InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaat

Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaat

Rimpels... Vaak beginnen we pas met extra verzorging van de huid, als de rimpels inmiddels zichtbaar zijn. Tot je 28ste levensjaar, sta je niet echt stil bij het ontstaan van rimpels. In de jaren daarna wordt dit vervolgens toch een belangrijk aspect van de verzorging. Hoe ga je rimpels te lijf? Wat kan je doen om het ontstaan van rimpels enigszins te voorkomen? Wat kan je doen om rimpels te verminderen of te vervagen? Begin vandaag nog met de behandeling, zodat rimpels minder zichtbaar zijn.

3 soorten rimpels

Fijne rimpels

Fijne rimpels ontstaan door de afname van elastine vezels in de huid. Om te weten of de rimpel in je gezicht, een fijne rimpel is, neem je de huid op die plaats tussen twee vingers en span je de huid zeer licht aan. Indien de rimpel dan verdwijnt, is er sprake van fijne rimpels.

Diepe rimpels

Diepe rimpels zijn rimpels die eigenlijk meer groeven en plooien zijn.

Frons rimpels

Fronsrimpels ontstaan door het bewust of onbewust aanspannen van de huidspieren en niet door verslapping van de huid.

Hoe zijn rimpels te voorkomen?

Het ontstaan van rimpels is natuurlijk niet geheel te voorkomen, aangezien het hoort bij een normaal verouderende huid.
Er zijn echter wel oorzaken, die het ontstaan van rimpels versnellen. Hiermee is dus rekening te houden, waardoor het ontstaan van rimpels enigszins voorkomen kan worden.
Twee belangrijke oorzaken voor het versnellen van het ontstaan van rimpels zijn;
  1. De ultraviolette straling in zonlicht en zonnebanken
  2. Roken
Goede zonbescherming in de zomer is dus van groot belang om de rimpelontwikkeling af te remmen.
Stoppen met roken is goed voor de kwaliteit van de huid.

Rimpels verminderen; direct resultaat

Verzorging van de huid

Scrub
Gebruik een milde scrub 's ochtends onder douche. Indien de huid wat gevoeliger is, niet dagelijks gebruik maken van een scrub, maar afhankelijk van de huid tussen de 2 en 4 keer per week. Dode huidcellen worden dan verwijderd, waardoor de huid gestimuleerd wordt, nieuwe cellen aan te maken.
Lotion
Gebruik na het douchen, scrubben en reinigen van de huid, een lotion. Dit reinigt en verkleint de poriën en droogt onzuiverheden uit.
Dagcreme
Gebruik na de lotion dagelijks een goede dagcreme, bij voorkeur een dagcreme die de huid 'lift' en revitaliserend werkt.

Extra verzorging ter vermindering van rimpels

Vitamine A
Vitamine A wordt ook wel retinol genoemd. Retinol heeft een bindweefsel-stimulerend effect en helpt tegen fijne rimpels.
Chemische peeling
Bij chemische peeling wordt de opperhuid verwijderd. Geschikt voor fijne tot middelfijne rimpels, rimpeltjes rond de mond en door zonlicht beschadigde huid.
Laser therapie
Bij lasertherapie wordt heel nauwkeurig het bovenste laagje van de opperhuid verdampt en de huid wordt glad getrokken.

Hyaluron filler

Hyaluronzuur komt veelvuldig voor in bindweefsel, zit dus van nature in onze huid en is een lichaamseigen stof.
Hyaluronzuurpreparaten worden, naast talloze andere geneeskundige behandelingen, ook gebruikt voor gezichtsplooicorrectie, het opspuiten van lippen of zelfs de vergroting van de G-plek.
Door een specialist kan hyaluron geïnjecteerd worden. Maar er zijn ook producten te koop, die je zelf kunt aanbrengen op de huid.
Dit zijn producten zoals;
  • Hyaluron filler
  • Hyaluron filler dagcreme
  • Hyaluron filler nachtcreme
  • Hyaluron filler concentraat
© 2010 - 2017 Alex, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Botox: de anti-rimpelbehandeling van HollywoodDankzij Hollywood-sterren heeft Botox de laatste jaren aan populariteit gewonnen. Omdat het een betaalbare, snelle en pi…
Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementenHyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van het bindweefsel dat tot dertig keer zijn volume aan water kan vasthouden…
Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidHyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidWat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote ro…
Chemische peelings - Gom je rimpels weg!Wil je een jonge huid zonder rimpels, dan kan je opteren voor een chemische peeling. De opperhuid wordt verwijderd en di…
Rimpels verwijderen met botoxRimpels verwijderen met botoxOuder worden vinden maar weinig mensen leuk, zeker als het zijn sporen duidelijk nalaat. Gelukkig zijn er tegenwoordig t…

Reageer op het artikel "Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaat"

Infoteur: Alex
Gepubliceerd: 09-03-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!