InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Glanzend haar te koop!

Glanzend haar te koop!

Glanzend haar te koop! Wie wil het niet, mooi glanzend haar. De een heeft het van nature en de ander moest het doen met hetgeen moedernatuur gegeven had. Maar dat is niet meer zo. Er is tegenwoordig voldoende op de markt om mooi glanzend haar te creëren.

Waarom glanzend haar

Het is een schoonheidsideaal gebaseerd op het feit dat glanzend haar ook gezondheid vertegenwoordigd. Gaan we terug in de tijd dan zorgde de gezondste vrouwen voor het beste nageslacht. Laten we de “goede” oude tijd maar achter ons laten en we gaan nu voor glanzend haar simpelweg omdat we het mooi vinden. Nog steeds een schoonheidsideaal maar dan anders, zullen we maar zeggen.

Hoe krijgen we glanzend haar

Föhn

Begin met het haar op de juiste manier te föhnen. Dit doe je door met de haarschubben mee te föhnen. Van de wortel tot je punten dus. Gebruik ook het juiste mondstuk op de föhn. Het beste is het mondstuk te gebruiken wat enigszins taps toeloopt en wat je gericht op een te föhnen lok kan toepassen (nozzle). Door op een dergelijke manier te föhnen strijk je de haarschubben langzaam glad.

Warmte kan hoe dan ook kwaad voor je haar en gebruik dus een product dat je haar tegen de warmte beschermd. Alle bekende haarmerken hebben wel een dergelijk product in het schap. Qua prijs variërend van 4,- euro tot zo’n 25,- euro.

Verf

Wellicht klinkt het vreemd maar haarverf laat je haar ook glanzen. Natuurlijk is dat, als je niet op zoek bent naar een andere kleur, nogal drastisch. Immers, je haar verven heeft een behoorlijke impact op je haar. Maar voor degene die het haar wil verven een prettige bijkomstigheid.

Stijltang

De stijltang laat het haar ook glanzen. Het heeft een nog sterker effect op de haarschubben dan wanneer je het föhnt. Aangezien het haar behoorlijk heet wordt is ook hier een product ter bescherming van je haar gebruiken geen overbodige luxe. Als je een stijltang koopt zorg dan dat de stijltang keramische platen heeft.

Haarlak

Er zijn haarlakken te koop die ook een mooie glans geven. Bekende merken als Elnett, Goldwell en John Frieda hebben deze lakken en doen kwalitatief weinig voor elkaar onder.

Glansproduct

Heb je alle geprobeerd en lukt het niet … dan zijn er nog de glansgevers uit een potje (of busje eigenlijk). Bijvoorbeeld de Body Shop, zij hebben een product op basis van druivenpitolie of New Wave, zij hebben een product dat ook de pluizende punten tegen gaat (komt ook vaker voor bij langer haar).

En zo kan iedereen glanzend haar hebben …

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Glanzend haar te koop!"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 17-07-2008
Subrubriek: Beauty
Special: Lichaamshaar
Schrijf mee!