InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wat doen met dik haar?

Wat doen met dik haar?

Veel mensen dromen van een mooie bos dik haar. Helaas heeft dik haar ook aantal grote ongemakken. Niet alles is zo mooi als het lijkt, dat blijkt maar weer. Maar met wat tips en de juiste verzorging kan een bos dik haar zeker weten prachtig zijn. Veel mensen zijn jaloers op mensen met een bos dik haar. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Natuurlijk is een mooie bos dik haar prachtig, maar aan dik haar kleven ook een aantal grote nadelen. Als je een bad hair day heb dan is die ook echt bad. Dan heb je een kapsel wat ontploft lijkt te zijn. Daarnaast heeft dik haar heel veel verzorging nodig, wil het er schitterend uit zien. Hieronder volgen een aantal tips hoe je je dikke haar kunt omtoveren tot een mooie bos, verzorgd en glanzend dik haar.

Uitdunnen

Je haar uit laten dunnen is raadzaam als je heel dik haar hebt. Je kan je haar uit laten dunnen bij een kapper, die hebben er een speciaal mesje voor. Je ziet daar niets van. Met het uitdunnen van je haar kan het wel gaan pluizen, dus als je pluizig haar hebt is uitdunnen niet aan te raden.

Naar de kapper

Met dik haar moet je vaker naar de kapper dan mensen die dun haar hebben. Dik haar heeft veel meer verzorging nodig. Laat regelmatig de punten bij knippen en kies dan ook gelijk voor een verzorgend masker. Bij de kapper weten ze precies wat jouw haar nodig heeft. Ook mensen met dik haar hebben snel last van gespleten haarpuntjes, bij dik haar ziet dit er heel erg lelijk uit. Ga dus op tijd naar kapper.

Laagjes

Dik haar is zwaar, vooral als het lang is. Met lang en dik haar is weinig te doen. Krullen blijven niet zitten en andere kapsels zakken ook al snel uit. Het mooiste is als je je dikke haar in laagjes laat knippen. De laagjes zorgen ervoor dat je haar bij je hoofd meer volume krijgt, omdat die haren het gewicht kwijt zijn. De langere lokken zijn wat dunner, zodat je er wat meer mee kunt doen. Er zijn verschillende soorten kapsel voor laagjes, dus wie weet wel een voor jou.

Masker

Als je mooi haar wilt moet je dat goed verzorgen, dat geldt voor iedereen. Of je nu dun of dik haar hebt. Met dik haar kun je het beste een voedend masker gebruiken. Bijvoorbeeld een die gespleten haarpuntjes tegen gaat. Andrelon heeft een hele lijn tegen gespleten haarpuntjes. Gebruik een keer per week een haarsmaker, je zult zien dat je haar er al snel een stuk mooier uit ziet.

Opsteken, vlechten, enzovoorts

Met dik haar heb je geluk dat je genoeg haar hebt om een prachtig kapsel te maken. Je kan een mooie vlecht maken of je haar mooi opsteken. Er is heel veel mogelijk. Je hebt veel haar dus galakapsels zien er bij jou veel mooier uit dan bij iemand met dun haar.

Kort knippen

Heb je het helemaal gehad met je dikke, lange haar? Misschien is het dan een idee om het kort te knippen. Niet te kort natuurlijk en zorg er wel voor dat het dan ook uitgedund is, maar dat staat dan ook gegarandeerd voor een mooie look.
Gerelateerde artikelen
De Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler is een soort stijltang waar uw haar uitermate mee glad gestyled kan worden. Haar glad stylen is erg in. De I…
Je haar stylen, hoe doe je dat?Je haar stylen, hoe doe je dat?Haar stylen, ook wel geschreven als 'stijlen', zien we momenteel heel erg veel. Steil haar, extra stijl gemaakt met een…
Dun haar, wat doe je er tegen?Als je last hebt van dun haar is het moeilijk om weer dik haar te krijgen. Wat helpt om weer dik haar te krijgen?
Beauty: Het stylen van haarBij ieder nieuw seizoen speelt de mode in op het betreffende seizoen en reden om te kopen. Zo ook de kapsels, meer nog l…
Glanzend haar - Tips tegen droog, dof en onhandelbaar haarDof haar, onhandelbaar haar, stug haar, droog haar. Meer dan 80% van de vrouwen beweert niet tevreden te zijn met haar l…

Reageer op het artikel "Wat doen met dik haar?"

Reacties

Maija, 30-11-2016 21:10 #3
In lagen is prima, maar dan echt wel lange lagen. Is t te kort geknipt dan staat t boven op je hoofd recht omhoog. Niet mooi dus. Ik doe er nu kokosolie in en föhn dat met een föhn met borstel er op. De droge puntje worden er zacht van en je kapsel valt dan heel mooi.
Maar ik kan verder weinig met m'n haar. Opsteken past nooit in een klem of speld. Halve staart… dan valt t onderste deel zover uit elkaar dat ik net een pipo lijk. Weet iemand wat te doen qua kapsels met lang dik stuk en stronteigenwijs haar?

Mirjam, 19-02-2015 07:37 #2
Mijn gouden tip: koop een borstel gemaakt van varkenshaar en borstel daar meerdere malen per dag heel grondig je haar mee! Zorgt voor veel minder pluis en je haar zit veel mooier plat (vind ik zelf altijd erg fijn).

Dena, 15-04-2014 18:02 #1
Niet kort knippen het gaat dan juist noch meer pluizen, En vooral niet in laagjes! Want dan gaat de onderkant omhoog staan en dan lijkt je haar noch dikker. En daar wordt je echt gestrest van! En je voelt je dan ook onzeker

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 08-10-2013
Subrubriek: Beauty
Reacties: 3
Schrijf mee!