InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementen

Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementen

Hyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van het bindweefsel dat tot dertig keer zijn volume aan water kan vasthouden waardoor de huid er dik en vol uitziet. Met de leeftijd daalt het gehalte aan Hyaluronzuur in onze huid. De huid verliest haar volume en elasticiteit en rimpels verschijnen. Er zijn echter genoeg middelen op de markt om via cosmetica, injecties en supplementen het Hyaluronzuur terug aan te vullen.

Hyaluronzuur

Hyaluronzuur wordt gebruikt om:
  • De huid te hydrateren en lijntjes te vervagen (mesotherapie, cosmetica, voedingssupplementen)
  • Kringen onder de ogen verminderen
  • Diepe rimpels op te vullen (Restylane, Perlane, Juvederm, Surgiderm, Matrigel, Esthelis, Téosyal, )
  • Holtes in het gezicht op te vullen (Restylane Sub Q, Voluma)

Injecties met Hyaluronzuur

Er zijn verschillende producten op basis van Hyaluronzuur die zich in de huid laten inspuiten. Het verschil zit hem in de geconcentreerdheid van het product. Alle soorten Hyaluronzuur zijn afbreekbaar. Dat wil zeggen dat ze na enkele maanden terug uit de huid verdwijnen.

Hylaform

Hylaform is het enige Hyaluronzuur van dierlijke oorsprong (hanenkammen). Bij alle andere producten wordt het Hyaluronzuur verkregen door bacteriële fermentatie. Hylaform wordt hierdoor maar weinig gebruikt.

Juvederm, Surgiderm en Hydrafill

Hoewel het merk verschillend is, blijft de fabrikant dezelfde. Het gaat dus om één en hetzelfde Hyaluronzuur.

Puragen

Puragen is een Hyaluronzuur dat dubbel geconcentreerd is. Het zou dus langer in de huid aanwezig moeten blijven. Puragen is echter een nieuw product en er zijn nog niet genoeg studies om de resultaten en de nevenwerkingen te kennen.

Restylane Sub Q, Voluma

Deze vormen van Hyaluronzuur zorgen voor het meeste volume en blijven ook langer in de huid aanwezig (ongeveer 12 maanden). De prijs is ook duurder dan de andere inspuitingen met Hyaluronzuur (ongeveer 800 euro, andere inspuitingen met Hyaluronzuur liggen tussen 300 en 600 euro).

Hyaluronzuur cosmetica

Steeds meer antirimpelcrèmes bevatten tegenwoordig in meerdere of mindere mate Hyaluronzuur. Voorbeelden van deze producten zijn: Eucerin Hyaluron-Filler en New Peptin. Het effect hiervan is echter miniem in vergelijking met de injecties met Hyaluronzuur die u bij de specialist kunt krijgen.

Hyaluronzuur supplementen

  • Pure Skin van PreMedica: bevat naast Hyaluronzuur ook collageen en antioxidanten.
  • Kolla 2 (bevat ook glucosamine)
  • ALL DAY ENERGY flex formule

Ook het innemen van glucosamine stimuleert de aanmaak van Hyaluronzuur in de huid. Voorbeelden van merken van glucosaminesupplementen zijn Cortaflex, Collastim, Olimp, Now Foods, etc.
Gerelateerde artikelen
Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidHyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidWat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote ro…
Artrose bij het paardArtrose bij het paardArtrose is een aandoening die vooral bij oudere paarden voorkomt, maar er zijn ook uitzonderingen. Een paard met artrose…
Glucosamine voor een gezonde huid en soepele gewrichtenGlucosamine voor een gezonde huid en soepele gewrichtenGlucosamine wordt door veel mensen al gebruikt ter verlichting van gewrichtsklachten, wat men vaak niet weet is dat gluc…
Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenInspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenCrèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen ka…
Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaatRimpels... Vaak beginnen we pas met extra verzorging van de huid, als de rimpels inmiddels zichtbaar zijn. Tot je 28ste…

Reageer op het artikel "Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementen"

Reacties

Ejm Bal, 06-09-2010 12:31 #2
Goed artikel, duidelijke informatie, msischien adressen toevoegen waar de injecties verkregen kunnen worden?

M. van der Pol, 09-12-2009 00:39 #1
Ik heb enige tijd geleden een Glam Shine 6H volumizer gekocht, en gebruik dit zo nu en dan.
nu heb ik door onverklaarbare redenen, soms last van opgezette lippen. plotseling duikt dit op, en het verplaatst zich van links naar rechts, of boven naar beneden. ik kan niet ontdekken wat er verandert is in mijn leven, behalve de aanschaf van deze lipgloss. Ben bij huisarts geweest omdat ik niet weet waarom dit gebeurd. Ben nu doorgestuurd naar een allergoloog. Vandaag kwam ik tot de conclusie dat in deze lipgloss het e.e.a. aan produkten zit, waar ik waarschijnlijk allergisch op reageer, polyol, klisplant, menthol in combinatie met hyaluronzuur.
Kunt u mij vertellen of hier meerdere mensen last van hebben?

Infoteur: Avalon
Laatste update: 07-06-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!