers recht op de schedel en beweeg de hoofdhuid zachtjes heen en weer, precies zoals bij de kapper.

Gladder en glanzender

Om het haar gladder en glanzender te krijgen, zijn “Hair repair” producten uitstekend!
Hair repair producten die de volgende werkzame stoffen als:
  • Keratine,
  • Proteïne,
  • Pro-vitamine en
  • Aminozuren
bevatten zijn uitstekend tegen:
  • Beschadigd haar,
  • Droog haar,
  • Dof haar,
  • Onwelwillende haarschubben,
  • Ongezond uitziend haar,
  • Pluizend haar,
  • Springend haar.
Vaak zijn deze “hair repair” producten met hun werkzame stoffen te vinden in haarmaskers. Gebruik tijdens de herfst met het typische herfstweer en tijdens de droge winter met grote regelmaat een haarmasker!

Meer glans

Hoe krijgen we meer glans in ons haar? Eet geregeld een vet visje en spoel je gewassen haren na met koud water. Je haar verven geeft een prachtige glans en alle glans emulsies en glans spray´s geven je haar een mooie glans. Föhn je haren tenslotte nooit te heet.

Iedere dag verzorging

Niet iedereen heeft de tijd om elke week een haarmasker te nemen. Een dagelijkse oppepper voor droog en dof haar is het gebruik van een conditioner na het haar wassen uitstekend! Gebruik een conditioner met amandelolie of tarwekiemolie. Ook geen tijd voor een conditioner? Garnier heeft twee conditioners die geen inwerktijd nodig hebben en toch het haar glas maken.

Het ziet er echt beroerd uit

Soms maakt je haar echt een zwaar beroerde, haast een depressieve, indruk. Is er dan nog hoop? Een kuur van Glisskur, Vichy en LÓreal kan nog veel redden. Ook een paar druppels serum met je handen en vingers door het haar heen kammen, kan een beroerde haardag redden!

Gespleten haarpunten

Er bestaan vele “hair repair” producten, maar tegen gespleten haarpunten bestaat maar 1 echt goed werkend middel: de kapper! Een knipbeurt verwijdert grondig alle gespleten haarpunten.
Gerelateerde artikelen
De haarverzorgingsproducten van SYOSSSYOSS is een redelijk nieuwe en nog niet heel bekende lijn met haarverzorgingsproducten van professionele kwaliteit die…
Hollywood beautygeheimen - Mooi haarWat zijn de beautygeheimen van sterren om hun haar mooi, glanzend, vol en gezond te houden? Beyoncé, Claudia Schiffer, C…
Gespleten haarpuntenGespleten haarpuntenGespleten haarpunten: herstellen, voorkomen en zelf knippen. Gespleten haarpunten wordt vooral gezien bij lang haar. Zov…
Alles over gespleten haarpuntenAlles over gespleten haarpuntenHeb je mooi lang haar en dan krijg je gespleten haarpunten, het kan je haar helemaal verpesten. Wat zijn gespleten haarp…
Glanzend haar - Tips tegen droog, dof en onhandelbaar haarDof haar, onhandelbaar haar, stug haar, droog haar. Meer dan 80% van de vrouwen beweert niet tevreden te zijn met haar l…
Bronnen en referenties
  • Libelle no 42 Oktober 2008 - Lieflijf, gezondheidsspecial herfst 2008 - Glans! Gezond en glanzend haar, Karen van Ede, Linda Ris, Ella Vermeulen
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/28100-natuurlijke-algemene-haarverzorging.html
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/28092-natuurlijke-haarverzorging-vet-droog-en-beschadigd-haar.html

Reageer op het artikel "Gezond glanzend haar tijdens de herfst en winter"

Reactie

P., 29-07-2011 18:43 #1
Ik ben van zwart naar blond gegaan

ik had mooie natuurlijke krullen
nu is alles weg steil ik wil mijn eigen krullen terug!
ik heb het van half lang naar kort geknipt [nek]

en nog ziet het er niet uit vooral de bovenste laag

ik heb al van alles gedaan van mayonaise, ei, bier, knippen, olijf olie, john frida
haar serum, creme spoeling, krul spray daar van dus voor 40 euro haar producten
en nog is het steil! wat kan ik nog doen behalve kaal gaan voor dat ik mijn natuurlijke krul terug krijg help?

Infoteur: Roberta
Laatste update: 12-11-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!