Dun haar, wat doe je er tegen?

Als je last hebt van dun haar is het moeilijk om weer dik haar te krijgen. Wat helpt om weer dik haar te krijgen?

Het best werkende medicijn

Finasteride is het meest voorgeschreven medicijn tegen kaalheid. De haaruitval stopt, er groeit zelfs weer nieuw haar aan, dat ook nog voller is en weer op kleursterkte. Eén nadeel is dat het niet wordt gegeven aan aan vrouwen die nog kinderen willen, omdat het de mannelijke foetus kan schaden.

Minoxidil

De stof minoxidil wordt vaak gebruikt in shampoos om haaruitdunning te verminderen. Je haar gaat er niet harder van groeien, maar de haaruitval wordt wel geremd. Hoe eerder je start, hoe beter het is.

Aminexil

De merken Keratase (bij de Kapper), Vichy (bij de apotheek) en Biotherm verkopen producten met aminexil erin. De stof is sterk verwant aan minoxidil

Hairmax-laserkam

Deze kam straalt infrarood licht uit en dat heeft een verwarmende werking op de bloedtoevoer naar de haarfolikels. Uit wetenschappelijke tests blijkt dat het een positief effect heeft op de haargroei.

Volumorphose behandeling bij Kerastase kapper

Het is een salon behandeling die fijn en kwetsbaar haar, voller en dikker maakt. Je haar krijgt ook meer volume en je haar blijft langer in model zitten.

Tip

Kale plekken kunnen je inkleuren met verf. Er bestaan waterproof kleurpoeders waarmee kale plekken kunnen worden gecamoufleerd. Het blijft gemiddeld een half jaar zitten. Plekken met uitgedund haar kunnen ook opgevulgd worden met speciale vezelpasta. Het vraagt wellicht wat handigheid, maar het is zeker het proberen waard.

Dun haar stylen

Dun haar moet voorzichtig behandeld worden. Door veel stylen zal dun haar snel de elasticiteit kwijtraken. Gebruik geen agressieve producten zoals producten met alcohol. Wax is ook niet echt geschikt voor dun haar omdat het maakt het haar zwaar en het lijkt dan snel vet. Je kunt dan beter mousse gebruiken voor het stylen van het haar.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dun haar, wat doe je er tegen?"

Reactie

Chris, 16-03-2012 12:07 #1
De Hairmax laser is een erg eenvoudige en goede oplossing. Zonder dat er bijwerkingen optreden. Ik heb deze laser een jaar geleden gekocht bij hairlabs. Ik gebruik hem 2-wekelijks en ben tevreden over het resultaat. Ik merk gewoon dat de haaruitval is gestopt. Je moet alleen wel de discipline hebben de laser met regelmaat te gebruiken.

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: Maart 2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!