InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wat te doen met een bad hair day?

Wat te doen met een bad hair day?

Wat te doen met een bad hair day? Help! Je wordt wakker en moet naar je werk haasten, maar je haar zit voor geen meter. Het is weer zo ver, je hebt een bad hair day. Iedereen ervaart zulke dagen waarop je haar gewoon niet mee wil werken en het er alles behalve representatief uitziet. Maar wat kun je dan doen als je geen tijd hebt om je haren te wassen? Iedereen heeft weleens last van een bad hair day, dus (gelukkig) ben je niet de enige. Maar vaak heb je zo'n dag op een moment waarop het niet lekker uitkomt. Misschien heb je wel een afspraak en is het belangrijk dat je er representatief uitziet. Wat te doen? Volg de onderstaande tips om je bad hair day aan te pakken. Dan ziet je haar er gegarandeerd een stuk beter uit.

Droogshampoo

Is het haar vet en wil het daarom niet meewerken? Dan is droogshampoo het product dat je nodig hebt. Droogshampoo zorgt er namelijk voor dat het vet bij de haarwortels geabsorbeerd wordt, waardoor je het wassen van je haar kunt uitstellen tot 's avonds of de volgende ochtend. Ideaal voor momenten waarop je geen tijd hebt om onder de douche te stappen.

Bind het haar vast

Los haar werkt in de meeste gevallen niet op een bad hair day. Het wil niet zitten, dus het beste dat je kan doen is je haar vastbinden. Dat kun je op de volgende manieren doen:

Paardenstaart

Zet het haar vast in een hoge, strakke paardenstaart om je gezicht optisch te liften. Als je een hoge paardenstaart draagt kom je weg met een rommelige look. Houd je liever van netjes en strak? Spuit dan haarlak op je haar en borstel het naar achteren. De lage paardenstaart maakt een comeback, dus dat is zeker een haarstijl die helemaal van nu is.

Vlechten

Vlechten zijn perfect om een bad hair day tegen te gaan en bovendien ziet het er ook nog eens hip uit. Denk hierbij niet aan twee Heidi-vlechtjes, maar meer aan vlechten van nu. Vlecht bijvoorbeeld een deel van je haar in langs de scheiding en zet dit vast in een staart of knot. Of maak een vissengraatvlecht die je langs je schouder laat vallen. Door eens iets anders te proberen krijg je vast complimentjes!

Knot

Het haar werkt niet mee, dus een goede manier om het uit je gezicht te houden is door het in een knot te zetten. Borstel het haar goed door, pak het bij elkaar en draai het in een knot. Spray eventueel nog wat haarlak op plukjes die eigenwijs zijn om alles op z'n plaats te houden.

Strak naar achteren

Zit jouw haar plat in plaats van wild op een bad hair day? Dan kun je daar goed gebruik van maken. Gebruik dan gel, wax of haarlak bij de haaraanzet en kam het strak naar achteren of opzij. Ook dit is een haarstijl die tegenwoordig veel gezien mag worden. Maak een diepe zijscheiding voor een professionelere look.

Haarband

De haarband is een goed haaraccessoire voor mensen die een pony hebben. Door een haarband in het haar te zetten zie je er netjes uit en heeft niemand door dat je eigenlijk een bad hair day hebt. Je kunt eventueel nog wat plukjes haar vastzetten met een schuifspeldje en een knot maken zodat het lijkt alsof je veel moeite hebt gedaan voor dit kapsel.

Praat niet over je bad hair day

Tot slot: praat niet over je bad hair day als mensen je toch een compliment geven. In plaats van jezelf naar beneden te halen moet je jezelf een schouderklopje geven dat je het beste van je bad hair day hebt gemaakt.
© 2015 - 2019 Renee93, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat te doen met een bad hair day?"

Infoteur: Renee93
Gepubliceerd: 03-03-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!