InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De spiegel van de ziel: Veranderingen aan de oogkleur

De spiegel van de ziel: Veranderingen aan de oogkleur

De spiegel van de ziel: Veranderingen aan de oogkleur Ogen spelen een centrale rol onder de zintuiglijke organen. Er is in de loop der tijd veel verandering op het gebied van cosmetica geweest. Vandaag de dag is het heel gewoon om zelfs van oog kleur te veranderen!

De Oogkleur

De oogkleur is eigenlijk de kleur van de iris. Het veranderen van de oogkleur betekent dus een verandering in de kleur van de iris.

Methoden voor het veranderen van de oogkleur

Er zijn veel methoden om de oogkleur te veranderen. Een van de meeste gebruikte methoden is om een contactlens te gebruiken om de kleur van de ogen te veranderen of een chirurgische ingreep.

De iris is de gekleurde laag van het oog en de kleur van deze laag is zichtbaar als het hoornvlies met daarvoor een doorzichtig vlies. Permanente oogkleurverandering is een methode waardoor de kleur van de oog voorgoed verandert in de nieuwe oogkleur.
Dit is alleen geschikt voor mensen die niet wensen hun oogkleur herhaaldelijk te veranderen. Het maken van een nieuwe kleur in de iris heeft te maken met intraocular (in het oog) implantatie. Dit is bedoeld om de kleur van de ogen te veranderen.

Dergelijke implantaties zijn veilig, goed te verdragen en geven een prachtige verschijning die natuurlijker lijkt dan contactlenzen.

Materiaal en verdraagzaamheid

De implantatie wordt over het algemeen goed verdragen omdat het van dun materiaal wordt gemaakt: "oculaire rangsilicone". Deze implantatie wordt gebruikt als een permanente oplossing maar die ook zou kunnen worden verwijderd, als dit gewenst is.

Het implantatie proces

Het plaatsen van een implantaat is een eenvoudig proces dat enkel vijftien minuten in beslag neemt. En wordt uitgevoerd onder plaatselijke anesthesie. Er wordt gebruikt gemaakt van "flaps" om zo op een veilige manier het implantaat in de juiste positie te brengen en geen druk te zetten op het netvlies.

"stralende ogen zijn belangrijk voor de carriere..."

Dit is een van de meestvoorkomende redenen die voor veel mensen die een dergelijke operatie ondergaan geldt. Er zijn ook veel mensen die deze implantatie ondergaan ivm hun persoonlijke voorkeuren en goede resultaten hebben gehoord van deze chirurgie. Bovendien worden mensen die aan albinisme lijden hier ook ontzettend mee geholpen.

Natuurlijke verandering van de oogkleur

Verandering van de kleur van de ogen hangt af van verschillende factoren zoals dieet, blootstelling aan de zon, ziekten en leeftijd. Maar mensen die doelbewust wensen de kleur van hun ogen te veranderen zouden tweemaal moeten denken voordat ze daadwerkelijk de stap ondernemen.

Mensen die op dit moment prefereren om discreet gekleurde irisen te hebben zouden allereerst kunnen overwegen om gekleurde contactlenzen te nemen om een onderscheidende blik te geven.

Hoewel deze methoden wellicht heel interessant klinken omdat het je een ander uiterlijk geeft en sommige mensen zelfs heel aantrekkelijk maakt, moet er toch serieus nagedacht worden over het risico dat men loopt om het oog te beschadigen.
© 2008 - 2019 Monalisa, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zeldzame oogkleuren bij de mensZeldzame oogkleuren bij de mensOnze ogen zijn misschien wel het mooiste deel van ons lichaam en komen voor in de meest aantrekkelijke kleuren welke kun…
Oogkleur: Ontwikkeling van kleur van ogenOogkleur: Ontwikkeling van kleur van ogenDankzij onze ogen zijn we in staat om te kijken. Het eerste wat mensen zien als ze andere mensen aankijken, zijn de ogen…
Gewijzigde oogkleur: Door ziekten of omgevingsfactorenGewijzigde oogkleur: Door ziekten of omgevingsfactorenDe oogkleur wordt grotendeels bepaald door genetische factoren. De overervingspatronen zijn evenwel complex waardoor een…
Verziendheid (hypermetropie)Verziendheid (hypermetropie)Verziendheid is een aandoening van de ogen. Het wordt ook wel Hypermetropie genoemd. Mensen zien van dichtbij heel wazig…
Albinisme, oorzaak en gevolgAlbinisme, oorzaak en gevolgBij 1 op de 20.000 mensen komt albinisme voor. In Nederland leven naar schatting ruim 850 albino's. In Oost-Afrika leven…
Bronnen en referenties
  • Newcoloriris.com

Reageer op het artikel "De spiegel van de ziel: Veranderingen aan de oogkleur"

Reacties

Carla Schurink, 16-08-2015 09:40 #17
Ik heb een bruin en een blauw oog wat erg opvallend en voor mijn gevoel lelijk is. Ik draag al meer dan 25 jaar een kleurlens. Ik zou erg graag een geïmplanteerde lens willen, is dat mogelijk en wat zijn de kosten? Ik verneem graag van u.

Dhr Zyen, 14-05-2013 20:04 #16
Om een permanente verandering te laten ondergaan raad ik enkel de Europeanen aan dit te laten doen. Noord Afrikanen en ander moslim gedenkers kunnen zich hier beter van distancieeren, daar er onder het netvlies bij deze mensen een herhaaldelijke pigment aanmaak zal aanwezig zijn en blijvend, maw indien deze mensen het toch ondergaan zal bij verloop van weken hun pigment terugkomen en hun natuurlijk kleur terug komen! Er is lang onderzoek gedaan naar Europeanen met een bruine Iris en die kan wel naar de blauwe kleur worden overgezet, echter werden er eerder bij Noord Afrikanen en personen in klein Azié Turken Armeniers proeven uitgevoerd geweest, doch bij deze personen kwam het pigment terug, ik raad mensen van Allochtoon afkomst aan en adviseer ze hier toch niet om door te gaan, het kost veel geld en is het loont echter niet de moeite. Ook komen niet alle personen in aanmerking, zelfs bij Europeanen, mensen met vb een lui oog kunnen al zeker niet een oogkleur laten ondergaan. Mensen die Contact-lenzen dragen moeten minsten 6 weken alvorens het onderzoek deze af te laten, om een beter en vlotter onderzoek te kunnen doen. Mannen met bruine ogen kunnen beter 10 keer nadenken, want vrouwen vallen op mannen met bruine ogen daar er de dominantie en de ziel hierdoor uitstralen.

Denise, 16-01-2012 20:32 #15
Een droom, waarvan die werkelijk wordt om je oogkleur te veranderen.
weg met neppe contactlenzen weg met neppe lensimplanten welcome laser :D

Binnenkort is er een techniek waar je oog laat laseren en je natuurlijke oogkleur blauwe/grijs te voorschijn komt. In feite hebben we allemaal blauwe ogen maar mensen met bruine ogen heb meer bruine melanin in het oof ; lees meer pigment.

Dokter Gregg Homer uit Amerika is momenteel bezig met menselijke onderzoeken, op dieren was het succesvol verlopen en op 17 mensen ook. Nu wilt hij meer testen uitvoeren of te garanderen dat het veilig iswant natuurlijk logisch is.

De laser dringt niet in het oog waardoor het niet schadelijk is zegt de dokter zelf.
Over 18 maanden is het buiten de Vs, en In de vs over 3 jaar. nog even geduld
maar dan heb je ook wat. er worden geen injecties gebruikt alleen een laser straal.

Ik wil nog even erbij zeggen dat dit niet rasistisch is omdat mensen ook hun haar blonderen hun tanden witter maken ect. het is gewoon een kleur die je veranderd van binnen blijf je gewoon het zelfde.

Het werkt op elke mens, dus bruin/blank.chinees het maakt niet uit omdat we in werkelijkheid allemaal blauwe ogen hebben maar de pigment is er gewoon overheersend bij bruine ogen.

Groetjes Denise.

Aisha, 02-11-2010 11:38 #14
Ik wil graag mijn oogkleur permanent laten veranderen. En daarom heb ik een paar antwoorden van u nodig, waar kan ik dat laten doen (het liefst ergens in NL of België) en hoeveel kost het dan?

Kaoutar, 20-06-2010 18:48 #13
Waar kan je het laten doen.?
is het permanent de kleur?
Hoeveel kost het?

Yesilcam, 20-06-2010 02:22 #12
Ik ben ook wel geïnteresseerd hierin ik zou graag meer te weten willen komen over die verandering van de oogkleur. Ben wel benieuwd of dat wel word gedaan hier in Nl. En hoeveel de kosten zijn en of het pijnlijk is.

Hans, 27-05-2010 18:53 #11
Ik wil graag wat meer informatie over de Veranderingen aan de oogkleur weten en bij welke kliniek wordt deze behandeling verricht en hoeveel de kosten zijn?

Hallo En Tot Ziens, 28-08-2009 17:08 #10
Mensen, accepteer je jezelf toch eens in godsnaam zoals je bent. Het is om moedeloos van te worden. Je oogkleur permanent laten veranderen in een andere kleur… Wees blij met wat moeder natuur je heeft gegeven en houd je bezig met de dingen in het leven die relevant zijn.

Aline, 15-07-2009 00:40 #9
En hoeveel kost dat dan om je oogkleur permanent te veranderen, heb donkerbruine ogen en gekleurde lenzen die maken mijn ogen niet lichtblauw genoeg…

Seniorita, 19-02-2009 20:19 #8

Dees, 12-12-2008 18:47 #7
Hallo
ik wil graag alles weten over verandering van de oogkleur.
en waar zit die kliniek dan kan ik zelf bellen.

Lotte, 10-12-2008 00:09 #6
Ik wil ook graag meer info.

Kim, 07-12-2008 20:03 #5
Goedemiddag,
Ik wil graag wat meer informatie over de Veranderingen aan de oogkleur weten:
Bij welke kliniek wordt deze behandeling verricht?

Jeff, 27-11-2008 01:12 #4
Ik zou mijn oogkleur ook wel definitief willen veranderen.waar kan ik dit doen en hoeveel kost het?

Mell, 09-11-2008 14:33 #3
Ik zou ook graag meer informatie willen weten.
En kan je het ook doen als je al lenzen draagt?

Rico, 02-11-2008 17:20 #2
Hoeveel ongeveer zou het gaan kosten?
Is het zo'n soort lenz die in je ogen wordt geplaatst?
Is het ook mogelijk voor slechtzienden?

Fatma, 23-09-2008 19:31 #1
Goedemiddag,
Hoeveel ongeveer zou het gaan kosten?
Is het ook mogelijk voor slechtzienden?

Alvast bedankt!

Mvr,
Fatma

Infoteur: Monalisa
Laatste update: 19-09-2016
Subrubriek: Beauty
Reacties: 17
Schrijf mee!