InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Help, ik heb een bad hair day

Help, ik heb een bad hair day

Help, ik heb een bad hair day Wanneer je haar niet goed zit, heb je een "bad hair day". Een bad hair kan een hele negatieve invloed hebben op je stemming en je zelfvertrouwen.

Een bad hair day

Je haar zit niet altijd even goed, maar soms heb je een dag dat je echt helemaal niets met je haar kunt beginnen. Je probeert te redden wat er te redden valt, door speldjes te gebruiken of je haar maar gewoon in een staart te doen.

De invloed van een bad hair day op je zelfvertrouwen

Een bad hair day kan funest zijn voor je zelfvertrouwen. Vooral vrouwen die niets met hun haar kunnen beginnen, hebben hier gauw last van. Sommige vrouwen worden licht onzeker van een bad hair day, anderen krijgen er een humeur om op te schieten van. Al met al vindt bijna iedereen het vervelend om een bad hair day te hebben.

Wat doe je aan een bad hair day?

Wanneer je haar niet wilt zitten, zoals jij dat wilt, dan kun je een aantal dingen ondernemen om je beter te voelen.
  • Spring onder de douche, was je haar en föhn je haar weer in model. Grote kans dat het dan wel goed zit. Zorg er trouwens altijd voor tijdig je haar te wassen. Hoe vetter je haar is, hoe onverzorgder het er uit ziet, en des te minder je ermee kunt beginnen.
  • Een stijltang of krultang gebruiken kan soms wonderen doen. Maak raar opspringende pieken stijl met de stijltang of maak snel een paar losse krullen in sluik haar met de krultang. Gebruik haarlak om je haar te fixeren, zodat het in model blijft.
  • Heb je geen tijd om onder de douche te gaan om je haar te wassen, zorg er dan voor dat je het accent op andere punten dan je haar legt. Gebruik wat extra make-up en geef je gezicht wat meer kleur. Kies opvallende oorbellen of ketting.
  • Zorg voor een verzorgd uiterlijk. Als je haar niet goed zit en ook je kleding en make-up onverzorgd ogen, dan voel je je pas echt een echte grijze muis.
  • Gedraag je niet alsof je een bad hair day hebt. Je zou misschien liever je hoofd in de grond stoppen, maar ga met opgeheven hoofd en een zelfverzekerde houding de dag tegemoet. Dat je haar niet zit valt dan minder op dan je zelf zou denken.
  • Bedenk dat anderen heel anders tegen jou aankijken, waarschijnlijk valt het de meeste mensen niet eens op dat je een bad hair day hebt.
  • Zit je haar al een paar dagen niet goed, dan wordt het wellicht tijd om langs de kapper te gaan. Een goede knipbeurt doet vaak wonderen. Een leuk kleurtje in je haar kan je daarbij ook een echte oppepper geven.
  • Vertroetel jezelf na een bad hairday met een lekker warm bad of warme douche. Scrub je gezicht en neem daarna een gezichtsmaskertje. Verzorg en lak je nagels. De volgende dag zit je haar vast weer beter en voel je je als herboren.

Gewoon maling hebben aan een bad hair day

Veel vrouwen hebben gewoon maling aan een bad hair day. Zij hebben niet echt de behoefte om er altijd en overal onberispelijk uit te zien en overleven een dagje slecht zittend haar wel. Eigenlijk is dit de beste manier om een bad hair day door te komen: er gewoon maling aan hebben en gewoon doen zoals je altijd doet. Dit valt ook voor anderen het minst op.
Gerelateerde artikelen
Wat te doen met een bad hair day?Wat te doen met een bad hair day?Help! Je wordt wakker en moet naar je werk haasten, maar je haar zit voor geen meter. Het is weer zo ver, je hebt een ba…
Brigitte Bardot kapsels, vrouwelijk, stijlvol en trendyBrigitte Bardot kapsels, vrouwelijk, stijlvol en trendyHelemaal trendy: Brigitte Bardot kapsels. De 'suikerspin" is makkelijk te maken en staat erg goed. Karl Lagerfeld liet o…
Synthetische hair extensions, voor- en nadelenSynthetische hair extensions, voor- en nadelenWelke vrouw droomt er nu niet van een bos mooi en vol haar? Helaas zijn veel mensen niet gezegend met zo'n mooie bos haa…
Haren krullen op verschillende manieren''Als je haar maar goed zit'' is een bekend motto dat voor de meerderheid van de vrouwen geldt. Mensen met krullen wille…
Hoe maak je krullen in je haar?Hoe maak je krullen in je haar?Veel mensen willen er iedere dag leuk uit zien met hun haar. De ene persoon kan meer met z'n haar dan de andere persoon.…

Reageer op het artikel "Help, ik heb een bad hair day"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 07-10-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!